mijn nieuwe aanwinst!!! een connemara!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: mijn nieuwe aanwinst!!! een connemara!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:24

Verplaatst van HAW naar ITP.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:35

Je zegt :'had ik hem dan niet moeten kopen'.
het kan zijn dat t beestje onder zadel is gebracht, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat 'jij' dat ook doet.
je kan toch zelf ook de keuze nemen om hem in de wei te gooien en een beetje longeer werk ?

Het overgaan dat dit topic niet bedoelt is om te zeiken, dit is een discussieforum!!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 21:37

panache schreef:
Je zegt :'had ik hem dan niet moeten kopen'.
het kan zijn dat t beestje onder zadel is gebracht, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat 'jij' dat ook doet.
je kan toch zelf ook de keuze nemen om hem in de wei te gooien en een beetje longeer werk ?

Het overgaan dat dit topic niet bedoelt is om te zeiken, dit is een discussieforum!!

het gaat mij erom dat iedereen mij aanvalt en er vanuit gaat dat ik geen goede bedoelingen heb terwijl dat niet zo is. en je hebt verschillen tussen discussie voeren en discussie voeren. en daarmee bedoel ik dat ik het graag gezellig wil houden. een mening mag je van mij hebben, prima dat mensen die geven dat is juist de bedoeling, maar het gaat een beetje om de manier waarop en dat mensen ook goed lezen voordat ze reageren. sommige reacties waren namelijk niet nodig geweest als er van tevoren goed gelezen was. maar daar was dit topic niet voor gestart: wat vinden jullie van mijn paardje!!!!

gr hilde

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:56

Knappe pony hoor, ziet er vriendelijk uit!! Ik vind je qua lengte ook echt niet misstaan, je past er prima op!! Ja

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom je je KWPN'er hebt ingeruilt voor dit schatje. Vind het wel een opvallende keuze, zoiets hoor je niet vaak. Vandaar mijn interesse Knipoog

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 07:01

he hil
het is echt een leuk beestje hoor en je bent idd niet te groot vind jullie een leuke combi.
hilde staat bij mij op stal en ik kan jullie vertellen dat hilde heel goed weet waar ze mee bezig is en dat ze echt wel voorzichtig is met haar nieuwe pony want ze is er apen trots op en terecht Haha!

he meid vergeet niet dat jij weet hoe het zit en wat je met hem gaat doen,
trek je niet teveel aan van dat gezeur en als je iets wilt weten dan weet je waar mijn huis woont
route beschrijving: naast je pony Haha!
veel lol met je knol

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:16

WesseLady schreef:
Knappe pony hoor, ziet er vriendelijk uit!! Ik vind je qua lengte ook echt niet misstaan, je past er prima op!! Ja

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom je je KWPN'er hebt ingeruilt voor dit schatje. Vind het wel een opvallende keuze, zoiets hoor je niet vaak. Vandaar mijn interesse Knipoog

ik heb vroeger een connemara gehad en dat vond ik een geweldige pony. koel in de kop, maar hij was superveelzijdig. kwpners zijn tegenwoordig een beetje te heet gefokt/ vaak niet koel in het hoofd. en als ze dat niet zijn hebben ze vaak niet de uitstraling die ik in een paard zoek. connemara's zijn pony's die eventueel bij de paarden ook goed kunnen lopen (aangezien ik boven de 18 ben) daarbij hoeft het van mij allemaal niet zo groot. en zeg nou zelf het ziet er toch superleuk uit zo'n pittig connemaraponytje.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:19

megaspan schreef:
he hil
het is echt een leuk beestje hoor en je bent idd niet te groot vind jullie een leuke combi.
hilde staat bij mij op stal en ik kan jullie vertellen dat hilde heel goed weet waar ze mee bezig is en dat ze echt wel voorzichtig is met haar nieuwe pony want ze is er apen trots op en terecht Haha!

he meid vergeet niet dat jij weet hoe het zit en wat je met hem gaat doen,
trek je niet teveel aan van dat gezeur en als je iets wilt weten dan weet je waar mijn huis woont
route beschrijving: naast je pony Haha!
veel lol met je knol

idd ik weet waar je huis woont hihi. see you soon!!!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:38

hildetc schreef:
WesseLady schreef:

ik heb vroeger een connemara gehad en dat vond ik een geweldige pony. koel in de kop, maar hij was superveelzijdig. kwpners zijn tegenwoordig een beetje te heet gefokt/ vaak niet koel in het hoofd. en als ze dat niet zijn hebben ze vaak niet de uitstraling die ik in een paard zoek. connemara's zijn pony's die eventueel bij de paarden ook goed kunnen lopen (aangezien ik boven de 18 ben) daarbij hoeft het van mij allemaal niet zo groot. en zeg nou zelf het ziet er toch superleuk uit zo'n pittig connemaraponytje.

