Prins de hengst en Sando op buitenrit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Re: Prins de hengst en Sando op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:15

Het enigste wat ik hier over kan zeggen is dat ik het onverantwoord vind.

_Beide zijn jullie veel te groot voor de pony's, ongeacht wel of geen onafhankelijke zit.
En als jullie dan toch zo nodig willen rijden...

_Draag dan een cap en fatsoenlijk rijkleding.
_Een pony is en blijft een dier, kan altijd schrikken en dan heb je geen controle, doe dan gewoon een hoofdstelletje in en laat de teugels met rust, je kunt ze dan wel pakken bij nood.
_Pony's loslaten in het bos vind ik ook niet vertrouwd, ze zullen maar weg rennen, met alle gevolgen van dien.

Met deze stunts (anders kan ik het niet noemen) brengen jullie niet alleen jullie zelf in gevaar maar ook andere mensen. Knipoog

Maar gezien je antwoorden trek je je niks aan van het goed bedoelde commentaar. Knipoog
Je bent tenminste gewaarschuwd.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:19

Voor het mooie ben je te groot, maarja als je er maar plezier in heb!
Touwhalster staat gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:31

Ja hoor laten we maar van alles gaan doen "als je er maar plezier in hebt"
Zo werkt het toch niet?? Stoom uit je oren
Paardrijden staat hoog in de top 10 van gevaarlijkste sporten, niet omdat het rijden op zich zo vreselijk gevaarlijk is, maar omdat de ruiters van die domme dingen doen. Een paard is nou eenmaal een dier met allerlei reflexen, zelfs het braafste paard kan schrikken. Een niet opgestoken beugel die blijft hangen kan al genoeg zijn...

Dan kun je wel heel stoer gaan doen zonder cap, zadel hoofdstel, met alleen een neckrope, maar imo is dat gewoon stom als je 12 jaar bent. Je kunt de gevaren nog niet inzien, en je hebt veel te weinig ervaring om te weten waar je mee bezig bent.
De enige voorwaarde is niet "lol met je knol". De lol komt pas als je aan alle overige voorwaarden voldaan hebt. En zorgen dat een en ander veilig is lijkt me in dit geval wel zo verstandig.
Een passende pony ook. En stunts als gaan staan op de pony zijn helemaal grote waanzin.

Nadenken. Allereerst goed nadenken. Zorgen dat alles in orde is. Zorgen in jullie geval dat er een verantwoordelijke volwassen begeleider bij is. En dan kun je aan de lol gaan denken, niet andersom.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:35

ymcha, ik snap je punt
maar deze meiden zijn geen 12...

in veel gevallen zal je bericht zeker kloppen..
ik ken deze meiden zelf..
ze hebben hun paardjes hier geleidelijk naartoe getraind, veiligheid zeker voorop

cap is (helaas) altijd eigen keuze...

nogmaals, ik snap dus heel goed je bericht, en heb meer van deze discussies gezien op bokt, het zal vaak zo gaan als je beschrijft
maar als ik had gezien dat deze meiden bezig waren met echt linke dingen, of dat de ponys er angtig uitzagen of dat ze pijn hadden, dan zou ik ze dat recht voor hun raap zeggen..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:50

@ superroos, het is imo een kwestie van tijd voor de kleinste pony last van zijn rug krijgt... de stunts etc. vind ik ook erg ver gaan, maar niet onoverkomelijk. de pony willens en wetens schade toebrengen omdat ze er per sé op moet zitten vind ik erg kwalijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:59

