Zoeken op kleur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_jpeine

Re: Zoeken op kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:57

de eerste indruk is toch hoe ie deruit ziet,
en of die trailermak is enz.
als we dan gaan kijken kun je het karakter zien. Tong uitsteken
zo hebben wij dat tenminste gedaan Haha!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:50

Ik ben deze keer specifiek op zoek geweest naar een bont rijpaard, daarvoor heb ik een advertentie geplaatst op internet, met de eisen wat het paard gewoon moest hebben/zijn.

Ik vind het karakter erg belangrijk, of ze sociaal zijn naar mens&dier, ze moeten gezond zijn.
Als ik een paard koop, graag met chip. Eventueel naar de afstamming, maar dat vind ik nog niet erg belangrijk. Ik heb nu mijn eerste eigen paardje gekocht, en daarbij zitten geen papieren. Maar verder weet ik wel dat ze van een jonge samber is, dus daarbij ook nog mooie afstamming (vind ik) Verder moeten ze goed geënt, ontwormd in bekapt zijn. Geen gebreken hebben, en geen blessures etc. hebben.

Als het paard vaak last heeft gehad van koliek of andere dingen liever ook niet.
Maar als ik echt een paard zag waarvan ik dacht die vind ik wel wat ging ik eerst toch even lezen van hoe of wat.

Vind de kleur minder belangrijk dan het gene wat ik net opnoemde.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:06

Ik hoor veel mensen die op voorhand eisen hebben als ;
tussen ..m-..m
goed beleerd
en cetera en cetera
komen ze dan toch met iets thuis dat helemaal anders is.
Misschien gaat het dan allemaal niet zo makkelijk als verwacht;
Maar dan heb ik liever een paard waar ik een goeie klik mee heb, maar dat je een beetje meer moet werken, dan zo'n paard die alles doet, maar waar je geen enkele klik bij voelt.
Of is dat te ver gezocht?

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:24

Als ik een paardje zou gaan kopen kijk ik eerst naar het uiterlijk.Dan bedoel ik niet dat het paard de mooiste moet zijn,maar als het bijv erg dun is en er beetje verwaarloosd uitziet,maar een goed karakter heeft ,zou ik het net zo goed nemen als een paardje dat er mooi uitziet en een wat minder karakter.Dan kun je namelijk zien wat je hebt opgebouwd en vaak ontstaan daar ook hele goede banden mee.

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:37

Mijn zusje en ik wilde nooit vos of wit/schimmel ons paardje is Knipoog Knipoog vos met een appaloosa witte kont dus ik zeg nooit meer die kleur of die kleur vind ik niet mooi plus dat toen wij hem kochten hij eruit zagals een ezel best wel erg maar hij is uitgegroeit tot een gespierde en iets te dikke stoer paard en is hij erg lief en leuk

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:20

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:21

ik vind het belangrijkste dat het paard gezond is etc. maar kleur vind ik opzich ook wel een beetje belangrijk.. je moet geen goed paard kopen die je zelf eigenlijk niet mooi vind. dan wel op zoek naar een paard in mijn kleur smaak en die goed gezond etc. is Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:26

Ik val op hoofdjes Nagelbijten / Gniffelen Alle paarden die ik tot nu toe langer gereden heb, hadden allemaal een lief hoofd, maar ook een aparte kleur..
Zo heb ik een bonte gereden, een knaloranje vos, en nu ben ik weer gevallen voor een palomino (A)..

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:30

Ik ben niet zo moeilijk. Ik houd vooral van schimmels maar ook van zwarten of donkerbruinen. Alleen vossen en bonte paarden vind ik lelijk. Sja en nu staan er bij ons op stal 4 vossen........

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:32

Ow en 1 van de schimmels lijkt nu meer op een vos dan op een schimmel. Daarbij hebben we ook een zwarte met wildfactor en 3x raden hoe die er in de zomer uitziet. Precies als een hele donkere vos.

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:34

Bij mij is het precies gegaan zoals het hoorde. Ik zocht absoluut niet op kleur maar ik val voor aparte kleurtjes. Ik was toen nog niet op zoek naar een nieuw paard maar het stond wel in de planning. Toen had ik dus dé advertentie gevonden. Ik dacht meteen: Dit is ze, maarja het kon nog wel 2 maanden duren voordat ik een ander paard kon kopen en ze was in eerste instantie veel te duur voor me. Toch gaan kijken een maand later gaan kijken en ik was spontaan verliefd. En nu is het zo ver, alweer meer dan een maand later, volgende week dinsdag komt ze hierheen, en ze is gewoon perfect, qua karakter, qua kleur, ze heeft gewoon alles mee!

Ik heb dus niet op kleur gezocht maar ze heeft wel de kleur die ik maar al te graag wilde! Haha!

