vreemde reden verkoop.. :P

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:00

Ik las vanmorgen een artikel in de Carp over een man die binnenkort met zijn vrouw/vriendin gaat verhuizen naar een peperduur huis in de Utrechtse binnenstad, wel met tuin. Fijn, die tuin, want: 'Kunnen we eindelijk een hond nemen. Heb ik ook al besteld, een buldog. Het huis en de hond worden op hetzelfde moment opgeleverd'.

Oké, dat je een hond aanschaft is nog vrij normaal, maar dat je bij honden in dezelfde termen spreekt als bij huizen... 'Opgeleverd' dus. Vind ik persoonlijk minstens net zo afstandelijk klinken als 'kinderen nemen'. Bij het 'nemen' van kinderen en dieren komt IMO toch wel iets meer gevoel kijken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:49

mobick"]
[quote="Desiree schreef:
Maar er kunnen altijd onvoorziene situaties ontstaan waardoor het niet meer mogelijk is om en een kind en een paard te houden.

WEET ik wel! maar toch!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 22:13

Nou je kan toch ook iemand erbij nemen , zodat je paardje aan zijn trekken komt. Je verkoopt toch ook je hond niet als je zwanger bent, of de kleine net geboren is.

Zelf heb ik net een pony gekocht en als ik straks zwanger blijk te zijn, verkoop ik hem echt voor die rede, dan zoek ik iemand erbij die hem voor me kan doen.

het zal dan wel schipperen worden met je tijd indelen enzo en oppas regelen voor als de kinderen onder de 5 jaar zijn, maar daarna kunnen ze gewoon mee hoor. En wat zijn nou 5, 6 jaar op een mensen leven.

Nou dat is mijn mening.

Knuffel van mij

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 23:04

Ik heb niet alles gelezen, maar misschien is de vrouw wel ontvruchtbaar en hebben ze een kind geadopteerd. En als je echt wil weten waarom, dan bel/mail je toch ff???

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:26

[quote="Freya"]Nou je kan toch ook iemand erbij nemen , zodat je paardje aan zijn trekken komt. Je verkoopt toch ook je hond niet als je zwanger bent, of de kleine net geboren is.

Theoretisch ja, maar dat hoeft niet altijd te werken. (zie topic van mij: hij moet haar niet, kan dat?) en [VvdD] Einde oefening voor beide partijen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:49

Er staat bij ons op stal een stelletje dat eerst allebei een paard had, saampjes op concours, noem maar op. Toen werd mevrouw zwanger, en moest 1 paard opzouten, okee, paard dus verkocht. Het andere paard wilden ze houden, en hebben ze nu nog. De baby is er nu al meer dan een half jaar, en dat arme paard? daar wordt dus never meer naar om gekeken. Beestje wordt 2 keer per week gereden, en gaat 1 x per 2 weken op concours, maar verder nix. Ze doen de stal 2 x in de week ofzo, echt, dat beest staat altijd in zn eigen zeik. Heel zielig.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:01

Concorde schreef:
Er staat bij ons op stal een stelletje dat eerst allebei een paard had, saampjes op concours, noem maar op. Toen werd mevrouw zwanger, en moest 1 paard opzouten, okee, paard dus verkocht. Het andere paard wilden ze houden, en hebben ze nu nog. De baby is er nu al meer dan een half jaar, en dat arme paard? daar wordt dus never meer naar om gekeken. Beestje wordt 2 keer per week gereden, en gaat 1 x per 2 weken op concours, maar verder nix. Ze doen de stal 2 x in de week ofzo, echt, dat beest staat altijd in zn eigen zeik. Heel zielig.

Kijk dat bedoel ik nou he. Sommige mensen zijn zo gefixeerd op hun kinderen dat ze verder nergens nog om geven. Nu moet ik erbij zeggen dat ik wel eens op een vrijgezellenfeestje was, omringd door moeders. en die probeerden mij er allemaal van te overtuigen, dat als je kinderen hebt, je paard in eens veel en veel minder belangrijk wordt. Ik geloofde dat niet, en ik zie ook zat moeders gelukkig bij wie dat niet zo is. MAar die moeders die wel zo zijn.....

yreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:26

zozo helemaal naar canada??? das een end weg! Maar zoals de rest ook allemaal wel gelezen zou hebben in een van je eerste berichtjes, kwam het kind onverwacht. Zolang je een goede baas voor hem vindt snap ik het best.

