Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flubjuh

Re: Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:24

Ja de mijne ook. Ik ben er nog nooit vanaf gevallen *even afkloppen Tong uitsteken
maar 1x gingen we buiten rijden en een anders meisje mocht er even op van mij. En we waren met 2 paarden weggegaan.. maar het andere paard deed super hyper en die ging er vandoor dus de mijne erachteraan en het meisje viel.
Ik schrok ik dacht straks rent ze zo over de grote weg die daar was. (waar de hele tijd non stop vrachtwagens enz. rijden het is een soort van snelweg)
Maar gelukkig viel ze op een grasveld en ze is nogal een vreetzak dusja Bloos
En er stond nog een hek tussen de grote weg en het gras ik ben blij geweest dat die daar stond want ik weet anders niet zo 100% zeker dat ze zou gaan eten..

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:13

ik zat ook op een fjord, ik viel eraf en 't paard rende gewoon door, over de weg heen( alle autos remmen) we waren met een hele groep iedereeen sloeg op hol en bijna iedereen viel eraf.. ze zijn helemaal teruggerent naar de manege

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:41

nog nooit geprobeeerd Huilen van het lachen

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:53

Ben al wel vaker gevallen op buitenrit en mijn pony blijft keurig staan Ja Soms vallen we zelfs samen...

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:33

oei samen vallen lijkt mij niet zo fijn...
gelukkig is dat mij nog nooit gebeurt. ik val wel soms buiten dan blijft mijn paardje tommie keurig staan Haha!

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:41

umm nee Clown was een keer met vzpaard mijn zus zat erop en ik op de fiets we waren naar de manege geweest en met terug rijden zo ineens bok stijger stijger stond heel even stil voor de sloot maar dacht toen daar kan ik eigenlijk ook wel over heen springen hup over de sloot weilanden door een akker over toen zag ie een ander paard en bleef daar naar kijken later mijn zus weer opgestapt en er was niks meer aan de hand
nou dat was wel even eng dacht echt even van k*t strax rent ie een weg op ofzo komt ie onder een auto maar gelukkig niet Haha!

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:01

Ik ben nog nooit van mijn merrie afgevallen.

Maar bij der vorige eigenaresse was een bijrijder, en die viel er elke week ongeveer af. En ze bleef altijd staan..

Dus ik ga der wel vanuit dat ze dat bij mij ook doet Lachen Knipoog

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:40

Ik ben nog maar een keer gevallen op buitenrit.
En toen gingen we samen. Clown
Maar ik denk wel dat ze blijft staan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:42

Ik ben er toevallig Tong uitsteken een paar dagen terug voor het eerst afgevallen, en ze bleef keurig staan. Ze was er zelf ook van geschrokken (ze struikelde, en ik verloor mijn evenwicht. Beetje dom), maar ik was zo trots dat ze bleef staan Haha! !

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:45

ik had vroeger een vosmerrie die wanneer ik eraf viel naar me terugkwam en begon te grinninken..net zoals een pas geboren veulen wordt begrinnikt door moeder zeg maar..heel banketstaaf, het leek alsof ze me uitlachte!! Verdrietig weglopen deed ze nooit

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:15

Nee ik weet zeker dat ze niet blijven staan. Althans niet buiten, in de bak blijven ze wel staan.

Als ik in het bos eraf val, is het dus omdat één van me paaden schrikt en dan vliegen ze gauw naar de stal toe, in de bak blijven ze bij mij in de buurt Ja .

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:08

Het is me gelukkig nog nooit overkomen!
Maar ik denk dat hij of naar stal rend of naar het gras loopt Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:23

Ik heb het geluk dat Amo leeft voor eten, dus als ik val dan zoekt hij het eerste plukje gras dat hij kan vinden en staat te eten. Meestal rij ik in het bos op het gras, dus dan staat hij ook direct stil. Maar hou in een reflex altijd de teugels vast. Doodsbenauwd dat hij alleen naar huis gaat rennen.

[edit: zelfs als hij enorm van iets schrikt staat hij stil. Tijdje terug schrok hij vreselijk van iets, ging op de noodstop, ik vloog er af, en zodra ik in het gras naast hem lag was er niks aan de hand en ging meneer staan eten. Scheve mond ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:26

Nooit Haha!
Lang leve de vrijheid, die rent terug naar stal(zelfs het graas laat ze ervoor staan!)...

Heb het wel eens meegemaakt, maar toen had ik der aan de hand, dat ik struikelde (omdat mevrouw op mijn tenenstond) ik in het water lag, ze eerst nog even over mij heen galoppeerde en toen naar stal terug probeerde te rennen....