Het ziet er idd goed uit! Denk ook wel dat het dan een goede keuze is. De KWPNers van nu zijn idd nogal heet, daar moet je van houden. Dan liever een beestje wat koel in het koppie is, daar kan ik je helemaal gelijk in geven! Knipoog

Succes verder!!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 20:23

ik las net alles weer ff door en zag toen dat mensen vroegen hoe groot elten is: hij is 1.46m en ik hoop dat hij nog wat gaat groeien.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:19

Oh ik is verliefd, een ponypaard, hihi. Zijn kleurtje is helemaal top, dat zal wel veranderen gok ik zo. (mijn paard heeft zo goed als deze kleur zomers met zilvere haren erdoor).
Vind hem een erg guitig koppie hebben.
Mn vriendin heeft ook twee connemara's, en merrie met haar dochter die 2 (als ik mij nier vergis) is en die is al rond de 153 hoog, een behoorlijke flinkerd dus Tong uitsteken Haar merrie is schimmel, erg laat wit geworden en haar dochter is nog zwart, maar rondom de ogen en op de billen verkleurd het al.

Veel geluk met hem Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 23:36

ik weet zeker dat je hem gewoon zo veel mogelijk op het land
moet zetten maar hou wel contact met hem en bouw evn nog
wat vertrouwen op ik wil der echt niet over zeiken hoor maar
je weet zelf ook dat hij te jong is.

dus ook niet soms rijden alleen de kleine dingetjes doen dan denk
ik dat hij zeker nog wel groeit

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:54

IN de breedte groeit hij vast nog wel wat en misschien ook nog 1 of 2 cm omhoog. En het geeft niet als je wat lang bent, zolang je maar niet te zwaar bent toch? Je moet idd een paardje hebben dat bij je past en dat is voor iedereen gelukkig anders. Ik vind zelf ook pony's leuker..

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 21:52

Kimberley77 schreef:
Oh ik is verliefd, een ponypaard, hihi. Zijn kleurtje is helemaal top, dat zal wel veranderen gok ik zo. (mijn paard heeft zo goed als deze kleur zomers met zilvere haren erdoor).
Vind hem een erg guitig koppie hebben.
Mn vriendin heeft ook twee connemara's, en merrie met haar dochter die 2 (als ik mij nier vergis) is en die is al rond de 153 hoog, een behoorlijke flinkerd dus Tong uitsteken Haar merrie is schimmel, erg laat wit geworden en haar dochter is nog zwart, maar rondom de ogen en op de billen verkleurd het al.

Veel geluk met hem Lachen

ja leuk is hij he Bloos . weet niet welke kleur hij gaat worden, ik hoop stiekem dat hij zo blijft, maar dat is valse hoop denk ik. waarschijnlijk gaat hij wel wit worden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:19

Staat er niet iets overz ijn kleur in zijn papier? bruinschimmel bv, of weet je de ouders hun kleur? Dan valt er ook vaak te traceren he.
De vader van mijn paard is schimmel en de moeder een bruine, ik heb het geluk dat mijn paard nu bijna 18 jaar is en nog de kleur van jouw paardje heeft Lachen dus er is nog hoop, haha.
Je zou bij rassenpraat en dan het kleurtopic deze foto eens kunnen plaatsen. Er is daar uiemand met erg veel verstand van kleurvererving.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:21

Mooi kleurtje, leuk hoofdje! Gefeliciteerd met je aanwinst! Haha!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 13:57

Kimberley77 schreef:
Staat er niet iets overz ijn kleur in zijn papier? bruinschimmel bv, of weet je de ouders hun kleur? Dan valt er ook vaak te traceren he.
De vader van mijn paard is schimmel en de moeder een bruine, ik heb het geluk dat mijn paard nu bijna 18 jaar is en nog de kleur van jouw paardje heeft Lachen dus er is nog hoop, haha.
Je zou bij rassenpraat en dan het kleurtopic deze foto eens kunnen plaatsen. Er is daar uiemand met erg veel verstand van kleurvererving.

ik dnek dan dat hij wel wit gaat worden hoor. mama is schimmel en helemaal wit en papa is bruinschimmel en nog donkergrijs.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 13:57

supertammy schreef:
Mooi kleurtje, leuk hoofdje! Gefeliciteerd met je aanwinst! Haha!

thanx Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:42

Zn staartje is ook al wit he, net als zijn flanken, dus de kans is wel erg groot..Lachen

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:18

Kimberley77 schreef:
Zn staartje is ook al wit he, net als zijn flanken, dus de kans is wel erg groot..Lachen

Haha! zijn staart is nu eerder geel Haha! , heb al pogingen gedaan om hem schoon te maken, maar meneer is nogal bang voor water Haha! Ja

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:51

Veel plezier!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 21:04

fleurholl schreef:
Veel plezier!

thanx jij ook met je kur/ pas de deux he! leuk dat je gewonnen hebt.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 12:22

nog een aantal nieuwe foto's van Elten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat een leukie is hij he!!! Lovers

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:29

Nog geen 3 en er al op rijden?
Sorry hoor maar dat vind ik, zoals al gezegd is, echt niet kunnen (geen aanval op jou hoor, lees net dat hij al bereden werd voordat jij hem kocht en dat je niet van plan bent hiermee door te gaan)

Ik vind het wel een heel leuk beestje, leuk kleurtje.
Veel plezier/ succes met 'm hoor Haha!