Al bieden ze een miljoen!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horse_adorer

Re: Al bieden ze een miljoen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:32

mijn paarden gaan voor geen goud weg. Geld kan echt niet tegen ze op. Ze zijn onbetaalbaar voor mij.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:34

Mijn pony's gaan niet weg als ik een hoog of extreem hoog bod krijg. De enige die ooit is weg gegaan is Mario, en dat was omdat hij niet overweg (of naja te goed overweg) kon met mijn merrie, en gezien die er al 8 jaar is blijft die. Mario heeft nu een goed huisje bij Vende.
De rest blijft tot de dood. En dat is volgend jaar ook nog zo. Ik heb ze al 8, 7 1/2 en 7 jaar.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:35

nooit, krum zal nooit weggaan inderdaad al bieden ze een miljoen die blijft gewoon!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:43

Haha, wie bied een miljoen voor een mini shet zonder papieren of een 19 jarige haflinger met artrose, ..... niemand denk ik maar ondanks dat ik zeg ook altijd ze gaan nog niet weg voor een miljoen, denk wel dat mijn vriend het even moeilijk zou vinden, maar verder ook wel achter mijn besluit zou staan. En inderdaad ik zou hem ook niet verkopen voor een miljoen, dus kan hij blij zijn dat ik me hecht aan de mensen en dieren om me heen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:44

crintje schreef:
ik vind het jammer dat de paarden/ponny's hier het duppen van worden geld maakt niet gelukkig, mijn paard heeft mij gelukkig gemaakt naar een tijd van alles donker zien. Dus zij gaat nooit van mijn leven weg ik zoek naar de oplossingen om haar te kunnen houden wat er ook gebeurt.

Vind ik wel érg simpel gedacht; 'paard de dupe van geld'. Ooit gekeken naar hoeveel miljoenen er om gaat in de topsport??

En wat als je een fokkerij/stoeterij hebt? Sorry, wij fokken ieder jaar uit onze fokmerrie een veulentje, en néé, niet voor het geld, shethengsten brengen nu eenmaal niet veel op. Worden die hengstjes die wij verkopen aan iemand die een goed tehuis voor ze bied dan de DUPE van geld? Erg simpel gedacht...

En inderdaad; zoals eerder gezegd werd; paard betekent véél voor mij, maar ik vind mezelf toch net ietsje belangrijker Bloos Als je als paardeneigenaar op een gegeven moment niet meer normaal kunt leven en geen geld meer voor je eigen eten en rekeningen hebt, dan moet dat paard gewoon vertrekken, zo simpel is het. Zelf hongerlijden omdat je een paard moet onderhouden, sorry maar dás pas 'paard de dupe', dan zal hij waarschijnlijk niet meer de beste verzorging krijgen omdat je nu eenmaal geen geld genoeg meer hebt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:53

Bij mij is alles voor een reëel bod te koop, wat dat is doet er niet zoveel toe, maar dat komt iig zeker niet in de buurt van de miljoen Knipoog
Ik ben er van overtuigd dat mijn paarden het bij een ander ook goed kunnen hebben en ik weet ook zeker dat ik dan wel weer een leuk dier tegen kom waar ik ook weer met veel plezier mee aan het werk kan.

Ik ben altijd verbaasd om te zien wat een gekke fratsen mensen uithalen voor een beetje geld(denk maar eens aan programma's als fear factor), maar hier op bokt zou blijkbaar bijna iedereen voor een miljoen nog niet overstag gaan Clown
Ik ben toch meer van de redenering dat je dat ene goede bod maar een keer krijgt en het blijft een levend wezen dus morgen kun je hem hoe dan ook kwijt zijn...Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:55

Maar zelf honger lijden
Of het gewoon wel goed hebben en dan een pard verkopen zit ook verschil in Lachen

Niet dat ik mensen veroordeel die hun paard verkopen.
Absoluut niet
Zou willen dat ik wat minder muts daarin was Ja
Maar als ik die koppies zie... dan kan ik het niet zomaar.

Als het met Zanda met rijden niet echt is wat ik wil moet ik het wel.
Maar die gedachte alleen maakt me al verdrietig.
Dus ga er maar gewoon vanuit dat hij honder het zadel ook helemaal mijn typje is Lachen

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:02

naadje24 schreef:
Coentjuh schreef:
Ik zou het never nooit doen.. Paarden zijn vrienden voor mij, het zijn niet zo maar 'paarden'! Je vriend of je vriendin verkoop je toch ook niet Lachen
Vriendschap kun je niet zomaar kopen, dus verkoop deze dan ook niet!

uhm tja als je een huur moet gaan betalen en de rest eromheen en je dankzij het paard dan of niet kunt eten of verplicht bij je moeder moet gaan wonen als je al 27 bent Nors opkijken ........als het beestje goed terecht komt zie ik het probleem niet...mijn paard is naar mijn verzorgster gegaan Knipoog ik had het niet beter kunnen treffen!!

Dat is toch een ander verhaal Naadje, das een k*t situatie, maar daar gaat het toch niet om.

