pony kopen/mag niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: pony kopen/mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:45

hahaha inderdaad

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:46

ja pardon hoor.
Die grote mond elke keer. je vraagt om tips, neem dan eens iets aan, of hou je stil.
tevens heb je PB, ts-er.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:48

TS, je gedraagt je echt als een verwende kleuter die niet haar zin krijgt, en dan naar andere mensen rent om te horen dat ze gelijk heeft, en dan boos word dat die haar ook geen gelijk geven.
Mag ik vragen hoe oud je bent?

En er zijn overal instructrice's. Ga nu gelijk eens op marktplaats voor je kijken Cool

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:49

Je kan ook eventueel een advertentie in de dichtsbijzijnde supermarkt hangen. Dat je een instructeur/instructrice zoekt die aan huis wilt/kan komen.

*Edit - Iets aan toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door MelOdYs_Star op 27-08-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:50

Furia schreef:

Niet zo oud. Volgens mij is het bedtijd voor haar. ze is wel stil...

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:50

hoi ts

eerst even een kleine tip: probeer iets netter en duidelijker je verhaal te typen het komt nogal vaag over

en plaats wat berichtjes op marktplaats en zoek iemand die je les kan geven op je fjordje,en je shetje moet je zo te horen ook nog een hoop tijd in steken

dus denk je niet dat je ook gewoon tijd te kort komt voor een 3e paard? ook al zou het mogen!

er zijn hier heel veel mensen op bokt die je advies kunnen geven over het vertouwen winnen van je shetlander

groetjes nathalie

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:51

ik snap het ook niet helemaal waarom ze er nog een pony bij wil voor haar zusje. als die pony erbij is dan staat die shet niet alleen als jij buiten aan het rijden ben... maar dan kan je zusje nog niet rijden? snap je eigenlijk niet helemaal. waarom ga je geen moeite doen om overweg te kunnen met die shet? er zijn zoveel mogelijkheden daarvoor!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:52

mijntjuhh schreef:
ik snap het ook niet helemaal waarom ze er nog een pony bij wil voor haar zusje. als die pony erbij is dan staat die shet niet alleen als jij buiten aan het rijden ben... maar dan kan je zusje nog niet rijden? snap je eigenlijk niet helemaal. waarom ga je geen moeite doen om overweg te kunnen met die shet? er zijn zoveel mogelijkheden daarvoor!

Dat heb ik ook al vier keer gezegd, maar ik krijg er geen reactie op... wordt hier in Zwolle ook wel uitgel*lt genoemd Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:53

angelax schreef:
Eevj schreef:
als je zusje zo graag een pony wil waarom vraagt ze het dan niet zelf. Mij geef je zo een beetje t gevoel dat je gewoon zelf nog een pony wil omdat je het niet leuk vind dat je je fjord niet aan kunt?

mijn fjord niet aankan..
hahaha laat me lachen..
het is de beste pony die er is.. die helemaal voor mij geschikt is.. waar ik alles mee kan doen!!

Waarom wil je dan een andere?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:53

eilleen333 schreef:
Furia schreef:

Niet zo oud. Volgens mij is het bedtijd voor haar. ze is wel stil...

Grote kans van.
Nou ik heb even gegoogled en op marktplaats gekeken, er zijn (natuurlijk) instructrice in Veendam, en die komen ook aan huis, dus grote kans dat ze ook wel in jou dorpje komen. Gewoon zoeken, dan vind je er 1 en kan je met je 2 paardjes aan de slag.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:54

eilleen333 schreef:
Dat heb ik ook al vier keer gezegd, maar ik krijg er geen reactie op... wordt hier in Zwolle ook wel uitgel*lt genoemd Knipoog .

Ik denk dat wij ook wel een beetje 'normaal' in onze reacties moeten blijven, want misschien wilt/durft ze anders helemaal niet meer te reageren. Ook als zij wat minder netjes reageerd. Bloos

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:56

bizzybijtje schreef:

Zodat haar zusje ook kan rijden en de shet niet alleen hoeft te zijn... Fjord kan blijkbar niet gedeeld worden, en als derde paard een shet kan blijkbaar ook niet. moet perse dat ene paard zijn...

