Hartstilstand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: Hartstilstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:39

Beláchelijk dat 'ie hier een boete van €8000 voor krijgt..! Dat verdient 'ie echt niet!

...

Meer iets dat lijkt op het dubbele!
Er moet toch wel iets behoorlijk verkeerd in je hoofd zitten als je alleen al met het idee komt om rotjes te gooien naar of in de buurt van levende wezens. Ik heb zelf sowieso een hekel aan die kleredingen en nog meer aan de jonge ventjes die er vaak mee lopen en voor de lol even een rotje voor je voeten gooien. Met oud en nieuw ga ik dan ook nooit zonder een sterke vent naast me over straat, want ik durf gewoon niet meer.
Mijn moeder liep eens een keer buiten met de hond en toen waren er ook jongens die een rotje naar Milo gooiden. Arme beest schrok zich rot. Mijn moeder heeft die gastjes bij hun nekvel gegrepen, duidelijke taal.
Ik ken ook nog een veel ranziger verhaal over een eend en een groepje jongens met rotjes, te zielig gewoon Verdrietig

Ik zou er niet mee zitten als de jongen uit dit verhaal een hoge boete kreeg en rotjes voortaan verboden werden.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:51

Afschieten die hap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:55

Hen3 schreef:
Ik kan me haast niet voorstellen dat het door het rotje komt.

Brand los

ik wil het wel op jou uitproberen als je ligt te slapen? gooi ik een rotje vlak naast je hoofd, krijg je een hartstilstand, dan weten we meteen dat het kan, krijg je het niet, heb je wss een sterk hart. en wat zou ik dat jammer vinden

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:39

Ik weet niet of dit waar is... maar als het echt zo is, mag die 8000 euro boete 10x verhoogd worden. Sorry hoor, rotjes gooien in de buurt van beesten?? NOT DONE!!!

Als iemand ooit een rotje naar mij en mijn dieren gooit, hebben we slaande ruzie!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:26

Het is helaas maar al te waar, en niet ieder nieuws wordt uiteindelijk een nieuwsbericht.
Helaas dus geen aandachttrekkerij en stokerij om te kijken hoe de paardentrutjes reageren.

Ik hoop dat de persoon in kwestie zich zijn leven lang diep gaat schamen. En de TS ook, omdat hij duidelijk niet inziet wat zijn vriend heeft gedaan. En omdat hij zich er ook nog een keer tegenaan dacht te moeten bemoeien....

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 06:50

Het is dus wel echt waar ?
En jij neemt het hier dan nog op voor je " vriend "
snap jij dan echt niet hoe fout dit is ? Dan hoop ik voor je dat je gelegenheid krijgt om nog veel te leren in het leven.
Succes.
Dan bedoel ik niet succes met de afwerking van het gevolg van de daad van je vriend, maar succes met de rest van je leven. Met zo'n instelling, en zo'n streken zul je nog vaak in de problemen komen.
Ik kan je wel vertellen, als hij het bij mijn dieren gedaan had, had ik hem met blote handen gevilt.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:10

Ik had liever gehad dat ik gelijk had, en dat het niet waar was Verdrietig . Dit is echt vreselijk. Wat mij betreft mogen ze bij de dader een rotje aan z'n *piep* vast binden, en af laten gaan Boos! . En voor de TS: ik snap niet hoe je zo iemand als vriend kunt hebben.

@cassidy: ben wel benieuwd hoe jij er achter bent gekomen dat het wel waar is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:32

Als een 'vriend' van mij het ook maar in zijn botte kop steekt om met rotjes te gaan knoeien in de buurt van een paard dan zijn dat zijn laatste seconden als vriend van mij geweest.
Iemand met een totaal gebrek aan respect voor dieren hoort niet thuis in mijn vriendenkring.

En ja, zo'n boete is verdiend. Ik weet niet hoeveel inlevingsvermogen je hebt, maar paarden kunnen emotioneel net zo aanvoelen als een eigen kind. Als die je door een randdebiel wordt ontnomen, dan is €8000 nog maar een peulenschil om de emotionele schade te dekken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:52

Op zich kan een paard wel degelijk een hartstilstand krijgen. Een paar jaar geleden overleed bij mij in de buurt een oude, maar verder kerngezonde Dartmoorpony door een hartstilstand, veroorzaakt door vuurwerk.

