BM stables hele fijne ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TjeerdjeK

Re: BM stables hele fijne ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 02:00

Quellian schreef:
TjeerdjeK schreef:
Waarom mag Melanie zelf geen reacties geven op Bokt?

Grapje zeker?

Nee , waarom zou het een grapje zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:03

Omdat Melanie een permanente ban van Bokt heeft Lachen

Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Hopelijk is er daar het een en ander verbeterd. TS gefeliciteerd met je aankoop Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:13

bij elke handelsstal waar je een paard koopt, loop je gewoon een risico.

bij de ene wat meer dan bij de andere.

het contract vind ik net zoals, de meeste bokkers. een beetje aan de kromme kant.

een goede handelaar laat de mensen altijd terugkomen, niet alleen het eerste half jaar..

niet alleen bm , maar ook vele andere handelaren proberen paarden op de voor hun beste manier te verkopen,
kopers zijn zelf nalatig als ze een spaans oid paard kopen, zonder eerst naar de voorgeschiedenis te zoeken,
vaak zijn het idd dravers.
paard is er niet minder om, maar de prijs van een spaans paard en een afgekeurde draver liggen bepaald niet evenredig.

ik vind het lief van ts dat ze opkomt voor bm,
maar ik denk dat bm nog wel wat jaartjes moet knokken, en geen onzin moet verkopen wil ze een beetje een goede naam terug krijgen,
dat de stallen en paarden netjes zijn is een grote pre, een hele grote, maar dat mag niet verbloemen dat de paardenrassen niet kloppen...

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:23

ai er is weer een gezellige BM topic Knipoog ik ga me er maar niet in mengen want dat wordt vast niet zo op prijs gesteld

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:23

Een meisje van me stal heeft haar paard daar vandaan, en dat is een goed en gezond paard.

ook kom ik regelmatig op een manege die de paarden daar vandaan haalt, ook altijd leuke paarden.

Enige typische vind ik dat er op de site bij bijna elk paard staat dat hij geschikt is voor kinderen, ook alle 3 jarige. Dat roept soms wat vraagtekens op. maar ach, ik heb nooit iets naars van hun gezien.. Alleen soms gehoord.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:30

russel schreef:
Effe afwachten waar BM nu haar paardenvoorraad koopt. Een 2,5 jarige zal handel zijn, maar de wat oudere dravers, even afwachten en dan idd heb jij gelijk dat meteen met modder gooien niet netjes is.

Maar laten we eerlijk zijn een slechte naam heb je zo en een goede naam opbouwen daar gaat jaren overheen, dus zover is ze nog niet. Moet ze nog even heel veel klanten met gezonde paarden voorzien.

idd en dat zal der niet gaan lukken denk ik....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:03

Ik denk dat haar dat wel gaat lukken! De paarden die ze nu op stal heeft staan vind ik leuke dieren en haar nieuwe locatie is ook erg mooi.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat niet alle paarden daar goedgekeurd worden, ik heb er nl. zelf een gekocht die niet door de keuring kwam, toch besloten om haar te kopen en het dier heeft nog geen dag kreupel gestaan.

Maar het was niet de bedoeling om de discussie nog eens te voeren dus dat zal ik dan ook niet gaan doen, ik wilde alleen kwijt dat ik het ook een fijne stal vind en dat het jammer is dat zoveel mensen vooroordelen hebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:05

Er zijn ook weer zat mensen die echt geen goede ervaring hebben met BM. Zo zijn wij er ook eens geweest en leek alles pais en vree, totdat er door 1 van ons werd geopperd dat we graag onze eigen DA wouden laten keuren, omdat er al een keuringsrapport bij de pony was maar wij graag onze eigen DA wouden laten kijken. Toen was het huis opeens te klein, en waren ze opeens niet zo vriendelijk meer. Ik zal maar niet herhalen wat we naar ons hoofd geslingerd kregen, terwijl het mij een hele normale vraag lijkt of de pony ook door de eigen DA nog zou mogen worden gekeurd.
Maar goed, misschien is er een hoop veranderd. Dat hoop ik dan maar voor haar Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:09

Wat vreemd, dat kan ik me namelijk niet voorstellen ik zou ook afhaken als ik door mijn eigen DA wilde laten keuren en dat mag niet.

Maar goed het zou kunnen ik ben er niet bij geweest!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:06

Kimmie_girl schreef:
@ PinkyBubble je zit nog al gekleefd op dit topic hé ?