Het ging over het dilemma (wat voor mij geen dilemma zou zijn Knipoog ) :
je paard verkopen voor een miljoen..

en daarbij denk ik aan mensen die hun paard kunnen betalen en niet aan 'geldomstandigheden' zeg maar, snappie Lachen ?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:12

Hi als mijn vader dat te weten zou komen!! Duivel
Ik zeg nu nee voor een miljoen gaat hij niet weg, maar ik hoef nu ook nog niks zelf te betalen,
dat doen mun ouders Clown
Maar stel ik moet zelf alles betalen etc. en ze bieden voor mijn paard 1 miljoen en ik weet zeker
dat hij een goed tehuis krijgt, dan zou ik het doen.
Ik hou heel veel van mijn paard, maar een ander heeft dat net zo goed.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:45

Coentjuh schreef:
Dat is toch een ander verhaal Naadje, das een k*t situatie, maar daar gaat het toch niet om.

Het ging over het dilemma (wat voor mij geen dilemma zou zijn Knipoog ) :
je paard verkopen voor een miljoen..

en daarbij denk ik aan mensen die hun paard kunnen betalen en niet aan 'geldomstandigheden' zeg maar, snappie Lachen ?

ja snap ik wel maar ik quote ook de bokker die zei never nooit haar paard te verkopen omdat je je vriend ook niet verkoopt...
Knipoog

en om ontopic te zijn. als ik dat miljoen aangeboden krijg dan zou ik er zeker over na denken...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:47

Lekker genieten van je paardje!

Nuut... ik ben op het punt aangekomen dat ik der vrij snel zou verkopen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:50

voor een miljoen zou ik hem niet houden, voor hetzelfde ligt hij de dag erna dood in de wei, of breekt iets, oid, kan allemaal gebeuren

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:58

crintje schreef:
ik vind het jammer dat de paarden/ponny's hier het duppen van worden

Met ' de dupe worden ' stel je dus dat de huidige eigenaren beter voor het paard zorgen dan de toekomstige eigenaren.

Die illusie heb ik niet. Er zijn vast legio stallen waar mijn paard het net zo goed, of misschien zelfs beter heeft dan bij mij.

Ik zie niet in waarom een paard de dupe wordt. Stel, ze tellen een belachelijk bedrag als een miljoen neer voor hem, dan zullen ze vast ook goed voor hem zijn, want tjemig wat een investering!

Nee, de mijne mag voor heel wat minder ook met een grote strik erom weg hoor Haha!

Amigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 23:59

wat weegt een miljoen nou af dat je er na een tijdje spijt van krijgt? en niet weet wat er met hem/haar is gebeurt?
een miljoen is veel geld ,maar het zou er bij mij wel allemaal vanaf hangen waar die heen gaat etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:02

Amigo14 schreef:
wat weegt een miljoen nou af dat je er na een tijdje spijt van krijgt? en niet weet wat er met hem/haar is gebeurt?
een miljoen is veel geld ,maar het zou er bij mij wel allemaal vanaf hangen waar die heen gaat etc..

ik denk dat ze wel een goed plaatsje krijgen voor een miljoen, je hoeft iig niet bang te zijn voor de slacht, en ondervoed word ie ook echt niet als ze een miljoen geven

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:23

Ik geloof inderdaad niet dat al die mensen die hier roepen dat ze hun paard niet zouden verkopen voor een miljoen, het écht niet doen.
Mijn paard betekent ontzettend veel voor me, maar als ik een miljoen geboden krijg, dan gaat hij weg. (mits hij een goed tehuis krijgt natuurlijk)
Natuurlijk zou ik het erg vinden, maar met een miljoen heb ik een zekerheid voor de toekomst, en ik moet zeggen, dat lijkt me ook wel héél erg fijn.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:27

Citaat:
ik denk dat ze wel een goed plaatsje krijgen voor een miljoen, je hoeft iig niet bang te zijn voor de slacht, en ondervoed word ie ook echt niet als ze een miljoen geven

Maar hoogstwaarschijnlijk hebben ze wel bepaalde verwachtingen bij het paard/de pony als er zo n bedrag voor wordt neergeteld. Stel je paard is een sportpaard (goede fokmerries c.q. dekhengsten die niet in de sport lopen dus even uitgezonderd) dan zal het beessie toch écht heel hard aan het werk moeten.

Heb het helaas aan den lijve ondervonden...Dacht een leuk adres voor hem gevonden te hebben, had dollartekens in mijn ogen, was 'uitgereden' en bovendien was het niet 1 van de makkelijksten...wilde een nieuw paard en van het geld dat Imago opleverde kon ik behoorlijk investeren in een nieuw, jong talentje (waar ik uiteindelijk doodongelukkig mee ben geworden). Ondertussen (bleek achteraf) bleek Imago het qua verzorging príma te hebben maar qua training....ik weet nog niet eens de helft en dan weet ik al genoeg! Om om te janken (en ja, een 'betere' ruiter)...Gelukkig liet Imago zich niet kisten maar genoeg paarden die het bijltje erbij neergegooid zouden hebben. Kocht hem dan ook totaal verpest (in de mond) na 2 jaar weer terug (zie het verhaal in mijn profiel).

