Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:48

bromfiets schreef:
... Ik denk dat ik de belgen maar aan ga moedigen, de nederlandse top vind ik matennaaiers ten opzichte van hun paard.

Hah en jij denkt dat de Belgische top (Als die al bestaat Lips are sealed ) ook maar een haar beter is?
Als het op dressuur aankomt zijn de meeste belgen ook niet trots om belg te zijn hoor.

Alhoewel, over die David dW heb ik nog niets negatiefs gehoord of gezien. Misschien is er toch hoop? Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:30

Luckystory schreef:
bromfiets schreef:
... Ik denk dat ik de belgen maar aan ga moedigen, de nederlandse top vind ik matennaaiers ten opzichte van hun paard.

Hah en jij denkt dat de Belgische top (Als die al bestaat Lips are sealed ) ook maar een haar beter is?
Als het op dressuur aankomt zijn de meeste belgen ook niet trots om belg te zijn hoor.

Alhoewel, over die David dW heb ik nog niets negatiefs gehoord of gezien. Misschien is er toch hoop? Knipoog

Mijn reactie hierop staat op de vorige pagina Knipoog

Het is idd vooral hoop.... De toekomst van de toppaardensport is m.i. droevig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:32

Nou, welke Belgische top Clown Dan zal die er eerst moeten komen. Haha! En over wat daar pal onder zit zal ik helemaal maar zwijgen Lips are sealed

Zolang Anky OS rijdt en ik in de B zit, hou ik mijn mond gewoon dicht want ik heb zelfs geen notie van hoe een paard loopt en aanvoelt als hij op dat niveau gewerkt wordt. Zal echt wel anders rijden dan mijn basisknollie en zelfs die wordt af en toe naar binnen doorgesteld om losser te worden.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:55

Urielle schreef:
Nou, welke Belgische top Clown Dan zal die er eerst moeten komen. Haha! En over wat daar pal onder zit zal ik helemaal maar zwijgen Lips are sealed

Zolang Anky OS rijdt en ik in de B zit, hou ik mijn mond gewoon dicht want ik heb zelfs geen notie van hoe een paard loopt en aanvoelt als hij op dat niveau gewerkt wordt. Zal echt wel anders rijden dan mijn basisknollie en zelfs die wordt af en toe naar binnen doorgesteld om losser te worden.

Over de belgische top: zie vorige pagina...

En als je je paard losser wilt maken door constant met drukverschil te rijden, kom je niet op mijn paarden Haha! I.m.o. bestaat dressuur uit de kunst van het loslaten... OS of B...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:26

ja, het paard belonen voor het loslaten door los te laten. Maar niet het vasthouden van de kaak belonen door los te laten en zomaar lekker scheef rond te laten stoefelen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:42

Urielle schreef:
ja, het paard belonen voor het loslaten door los te laten. Maar niet het vasthouden van de kaak belonen door los te laten en zomaar lekker scheef rond te laten stoefelen.

Dit wordt een kip of ei-discussie. Laat Anky niet los omdat het paard niet loslaat of kan het paard niet loslaten omdat Anky hem zo vast houdt...

Ik zie het laatste, jij wss het eerste.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:10

Hoe zien jullie aan die foto's dat het paard niet loslaat...?
Dat hij met zijn kin op zijn borst loopt hoeft niet te zeggen dat hij vast blijft houden.. Verward

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden, het ziet er niet prettig uit... maar of het echt slecht is? Ik denk dat ik daar (nog niet) over kan oordelen.

Voor mij is het wel een verschil of zoals P&P vastgezet wordt en stel dat hij struikelt of kramp zou krijgen geeft het echt niks mee, of wanneer iemand er op zit die dat aan kan voelen, ik wil niet zeggen dat ik het er dan mee eens ben, maar vind het wel een groot verschil..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:16

SparklingApp schreef:
Dat hij met zijn kin op zijn borst loopt hoeft niet te zeggen dat hij vast blijft houden.. Verward

Je kan ook niet zien dat het paard wel loslaat, dat bedoel ik ook met de kip ei-discussie. Iedereen ziet in deze foto's wat hij wil zien.

Maar ik ben sowieso falikant tegen het totaalplaatje, of het paard (of Anky) nou loslaat of niet.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:20

Dit is het voorbeeld van een paard letterlijk in de krul trekken. Misschien dat de clinic daarover ging. Vooral die halthoud-foto, trekken maar..Ik denk niet dat anky als coby hun paarden zo trainen. Maar ben misschien te optimistisch

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:23

Ladygiroc schreef:
Dit is het voorbeeld van een paard letterlijk in de krul trekken. Misschien dat de clinic daarover ging. Vooral die halthoud-foto, trekken maar..Ik denk niet dat anky als coby hun paarden zo trainen. Maar ben misschien te optimistisch

Ik denk idd dat je te optimistisch bent Verdrietig

Als anky op zo'n manier losrijdt voor elke wedstrijd en ook zo in clinics rijdt, denk ik dat het wel degelijk in het verlengde van de training ligt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:24

SparklingApp schreef:

Ik had het niet over specifiek de foto's maar puur het principe van een paard meer naar binnen doorstellen. Ik ben niet bij die clinic geweest dus ik kan de foto's niet eens interpreteren.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:26

bromfiets schreef:
Ladygiroc schreef:

Als anky op zo'n manier losrijdt voor elke wedstrijd en ook zo in clinics rijdt, denk ik dat het wel degelijk in het verlengde van de training ligt.

