Reading met Total Eclipse. (erg emotioneel)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Reading met Total Eclipse. (erg emotioneel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:47

Echt heftig verhaal zeg. Scheve mond
Maar toch mooi dat je het op zo'n manier te weten bent gekomen,
nu kun je er teminste nog wat aan veranderen Knipoog

Succes ermee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:17

Kuggur schreef:
pharagirlke schreef:
Kuggur en arabesk, gaat jullie afweer tov readings en alles daar rond zo ver, dat jullie andere mensen daar voor willen kwetsen? Scheve mond TS heeft deze reading gedaan omdat ze met vragen zat en is er door geholpen. Dát is wat telt! Blijf op zijn minst zelf een beetje menselijk...

"afweer", vreemde manier van verwoorden.
Als mijn oprechte overtuiging die ik onderbouw met logische argumenten,ten aanzien van readings je kwetst (leg eens uit hoe...) dan is dat duidelijk jouw probleem.
In geval van de TS is haar grootste emotionele beroering onstaan door de reading zelf, niet door mijn mening daarover. En of ze er door geholpen is zeer te betwijfelen.
En denk zelf eens na over je laatste uitspraak, "blijf op zijn minst zelf een beetje menselijk", nogal aanmatigend....

Mij kwetst het niet kuggur. Absoluut niet, ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die het niet geloven. De ene geloofd in god, de andere gaat eerder voor allah en nog een ander houd het bij jahwee. Dat is nou eenmaal zo. Maar wat me op valt, is dat TS eigenlijk blíj is! Tuurlijk een paar traantjes maar uiteindelijk lucht dat op. Vaak zeggen mensen at als je eens gehuild hebt het op lucht dus ik kan het alleen maar als iets positief zijn, dat ts zich heeft kunnen uiten. En ik vind dat je afbreuk aan haar gevoelens doet, ze zelfs probeert te ontkennen door uitgerekent in een topic als dit te zeggen dat dit niet bestaat of (maar dat was jij niet geloof ik) te zeggen dat paarden geen gevoelens hebben. Of nietop die manier. Daar gaat het hier niet om, hier gaat het er om dat paard en ruiter (vooral de ruiter het paard) elkaar beter zijn gaan begrijpen. En dat is uiteindelijk het geen wat elk paardenmens wil? Vele wegen leiden naar Rome...Voor ts was dit kennelijk de beste. Het gaat er niet om welke weg je gekozen hebt wanneer ja aankomt bij een doel, maar wat je van die weg geleerd hebt....

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:20

Hoe kan je in contact komen met Nancy?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:39

Ik heb het laatst bij mijn paard laten doen door een ander... En die kon precies vertellen wat de dierenarts en de osteopaat gevonden hadden en geprobeerd hadden te verhelpen... Het was al voor 80% beter zei ze erbij... Ik zou erin blijven gloven meid, maar ik snap dat dit je heel erg aan heeft gegrepen, ik vond het ondanks dat ik alles al wist nog steeds niet leuk dat ze alles ook opnoemde!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:52

Marlis schreef:
Hoe kan je in contact komen met Nancy?

Danae hier op bokt is Nancy dacht ik.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 18:23

Bedankt voor je reactie pharagirlke.
Heel mooi verwoord!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:30

pharagirlke schreef:
De ene geloofd in god, de andere gaat eerder voor allah en nog een ander houd het bij jahwee. Dat is nou eenmaal zo.

Treffend dat je een heel voor de hand liggende groepering overslaat; degenen die helemaal niet in god(en) geloven...
En inderdaad ik ben niet iemand die denkt dat paarden geen gevoel hebben.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 24-10-07 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:37

Kuggur schreef:
pharagirlke schreef:
De ene geloofd in god, de andere gaat eerder voor allah en nog een ander houd het bij jahwee. Dat is nou eenmaal zo.

Treffend dat je een heel voor de hand liggende groepering overslaat; degenen die helemaal niet in god(en) geloven...

