Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Er zullen altijd paarden zijn die binnen worden gehouden, dat zal denk ik ook altijd wel zo blijven. Maar het feit dat er met het dier enkel en alleen maar hetzelfde gedaan wordt, nooit eens iets anders ( buitenrit, springen, dresuur, longeren etc. ) vindt ik nog steeds het ergste! Paarden zijn dan wel gewoonte dieren, maar met verschillende dingen doen blijven ze eerder lekker fris in het hoofd, en houden ze ook plezier in het werken!
MyWishMax schreef:Qua sociale contacten, hij mag altijd met elk paard ruiken en kroelen als hij dit wil. Hij heeft 4 paarden waar hij altijd mee moet knuffelen en nog 2 ruintjes waarmee hij altijd lekker aan het bekvechten is
Henrieke schreef:Ik ken ook een manege waar dit zo is.
Nooit op de weide, nooit in de paddock (bak) oid. Nooit een bosrit, elke dag maar die manegeruiters op je rug en dressuren en af en toe een sprongetje. Als er geen lessen waren stonden ze de hele dag op stal ja.
!!! Zielig..
. 
Kan me wel een beetje voorstellen dat ze bang zouden zijn dat er iets gebeurd als ze hem in de paddock of wei zouden zetten maar komop denk eens na en gun dat beest ook eens een pleziertje. Vind het niet kunnen maarja helaas gebeurd het wel vaker
Denk dat dat beest al blij zou zijn als hij eens op buitenrit zou mogen...
Ik heb nl. geen PaardenSport. rowan17 schreef:Als ze op de wei zouden staan, zouden ze toch de hele dag staan eten.
en niet voor 2 of 3 porties brok en af en toe wat hooi, maar niet teveel anders worden ze dik.
Aline_17 schreef:Zielig dat de paardjes dan nooit sociaal contact hebben en dus geen vriendjes kunnen maken!!
Op stal kunnen er net zo goed toch dingen mis gaan lijkt me??
Ik vind dat dan ook een ongeluk niet uitgesloten is!!!!