Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:41

Neem eens contact op met Harry Hetterscheidt, je weet wel, die man van het NMPRS. Hij heeft Sebastopol's Sunny boy gefokt en Mon cherie is nog in zijn bezit.

Hij handelt ook wat, wie weet heeft hij nog wat leuks staan? Hij woont in Breedenbroek, dus dat is ook nog te doen. Daarnaast kun jee eens bij Olthof in Ruurlo gaan kijken. Geen idee hoe zij verder zijn in de handel, maar je komt hem nog veel tegen.

Jurrius in Vorden fokt New Forrest pony's maar doet ook in de grote paarden. Daar kun je ook goed terecht.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:47

Goedkope paarden zijn er weinig. dan zul je toch voor een kruizing moeten gaan, zuivere rassen met goede papieren kosten gewoon veel en veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:53

CCCCorine schreef:
laartjuh schreef:
Trouwens die prijzen vind ik belachelijk hoog die hier gegeven worden, ik zelf zie geregeld leuke gezonde paarden voorbij komen rond de 1500 euro.

Onmogelijk, die zijn of niet helemaal gezond of echt niet leuk. Waren ze wel 100% gezond en ook nog eens leuk en met een fijn karakter, dan geven ze ze echt niet bijna weg.

Edit: Voor dat bedrag kun je wel een goede Fjord kopen of vergelijkbaar soort pony die braaf is en gezond. Maar een gezond en fijn rijpaard, kansloos...

Nou, ik heb mijn paardje toch echt voor dat bedrag gekocht hoor. Helemaal gezond, sinds maart 2006 nooit ziek of (ook maar een beetje) onregelmatig geweest... In het jaar wat daar aan vooraf ging (sinds februari 2005) sowieso niet ziek geweest trouwens (toen stond 'ie een jaartje bij vrienden van me).

Dier heeft erg leuke papieren (maar is ruin), was op zijn zevende nog hengst (maniertjes zijn er nog Lachen ), met rijden een echte uitdaging maar als je ziet hoe hij vooruit is gegaan in het afgelopen jaar komt dat wel goed. Zou zeker niet misstaan in dressuur, springen, SGW, endurance. Alleen is 'ie voor springwedstrijden nog wat te nerveus als je het mij vraagt.

En hij heeft zeker een goed karakter. Wel ontzettend dominant, maar ik houd wel van paarden met een beetje karakter en een eigen willetje. Er zit verder geen kwaad in.

Het kan dus zeker wél, alleen moet je goed zoeken.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:58

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Paarden/5248507/Te_koop_merrie_7_jaar.html

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Paarden/5579545/AANDACHT_KOOPJE_Zeer_mooie_Anglo_arabier.html

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Paarden/4137743/Brave_ruin_6jaar.html

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Paarden/5249484/Te_koop_recreatie_merrie.html

De tip? Zoek in België naar "E"-pony's. Die kunnen ze hier aan de straatstenen niet kwijt raken en worden vaak enkel en alleen verkocht voor de recreatie. (e-pony's vallen hier niet bij de pony's,wel bij paarden. Nog maar zelden een wedstrijdruiter tegengekomen die tevreden is met een paard van 1.50). En als je in een goedkope prijsklasse iets wilt vinden, kijk dan eens een beetje door het uiterlijk heen.. Kijk door de dikke vacht en soms de ribben heen. Een perfect opgeknapt poppetje van 7jaar met witte bandages en een blinkend vachtje vind je vaak NIET voor die prijs. Opknappen kan veel doen..

Iets hogere prijsklasse:
http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Paarden/5636862/Alround_merrie.html

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Paarden/5049445/100_eerlijke_KWPN_merrie.html

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Paarden/5603298/Zeer_mooie_schimmel_lipizaner_ruin.html

Zo moeilijk is het toch niet?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:36

Och hemel, er staat echt genoeg te koop hoor!
Het is echt onzin dat het altijd veel moet kosten of dat er anders wat mis is.

Mijn eigen paard was nog onbeleerd, 2 jaar oud maar blijkt wel een verrekt goed sportpaard te worden met leuke papieren. Ze hadden hem voor me willen beleren evt. maar dat wilde ik zelf doen.

Een hele tijd ervoor heb ik mijn paard weggedaan. Liep M, kon ondere een bekwame ruiter een Z-proef in maar zat daarmee wel aan zijn top, ik had er al een paar keer een wissel mee gesprongen - dus nog niet bevestigd. Goede papieren, halfzussen uit dezelfde moeder allemaal keur, een halfbroer die nationaal 1.30 sprong en een die 1.40 sprong. Dominant maar bij consequent rijden superbraaf en echt goudeerlijk. Moest er snel uit wegens financiele problemen en is dus ver onder de prijs weggegaan. Hij was 11, dat is nou toch niet hoogbejaard?

