Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lieke4quike

Re: Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:23

ze heef het gewoon ff moeilijk, en wil haar hart gewoon ff luchten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:25

tuurlijk,maar ik kan me ook voorstellen dat er gedacht word dat niet het hele verhaal verteld wordt.

en je weet dat als je iets op bokt plaatst je commentaar/opmerkingen kan verwachten

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:28

Snoevie schreef:
tuurlijk,maar ik kan me ook voorstellen dat er gedacht word dat niet het hele verhaal verteld wordt.

en je weet dat als je iets op bokt plaatst je commentaar/opmerkingen kan verwachten

Vooral omdat bokt ook van paarden houd, en wij geven ook om de pony's die door dit soort redenen weg moeten en misschien wel ergens anders een waardeloos leventje leiden totdat ze doodgaan..dat alleen maar omdat niet iedereen durft toe te geven dat er geen geld meer is. Ik breng mijn pony veel liever naar de slacht, wetend dat het daarbij blijft, dan dat ik drie maanden ga wachten op een koper, enorme schulden oploop en er niets mee opschiet. Vervolgens raak ik mijn pony kwijt en droom weer van een andere...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:30

Jennifer, Ik snap hoe moeilijk en rot hetvoor jou is! Want jij kunt gewoon niets doen! Maar ik vind niet dat je hier Henk zo belachelijk kunt maken! Jullie hebben in goede orde met hem besproken wanneer hij NIET zou worden verkocht zondag, dat Henk als BORG van de niet betaling de pony zou krijgen. Dus de pony was vanaf zondag van henk. Dit betekend dat Henk ermee mag doen wat hij wil. Ik weet verder niet waar hij naar toe is, maar wat ik hoorde is het dan naar Zweden.

Hier kunnen jullie achteraangaan maar jullie zullen hier niets mee bereiken. De pony was nu eenmaal van Henk. En hij mocht er dus mee doen wat hij wou......

Ik snap dat jij je pony vreselijk mist, en hoe moeilijk jij het hebt.

En celest had zoveel pijn zoveel....dit is beter het is moeilijk als hij echt naar de slacht is...maar een pony met pijn rond laten lopen is nog veel zieliger...

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:33

Wat een belachelijke staleigenaar dan zeg.
oke geld is geld maar te bizar.
Krijgt een paard als borg brengt hij em naar de slacht Gestoord

Dat gaat mn verstand te boven !!

En wie bepaald er of het paard pijn heeft.
Heeft er een dierenarts naar gekeken ofzow?
Laatst bijgewerkt door mariekie op 03-07-07 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:35

mariekie schreef:

Er werd een stukje terug gezegt dat het besproken was met vader en stalhouder. Naar mijn idee is het verhaal van 1 kant, geheel logisch en daarom moet je ook wat ruimdenkender zijn.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:36

mariekie schreef:

Je hebt de pony niet gezien, dus oordeel niet. En het is niet eens 100% zeker of hij geslacht is of niet..

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:37

As de bewering van houvanutopia waar is dat dit paard pijn had, dan vind ik het nog bizarder dat hij het paard helemaal naar Zweden heeft laten vervoeren.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:37

Ik vraag me ook af of vader alle afspraken met de pensionhouder wel eerlijk aan dochter verteld. Het lijkt er af en toe op dat dat niet zo is.. Helaas.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:38

Trieste vader dan in dat geval.....

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:38

_June schreef:
Ik vraag me ook af of vader alle afspraken met de pensionhouder wel eerlijk aan dochter verteld. Het lijkt er af en toe op dat dat niet zo is.. Helaas.

Dit vraag ik me idd ook af...

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:40

HouVanUtopia schreef:
_June schreef:

Dit vraag ik me idd ook af...

En dat veranderd dan de hele zaak Knipoog

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:41

mariekie schreef:

Wij een ex renner van 16 die 365 dagen per jaar kreupel loopt.
Dat doet hij expres omdat hij dat zo leuk vind.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:50

De pensionhouder heeft gehandeld naar het welzijn van het beestje.Daarkomt bij dat de slachtprijs van een schrale volbloed, niet genoeg is om alle kosten te dekken.Verder had liep celest atijd kreupel en dat doet hij niet voor lol.Maar jennifer toch zo naief als ze is, willen gaan rijden op een beest dat stikt van de pijn.Vorige week was het zelf zo erg dat ze hem met een stiek vast geknoopt hadden, zodat hij niet vervelend kon worden?!
Sorry hoor.
Maar waar zijn we dan helemaal mee bezig?
Denk zelf dat celest henk dankbaar is, dat hij strax helemaal geen pijn meer heeft.

Verder meid werk er van maken.... ga je gang de smid kon je al niet afrekeken, laat staan de advocaat.

En verder om alle onduidelijkheden uit de weg te ruimen. Pensionhouder had het papier+paspoort.Dus de celest was in zijn eigendom.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:50

Ik wil zowiezo nog zeggen, ik vind dat iedereen moet stoppen om te zeggen wat voor een staleigenaar is dit dan...wij hebben een SUPER SUPER staleigenaar! Die heel erg veel met IEDEREEN op stal op heeft! Hij doet alles voor je, beter kun je het gewoon niet krijgen! We heoven alleen onze paarden te rijden en verder wordt alles voor je gedaan!!!

Hij heeft zoveel op met iedereen, en hij doet dit echt niet zomaar!!!!! Ik vind het zelf heel erg dat iedereen zo over hem denkt!

Het is natuurlijk vreselijk voor Jennifer vooral omdat die zelf niets kan doen..

