vraagje over bijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PrinCess

Re: vraagje over bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 15:44

indd helemaal mee eens, mrja t is opgelost en ik wist anders ook geen kado:P

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:45

Ik vind dat je het heeeeeel goed geregeld hebt! Prima oplossing!

Ik ben het met je eens Runningkawa, zo bedoelde ik het ook te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:45

Mooie oplossing
wat heeft die het goed bij jou zeg Ja

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:47

Ik vind het ook een supergoede oplossing, in het belang van het paard, de bijrijdster en van jou Lachen

__PrinCess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 15:53

ja ik sta ook te kijken van mezelf Tong uitsteken
hahah

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:05

Ik vind het wel een mooie oplossing idd, zeker nu ik begrijp dat er al een zadel is.
Ik heb nog nooit wat zelf voor een bijrijdpaard gekocht. Als mensen vragen of ik op hun paard wil rijden, dan ga ik er vanuit dat de spullen aanwezig zijn. Maar ja, als die spullen niet naar mijn zin waren, dan was het misschien wel een ander verhaal ( nog nooit meegemaakt btw ). Nou moet ik zeggen dat er hier een te kort aan bijrijders lijkt te zijn, waardoor de verhoudingen wat anders liggen misschien. Betalen voor een bijrijdpaard is echt not-done hier, je krijgt nog eerder betaald Knipoog

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:50

Ik heb het hele verhaal ook even bijgelezen.... Fijn dat jullie op deze manier er uitgekomen zijn!

bloempje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:31

__PrinCess schreef:
op mijn ander paard rijdt een meisje, (15 jaar oud) ze lest er ongeveer 3 keer in de week mee.
ze hoeft nix te betalen of uit te mesten ofzo, en leent het zadel bij het lesadres.
nu heeft haar instructrice haar aangeboden dat ze dat zadel kan kopen.

nou vindt de bijrijdster dat of wij het zadel moeten kopen of iig voor de helf mee moeten betalen omdat als mijn paard verkocht wordt ofzo zij met het zadel blijft zitten.
en zij vindt dat als wij dat zadel voor haar betalen we dat dan met onze pony mee kunnen verkopen.

ja zeg dat is een goeie van je bijrijdster !!
nee niet doen zij is er zelf verantwoordelijk voor wat ze wil kopen/lenen
zij moet het zadel kopen of niet ,en als jullie ooit het paardje verkopen moet zij zelf weten wat ze met het zadel doet ze kan het ook verkopen ,want jullie hebben toch zelf een zadel ?
een beetjeverwent klinkt ze zo!! ze mag blij zijn dat jij zo goed bent om haar op jouw paardje te laten rijden !! succes ermee!!,
bloempje4 Knipoog

- ten eerste is er nog geen moment in ons opgekomen dat we de pony verkopen en zij mag er dus nog altijd op rijden.
- als zij zelf het zadel koopt kan ze het ook zelf verkopen.
- ze heeft nog nooit iets betaald, ze hoeft nooit iets te doen, ze rijdt er alleen op en poets haar dan.

wat vinden jullie dat ik moet doen?

ps weet niet of dit hier goed staat

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:41

Goed opgelost. Nu kan je bijrijder fijn blijven rijden en hoeft je paardje niet stil te staan.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:50

Toen ik het eerste bericht las, dacht ik bij mezelf, wat een brutaliteit!
Na alle posts gelezen te hebben, vind ik dat je een mooie oplossing hebt gevonden voor het probleem!

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:55

aswas schreef:
Toen ik het eerste bericht las, dacht ik bij mezelf, wat een brutaliteit!
Na alle posts gelezen te hebben, vind ik dat je een mooie oplossing hebt gevonden voor het probleem!

Ook ik heb het hele verhaal inmiddels gelezen en wilde precies hetzelfde gaan zeggen! Lachen --> superoplossing!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:53

Goede oplossing.
Ookal betaald de bijrijdster niets (en is het wel brutaal om meteen de het geld op de eigenaar te schuiven) is €200,- wel veel!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:44

het is een goede oplossing. ik vraag me af hoe ik het had opgelost als ze niet jarig was geweest.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:39

Mooie oplossing...

Ik heb ook altijd zelf m'n spullen gekocht... Wat wel humor was toen de eigenaar besloot z'n paard te verhuizen (naja, hij nam het paard mee toen hij verhuisde). ZIjn vrouw kwam de spullen en het paard ophalen. En toen bleek dus dat 90% van de spullen van mij was, en dat hij niet bijzonder veel meer had Tong uitsteken

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:11

Princess, zoals ik het zie in mijn eigen situatie dat ik thuis ook 2 paarden heb staan en een vaste bijrijder voor mijn ene paard. Zij mag komen wanneer ze wil al komt ze iedere dag,of 10 x op een dag, maar ik vraag aan haar een bijdrage. In jouw geval zou ik een bijdrage gaan vragen en zelf een zadeltje kopen want het is en blijft jouw paard dus de zorg voor goed passend harnachement ligt bij jou. Ik heb jaren lang meisjes gehad zonder iets te vragen en op een gegeven moment ging dat altijd mis....geen verantwoordelijkheid etc. Nu vraag ik wel een bijdrage en dan heb ik het idee dat ze graag waar voor hun geld hebben dus meer hun best doen. Maar ik zorg wel voor alle spullen.....het zijn immers mijn paarden. Als mijn bijrijder iets wil kopen zoals een mooi dekje dan kan dat....als ze bij mij zou weggaan is en blijft dat dekje van haar. Succes!!!!

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:29

Het is al vaker gezegd, maar wat een goede oplossing Haha! ! Zij heeft wel geluk met iemand als jij zeg.

pedro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:11

nouwja, zoals al veel gezegd word..ik vind het ook een goede oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:14

VSW --> VP.