Dan heeft een vriendin van me pas een 4-jarige superbrave merrie gekocht. Papieren zijn iets minder, AES, maar de merrie was wel beleerd en is buiten echt prima te rijden. Gewoon een leuk basispaard voor de basissport en recreatie. Klinisch en rontgenologisch goedgekeurd
Laatst bijgewerkt door Urielle op 08-06-07 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 09:43

er staat een leuke op marktplaats met adv .Vingers aflikken705092313

ook kan je even bij paardenmelkerij gaan kijken daar zijn de paardjes ook niet z duur Clown

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:01

Er zijn in diverse prijsklassen paarden te koop, goedkoper hoeft ook echt niet gelijk te betekenen dat er wat mis is met een paard. Maar bedenk wel dat hoe meer eisen je zelf stelt aan je toekomstige paard, hoe sneller de vraagprijs hoger blijkt te worden.

Ik denk dat je een ´doorsnee´ paard zoekt, een paard met alle karaktereigenschappen die veel mensen in een paard zoeken (verkeersmak, trailermak, fit, goed aangereden, niet te oud, met uitstraling, zonder stalgebreken, bekende afstamming of...). Als er redelijk wat vraag naar is, dan zijn de vraagprijzen in de markt meestal ook wat hoger.

Neem je tijd om het paard dat bij je past te zoeken. Ga ook eens bij jezelf na of je misschien je eisen niet iets te hoog hebt gesteld tov je budget. Misschien kun je beter even wat meer geduld hebben en wachten tot je wél een paard vindt dat bij je past (wellicht omdat je als een een paar maanden verder bent je budget ook iets kan aanpassen of dan wel een paard vindt die voldoet aan je eisen en budget). Knipoog
Laatst bijgewerkt door Bienotje op 08-06-07 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:06

Karoliefje_ schreef:
Goedkope paarden zijn er weinig. dan zul je toch voor een kruizing moeten gaan, zuivere rassen met goede papieren kosten gewoon veel en veel meer.

ja inderdaad dat scheelt ook erg veel!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:11

Ik heb mijn kwpn-merrie gratis. 12 Jaar, 1.70m. en helemaal gezond, op zomerexceem na. Het fijne is, dat ze daar bij ons geen last van heeft.

Haar vorige eigenaar is een hele lieve meid, die haar paardje niet meer kon houden wegens plaatsgebrek en ze wilde dat ze een fijn plekje kreeg. En nu staat ze bij mij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:17

Ik heb mijn fjord voor een bedrag onder de 2000 gekocht, ik heb er een bomproof paard aan wat onwijs trouw is. Daar had ik 2 zadels, een stapel dekens en een hele berg hoofdstellen en halster erbij. Hij heeft ook gewoon papieren en is zeer veelzijdig Lachen

Mijn fjord is boven de 150 stokmaat en was 9 toen ik hem kocht.

Je moet er mazzel mee hebben en ook weten wat je wilt. Dit was het eerste paard waar ik toen ging kijken en ik was meteen op slag verliefd Haha!

Succes met zoeken Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:18

Mijn paard staat nu ook te koop... en echt niet voor de hoofdprijs

Ik zoek gewoon een fijn tehuis voor hem, hij is een super springer, goede papieren (Voltaire x Jasper) en okee, hij is bijna 13 jaar, maar toont als de gemiddelde 7 jarige, inclusief temperament en karakter.

Ik denk dat je je niet moet vergissen in dingen zoals MP - daar staat die van mij ook op, maar storm loopt het niet, ja een reactie van iemand die 1000 euro bood en "toch al" en half jaar reed....

Dus het is volgens mij echt niet zo dat dit soort paarden in belachelijke prijsklasses snel verkocht worden.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:29

Ben je al bij een handelaar geweest??
Vaak als je zegt wat je wil kunnen zij weleens aan een heel leuk paard komen!
Ik ken wel wat handelaren maar die zitten in het Gooi.
PM me maar als je een telefoonnummer wilt.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:52

Goed zoeken, en geduld hebben. Ik heb voor mijn arabische merrie 6 jaar, ook zoiets betaald. Ontzettend lieve merrie, braaf langs de weg je kon er zo opstappen en wegrijden. Inmiddels zijn we gestart met wedstrijd rijden. Gewoon goed zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:12

heb geduld, het ware paard komt altijd vanzelf op je pad, een miskoop is zo gemaakt op paardengebied.
succes he

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:29

Redrumfox schreef:
Ik wil een E-pony of eventueel een grote D

Het gaat hier toch helemaal niet over een paard?
De TS wil een E-pony!
Deze moet je makkelijk kunnen vinden in dat budget.

Als ze nou een paard van 1.70m zocht zou het wat anders zijn.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:33

asjemenou schreef:
Redrumfox schreef:

De TS wil een E-pony!