Omdat ik denk dat iedereen wel ergens in geloofd, in zichelf, (en dat wilde ik er nog bij zetten maar heb het niet gedaan.) of in goden. Uiteindelijk zijn het állemaal dingen die niet voor het blote oog te zien zijn. Dus eigenlijk geloven we allemaal wel in iets dat niet bewezen is. Lachen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:41

Ach, een beetje semantische problematiek; wat bedoel je met geloven. Geloven in een "godheid" is fundamenteel iets anders dan geloven in "jezelf". Ik weet dat ik besta...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:43

je weet dat je bestaat maar je geloofd in dingen die je kan, die je bent. Is dat bewezen? Of is dat slechts een mening? Ik weet dat ik een lichaam heb maar daar geloof ik niet in, ik geloof in mijn zijn. Maar ben ik wie ik denk dat ik ben? Lachen

en wat is weten
uitgerekent dat ik vind ik zo'n mooi woord...Want weet je...Eigenlijk weten we niets.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:48

pharagirlke schreef:
je weet dat je bestaat maar je geloofd in dingen die je kan, die je bent. Is dat bewezen? Of is dat slechts een mening? Ik weet dat ik een lichaam heb maar daar geloof ik niet in, ik geloof in mijn zijn. Maar ben ik wie ik denk dat ik ben? Lachen

en wat is weten
uitgerekent dat ik vind ik zo'n mooi woord...Want weet je...Eigenlijk weten we niets.

Wel "cognito ergo sum" (zie ook mijn onderschrift Haha! )
Ik denk dat je laatste opmerking een mooi cliché is om deze discussie mee af te sluiten...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:50

en uitgerekent dat cliche brengt élk argument, zowel die van mij als die van jou, uit evenwicht Knipoog dus idd een mooie cliffhanger. Jammer, je was een leuke discussiepartner. Clown

edit; heb em al.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 00:08

cognito ergo sum=Ik denk dus ik besta.
Mijn onderschrift is een (misschien beetje flauw) geintje, "wat in latijn gezegd wordt klinkt altijd diepzinnig".

In mijn opinie is het geen kwestie van "uit evenwicht" brengen, meer een zg. dooddoener (en die hebben de natuurlijke eigenschap discussies om zeep te helpen Knipoog ).
Dit soort discussies hebben vaak een sterke neiging alleen over semantiek te gaan,maw wat bedoel je met bepaalde termen, en de term "geloven", is een prima voorbeeld. Atheisme bijvoorbeeld word in discussies door gelovigen (in de zin vanreligieuze/kerkelijke-) vaak gedefinieert als een geloof/religie. Naar mijn mening een totaal onjuiste definiering, maar je kunt er een oeverloze (en niet bijster interessante) discussie over voeren.

NB. gaan we niet een beetje off topic? Zou eigenlijk beter in het "geloof je in reading" topic passen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:46

Kuggur; Het was niet de bedoeling die zo te gebruiken. Ik wil eerder proberen om je ook een beetje van mijn/onze (alsik in naam van andere readers mág spreken.) kant te laten kijken. Ik snap waarom jij niet geloofd. Maar snap jij waarom ik wel geloof? Kan je ergens een heel klein plekje vrij maken om het te proberen te begrijpen?

Ik wil niemand overtuigen. Ik wil enkel mensen laten begrijpen. Ik hoop dus dat je dit niet verkeerd op neemt Lachen Om dezelfde reden als RK aan haalt, worden readers vaak als profiteurs gezien en gelovers als naïef. En ik vind het jammer dat ik iig wel de kant van niet gelovers wil en kan begrijpen, maar ik dat onder geen enkele voorwaarde kan en mag terug verwachten van niet gelovers.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:37

Haha, zie je dat je zelf doet wat je anderen verwijt? Nooit heb ik beweerd dat readers profiteurs van naieve gelovigen zijn. Sterker nog ik heb meermaals opgemerkt dat ik er van uit ga dat het gros van de readers bonafide zijn.
En begrip voor mijn standpunt, hmm, vrij weinig van gemerkt, zie readers/gelovigen (in jouw termen) meestal heftig in de stress schieten omdat ze denken dat ze van bedriegerspraktijken worden beschuldigd (vaak gevolg van niet/slecht lezen, of zoals jij ook doet zelf dingen erin lezen die er niet staan), daarna is het dan meestal steil bergafwaarts met de toon van de discussie...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:41