Ok, mijn reacties zijn misschien een beetje tactloos. Maar ik geef advies, en zij plukt er steeds enkele zinnen uit en gaat daarop in. Doe dan wat met mijn tips of vraag niet om hulp.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:56

Helemaal mee eens runningk en jolliegirl;
Probeer te genieten met wat je hebt en laat bv een lerares naar jullie komen. Dan kunnen jullie om en om rijden.
Ik kon ook pas op mijn 22e een paard kopen en voor die tijd reed ik 20000 rondjes in de bak, als ik maar plezier kon maken met een paard. En nog heb ik er geen genoeg van. Ik vind je reactie heel erg verwend. Vooral tegenover jouw ouders, die waarschijnlijk heel veel betalen voor jullie paardjes.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:57

Jemig, ik weet nog hoe dolgelukkig ik was toen ik een pony kreeg.
Ik had er geen problemen mee dat ze moeilijk was (iig voor een 12 jarige) en dat ze niet het paard van de manege was waar ik zo verliefd op was, ik was zo ontzettend blij dat ik uberhaupt een pony kreeg.

Wees blij met wat je hebt, op deze manier ben je nog niet blij als je 30 paarden hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:58

eilleen333 schreef:
bizzybijtje schreef:

Zodat haar zusje ook kan rijden en de shet niet alleen hoeft te zijn... Fjord kan blijkbar niet gedeeld worden, en als derde paard een shet kan blijkbaar ook niet. moet perse dat ene paard zijn...

Ok, mijn reacties zijn misschien een beetje tactloos. Maar ik geef advies, en zij plukt er steeds enkele zinnen uit en gaat daarop in. Doe dan wat met mijn tips of vraag niet om hulp.

Ik weet wel hoe dat meisje naar mij toe overkomt als ik dit zo lees Rolleyes
Meid, ik was al dolblij met een mini-shet van 1 jaar oud! De meesten dromen er alleen van dat ze een pony hebben, jij hebt er 2 en het is nog niet goed? Wat een gezeik zeg. Ga eerst je pony's opvoeden en kom dan zeuren dat je te weinig pony's hebt...

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:09

Volgens mij vindt de ts het leuk om een topic te openen.
Je vraagt om advies. Je krijgt advies, en je hebt overal een weerwoord op.
"nee ik kan niet naar les, want mijn ouders kunnen mij niet brengen, en dan schopt de fjord in de trailer en de shet slaat op hol" Mijn paard wou ook nooit in de trailer, en weet je hoe ik het voor elkaar heb gekregen. door te oefenen... Misschien een tip voor jou. Knipoog
Oke ik kan me voorstellen dat je ouders geen zin/tijd hebben, maar er is heus wel iemand bij jou in de buurt die je les kan geven. Ga eens langs een manege en hang daar een briefje op, vraag daar aan de mensen of ze nog iemand weten, hang een briefje op in de supermarkt. zet een advertentie in de plaatstelijke krant. enz enz.
Heb je geen vriendin die paardrijdt, kan die je niet helpen.

Wat betreft die shet. Als je er mee kan knuffelen, dan kan je hem ook langzaam laten wennen aan een halster. Gewoon heel rustig aan.. neem de tijd, het is niet zo dat het met een week een halster al om heeft, dat is per paard verschillend, neem er de tijd voor en heb GEDULD!!!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:13

Ja misschien ook. Ik denk zelfmedelijden en een vraag om aandacht. Geef je paard eens die extra aandacht ipv jezelf.

