Nooit op de wei .. ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chanora

Re: Nooit op de wei .. ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 23:01

Ik heb de net ook zoiets zitten lezen over power and paint..
Werd heel af en toe gelongeert, nooit los of naar de wei, nooit springen of naar buiten en werd elke ochtend aan de hand gestapt. Hij werd elke dag gereden en af een toe vrij en dat is wandelen of ontspannen rijden..

annelieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 07:05

als ik zo'n paard zou zijn zou ik me gaan irriteren dat ik altijd hetzelfde zou moeten doen!! Koe

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:16

dat stuk heb ik ook gelezen gisteren en ik vond het maar vaag. nooi in de wei of paddock, alleen aan de hand en alleen dressuur.
Nou... fijn leven.... beest doet alles voor je, wint alles en dan krijgt hij dat als dank. Natuurlijk zal hij de beste zorg verder krijgen,maar weidegang of variatie in de training is iets wat ik eigenlijk bij de basis zorg hoor vinden bij een paard.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:23

Ik snap zulke mensen niet, hoe kan je een paard houden en dan niet denken aan de behoeftes van je paard. Mij kan je namelijk niet wijs maken dat paarden die 24/7 op stal staan en nooit is lekker uit hun dak kunnen gaan blij zijn. Bovendien lijkt altijd dressuur mij heel saai voor een paard. Mensen waarbij hun paard nooit buiten staat vinden het ook altijd zo vreemd als hun paard een keertje naar buiten mag dat hij dan compleet uit z'n dak gaat Gestoord
Dan ben ik echt heel blij dat mijn pony's s'zomers 24/7 buiten staan en s'winters zo lang mogelijk.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:31

Ik was net van plan om hier een topic over te starten, want het feit dat Power nooit op de wei komt of überhaupt nooit buiten vind ik echt niet diervriendelijk. Paarden die hele dagen op stal staan kun je geen paarden meer noemen, dat zijn gewoon gebruiksobjecten, meer niet. Een paard moet echt elke dag naar buiten, anders heeft het naar mijn doen geen 'paardsbesef' meer. Paarden zijn dieren die altijd buiten hebben gelopen, en de mens heeft daar keihard verandering in gebracht, wat die beesten maar hebben moeten accepteren, arm dier.

Mijn paarden lopen zomers 24/7 buiten, en 's winters overdag, alleen niet als het noodweer is. Bovendien is het uitermate goed voor de conditie en het uiterlijk en het gedrag van het dier, ik heb het bewijs hier zelf in de wei staan.

JennxMano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:41

Mijn vz paard staat sowieso elke dag 1 a 2 uur in de wei.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:05

Mijn paard staat dag en nacht in de wei. Tong uitsteken

Toen ik haar net had was ik altijd overbezorgd en te voorzichtig. (Dikke dekens in de winter, zodra het een paar uur achter elkaar regende binnen zetten, en 's nachts op stal)

Ik ben nu een stuk makkelijker geworden en het is veel beter voor mijn paard. Ik heb ook heel wat minder zorgen om dekens die scheef kunnen gaan zitten of die stuk gebeten worden waardoor het ding zich volzuigt met water en je paard juist ziek wordt..

De meeste paarden worden als kasplantjes verzorgd en worden zo juist week.. Mensen denken vaak dat paarden hetzelfde nodig hebben als mensen.

Power and Paint heb ik altijd al een sneu dier gevonden. Hij is volgens mij erg intelligent en lijdt er zo volgens mij extra onder. Ik erger me ook altijd aan zijn altijd perfect afgeschoren tastharen, etc etc. Blegh dat beest wordt als een barbiepaard behandelt. Koe

Maar zo zijn er heel wat meer mensen die hun paard het liefst nog oorbellen in zouden willen hangen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:22

Trouwens als een paard nooit buiten staat en ik neem aan dat de paarden in de stal moeilijk bij elkaar kunnen, hoe kunnen ze dan sociaal contact hebben?
Dat mensen die op hoog niveau meedraaien alleen maar aan zichzelf denken, inplaats van aan het welzijn van hun paarden

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 15:31

Ik vindt het erg leuk, en fijn, dat hier zoveel op gereageerd wordt. Knipoog

Veel mensen denken hier hetzelfde als ik over, dat vindt ik fijn, maar ook lees ik dat sommige mensen ook hun paard binnen houden. Maar(!!!) als ik hier de redenen van lees, sta ik er ook 100% achter! Lachen Er zullen altijd paarden zijn die binnen worden gehouden, dat zal denk ik ook altijd wel zo blijven. Maar het feit dat er met het dier enkel en alleen maar hetzelfde gedaan wordt, nooit eens iets anders ( buitenrit, springen, dresuur, longeren etc. ) vindt ik nog steeds het ergste! Paarden zijn dan wel gewoonte dieren, maar met verschillende dingen doen blijven ze eerder lekker fris in het hoofd, en houden ze ook plezier in het werken! Haha!