Maar dan de risico's als het paard niet dood gaat van schrik; als het bijvoorbeeld zijn stal kort en klein slaat, of uit de wei breekt en er vandoor gaat, of er staat net iemand bij dat paard in de stal, of als er iemand op zit...
Domme actie dus, vuurwerk afsteken bij dieren.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:33

OneDesire schreef:
git schreef:
Als mijn vriend het in zijn bolle hersens zou halen om een rotje naar dieren te gooien, trapte ik hem zowiezo buiten, en zou ik al helemaal niet proberen om de kosten wat onderuit te halen door hier op bokt te posten. Op bokt zitten alleen maar paarden liefhebbers, die allemaal een bloed hekel hebben aan mensen die dit soort stuipen uithalen.
Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat A- je vriend dit gedaan heeft, en B- dat jij hier dan ook nog hulp om vraagt.
Indien het wel echt gebeurt is, verdient je vriend geen hulp, maar de eigenaren van het paard.
Wat gaat er in je kop om als je dit soort dingen doet.
Volgens mij wil jij gewoon aandacht ?

Dat idee begin ik ook te krijgen. Er reageren een aantal mensen, die niet zo lang na elkaar geregistreerd zijn. Heb dus zo'n vermoeden dat dit topic alleen maar geopend is om de boel op te n.....n

Als dit bedoelt is om de boel op te ruien zou ik dat bijzonder zielig vinden maar goed laten we er van uit gaan dat het waar is, nou dan is mijn mening hierboven al ruim vertegenwoordigd.
8000,- is in dat geval te weinig.
Het had minstens 80.000 moeten zijn oftewel de rest van zijn leven hier voor boeten, zoiets doe je niet bij weerloze dieren, bah sommige mensen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:37

Jammer dat het niet gebeurd is in Engeland oid..
Dan heb je meteen een rechtzaak (zie animal planet..animal rescue)
Het is immers gewoon dierenmishandeling

sjallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:59

nou hier kan toch alles,
rotjes gooien ,bestialiteit mag ook he,
wil eigenlijk niet eens doorgaan bahbah
en dan hebben we het over 8ooo
en dat wordt dan nog in mindering gebracht vanwege misschien de eerste keer ;ach hij kon niet wete wat hij deed de arme jonge grrrrrrrrrrrrrrrrrrr gewoon even zelf uitleggen aan die snotneus dan leren ze er het beste van, as het mijn jong was oeioeioei een rotje aan zn xxxx hangen [gaat het weer stinken ook nog]

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:04

Ik vind 8000 euro wel erg belachelijk. Anders was het paard toch met oud en nieuw gestorven dit jaar.
Vervelende situatie iig.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:54

Hen3 schreef:
Ja idd maar 8.000 euro vindt ik wel veel

ROFL

geen idee om wat voor paard het gaat, maar een béétje paard begint pas vanaf die prijs...

Wat had je verwacht, een paar honderd euro?...

Edit: mensen die hebben over 'levenlang betalen e.d.' vind ik ook wel beetje overdreven.
Ik zie het igg niet als dírecte dierenmishandeling. vind dit nog altijd minder erg dan een paard met een mes bewerken oid, of meer van dat soort ongein...

Sja goed, het is een combinatie van verschillende factoren, in bijna geen enkel geval sterft er een paard door de schrik van een rotje, dit lijkt mij een uitzonderlijk geval. Denk dan ook dat eerst bewezen zal moeten worden dat het paard daadwerkelijk door de gevolgen van het afsteken van het rotje is overleden...
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 20-10-07 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:59

Girlgamer schreef:
Ik vind 8000 euro wel erg belachelijk. Anders was het paard toch met oud en nieuw gestorven dit jaar.
Vervelende situatie iig.

Belachelijk? Met oud & nieuw WEET je dat er vuurwerk afgestoken wordt dus dan kunnen ze zichzelf voorbereiden (evt sedatie en ik denk niet dat ze dan in de buurt van rotjes gaan rijden ofzo). Hier hadden ze zich op geen enkele manier op voor kunnen bereiden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:00

Girlgamer schreef:
Vervelende situatie iig.