Maar om hier nu onze staleigenaar zo zwart te lopen maken nee daar kan ik niet over uit...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:55

Mag ik eerlijk zijn,dat de staleigenaar wel een beetje gelijk heeft.
als je weet dat het geld op is, moet je niet 3 maanden wachtten,maar direct dat dier verkopen, desnoods naar een handelaar.

De staleigenaar mag jou paard zich toe-eigenen, zelfs verkopen, en van dat geld de stalhuur betalen,en de rest aan jullie te geven.
tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb.

IK wens je veel sterkte, want dit doet veel zeer!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:55

Ik denk dat dit topic zo nog weeeeeken door kan gaan. Maar we vinden het allemaal rot voor Jennifer. Pensionhouder heeft gedaan waar hij recht op heeft, in overleg met de vader van Jennifer. Dus die zit ook niet verkeerd! Hij had het allemaal veel moeilijker kunnen maken, door deurwaarders etc. langs te sturen, want ik denk dat hij het met het geld van de slager niet red in verhouding met de schuld... Dus ik denk dat je hem bijna dankbaar moet zijn...

En wat de pony betreft. Als hij dood is, is dat alleen maar fijner voor em. Dier heeft i.m.o. lang genoeg met pijn rond gelopen. En als hij wel nog leeft hoop ik voor em dat ie een fijn, goed leven krijgt. Meer kunnen we allemaal niet doen toch?
Laatst bijgewerkt door _June op 03-07-07 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:57

Zolang maar 1 van de partijen zijn verhaal doet en de ander niet is er niemand die hierover kan oordelen.
Eenzijdig verhaal dus dit geval.
Jammer dat het zo loopt, maar wie hier niet correct handelt of gehandeld heeft???? dat weten beide partijen en de rest niet.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:58

Dat je nog denkt aan je nieuwe pony terwijl de pony die je hebt elk moment geslacht kan worden.

Ik zou kapot van verdriet gaan, maar oke ik hou dan ook van mijn pony's.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:04

laartjuh schreef:
Dat je nog denkt aan je nieuwe pony terwijl de pony die je hebt elk moment geslacht kan worden.

En dat bedoelde ik dus ook. Zo vol zijn van verdriet, maar wel gelijk iets nieuws willen. Ik zou mezelf opvreten omdat ik niet weet waar hij zou zijn, het idee dat hij nu bij iemand in slechte handen is..al moet ik zeggen dat de berichten hierboven ook niet veel goeds zeggen over de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:06

ik lees dit topic al even mee. maar ts is wel pas 12 he? Wie weet is er veel achter haar rug om afgepsorken met vader en stalhouder waar zij geen weet van heeft. Als het dier echt pijn heeft, en er dus een da bij is geweest is het misschien een goede oplossing geweest om het dier daarvan te verlossen, ,maar waarom eerst dan helemaal vervoeren naar Zwede? Dat vind ik dan weer niet echt een diervriendelijke keuze.
Ik vind het heel erg voor de ts hoe het gegaan is. Zij heeft veel te verwerken op dit moment.
Ik moet zeggen dat ik het wel een pracht paard vind om te zien.

Maar iets anders, wat maakt het paard gevaarlijk dan?

En er zijn paarden die kreupel lopen maar verder niet echt pijn hebben en als weide maatje gebruikt kunnen worden. Deze paarden krijgen meestal pas pijn als het belast word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:08

laartjuh schreef:

dat vind ik ook wel apart ja. Ik zou er zwaar onder leiden. Ik zou niet eens op korte termijn een ander paardje willen! Ook niet als ik zeker weet dat mijn dier niet meer leeft ( ik het zelf heb laten inslapen b.v ) ik zou dan zo kapot gaan van verdriet dat ik echt me eigen nog niet kan verantwoorden tegenover een ander paardje. Maarja er zijn meer mensen die gelijk aan eeen ander paard denken hoor Knipoog

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:09

Cinnepin schreef:
ik lees dit topic al even mee. maar ts is wel pas 12 he? Wie weet is er veel achter haar rug om afgepsorken met vader en stalhouder waar zij geen weet van heeft. Als het dier echt pijn heeft, en er dus een da bij is geweest is het misschien een goede oplossing geweest om het dier daarvan te verlossen, ,maar waarom eerst dan helemaal vervoeren naar Zwede? Dat vind ik dan weer niet echt een diervriendelijke keuze.
Ik vind het heel erg voor de ts hoe het gegaan is. Zij heeft veel te verwerken op dit moment.

En er zijn paarden die kreupel lopen maar verder niet echt pijn hebben en als weide maatje gebruikt kunnen worden. Deze paarden krijgen meestal pas pijn als het belast word.

Wat doet een gevaarlijk paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:11

_June schreef:
Anoniem schreef:

Wat doet een gevaarlijk paard?

Nou wat de 1 gevaarlijk vind hoeft de ander niet gevaarlijk te vinden. Kijk als een paard bijt hoeft het niet alijd gevaarlijk te zijn, ik vind een gevaarlijk paard een paard dat jou gericht met opzet b.v trapt dat jou aanvalt en dat soort dingen. Een paard dat zich verzet ( b.v steiegeren als je erop zit ) als je erop zit uit pijn of andere klachten hoeft niet per definitie gevaarlijk te zijn. Ik ben dus wel benieuwd wat dit paard gevaarlijk maakt.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:14

Hij slaat gericht, bijt.
Onder de man bokt hij (erg gemeen).

Op zich logisch, als je pijn in je hele lijf hebt. Maar ts is 12 dus kan het d'r niet kwalijk nemen dat ze dat niet helemaal doorheeft en hoe dan ook d'r pony mist! Maar het is d'r wel vaak verteld...