Als anderen hun paard voor geen prijs willen verkopen dan snap ik dat ook, want ik zou het zelf ook nooit doen, het heeft mij vreselijk veel moiete gekost om hem uiteindelijk te mogen krijgen. En het kost me nu veselijk veel moeite om hem te ondehouden qua tijd en geld, maar weg gaat ie niet. Dan maar hartje winter dik ingepakt buiten rijden, door de stromende regen maar weg gaat ie niet.

In elk geval zou ik ook niet weten wat ik zou moeten doen als ik zwanger zou raken, dan zit ik echt met een probleem want zou er simpelweg geen geld voor hebben. Dus dat er dan mensen hun paard verkopen aan een goede eigenaar is niet raar.

Over het algemeen hecht een paard zich niet heel erg aan 1 persoon en kan makkelijk aan een ander wennen zolang ze maar lief voor hem zijn. Een paard zal eerder andacht en liefde missen en de sfeer die er om hem heen hangt, maar door wie dat gegeven wordt maakt ze meestal niet uit.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:53

Ja oke Yreen, dat ben ik met je eens, dat een paard niet persee aan een persoon hecht, maar de mens wel aan zijn paard.

En ook bij mij is het zo dat ik met veel pijn en moeite me pony kan onderhouden en dat ik ook als ik straks zwanger blijk te zijn, een probleem zal hebben. Dan zou het een uitkomst zijn als je een bijrijder zoekt die mee betaald in de stallingskosten.

Want ik roep ook nu weg gaat Mark nooit, ja als hij er niet meer is, eerder niet, maar gelukkig kan niemand in de toekomst kijken.

Knuffel van mij

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:54

Ik moest ook heel erg lachen en dacht een baby schaf je toch niet aan?
maar het paard heeft daar niets mee te maken dus ben ik gaan kijken.
Het is een heel aardig vrouwtje en het verhaal is heel zielig.
Ze heeft een baby van 3 maanden en haar vriend is er vandoor met haar vriendin. Haar vriend had een eigen zaak en nu moest ze zichzelf redden helemaal opnieuw een husi inrichten en voor de baby zorgen en werken.
Het paard moest met pijn in haar hart weg gelukkig voor mij want ze staat nu bij mij op stal!!!!! Tong uitsteken we hebben haar gekocht.
Het is een geweldig paard en ze mag komen kijken wanneer ze maar wil.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:18

sjee, die vrouw is wel een stumper ja. dit zijn situaties die je niet zo 1-2-3 bedenkt, omdat het eigenlijk te gek voor woorden is dat mensen elkaar zo'n pijn kunnen toebrengen. Hoe kunnen die ex vriend en die ex vriendin daar mee leven. en alsof dat nog niet genoeg is, moet ze haar paard er ook nog uit doen, als klap op de vuurpijl. Ik hoop voor haar dat dit kind een hoop goed maakt. Want dat doen kinderen niet altijd als ze ouder worden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 14:06

Jeetje, wat erg, ja als je in zo'n situatie zit, heb je geen keuze

yreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:56

Kijk ik heb spargo net eindelijk weer na veel rompslomp, dus weg zal hij nooit gaan...zeg ik nu... Een bijrijder zoeken voor mijn paard? dat wordt een dramatisch probleem, want ik ben vreselijk moeilijk. Niemand doet het goed met mijn paard in mijn ogen... Die is te hard voor hem en doet dingen die hij niet leuk vindt, en de ander is weer te soft en daar heeft hij dan weer maling aan. Er is er maar 1 die zijn bijrijder zou mogen zijn en die er ook de tijd voor heeft...Maar die wil niet Boos!
In elk geval niet als ze moet betalen...