Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ELpatcho schreef:ik snap niet waarom douchen nou weer verplicht moet worden.. ponykamp duurt maar een weekje tot 5 dagen als die kinderen niet willen douchen fijn.. hoewel ik het minder fris vindmaar dat mogen de ouders op lossen
dat overleven ze heus wel.. wij adviseren ze het wel en dan doen ze het ook wel maar verplichten niet!
poekie schreef:ELpatcho schreef:ik snap niet waarom douchen nou weer verplicht moet worden.. ponykamp duurt maar een weekje tot 5 dagen als die kinderen niet willen douchen fijn.. hoewel ik het minder fris vindmaar dat mogen de ouders op lossen
dat overleven ze heus wel.. wij adviseren ze het wel en dan doen ze het ook wel maar verplichten niet!
hmmmm bij ons wilde ze zich dus meerder malen douchen..... hadden er geen viespeuken bij zitten.Vorig jaar scheen het ook zo te zijn dat ze ook nog eens allemaal de make-up goed op moesten hebben kom op zeg.......wat denk je allemaal tegen te komen in dat bos daar.
OranVera schreef:Mijn vraag is of er hier mensen zijn op bokt die ervaring hebben met leiding zijn bij ponykampen. Ik ben van plan om dat ooit te gaan, maar ik zou er graag wat meer over willen weten.
° Wat vonden jullie ervan? Was het zwaar(en leuk natuurlijk)?
Zeker zwaar, altijd aandacht erbij altijd bezig zijn. Kinderen zijn nooit moe hooguit de laatste dag als ze alles in pakken. Logies nadenken en vooruit denken is zeer belangrijk. Veel tijd hou je niet over maar het is een super ervaring en was echt geweldig
° Hoeveel weken achter elkaar doe je dat?Geloof dat ik het destijds 2 of 3 weken achter elkaar deed
° Wat zijn de eisen en minimumleeftijd? Geen idee
° Krijg je ervoor betaald? Ik destijds niet, maar vond het absoluut geen bezwaar
° Nog tips?Wees consucent, maak van te voren plannen wat je wilt gaan doen en hou ook wat achter de hande voor als het weer niet mee werkt. Stel duidelijk regels op en vertel die van te voren, wees ook consucent, niet alleen dreigen ook uitvoeren als het nodig is. Zit op een lijn met de andere leiding.
groetjes Anouk
Evelijn schreef:Omdat we als leiding dan drie keer per dag bezig zijn om de telefoons te zoeken, ze meer hun schoolvriendinnetjes aan het bellen zijn dan met andere kinderen spelen, er plotseling ouders op de stoep staan omdat hun kind dacht iets nodig te hebben en dat niet aan de leiding durfde te vragen, ze tijdens het eten dan eerder sms-en dan een boterham eten, ze gaan lopen klooien met die dingen, ze ze van elkaar verstoppen/stelen etc.
Nee die dingen gaan mooi achter slot en grendel. Ze kunnen elke dag even bellen met ouders en vriendinnetjes. Dat is meer dan genoeg.