@ superroos: ik geloof je zonder meer. Ik geloof ook wel dat deze meiden een hele goede band met hun pony hebben, en ze 100% vertrouwen.
Maar dat is het punt niet. Het punt is dat ik het nooit zou verzinnen om op een paard/pony te gaan staan. En niet alleen omdat het verschrikkelijk slecht voor de rug is, maar ook (zelfs al heb je een Belg) een paard áltijd kan schrikken, hoe betrouwbaar ook. En juist bij een paard wat niet zo sensibel is, juist bij een paard wat enorm betrouwbaar is, gebeuren er dan gekke en gevaarlijke dingen, omdat je er niet op rekent. Daar zit imo het gevaar in.
En een paard los laten grazen, zou ik ook nooit en nooit doen. Weer omdat een paard altijd kan schrikken, en dan gaat ie er vandoor. En hoe hem dan te pakken krijgen? Tuurlijk, als de band goed is, krijg je hem wel weer... maar waarom het risico lopen? Dat begrijp ik dus niet.
Dat je in de bak stunts uithaalt, a la. Kan ik inkomen. Maar dan is er altijd iemand die je kan helpen als het misgaat. En dan zou ik nóg niet op een paard gaan staan. Maar achterstevoren zitten heb ik ook heus wel eens gedaan. en met 2 benen aan 1 kant.
Maar zitten op een te kleine pony, dat vind ik echt een serieus iets. Het kleine ding is 4, zoek er een passend ruitertje voor. Echt, een kind kan ook wel een pony inrijden, zeker als er een ervaren begeleider bij is, die vertelt hoe het allemaal moet. En als dat kind dan ook nog netjes kan zitten, en goed kan luisteren, komt zoiets echt helemaal goed.
Maar dit... ik hoef denk ik niet te vertellen wat de schade allemaal kan zijn, neem van mij aan dat je het niet op je geweten wilt hebben...

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:07

nou ben ik dit gezeik echt helemaal zat Gvd!!
we weten heus waar we mee bezig zijn en wat als het paard schrikt zou mij dat schelen dan val je maar nou en ? kan heus wel tegen stoten hoor...
en jullie kennen ons niet eens persoonlijk dus hou nou maar op met oordelen over ons dit is vaak genoeg besproken op bokt en nu gaat het gewoon te ver ben hier klaar mee!!
we weten nu echt wel jullie mening hou dat geklets dan lekker verder via pb ofzo..
of ga gezellig bellen samen en ga dan lekker bespreken wat jullie vinden maar laat ons en ons topic met rust!! een reactie is niet erg maar zoveel en alleen maar over het zelfde slaat nergens meer op!!
dus kap ermee bij deze ben er echt klaar mee Gvd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:13

Doe er dan wat mee. Ik zeg het niet om je te pesten, of om vervelend te zijn, maar puur en alleen omdat ik bang ben dat het anders verkeerd afloopt.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 23:16

Yamcha schreef:
Doe er dan wat mee. Ik zeg het niet om je te pesten, of om vervelend te zijn, maar puur en alleen omdat ik bang ben dat het anders verkeerd afloopt.

je hebt het al duidelijk gemaakt en snap dat je misschien bezorgd bent over de pony´s.

maar dat is nou wel duidelijk gemaakt en jullie gaan maar door!

dus hierbij de vraag om niet verder te discussiëren.. Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:35

kelz schreef:
nou ben ik dit gezeik echt helemaal zat Gvd!!
we weten heus waar we mee bezig zijn en wat als het paard schrikt zou mij dat schelen dan val je maar nou en ? kan heus wel tegen stoten hoor...
en jullie kennen ons niet eens persoonlijk dus hou nou maar op met oordelen over ons dit is vaak genoeg besproken op bokt en nu gaat het gewoon te ver ben hier klaar mee!!
we weten nu echt wel jullie mening hou dat geklets dan lekker verder via pb ofzo..
of ga gezellig bellen samen en ga dan lekker bespreken wat jullie vinden maar laat ons en ons topic met rust!! een reactie is niet erg maar zoveel en alleen maar over het zelfde slaat nergens meer op!!
dus kap ermee bij deze ben er echt klaar mee Gvd!!

let eens even op je woorden zeg! niemand scheldt hier iemand uit, alles wordt pagina's lang en volledig uitgelegd, en jij begint te gvd-en? echt superrespectloos vind ik dat, hartelijk bedankt.

overigens is het onzin, 'ik kan wel tegen een stoot'. je hoeft maar heel iets verkeerd terecht te komen en je breekt je nek, of je valt op je hoofd, welke niet beschermd is.
overigens moet ik eerlijk bekennen dat het mij worst zal zijn wat jóú gebeurt, ik maak me meer zorgen over de toekomst van die pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:50

Ben het helemaal met je eens merrieveulen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:49