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:01

Tuurlijk is je favoriete kleur leuk en vooral als het op de foto ook nog eens het dier is wat je zoekt Haha! ik zeg dan ook meestal daar gaan we naar kijken maar helaas mijn man gaat dan weer de wijze uithangen Sigaar en naar de bewegingen en het karakter kijken en helaas heeft hij bijna altijd gelijk als het erop aan komt. Dus eerst bewegen dan karakter en dan pas de kleur.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:09

Zoeken op kleur is helemaal niks mis mee naar mijn mening, mits je maar niet de rest vergeet. Ik ben ook bezig met mijn zoektocht en ik selecteer in de eerste plaats wel op kleur. Maar ik zoek dan ook specifiek naar een bont paard omdat ik dat gewoon super mooi vind.

En het is natuurlijk niet zo dat je dan alleen naar de kleur kijkt karakter, afstamming en kwaliteit vind ik ook minstens zo belangrijk, maar ik ga dus echt alleen kijken bij een bont paard die deze eigenschappen heeft. Ik ga geen zwarte of bruine kopen omdat die supergangen en een goed karakter heeft, nee ik zoek liever wat langer door tot ik de bonte heb gevonden die dat ook heeft Haha! Anders zou ik altijd denken super paard maar wat is het toch jammer dat ie niet bont is...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:25

nicky_f schreef:
Dat snap ik ook Knipoog

Ik zou ook graag de kleur hebben die ik mooi vind Vork maar ik vind toch dat als ik een super mooie zwarte (vind ik mooi) die een heethoofd is en bijt.

Of een wat minder mooie met een superkarakter

Ik zou danvoor de superlieve gaan ..

die superlieve noem je niet eens op Vork

ik ga met Valencio mee

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:43

Bij mij zijn ze altijd zwart als ik ze koop *LOL*
Namelijk een fries

Maar het gaat me vooral om karakter, natuurlijk de afstammelingen en de bouw

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:50

--> YRT

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:49

Wanneer ik een paard zou kopen zou ik toch zeker willen dat ik hem mooi vind en dus ook vind dat hij er leuk uit ziet. Bedoel moet er toch elke dag tegen aan kijken.
Zijn best een aantal kleuren die ik mooi vind (bont, zwart, heeeeel donkerbruin, donkere valk) dus ik geloof best dat er een paard tussen zit wat én een leuk karakter heeft én er leuk uit ziet Lachen.

xMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:03

Eerst karakter, dan de kleur en hoe hij/zij eruit ziet.
Vind ik !
En je paard moet natuurlijk lief zijn.

Sportstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:41

Een goed paard heeft geen kleur

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:45

Ik wilde precies hetzelfde zeggen als Sportstar.

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:55

Sportstar schreef:
Een goed paard heeft geen kleur

en als je dan ook nog een leuk kleurtje wilt ben je gewoon tien keer langer bezig met zoeken.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:36

Voor mijn nieuwste paard heb ik (onbewust misschien) op kleur gezocht Bloos .
Omdat dit niet mijn 1e paard is misschien of omdat ik gewoon altijd al een schimmel heb willen hebben.
Daarna natuurlijk wel naar het karakter gekeken want we hebben echt heel veel paarden (en ook wel andere kleuren) bekeken maar daar klikte het dan toch niet mee.
Nu ben ik heel gelukkig met Cuba Cool

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:17

Als ik een paard zou kopen zou ik eerst op de eerste indruk afgaan. Uiterlijk en uitstraling hebben daar toch behoorlijk veel mee te maken. Maar als ik dat paard niet mag zou ik verder zoeken. Uiteindelijk is innerlijk het belangrijkst.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:58

Intervarno schreef:
Ja, natuurlijk Knipoog Ik koop ook geen paard dat bijt... Maar misschien moet je dan gewoon wat langer zoeken dat je een paard hebt dat én een goed karakter heeft én er leuk uitziet. Je hoeft nooit tussen twee paarden te kiezen, er staan zoveel paarden te koop in Nederland Knipoog

Mee eens Ja

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:53

ceasario schreef:
Intervarno schreef:
Ja, natuurlijk Knipoog Ik koop ook geen paard dat bijt... Maar misschien moet je dan gewoon wat langer zoeken dat je een paard hebt dat én een goed karakter heeft én er leuk uitziet. Je hoeft nooit tussen twee paarden te kiezen, er staan zoveel paarden te koop in Nederland Knipoog

Als je echt iets goeds zoekt...ga deze week dan naar Aken.geselecteerde jonge paarden.(zie video's)

http://www.chioaachen.de/CHIO/Auktionsp ... etto_d.asp

http://www.chioaachen.de/CHIO/Auktion_Pferdeliste.asp

.

Je links doen het niet... Verdrietig