Het is maar goed, Kuggur, dat jij wel eeuwig en altijd zonder (voor)oordelen reageert. Ik vind nl werkelijk geen een in jouw tekstje Clown *zucht eens

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:50

Oordelen zijn in mijn mening okay, als je me kunt betrappen op vooroordelen dan mag je heel hard zuchten, en me terecht verwijten maken.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:13

Ik zou dit ook niet leuk vinden om te lezen, maar het is beter, nu weet je wat je moet doen om het weer goed te laten gaan

succes

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 19:14

Sorry hoor, maar deze discussie gaat echt niet meer over mijn topic.
Kan dit niet via pb ofzo?

grey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:55

Fijn voor jullie dat het zo goed heeft geholpen! Lijkt me er vervelend als je je paard al die tijd verkeerd hebt begrepen. Scheve mond Daar ben ik eigenlijk altijd wel bang voor als mijn pony vervelend doet..
Ik heb ook eens een reading laten doen met mijn pony, en wat daar in stond klopte ook wel, maar er waren ook dingen die ik zelf niet vond kloppen. Het liefst wou ik wat dingen weten over haar verleden alleen er kwam alleen maar iets uit over haar vorige baasje.

Marlis schreef:
mariska32 schreef:
gewoon zoals je het hier schrijft.
je denkt dt je paard pijn heeft,is dat zo?

ik weet niet of het zo is maar het lijkt me wel.

Misschien eens een DA ernaar laten kijken? Pling Een reader kan dan misschien wel zeggen of het paard pijn heeft en waar, maar zeker weet je het niet. En een reader kan er niks tegen doen, een DA wel. Dus ik snap niet waarom je eerst een reading wilt doen met je paard als je zelf al vermoedt dat het pijn heeft..

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:20

Wat mariska32 al zei...ik heb ook een reading laten doen bij Nancy. Ik liep al 2 jaar kliniek in en uit rondom problemen met mijn paard. Na al die keren een bezoekje te hebben gedaan aan de kliniek is er helaas nooit iets uitgekomen. Nu afgelopen april is er idd hko bij mijn paard geconstateerd en het ging die periode ook heel erg slecht met hem. Na vele keren contact te hebben gehad met de va besloot ik om een reading door Nancy te laten doen....en het resultaat was verbluffend. Ik dacht werkelijk dat ik van m'n stoel viel.
Alleen een foto, geslacht, leeftijd en de vraag "Heeft hij er nog zin in?" en zij ratelde alles op. Alles wat ze zei klopte en ze begon ook over de onderzoeken die mijn paard gehad had.
Ik ben echt heel blij dat ik het gedaan heb en het heeft ons erg geholpen bij het maken van beslissingen Knipoog

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:39

Nevermind.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:17

lautjuh85 schreef:
'vind ze me dan niet meer lief'.

Hier krijg ik echt tranen van in mijn ogen..... Ach gut

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:22

Wauw, heftige uitkomst van de sessie inderdaad. Kan me heel goed voorstellen dat je er erg door geraakt werd, zoiets komt hard aan. Wat ga je nu doen, het hele dierenartstraject in?

Ik denk overigens dat wij mensen de gevoelens van paarden (en andere dieren) op onze manier intepreteren. Gewoon omdat we niet anders kunnen. De boodschap komt dus wel aan, maar wij vertalen hem gewoon naar onze belevingswereld, onze 'taal' toe.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 17:38

JoT schreef:
Wat ga je nu doen, het hele dierenartstraject in?

Ik heb een bloedonderzoek laten doen. Er kwamen inderdaad wat afwijkende waarden uit wat met de lever te maken kan hebben. De waarden waren niet zodanig afwijkend dat er actie ondernomen moest worden. Ze had het ook nog overlegd met een andere kliniek. Over een maand moeten we weer bloed laten prikken om te kijken of de waarden weer veranderd zijn.