Maar als je kijkt op welke topics ze reageerd van paarden die te koop staan zijn dat toch wel echt geen E-pony's en recreatiepaardjes. Lachen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:35

Neem iemand mee die er veel verstand van heeft. Ik heb weleens paarden gezien die net waren aangeschaft voor een leuke prijs, waarvan ik dacht???????? Maar als je die even hebt en goed verzorgd, komt er vaak iets heel moois onder vandaan. En uiterlijk en papieren zijn echt niet genoeg om op te rijden. En leeftijd, ach, een goed gezond paard van 12 of 15 bijv, kan nog erg lang mee.
Op marktplaats staan ook veel paardjes van particulieren die er op een eerlijke manier vanaf moeten. Als er vaak iemand tussen gaat zitten, moet je daar ook weer voor betalen.
Belgie is ook de moeite inderdaad. En ga veel kijken. Wees brutaal, probeer een paard goed uit met omgang en rijden. Je moet een paard voelen. Goed papier en mooi uiterlijk zit misschien niet eens of heb je geen klik mee. En kies je eigen veearts uit voor een keuring en als het even kan erbij zijn als ie gekeurd wordt!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:10

asjemenou schreef:
Redrumfox schreef:

De TS wil een E-pony!

Jeetje zeg dat dan meteen... Titel kan dan zijn: Is er nou nergens een goedkope pony te vinden...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:13

Hier in belgie (ik weet nu niet hoe het in nederland is) vind je dravers zat die netjes te rijden en te galoperen zijn. meestal voor een 1000-1500 euros te koop. Mss eens kijken op www.kapaza.be daar staan heel wat paarden in je prijsklasse.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:15

Tjaa het is misschien moeilijk om een goedkoop goed paard te vinden.
Maar ze zijn er wel hoor je moet er alleen tegen aan lopen denk ik.
Ik heb mijn paard (KWPN) vorig jaar ook voor de recreatie verkocht.
Hij was helemaal gezond en zelf heel hoog geclassificeerd.
Hij was alleen wel 12 jaar oud , geen jonkie meer dus, maar hij kan nog heel lang mee hoor.
Geld was voor mij niet belangrijk, waar hij terecht zou komen wel.
Dus heb ik hem echt voor een belachelijk lage prijs verkocht maar hij is wel op de allerbeste plek terecht gekomen. En ik denk dat er wel meer mensen hetzelfde idee hebben als ik.
Ik zou als ik jou was nog even goed zoeken en dat vind je vanzelf wel iets.
En maak geen overhaaste beslissingen!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:28

juist goede D pony's zijn tegenwoordig onbetaald baar!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 12:33

x_Katja_x schreef:
Ik bedoel dit niet l*llig hoor, maar ik kijk momenteel dagelijks op marktplaats omdat ik zelf op zoek ben naar een paard. En ik kom zoooo ontzettend veel recreatiepaarden die aan jou eisen voldoen tegen! Gewoon even paar bladzijdes doornemen, wil je eventueel wel helpen?

Als je inderdaad een jong dier, goed papier, of apart kleur o.i.d. wil dán word het natuurlijk een ander verhaal, dan gaat de prijs flink omhoog! Maar ik ben er zeker van overtuigd dat je voor die prijs die jij aangeeft een prima gezond recreatiepaard zult vinden!

Ik hoef er geen papieren bij, geen aparte kleur (interesseerd mij wat wat voor kleur hij heeft.. het gaat om de inhoud) en jong hoeft ook absoluut niet. Maximaal 12 jaar lijkt me niet bepaald jong.

Ik weet niet waar jij op marktplaats kijkt, maar ik kom alleen maar peperdure paarden tegen of paarden die me niet aanspreken/niet voldoen aan wat ik zoek.

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:34

Rustig door blijven zoeken. En niet te snel willen beslissen omdat je nou eenmaal een paard wil. Jullie moeten een goede combinatie zijn en ik denk niet dat je hem na een korte periode hem al weer in wilt ruilen als het niet klikt. Succes met zoeken nog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:38

Tja in België rondkijken is geen optie veronderstel ik, hier staan anders genoeg recreatiepaarden te koop voor dat geld. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat in NL minder is. Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 12:39

Dito schreef:
Maar als je kijkt op welke topics ze reageerd van paarden die te koop staan zijn dat toch wel echt geen E-pony's en recreatiepaardjes. Lachen

Wat wil je hiermee zeggen? Dat ik loop te liegen? Knipoog
Ik ben gewoon benieuwd naar de vraagprijs van zo'n paard, ik ben al 2 van 'dat soort' paarden tegengekomen die in mijn prijscategorie vallen dus je ziet maar; het kan geen kwaad om het te vragen. Ik zie jouw probleem niet.

Ik hoef trouwens niet eens perse een E-pony, er staat nergens dat ik geen grotere maat wil. Ik wil gewoon minimaal een grote D.