Kan je dat losrijden noemen dan? Bij losrijden denk ik aan heel iets anders.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:29

Ladygiroc schreef:
bromfiets schreef:

Kan je dat losrijden noemen dan? Bij losrijden denk ik aan heel iets anders.

Zij noemt het losrijden...

Ik ben het verder met je eens dat dit geen fijn gezicht is.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:47

Ik heb Anky zien rijden tijdens een training voor de Europese Kampienschappen.

Ik heb letterlijk gezien dat ze Salinero zo losrijdt en nee geen paar minuten maar toch een geruime tijd.

Gevolg was dus ook dat Salinero rondliep met een te hoog kruis, na was in de wissels die ze reed etc. etc.

Ik zag er niet het nu van in maar ja wie ben ik?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:54

Nou dan ga ik mijn paard ook maar zo rijden, ben ik over een paar jaar ook grand prix. Ik heb ze ook regelmatig los zien rijden maar dat was gewoon zoals het hoort.

Ik zat me net eens in te denken wat hier het nut van kan zijn..Ben er helaas nog niet helemaal uit..Knipoog

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:55

Luckystory schreef:

Misschien is er idd nog hoop. Het David zien rijden en lesgeven, en inderdaad niks negatiefs over hem!

Ik vind toch dat het echt te ver gaat hoe al die nederlandse "Top" ruiters rijden... En dan nog allemaal blij zijn als ze iets winnen...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:01

Ladygiroc schreef:

Je bent zelfs veel te optimistisch. Tjeee de laatste jaren is er een enorme rel geweest over het rijden van Anky & co, kijk maar op youtube als je het woord rollkur in typt. Heb je dat niet mee gekregen? Bekijk het nog maar eens goed. Daarbij kan ik zeggen dat het géén momentopname's zijn.

Daarnaast rijdt Coby niet op deze manier, maar op de klassieke manier. Tenminste dat is wat ik weet en hoe mijn instructrice ook les krijgt van haar. Ik keek er ook echt van op toen deze foto's in het nieuws kwamen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 16:14

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:43

En toch denk ik ook al trekt Anky haar paarden regelmatig in zulke onmogelijke houdingen ze wel eerlijk tegen haar paard is, dat kan ik fout hebben maar een paard doet dingen niet zomaar en gaat uiteindelijk in protest. En volgens Monty behandeld Anky haar paarden goed, natuurlijk maar een artikel maar waarom zou hij er om liegen?

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:51

Ik ben een keer bij een clinic geweest van Anky. En daar legt ze toch heel duidelijk uit waarom ze dit doet. Dat de paarden zo lopen is een kort moment. En is ook in de training opgenomen. De paarden zijn ook gewend dat dit van ze gevraagd word.
Maar het is echt een heel kort moment.

Nu maar hopen dat ik niet half bokt over me heen krijg...

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:56

Niet elk paard zal in protest gaan, ze rijd echt niet zomaar elk paard! Anky behandeld haar paarden ook goed, zien er prima uit etc. Maar dat betekend niet dat hier door deze manier van rijden beter is, omdat ze verder wel goed voor dr paarden is.... En daar wil ik nog aan toevoegen dat het ook met conditionering te maken heeft, als het paard het gewend is, dit een dagelijks onderdeel van de training is, hij niet in verzet zal komen om dat het 'normaal' voor het paard is geworden.

@Daantje, heb je wel eens bij de inrijring gestaan als ze aan het inrijden was? Dan zou je dit niet zeggen... Heb het zoals eerder gezegd gezien dat dit de meest gebruikte houding is bij het inrijden van Anky en anderen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:22

Ik snap niet dat mensen het argument ''het zijn momentopnames'' nog gebruiken. Dit mag gewoon niet gebeuren, ook al is het maar een moment, dat is een moment te veel...

En bekijk het hele voorval eens objectief (dus niet met in het achterhoofd, het is Anky zij zal het wel goed doen) ik zeg je, dat is behoorlijk ogenopenend. Objectief (dus wat je ziet op de foto's, zonder emoties erbij)
* een paard dat rigoreus in de mond word getrokken.
* een paard dat in een belachelijk onmogenlijke krul word getrokken, dit paard loopt NIET aan de teugel, er is geen sprake van ruggebruik dus een actieve achterhand heeft geen kans.
* een ruiter die wel heel ruw is met haar handen, van verfijning is er geen sprake , van het aanbieden van ontspanning aan het paard.

Dat is wat ik objectief zie, en eerst wist ik nog niet eens dat het Anky was en dat feit vind ik nog schrikwekkend ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:28

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:36