Kheb me mening er over.
En dat is geen goede kant.

Dit topic krijg een langstaartje of snel een slotje!

Vind dit wel een beetje een domme opmerking Clown Wat dan nog? dit topic is tog geopent om te praten,w aarom zou ik er dan niet ovre mogenpraten? Waarom word er gezegt dat ik er op kleef, Vind dat wel een onwijs domme opmerking Lachen Toevallig heb ik mijn paard daarvandaag ja, dus ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:09

Misschien even op je spelfouten letten. Het laatste bericht is amper te lezen Knipoog
Ik vraag me af waar de Ts is gebleven? Het is per slot van rekening haar topic.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:11

Cayenne schreef:
Misschien even op je spelfouten letten. Het laatste bericht is amper te lezen Knipoog
Ik vraag me af waar de Ts is gebleven? Het is per slot van rekening haar topic.

Lees in me onderschrift, zou een hoop verklaren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:18

Charaz schreef:
Ik denk dat haar dat wel gaat lukken! De paarden die ze nu op stal heeft staan vind ik leuke dieren en haar nieuwe locatie is ook erg mooi.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat niet alle paarden daar goedgekeurd worden, ik heb er nl. zelf een gekocht die niet door de keuring kwam, toch besloten om haar te kopen en het dier heeft nog geen dag kreupel gestaan.

Maar het was niet de bedoeling om de discussie nog eens te voeren dus dat zal ik dan ook niet gaan doen, ik wilde alleen kwijt dat ik het ook een fijne stal vind en dat het jammer is dat zoveel mensen vooroordelen hebben.

Er zijn een hele hoop mensen met ervaring, via via verhalen geloof ik nooit zoveel van maar er zijn genoeg ervaringen uit eigen hand Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:19

Oh dat zal best, maar er zijn ook een heleboel mensen die er nog nooit op stal zijn geweest en mijn ervaring is dat die het hardste roepen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:22

Dat klopt maar slechte verhalen gaan nou eenmaal beter dan de goede

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:33

Helemaal waar, als je weet hoeveel paarden er daar verkocht worden zijn de slechte verhalen echt uitzonderingen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:36

Paardenhandel is natuurlijk best een moeilijk beroep, voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen.
Mijn oma verteld het altijd leuk, vroeger werkte de paarden voor ons, nu werken wij voor de paarden.
Je hebt natuurlijk heel snel een slechte naam, ik moet eerlijk zeggen dat ik als collegahandelaar nog nooit iets slechts over haar heb gehoord.
Vergeet niet je krijgt ook vaak te maken met Z..... van kopers.
Bv iemand moet met alle geweld een Andalusier kopen terwijl ze beginners zijn.
Je raadt het af maar dan lijkt het wel dat ze het paard perse moeten hebben, 2 weken later bellen ze op , ik kan het paard niet aan.
Afijn ga zo maar door.
De paardenwwereld is erg klein en niets is makkelijker dan dit vrouwtjedoor de s.... heen halen hier op Bokt.
In de handelaarswereld staat ze goed aangeschreven, ze is toch een vrouw en ze heeft altijd leuke paardjes op stal staan.
Nee petje af voor haar.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:42

Charaz schreef:
Wat vreemd, dat kan ik me namelijk niet voorstellen ik zou ook afhaken als ik door mijn eigen DA wilde laten keuren en dat mag niet.

Maar goed het zou kunnen ik ben er niet bij geweest!

Ik denk dat ik dat wel in kan vullen, ik verkoop mijn paarden ook het liefst met klinische keuring, toch willen mensen vaak hun eigen dierenarts het paard laten keuren.
Het voelt toch alsof je niet te vertrouwen bent en dan heb ik soms wel eens zoiets van , mmmm als je me niet vertrouwt ga dan maar ergens anders een paard kopen.
Het grote probleem is dat mensen dan omdat ze meestal niet uit de buurt komen het paard mee moeten nemen, aangezien een dierenarts echt geen 50 kilometer of meer gaat reizen om een paard te keuren.
Wie draait er dan voor op als er iets met het paard gebeurt, plus waarom zou ik zo maar een paard meegeven aan wildvreemde mensen, je moet het paspoort of papier meegeven anders mag het paard niet reizen.
Begrijp je het is een verhaal met haken en ogen en heeft niets met oplichting te maken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:44

Op die manier zou ik het als verkoper ook niet goed vinden nee. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat Melanie het weigerd dat mensen met hun eigen DA daar op stal komen keuren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:46

Charaz schreef:
Helemaal waar, als je weet hoeveel paarden er daar verkocht worden zijn de slechte verhalen echt uitzonderingen.