Ik ben ook blij om te lezen dat de bokkers die hun paarden toch binnen houden, toch lekker afwisselend dingen met de dieren doen! Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:41

Als ik zoiets lees, dan ben ik maar gewoon blij dat mijn eigen paard dagelijks buiten loopt, in de zomer zoveel mogelijk 24/7 en in de winter sowieso tijdens de uren daglicht. En ook ben ik blij dat hij afwisselend werk mag doen. Bij paarden van een ander kun je er helaas zeer weinig aan doen - je kunt je er hooguit over verbazen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:51

Qua sociale contacten, hij mag altijd met elk paard ruiken en kroelen als hij dit wil. Hij heeft 4 paarden waar hij altijd mee moet knuffelen en nog 2 ruintjes waarmee hij altijd lekker aan het bekvechten is Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 16:53

MyWishMax schreef:
Qua sociale contacten, hij mag altijd met elk paard ruiken en kroelen als hij dit wil. Hij heeft 4 paarden waar hij altijd mee moet knuffelen en nog 2 ruintjes waarmee hij altijd lekker aan het bekvechten is Lachen

Hahaha Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:36

Ik ken ook een manege waar dit zo is.
Nooit op de weide, nooit in de paddock (bak) oid. Nooit een bosrit, elke dag maar die manegeruiters op je rug en dressuren en af en toe een sprongetje. Als er geen lessen waren stonden ze de hele dag op stal ja. Scheve mond

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 18:39

Henrieke schreef:
Ik ken ook een manege waar dit zo is.
Nooit op de weide, nooit in de paddock (bak) oid. Nooit een bosrit, elke dag maar die manegeruiters op je rug en dressuren en af en toe een sprongetje. Als er geen lessen waren stonden ze de hele dag op stal ja. Scheve mond

Bloos! !!! Zielig.. Verdrietig

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:43

Ja idd, nu ik erover nadenk, bedenk ik me dat die paarden eigenlijk wel super braaf zijn in de stallen, dit zou je eigenlijk niet denken als ze de hele dag op stal staan.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:44

Las het ook jij, alleen dan van Power en Point geloof ik.
Alleen maar dresuren dressuuren en nog eens dressuuren. Mijne kan ook (nog) niet de wei op, omdat de stal waar ik sta géén weiland heeft. Ikzelf spring niet maar laat afentoe een vriendin van mij even springen op me pony, zodat die toch afwisseling krijgt. Het bos in doe ik wel regelmatig Lachen .

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:17

Ik had het idd ook gelezen van Power and Paint en zei meteen tegen een vriendin die bij me was van "wat heeft dat beest nou voor leven" Verward Kan me wel een beetje voorstellen dat ze bang zouden zijn dat er iets gebeurd als ze hem in de paddock of wei zouden zetten maar komop denk eens na en gun dat beest ook eens een pleziertje. Vind het niet kunnen maarja helaas gebeurd het wel vaker Scheve mond Denk dat dat beest al blij zou zijn als hij eens op buitenrit zou mogen...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:36

Als je aan de hand wandelt kan er ook van alles misgaan. Dan is het nog raar dat ze dat nog wel durven Nagelbijten / Gniffelen

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:02

Zou iemand het voor mij willen inscannen. Lachen Ik heb nl. geen PaardenSport.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:13

rowan17 schreef:
Als ze op de wei zouden staan, zouden ze toch de hele dag staan eten.

En laat een paard zijn darmkanaal daar nu net voor gemaakt zijn Ja en niet voor 2 of 3 porties brok en af en toe wat hooi, maar niet teveel anders worden ze dik.

Ik ben blij dat mijn paarden iig dagelijks buiten lopen. Zomers 24/7 en 's winters zeker 8 uur.
Blessures krijg je het meest als ze maar af en toe buiten staan, mijn paard had enorme schiefels toen ik der kocht. Bij mij is ze meteen de wei op gegaan en na een dag een dik been + schiefel.
3 dagen niet kunnen rijden, dat was balen maar dat was het wel waard. Nu maakt ze zich niet meer druk, ik zeg niet dat ze nooit rent, maar ze weet nu wel beter wat kan en niet.

Gelukkig zijn er ook topruiters die hun paarden wel buiten zetten, of met ze naar buiten gaan, alleen staan die niet in de P&S.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:29

Nooit op de wei?? Belachelijk vind ik dat! Een paard hoort lekker vrij te lopen op de wei. Okee, als het heel slecht weer is dan wel op stal, maar laat hem er dan wel gewoon even uit. Maar met redelijk en mooi weer gewoon de wei!!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:32

Zielig dat de paardjes dan nooit sociaal contact hebben en dus geen vriendjes kunnen maken!!

Op stal kunnen er net zo goed toch dingen mis gaan lijkt me??
Ik vind dat dan ook een ongeluk niet uitgesloten is!!!!

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:34

/

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:14

Oops, heb hier ook een topic over lopen, had deze niet gevonden gisteren via zoekfunctie.. Maar idd, ik vind het ook jammer dat de paarden die in de topsport lopen, vooral dressuurpaarden, zo weinig afwisseling hebben. En weinig kans tot 'paard zijn' krijgen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:41

Aline_17 schreef:
Zielig dat de paardjes dan nooit sociaal contact hebben en dus geen vriendjes kunnen maken!!

Op stal kunnen er net zo goed toch dingen mis gaan lijkt me??
Ik vind dat dan ook een ongeluk niet uitgesloten is!!!!

Dat ze niet op de wei staan wil niet zeggen dat ze geen sociale contacten, vriendjes, hebben hoor. Die van mij staat ook nooit buiten, maar heeft zat vriendjes