Ben het wel gedeeeeelltelijk met 'Kelz' eens. Ja Vind het eigenlijk niet kunnen dat jullie iemands topic, wat allemaal goed bedoeld is, zo ontzettend verzieken!! Lees al die reacties eens; het kan écht niet. Dat je het met iemand (on)eens bent oke, maar haar topic is helemaal verziekt. Laat het gewoon varen, je kan het toch niet veranderen. Want, wat willen jullie eigenlijk bereiken? Jullie zijn ábsoluut niet de baas over de TS. Knipoog Dus het heeft allemaal geen zin. Het wordt alleen maar ruzie, ruzie en ruzie over de manier van omgaan met mens-paard.
Je kan beter TeM'en, om je topic te laten sluiten, zodat deze stomme discussie tot een eind komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:14

Zij zet het er toch op?? Sorry, maar dan kun je commentaar verwachten. Ik ben heel netjes geweest, ik heb precies uitgelegd hoe en wat, en waarom.
Als je geen commentaar wil, zet je foto's dan niet op een forum. En wat dan? Als ik alleen maar zeg, hoe leuk en schattig het allemaal is, en ik zeg niets over de risico's dan ben ik nog eens bang dat ik een akelig berichtje in de krant lees.
Ik kan beter eerlijk zijn en waarschuwen, dan kan TS daar ook iets mee doen, maar dat is haar eigen keus. Ze weet dan in ieder geval wat de risico's zijn.
Als niemand wat zegt, hoe moet ze dat dan weten? En ik zeg het nogmaals niet om het topic te verzieken, helemaal niet, maar om TS te helpen. Het gaat er verder niet om de baas te zijn of wat dan ook, en nee, ik kan niks veranderen idd.
Maar het is op Bokt ook vaak genoeg gebeurd dat er gewaarschuwd werd en iemand daar van leerde en dingen anders aanpakte. Dus waarschuwen heeft in sommige gevallen echt wel zin. Maar goed, ik hou op, idd, een en ander zal nu heus wel duidelijk zijn.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 00:17

de hoeveelheid commentaar zou voor de TS ook een aardige indicatie kunnen geven hoe het nog beter kan. de band met de dieren is goed, die basis is er, en daar twijfelt niemand aan. ik krijg ook meestal wel enig commentaar op HAW topics en ITP topics, maar het gaat nooit zo ver. bovendien sta ik open voor de visies van anderen, en daarom heb ik ook al zoveel geleerd (denk ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 06:46

Denk dat iedereen commentaar krijgt... Sja, c'est la vie....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:55

precies, maar ik heb er geen problemen mee. het escaleert pas als je terugzegt dat iedereen zeurt bijv. bovendien krijg je zowiezo meer commentaar als er zaken niet in orde zijn, dus waarschijnlijk heb ik alles meestal behoorlijk goed op orde.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:29

Oke, dat ben ik eens. Maar er wordt gewoon een heel ander onderwerp aangesneden, dat eigenlijk niks te maken heeft met de bedoeling van de TS. Knipoog En als het 3x duidelijk aangekaart wordt, is het duidelijk. De TS moet zelf bepalen of ze daar iets mee doet, en niet gewoon - omdat we graag alles even haarfijn aan haar willen duidelijk maken - even 4 pagina's vol zieken. Maar 1 ding is sowieso duidelijk; ze zal komende maanden niets meer op ITP plaatsen. Clown

En als jullie commentaar graag aanvaarden van anderen, dan wil dat nog niet zeggen dat deze persoon dit wel heel fijn vind om allemaal zo hard te 'horen'. Denk ook aan anderen. Een berichtje is voldoende. O.. En als ik het lees, komt het heel erg hard aan - ookal is dit niet de bedoeling -, maar op Internet/Mail komt alles harder aan dan bedoeld. Dat je dat even weet.

Diannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:49

Echt heel leuk Haha!!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:36

Wat ongelovelijk gáááf zeg.. Zit hier te genieten voor m'n pc, heerlijk dat jullie zo'n band hebben en zo kunnen rijden, echt super!

Wees er maar trots op! Lachen

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:16

whaha je kan zo op z'n rug staan!!:D
wat leuk:D