Nou die uitzondering heb ik dan getroffen om het over de omgang met mensen maar niet te hebben Bloos Maar goed hopelijk heeft ze het nu goed voor elkaar...

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:55

Sim0ne schreef:
Dat snap ik wel, maar als iemand op een handelsstal in een rechtzaak verbonden is, dan gaan er toch lampjes branden. Ik zou dat dat nooit meer puur positief kunnen noemen...

Meschien niet slim om te zeggen, ik ben ook in een rechtszaak terrechtgekomen, ik verdom het om het paard terug te nemen, reden, ik heb een gezond paard verkocht en moet een paard die door haar zorgvuldige verzorging hoefbevangen is geworden, terugnemen.
Ik wilde een verklaring van haar eigen dierenarts hebben en dat kon niet, ik heb toen gezegd ik neem het paard niet terug.
Ze heeft op de rechtszaak alles aan elkaar gelogen, daar zit je dan met je goede gedrag.
Het grappige is dat ze hier op bokt er zelfs een topic over heeft geopend en werkelijk alles aan elkaar liegt, dingen over me zegt die totaal uit de lucht zijn gegrepen.
Ze noemt nog net mijn naam niet maar mijn zegen heeft ze, ik heb er geen moeite mee, ik heb niets te verbergen. Ze heeft zelfs mijn dochtertje aan de telefoon bedreigt. En zelfs nu houd ze nog niet op, ik zit er ook sterk aan te denken om dan maar gewoon aangifte te gaan doen.
Maar wat moet je dan als je zwart gemaakt word terwijl je weet dat je in je recht staat. Het slechte verhaal gelogen of niet blijft eerder hangen dan alle goede dingen die je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:20

Een hoefbevangen paard is wel wat anders dan dravers die voor de dood verkocht zijn aan het slachthuis en beengebreken bleken te hebben nadat ze bij de nieuwe eigenaren terecht kwamen.

Barbara voor jouw vervelend, maar volgens mij kan er wel gezien worden hoe lang een paard al hoefbevangen is en of het al vaker voor is gekomen. Ik neem aan dat de rechtzaak nog niet is afgerond.?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:32

nu word toch de BM weer door het slijk gehaalt.

maar de draver uit mijn profiel komt ook bij een handelaar vandaan,en is ook een afgekeurde draver
bij mij kwamen we erachter dat hij bijna geen pezen meer had achter.

en deze man zegt ook dat hij ze of vanaf de baan koopt of ze op de markt haalt waar ze voor de slacht staan.
daar betaal je dan ook naar. Knipoog

gelukkig hebben wij nog 8,5 jaar plezier van hem mogen hebben. Haha!
en als je zelf niet oplet zegt deze goede man ook dat het een Andalusier is of een ander soort Barokke paard Haha!
hij lacht dan wat schaapachtig,maar weet donders goed welk ras het is.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:34

Ik ben blij dat je een goede ervaring heb gehad, super dat je het zo heb ervaren. Ik ken het bedrijf persoonlijk niet. Ik heb er dus ook geen oordeel over. Vaak is het wel zo je alleen de slechtste verhalen hoort bij bekende en/of grote bedrijven. Ik vind het wel goed dat deze topic is geopend, iets positiefs. Ik snap wel dat de mensen die geen goede ervaring hebben gehad met de betreffende stal eerst de kat uit de boom kijkt, dat neemt niet weg dat mensen/bedrijven kunnen veranderen, blijkbaar heeft deze stal er alles aan gedaan om door te gaan ondanks alle negatieve berichten en dat zegt ook wel wat. Ik vind het knap dat iemand die zoveel vuil over zich heen heeft gehad toch is door gegaan, dat is iemand die doorzettingsvermogen heeft. Het neem niet weg dat er fouten zijn gemaakt die eigenlijk niet hadden gehoeven maar het zegt wel dat het ze nu met volle vaart er weer tegen aan gaan om een gezond bedrijf neer te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:34

Mirgino het vervelende hiervan is dat handelaren hierdoor gewoon een slechte naam krijgen en laten we eerlijk zijn de meesten zijn het ook.

Maar de goeden zijn ook bekend hoor, in de mond op mond reklame in je eigen omgeving kom je bij rondvragen altijd uit bij een goede handelaar. Ons kent ons is het beste circuit.