Daarbij vind ik het een beetje kort door de bocht.... zo werkt het natuurlijk niet...
'niet vandaag door een rotje, dan maar met oud & nieuw'...

zal waarschijnlijk combinatie van verschillende factoren zijn geweest.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:09

tja...
idd 8000 is wel absurt veel, profijt nemen van de situatie...
ik weet niet of de paarden in de buurt staan, of gericht gooiden, aangezien ik dat niet uit de tekst kon lijden....

ik moet wel zeggen, dat veel mensen wel heel absurt reageren...
afschieten, levenslang etc. etc.

idd een vervelende situatie

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:11

het zal je eigen paard maar zijn geweest.

en toch ben je een stomme idioot als je in de buurt van dieren rotjes gaat afsteken,dat doe je dan toch om te treiteren als het geen oud en nieuw is

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:26

Cassidy:: hoe weet je dat dit echt waar is?? Ik kan er namelijk niks over vinden

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:29

En idd met oud en nieuw treft zij altijd voorbereidingen. Met oud en nieuw zou dit ook beter te verteren zijn geweest dan half oktober, dan wordt er normaal geen vuurwerk afgestoken. Dat K*joch z'n fikken hadden er eigenlijk af moeten knallen.
En Gianna, niet alles staat in de krant hoor!
Ik zou niet meer reageren, maar ik heb mijn nichtje op de hoogte gebracht van wat sommige hier menen te moeten schrijven, zij zal ook nog van zich laten horen.
Zielig dat de meesten zo sensatiebelust zijn, het staat niet in de krant dus het is niet waar! Bel de politie maar eens en vraag hoe het komt dat niet alles in de krant staat. Daar zijn redenen voor. Maar aangezien Hen3 hier graag voor reporter speelt (apart dat we niets meer van hem vernemen hè) komt dit al aardig in de bekendheid en meer dan hij leuk zal vinden.
Wat doet zo'n zogenaamde 'paardenliefhebber' hier eigenlijk, vraag ik mij af?
En al die anderen die het zo goed weten, stel dat het je eigen paard was, verplaats je daar eens in!
Ga je dan met je papieren staan wapperen? Hij was wel zoveel waard! Geloof me dat mijn nichtje dit niet gedaan heeft. Ze wil geen 8000, ze wil dat de daders hier niet zo maar mee wegkomen. Maar in Nederland mag je nog steeds ongestraft dieren mishandelen!
Laatst bijgewerkt door Jetje65 op 07-02-22 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:36

dat is incorrect.
ik ken ze namelijk niet Lachen

Jetje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:40

-
Laatst bijgewerkt door Jetje65 op 06-02-26 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:44

Apart verhaaltje dit Nors opkijken

Gister werd hier ook al gegooid, notabene ook nog in de speeltuin!!! Niet wijs
Van mij mag ie zijn handjes eraf knallen *LOL*

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:50

ik vind het gewoon pure dierenmishandeling.
ik vind dit zelfs zo erg dat ik hier niet eens op in wil gaan, maar ik heb wel 1 ding te zeggen.

Met nieuwjaar mag iedereen naar die zogenaamde 'vriend' rotjes gooien, kan hij voelen hoe het is om bekogeld met rotjes te worden.
Als ik hiervan getuige was geweest, had ik nog diezelfde minuut de dierenbescherming en politie gebelt.
zulke dingen maken mij echt superkwaad Boos!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:56

0_Inge_0 schreef:
Girlgamer en ladylay zijn vast bevriend met Hen3! Ze zijn het wel erg met hem eens...
Maar ja, een paard telt hier alleen maar mee als het een knol van tig1000 is geweest, anders is het natuurlijk geen paard!

Nou nou nou, in plaats van meteen met dat vingertje te wijzen naar iedereen die een andere mening geeft dan jij graag wilt horen, kun je ook gewoon accepteren dat er mensen zijn die er een andere mening op na houden.

Ik ben het met ladylay eens dat er veel mensen hier absurd reageren, we hebben maar een half verhaal gehoord en de wildste sancties zijn alweer opgenoemd.