Mea schreef:Zo'n 15 jaar terug ben ik letterlijk gelanceerd van een manegepony die nadat ie vanuit keiharde galop uit zichzelf netjes op de A-C lijn stopte, ik vloog door de lucht en kwam plat op mijn rug terecht, de lucht uit mijn longen geslagen en pijn in mijn rug. De volgende dag kon ik amper lopen, dit ongeveer een week lang.
Zo'n 10 jaar terug denk ik, een keer mijn arm op een lastige manier gebroken nadat ik van een manegepaard af viel en mijn arm in de teugel bleef haken - krak! Moest geopereerd worden nadat de artsen er na twee dagen (au!) achter kwamen dat het niet vanzelf zou genezen in het gips, dus nu zitten er (nog steeds) drie schroefjes in!
En één keer dat ik van mijn eigen paard afviel toen ik zonder zadel reed en hij opeens schrok en opzij sprong. Ik viel precies op mijn rechterschouder, waarna ik direkt hevige pijn had. Volgens de artsen was het zwaar gekneusd, maar nu 4 jaar later blijkt dat de schouder ontzet was, er is nu niks meer aan te doen dus mijn schouder zit niet goed op de plek. Ik heb er nu niet veel pijn meer aan maar wel met bepaalde bewegingen en overbelasting. Ik kan mijn arm gelukkig gewoon gebruiken maar mijn schouder hangt te ver voorover, dus mijn schouderblad steekt op mijn rug meer uit. Niet echt mooi maarja. Oja en vorig jaar ben ik met buitenrijden van mijn paard gevallen precies met mijn hoofd oop een steen, het werd even (ik weet niet hoelang) zwart voor de ogen. In mijn cap zat een flinke deuk, dus gelukkig had ik die op. Vanaf die dag een week flinke hoofdpijn gehad.
Nou eigenlijk valt het nog wel mee, ik heb mijn paard nu 7 jaar en ben er ook 7 keer van hem afgevallen (gemiddeld 1 keer per jaar,) Op de manege wel vaker eraf gevallen, weet niet hoevaak. Heb ruim 10 jaar op de manege rondgehobbelt en verzorgpaarden gehad.
woow gelanceerrd
zo hee
) Op de manege wel vaker eraf gevallen, weet niet hoevaak. Heb ruim 10 jaar op de manege rondgehobbelt en verzorgpaarden gehad. 

daarbij had ik een zware hersenschudding
Voor m'n eigen gemoedsrust.
! ik dacht dat ik zielig was met een gebroken armpje ! muahah maarja je kan volgens mij beter iets gebroken hebben dan gekneusd want zwaar gekneusd doet zeerder!
.