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:13

Wauw, dit noem ik dus écht verwend.
Sorry hoor, er zijn mensen die dolblij zouden zijn geweest met een fjord en een shet!
Enne ff over die shet, als je blijft zeggen; je kan er niks mee doen, dan gaat dat ook niet nee.
Mijn pony kon een jaar geleden ook niks, maar nu na veel oefenen gaat het hardstikke goed.. Als ik nu nog zou zeggen dat ik er niks mee kon dan stond ze er nog altijd zo bij als een jaar geleden.. dat is toch logisch? Elke pony/paard is zo begonnen..
Ik snap je ouders trouwens heel goed dat ze niet nog een pony erbij kopen.. zou ik ook niet doen als mijn kind zo ondankbaar over haar shetlander zou praten Scheve mond en daarbij zijn 3 pony's ook niet niks hoor..Waarom hebben jullie die shet eigenlijk gekocht? als je er toch niks aan vind.. (iig dat maak ik eruit op).Ik zou het juist een uitdaging vinden om de shet z'n vertrouwen te winnen en hem te beleren.En wat de fjord betreft, instructie die aan huis komt lesgeven is er genoeg.. en jij en je zusje kunnen toch samen erop rijden.
Je kan bijvoorbeeld wel de shet langzaam gaan beleren ofzo, en na een tijdje vragen of je 'm misschien mag verkopen en ruilen voor een rijpony voor je zusje.
Maar nogmaals; als ik jou was zou ik blij zijn met wat je hebt..

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:18

Goed gezegd J0yss.. Ja

Nog even een tip voor je. Je plaatst een topic om advies te vragen, nu krijg je dat advies, maar je doet er niets mee, wat heeft het dan voor een zin om zo'n topic te plaatsen?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:20

Mloesje schreef:
Wat heeft het dan voor een zin om zo'n topic te plaatsen?

Rel-topic? Knipoog Haha, nee maar even serieus, misschien is ze wat afgeschrikt omdat ze niet hoort wat ze had willen horen..? Ik weet het niet, het zou zomaar kunnen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:21

hmmz vraag me af .. je kunt wel een fjord rijden en goed mee overweg kwa omgang maar een shetlander lukt je niet ?
Ik weet het die dingetjes zijn soms behoorlijk zenuw-werkend , maar steek energie en tijd in dat kleine diertje... anders komt er zeker nooit wat van terecht.
Daarnaast krijg ik ook een beetje het idee dat je die pony liever voor jezelf erbij hebt , en onder het mom "leuke pony voor me zusje " ...

En daarnaast de dingen die je op les bij de manege leert , kunnen soms ook degelijk werken bij je eigen paardje ... niet alle gevallen maar er zijn ook een soort van "algemene regels " die 9 van de 10 x goed werken. ( beetje moeilijk verwoord maar kon het niet anders brengen. )
Lees veel boeken ed, daar kan je zoveel vandaan halen..

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:22

MelOdYs_Star schreef:
Mloesje schreef:
Wat heeft het dan voor een zin om zo'n topic te plaatsen?

Rel-topic? Knipoog Haha, nee maar even serieus, misschien is ze wat afgeschrikt omdat ze niet hoort wat ze had willen horen..? Ik weet het niet, het zou zomaar kunnen.

Dan kan je dat toch gewoon zeggen of niet (dat zou je dan igg gewoon moeten kunnen zeggen Clown ) maar om overal een weerwoord op te zoeken...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:39

daar is 'n topic niet voor nee!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:40

Ben ik dan ook verwend omdat ik toevallig 3 pony's heb? Ik zie het punt niet hoor.. Scheve mond

Edit: laat maar, heb het punt al gevonden. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:42

Ligt eraan hoe jij je dan opsteld Lachen
Als een verwend nest en loopt te huilen dat deze niet goed genoeg zijn en je een 4e wilt omdat die alles al kent.
Of stel je je dankbaar op naar je ouders en weet je dat je erg veel mazzel hebt en dat er veel mensen van dromen (vooral op jonge leftijd) van het hebben van 1 eigen paard, laat staan meerdere

edit:
ja hé, nu klopt mijn bericht niet meer Tong uitsteken Clown