[Centraal] wat is je ergste paardenongeluk ooit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Re: [Centraal] wat is je ergste paardenongeluk ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:43

was 8 jaar, stond op een manege in de bak met een paardje.. achter me stond een paard die er opeens vandoor ging, en die liep me omver.. werd opgehaald met de ambulance en had hersenschudding en gekneusde knie.. had erger af kunnen lopen want ik had mn tong ingeslikt, maarja.. leef nog Haha!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:06

Dat is buiten gevallen was, en Ninla de weg over is gerent naar huis (en dat is een extreem drukke weg!)
Gelukkig hebben we het beide overleefd Knipoog

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 20:27

Jeetje als ik dit alles zo lees ga ik toch serieus denken dat het levens gevaarlijk is..

Mijn ergste traumatische ongeval is nu 10 jaar geleden waarbij ik lekker buiten ging rijden. Het regende een beetje en moest van mijn moeder perse zo'n wegwerkersjas van mijn pa aan. Ik hoor haar nog letterlijk zeggen van, trek deze jas maar aan dan ben je beter zichtbaar, anders krijg je misschien nog wel een ongeluk".
Ik was nog geen 500 meter van huis toen er een vrachtauto door een plas reed waarvan mijn fjord schrok. Hij sprong op het fietspad en in de verte zag ik een scooter met hoge snelheid aankomen.
Ik probeerde mijn fjord terug de berm in te sturen maar die was zo geschrokken dat dat niet meteen lukte.
Door de regen lette de jongen op de scooter niet op de weg en zag mij dus niet op de weg staan.
Vol gas (volgens politieraport met bijna 70km/pu) reed hij met een enorme klap op mijn fjord. De scooter gleed onder ons door waardoor we samen vielen.
In paniek sprong mijn fjord weer op met mij nog half op hem. Ik heb me laten vallen ofzo en moest vol angst toe zien hoe mijn paardje in wilde paniek over de drukke provinciale weg (80km baan) naar huis rende.
Toen zat ik daar natuurlijk ook nog met die jankende gozer. (hij mankerde achteraf niks, en vertelde op school tegen iedereen dat hij was aangereden door een auto) Na wat werkelijk uren leek te duren stopte er eindelijk een duitse vrouw om te helpen. Ik weet nog dat ik me aan haar vast klemde toen ze naar me toe kwam. Zo blij was ik dat er iemand was gestopt.

De jongen werd afgevoerd naar het ziekenhuis en mij wilden ze ook menemen maar ik moest perse hoe dan ook naar mijn paardje om te kijken of alles goed met hem was.
Achteraf stom omdat mijn nek beschadigd was door de val en ik nu dus nog steeds met de gevolgen loop. Ook heb ik er zelf best een trauma aan overgehouden en werd toen die tijd ook bijna wekelijks gebeld door slachtofferhulp, Maar toen kon ik er simpelweg niet over praten. Tegenwoordig gaat dat beter en als ik dan eenmaal aan het praten ben is het net een waterval. Maar het helpt mij wel.

Met mijn fjord was het lichamelijk wel oke op een paar kneuzingen en snijwondjes na. Maar geestelijk lag hij helemaal in de vernieling en er is zelfs een tijdje sprake van geweest dat hij moest worden ingeslapen. (kon hem toendertijd nieteens benaderen of hij flipte helemaal.) Maar na enorm veel geduld en weer heel hard werken aan het vertrouwen is het toch bijna allemaal goed gekomen.

Sorry voor het lange verhaal Bloos

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:38

2 jaar geleden in de bos met Wadi(mijn pony)
Het was de allereerste dag van ponykamp in we gingen wandelen in de bos,oppeens krijgt mijn pony een klein takje tegen zijn kont en gaat er oppeens in volle vaart vandoor geeft een stuk of 6 MEGA bokken(sprongen) met 4 benen in de lucht,ik vlieg er voorover en hij loopt dwars over mij heen. Gevolg:Helemaal blauwe rug waar je mooi 2 hoefijzers in kon zien?
Ik had nog geluk want ik had nog zo een brace om mijn enkel en mocht eigenlijk nog niet echt rijden omdat mijn gewrichtsbanden gescheurd waren door zo een domme penny actie waar je over zo een mega brede hindernis zonder pony springt met 2 balken erachter en je voet daar juist tussen komt en knak zegt Vork