Heb helaas ook meegemaakt mijn allerbeste vriendin te moeten verkopen uit geldnood. Dat is werkelijk waar het allerergste wat je kunt overkomen maar uiteindelijk had ik wel nog een dak boven mijn hoofd en eten op tafel.

Imago blijft nu bij me tot zijn dood en ik zou een flink geldbedrag behoorlijk goed kunnen gebruiken; sterker nog, het zou mijn redding zijn en tóch ben ik geneigd om dan nee te zeggen want ook nu komen we er wel uit, alleen moeten we er meer moeite voor doen en duurt het gewoon wat langer.

Al zou ik 'niet om geld verlegen' zitten...zou ik zodra het 'overstagbedrag' genoemd zou worden, meteen het halstertouw met daaraan het paard in de handen van de nieuwe eigenaar stoppen, veel te bang dat er op dat moment nog wat met het paard kan gebeuren! Haha! ....denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:30

dat denk ik dus ook, stel je voor dat er een dag later wel wat gebeurd? en met de training dat kan idd, maar bij die van mij is dat nog niet aan de orde Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:35

_Evaakn schreef:
Hoeveel mijn merrie waard is weet ik niet!
Maar ze krijgen haar nooit niet! Clown

Pling

nooit niet, wel dus Haha!

min en min = plus weet je nog Schijnheilig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:37

Voor mijn paard hebben ze ongezien 10.000 euro geboden een tijd terug... Ik zei kei-hard, hij is niet te koop Haha!
En dat terwijl het toch ong het 3 dubbele is wat ik er ruim 2 jaar geleden voor betaald heb Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:04

Of Poëtin (van 2,5 miljoen) het zo leuk heeft gehad weet ik nog zo net niet.
Ik denk ook altijd als andere over hun paarden roepen '"voor nog geen miljoen": die zijn hardstikke gek! Of ik zelf mijn paard voor een miljoen weg zou doen is echter nog maar de vraag.... Hoe stout hij soms kan zijn, hoe lastig het soms combineren is met studie, ik wordt iedere dag weer helemaal blij als ik 'm zie. Paardrijden en met mijn paard bezig zijn vind ik sowieso een heerlijke vorm van ontspanning na drukke dagen. Ik heb mijn paard voor mijn plezier en niet om er winst op te maken. Dan had ik hem het beste meteen na aankoop te koop kunnen zetten (was eerst zijn bijrijdster).
Misschien gaat hij weg voor een hoop geld, maar dan wel naar een tehuis waar hij het beter heeft dan bij mij. En ik denk niet dat er iemand veel geld gaat bieden voor mijn paard om de hele dag te kijken hoe leuk hij door de wei loopt en hem wat te poetsen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:13

Samsam schreef:
voor 50.000 gaat er een strik om!

Hier voor de helft al wel!
Mits ze een goed stekkie weer krijgt uiteraard, dat is een eerste vereiste!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 07:47

runningkawa schreef:
Maar zelf honger lijden
Of het gewoon wel goed hebben en dan een pard verkopen zit ook verschil in Lachen

Dat is idd helemaal waar!
Als ik zelf honger moet lijden om mijn paard aan te kunnen houden zeg ik: ik neem desnoods wel een ochtendkrantenwijk extra en ik red me wel. Echter als het mijn familie zou betreffen en ik kan hen uit de nood helpen door mijn paard te verkopen, zit er voor mij helaas niks anders op!

Maar stel dat ik mijn paard wegens andere omstandigheden moet wegdoen, kunnen die rotcenten me gestolen worden en geef ik haar gratis of voor een prikkie aan kennissen van mijn die ook haar veulen hebben! Die mensen zijn weg van haar en bieden hun dieren werkelijk een paradijs op aarde! Lachen
Mijn paard word iig nooit zomaar een commercieel goedje, daar is ze me écht te dierbaar voor Lachen

erniexnena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:04

al geven ze een miljoen, al geven ze me alle paarden op de wereld mn NENA KRIJGT NIEMAND Haha! ik wordt al jaloers als iemand anders op Nena zit Bloos Bloos

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:12

Als ik een paardje had gehad, had die voor een goed bod wel weggegaan hoor Lachen Voor een miljoen zéker wel, maar voor veel minder ook.
En net als wat andere mensen hier ook zeggen: het is niet dat je niet om een paard gaat geven, niet dat je er geen super band mee krijgt, en ook niet dat dat paard misschien wel het geweldigste paard is dat je ooit hebt gehad, maar een miljoen is érg veel. 50.000 euro is ook erg veel, en ik denk dat 'mijn paard' (die ik dus niet heb) ook wel voor de helft weg zou gaan.

En ik weet zeker dat zéker de helft van de mensen die hier zeggen: voor nog geen miljoen! dat ook echt wel zullen doen Knipoog