Nu een maandje ongeveer, ga binnenkort weer weg, kom over een half jaar waarschijnlijk weer terug. Waren er maar meer pensionstallen in de buurt...
Nair
Geplaatst: 13-11-02 23:26
Ik sta nu ruim 1,5 jaar op mijn vereniging en ik heb het erg naar mijn zin. Soms heb je een dipje, maar meestal is het toppie!!!!!!!!!
Helaas geen binnenbak, maar wel een super buitenbak en een lekker buitenstalletje. Voor de rest doen we eigenlijk zelf. Uitmesten, voer klaarzetten enz. Ik zou het niet willen missen
Groetjes Nair
Esther
Geplaatst: 13-11-02 23:56
Op mijn huidige stal kom ik niet verder dan vierenhalve maand, vrijdag gaat Omega weer verhuizen. Hij gaat dan weer naar de vorige stal waar wij door omstandigheden weg moesten. Nu zitten daar nieuwe eigenaars op en de ideeen komen veel meer met de mijne overeen als waar Omega nu staat.
Fabienne1
Geplaatst: 19-11-02 22:05
Mijn verzorgpaard staat nu al 2 jaar hier. Sinds die tijd verzorg ik hem ook. Ik woon er zelf naast, maar ik ga nu verhuizen. Twee straten verderop. Maar het paardje blijft gewoon hier. De rijbak van de vereniging is aan de overkant van de straat, das ideaal. Verder doen we alles zelf, binnen en buiten zetten en voeren. Das soms best vermoeiend maar voor de rest lekker vrij hier. Onderling geen gezeur, soms wat irritaties tussen de eigenaar en ons. Maar niks aparts, dus voorlopig gaat dat wel oke!
Lautje
Geplaatst: 20-11-02 14:36
Ik heb Ret nu net een jaar en een maand op deze pensionstal staan. Toen ik daar kwam waren ze bezig met de bouw en nu........nog steeds...
Het schiet eigenlijk helemaal niet op. Het enige dat nu echt klaar is voor de paarden is de binnenbak van 70 bij 30 meter. Die bak is in twee stukken verdeeld, een stuk van 30 bij 40 voor de manegelessen en een stuk van 30 bij 30 voor de pensionklanten.
Ik hoorde net dat de stallen pas in het voorjaar van 2003 worden gebouwd. Het kon nu niet, omdat er anders noodtenten met stallen gehuurd moesten worden en dat kon op de een of andere manier niet...
We hebben heel gezellig groepje op dit moment, met een aantal pensionklanten. Elke dag is het weer gezellig met hun.
Ook zijn er een paar daar op stal, waardoor het niet zo gezellig is. Heb het idee dat het een soort van afgunst is, ik weet anders ook niet waardoor het komt.
Nu lijkt het alsof alles daar op stal negatief is, maar dat komt doordat ik vanmorgen weer eens iets meegemaakt heb.
De afspraak bij ons op stal is dat je tussen de manegelessen door mag rijden, maar dan moet je wel elke keer op dezelfde hand rijden als de les. (dit is ook een reden waarom ik NOOIT met een manegeles meerijd) Het gaat er dus om dat er rekening moet worden gehouden met elkaar tijdens het rijden.
Ook mag er niet gelongeerd worden in de binnenbak.
Vanmorgen was ik met Ret bezig met een springtraining. Ik reed in mijn eentje in de grote bak en daarin stond een parcours. Dressuur ging hij harstikke fijn en de eerste paar sprongetjes gingen ook erg goed. Ik was net aan het verhogen, toen de eigenaar eraan kwam samen met de instructrice en een paard dat 2 jaar niet onder het zadel was geweest.
Ze wilden dat beest eerst ff longeren en deden dat netjes in de kleine binnenbak, zodat ik geen last van ze had. In die kleine binnenbak waren ze van de bouw bezig met boren enzo, dus daar gingen ze weg, omdat dat paard het daar eng vond.
Ik had dus net verhoogd en wilde mijn sprongetjes weer oppakken. Had een lijntje van 2 steilsprongen staan en wilde daar op af rijden. Maar nee hoor, dat kon niet, want mevrouw de instructrice ging gewoon TUSSEN die twee sprongetjes in dat paard longeren!!!!!
Nou zeg, ik zat met open mond te kijken. De eigenaar zei er helemaal niks van, die vond het blijkbaar ook normaal dat WEL rekening moet worden gehouden met de manegeklanten, maar NIET met de pensionklanten die bezig zijn met een training.
Later reed ik op de eerste steil af en omdat Ameretto nogal kijkerig was op dat nieuwe paard, had hij zijn gedachten niet helemaal bij mij. Hij stopte dus op de eerste steil. Begon de eigenaar ook nog eens te grinniken. Dus toen had ik het helemaal gehad... IK liet verder niks merken, maar ik was zoooo ontzettend kwaad op die lui! Ik kon wel janken.
Want doordat zij mijn training komen verstoren, is Ameretto afgeleid en is dat hele uur training voor niks geweest en komt er weer spanning. Ik word dan gefustreerd en straf Ameretto eigenlijk voor iets waar hij niks aan kan doen. Ik voel me dan zo banketstaaf tegenover hem.
Het meeste ergerde ik me gewoon aan de manier waarop die twee deden. Alsof ze een plaat voor hun kop hadden en niet inzagen dat ze mij gewoon aan het hinderen waren.
Voortaan zal ik ook Ameretto lekker op de verkeerde hand gaan rijden tijdens de manegelessen. Kijken of ik dan commentaar krijg..
Eigenlijk moet ik er iets van zeggen, maar op zo'n moment lukt me dat gewoon niet. Ik ben dan zo kwaad en voel me zo verdrietig op het moment zelf, dat ik zo spontaan kan beginnen met janken. En dat gun ik die lui ook niet.
Heb het toen maar opgekropt en thuis kwam alles eruit.
Mijn moeder zei ook dat als het nog een keer gebeurt, dat ik dan gewoon zonder iets te zeggen demonstratief de bak moet verlaten. Kijken of ze het dan doorhebben. (zal wel niet, maar ja, het is voor mezelf)
En er zijn wel meer van dit soort ergernissen bij mij op stal.
Het is dat deze pensionstal het dichtst bij mijn huis is, maar anders was ik denk ik allang weg.
Ik zit erover te denken om naar een andere pensionstal te gaan, die is iets verder weg (denk 10 minuutjes), maar dat is alleen een pensionstal en er zit dus geen manege bij. Denk dat dat ook wel scheelt.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest ff mijn frustraties kwijt.
gamble
Geplaatst: 20-11-02 16:35
Gamble staat al 10 jaar naar volle tevredenheid op deze manege, en we hopen er nog veel jaren te staan.