Verder nog een deel vallen gehad aar dit was de ergste

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:04

Toevallig dat ik dit nu net lees *LOL*

Ik ben eigenlijk nooit echt ernstig gevallen met een paard. Altijd maar een paar kleine schaafwondjes en goed veel spierpijn. Vorige week donderdag ging het ietsje anders, toen gleedmijn paard onderuit en viel ik zelf goed hard met mijn hoofd op de grond. Heb een klein weekje in het ziekenhuis gelegen maar het valt allemaal mee. Heb een hersenkneuzing maar verder komt alles weer helemaal goed! Verder heb ik een scheurtje in mijn meniscus (in mijnknie dus Knipoog ) maandag 'worden er foto's gemaakt om nog eens te kijken hoe groot hij is. Of er een kijkopratie voor nodig is of niet.

Dus eigenlijk, tot 1,5 week heb ik nooit ernstige paardenongelukken gehad Knipoog En nu zit ik dus alweer 1,5 week thuis met een hersenkneuzing. Maar echt ernstig is het gelukkig nog steeds niet Haha!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:28

Toen ik net een week reed op de manege, stond er een shetlander buiten, die gaat altijd voor he karretje de camping over.. dus krijgt die altijd te eten. En ik liep naar een paar meiden, met mijn broodtrommeltje. En puk de shetlander, was boos dat hij niks kreeg en viel me aan. Stijgerde tegen mij op, ik viel neer, kwam 5 cm van het prikkeldraad terecht, kreeg een ijzere ketting tegen mijn hoofd, puk liep paar keer over me heen. En toen stopte hij.. Mijn ouders kwamen aan gerend, meteen alles koelen.. en toen ging het weer. En puk, is nu echt een schatje.. Maar je moet niet met eten in de buurt komen, als hij niks mag hebben, want dan wordt ie boos!

Verder vaak zat hard gevallen, maar nooit echt naar het ziekenhuis geweest..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:39

Bij mij is mijn pijnlijkste ongeluk:

Ik zat op een pony, iemand die op een ''vijand'' (ze maken altijd ruzie) reed haalde mij in, ik kon nog niet goed rijden, ze (pony) werd kwaad op die pony die inhaalde, en ik lag ernaast, vervolg; alle spieren in rechterpols verrekt..

valt best mee dus haha, voorderest nog nooit iets ergens aan overgehouden, goede aan dit ongeluk was wel dat ik lst had van me rug, en na die val niet meer Haha!

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:27

Ik was aan het rijden op mijn pony, toen raakte ze met haar voet vast in de draad.
ze begon te stijgeren en ik sprong eraf om haar been los te maken. Jammer genoeg kwam ik verkeerd terecht en heb ik een scheurtje in mijn meniscus en een verzwakte pees in mijn knie.

Trium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:03

Toen ik 7 was na een val van een pony met me hoofd op een steen, gevolg hersenschudding.

teska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:07

mijn meest extreme val was achterover op mijn hoofd gevallen vervolgens 5 minuten buiten bewustzijn geweest en toen ik bijkwam kon ik mijn ene helft van mijn lichaam niet gebruiken uiteindelijk na onderzoek bleek dat ik een hersenkneuzing had en daarvoor moest ik 10 weken op bed liggen en als ik iets teveel had gedaan dan had ik persoonlijkheidsveranderingen en problemen met mijn motoriek en dergelijke kunnen krijgen, ik weet ook niets meer van wat er gebeurd is de eerste weken, en het meest pijnlijke was dat ik er af viel nadat mijn paard schrok en op mijn heup ben gevallen met als gevolg een zwaar gekneusde heup!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 16:38

ik zat op de manege en we gingen een buitenrit maken.
mijn ponie schrikt (expres) en ik val eraf tegen een boom aan en in de brandnetels.