Degene die er bij was die was nogal onder de indruk vanwege het feit dat Yvke schrijnbaar over oa mijn hoofd gerend was, terwijl ik alleen maar dacht, "Yvke pakken" Op het moment dat ik uit het water was, was het eigenlijk al te laat dus, want Yv was al weg Lachen Maar diegene wou eerst weten of alles met mij goed ging!

Ik ben toen echt eventjes heel bang geweest, aangezien ze langs een snelweg kwam (geen flauw idee waarom ze die snelweg op zou rennen, aangezien ze vrij bang is voor auto's, maar zo'n moment schieten de naarste dingen door je hoofd) En der teugels hingen los, en ze maakte echt een behoorlijk vaart...

Godzijdank was er een wielrenners wedstrijd, en is er een wielrenner achteraan is wielgerend... Mijn rug was blauw dus degene die mee was is toen weer op haar beurt naar die wielrenner gefietst en heeft Yvke toen overgenomen,

O man, als ik ooit die wielrenner nog tegen kom dan krijgt die zo'n dikke bos bloemen Haha! Dalijk heeft die z'n wedstrijd verloren alleen om Yv te pakken!

Maargoed, Yvke is nogal een zenuwpees... Maar de laatste tijd gaat het eigenlijk wel supergoed buiten Lachen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:29

Nou, Anouk was erg druk, en toen gingen Anouk en ik samen onderuit. Toen rende ze keihard weg, een paadje in, en daarna kwam ze weer terug en kon ik haar pakken. Knipoog

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:32

toen ik nog op mmijn VZ shetlander reeds, bleef ze ook staan om te eten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:38

Mijn eigen paard niet, ben er een keer van af gevallen hij bokte een paar keer en ik belande voor het zadel waardoor hij in paniek raakte. Viel eraf en in eerste instansie stopte hij maar hij schrok omdat ik voor hem lag en niet meer op hem zat.
Hij ging daarom maar weg rennen via de route die we voor het laatst hebben gereden. Hij stopte toen de andere pony er niet meer was en hij niet alleen verder dufde.

IJslander_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:11

Ik ben nog nooit gevallen buiten dus ik zou het niet weten eerlijk gezegd!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:00

Bleef altijd gewoon staan, die lieve Wytske, maar zal het helaas nooit meer meemaken.

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:51

Ik ben er nog nooit in het bos afgevallen. Maar wel al vaker in de bak, dan blijft hij wel netjes staan en kijkt hij echt zo van 'huh wat doe jij nou?' maar ik denk dat ie in het bos eerst een stukje zou rennen en dan stil zal staan

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:09

Ik zal het niet weten wat mijn paard zal doen. Ik denk dat het ook van de situatie zal afhangen zoals Santido eerder heeft gezegd. Als hij namelijk schrikt, schrikt hij vanuit z'n tenen en zal hij niet blijven staan...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:11

haha wat een leuk tpic dit Tong uitsteken
ja ik ben vaker gevallen met buiten rit Tong uitsteken.
de ene keer dacht het paard ? huh uhm net zat je nog najah lekker rustig ik ga eten.
en de andere keer( vooral als we vlak bij stal waren.. zetten ze het op het rennen en kon ik der terug vinden op stal hihi

xx

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:34

Ben er nog niet buiten afgevallen, en hoop het ook niet binnenkort mee te maken Knipoog Zou dus niet weten of ze blijft staan Knipoog

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:32

Ik ben er vandaag (voor het eerst in zo'n 13 jaar) weer eens afgekukeld. Helaas was dat buiten langs een drukke autoweg.
Mijn paard schrok van een brommer die veel te hard en met te veel lawaai voorbij kwam. Ze geeft echt een enorme bok en ik zwieper er zo overheen. Ik hield de teugels vast, en riep keihard Xan, STOP. En gelukkig ze bleef staan, terwijl mijn vriendin vrolijk doordraafde want die had niets in de gaten !

gaby_bmsmp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:54

hoi
ik ben laatst nog gevallen met mijn paard Clown
we waren op buitenrit
we waren aan het galoperen.
de andere lagen voor, mijn paard wou er achter aan
dat ging fout
hij wou zo hard dat hij niet oplette waar hij zijn hoeven neer zette
hij struikelde maar hij ging zo hard dat hij om viel met mij erbij
mijn paard stond gelijk weer op maar bleef wel staan tot ik er weer op zat
mijn paard had gelukkig niks
ik alleen een bult op mijn hoofd en een stuk van mijn vel van mijn vinger