jaaah een paaaaaaaaaaaaaaaaaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: jaaah een paaaaaaaaaaaaaaaaaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:15

bij ons op stal staat een zilouette (spreekt uit als:zielowette)

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:16

Nee, ik moet heel erg hard drukken wil hij de letter pakken. Laat ik maar niet té offtopic gaan, anders heb ík dadelijk een mod op mn dak, nu ik heb getemt.

Winddancer

Sisco4life schreef:
Waarom moet de naam trouwens met de Z ?
Als je nog niets weet...

Volgens mij omdat ze een 3 jarige wil.

areke

ik vondt het niet echt supervet te stoer toen ik mn paard in ging rijden.
Ik vondt het natuurlijk wel leuk maar ook supervet te moeilijk.
en dat terwijl ik zat ervaring heb opgedaan op stage's en had er al een paar voor een ander ingereden (verder niet doorgereden als de stap, draf, gallop er maar op zat en rem en stuur )

Denk gewoon om het paard en niet om je eigen.
dat is pas supervet te stoer

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:17

kun je niet beter eerst een paard zoeken

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:17

Marloes3003 schreef:
Es79 schreef:
Ik heb mijn paard ook een andere naam gegeven hoor en dat is helemaal niet erg.

hoe heette die eerst, en hoe heb je hem genoemd, ben ik echt benieuwd naar!!!!

Haha, waarom ben jij zo nieuwsgierig? Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:18

trouwens, je kan wel een mooie naam verzinnen, maar hij moet ook bij haar 'toekomstige paard' passen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:19

[/quote]

hoe heette die eerst, en hoe heb je hem genoemd, ben ik echt benieuwd naar!!!![/quote]
ik ook eignelijk wel jha! een paard kan echt niet van de ene op de andere dag naar een andere naam luisteren hoor! als je paard nou zafira heet en je wilt haar zaffie noemen oke maar een paard wat dodo heet en je gaat die gowena of kadanz ofzo noemen dat duurt wel een maand voor dat beest het snapt hoor!![/quote]

Was echt geen probleem kan ik je vertellen! Clown

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:20

zazoe , zizo, zissie, zipper, zep,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:24

Es79 schreef:

hoe heette die eerst, en hoe heb je hem genoemd, ben ik echt benieuwd naar!!!![/quote]
ik ook eignelijk wel jha! een paard kan echt niet van de ene op de andere dag naar een andere naam luisteren hoor! als je paard nou zafira heet en je wilt haar zaffie noemen oke maar een paard wat dodo heet en je gaat die gowena of kadanz ofzo noemen dat duurt wel een maand voor dat beest het snapt hoor!![/quote]

Was echt geen probleem kan ik je vertellen! Clown[/quote]
nou ik kan zeggen de eigenaresse van mijn verzorgshetlanders had er een shetje bijgekocht en die heete al lieke en die wou ze een andere naam geven. dat is dus niet gelukt ze heeft er drie maanden tijd in gestopt. ik weet neit wat voor paard/pony jij hebt maar zon superpaard zijn die van mij echt neit die luisteren alleen naar hun eigen naam (behalve de tinker dan die luistert naar lompe koe.. Clown maar dat komt doordat hij telkens op me tenen ging staan en ik hem dan daarvoor uitschold Clown sindien luistert hij ernaar Tong uitsteken heeft wel een half jaar geduurt! )

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:26

areke schreef:
ik vondt het niet echtsupervet te stoer toen ik mn paard in ging rijden.
en dat terwijl ik zat ervaring heb opgedaan op stage's en had er al een paar voor een ander ingereden (verder niet doorgereden als de stap, draf, gallop er maar op zat en rem en stuur )

ik zou er jezelf van maken ..
ik vraag mij af he.. jullie weten de rijervaring en leeftijd niet.. hoe kunnen jullie dan al zo veel zeggen? (nu zal ik jullie allemaal wel weer over me heen krijgen)
overgens hoeft veel rijervaring nog niet te betekenen dat je goed rijden en andersom .. ik heb nu ook 6 paarden op 1 stal ingereden en raad eens ->> ik ben 13 .. ik heb 6 jaar rijervaring.. en nee dat heb ik zeker niet alleen gedaan hoor! gewoon weg omdat de baas van die stal veel te lang is en de paarden voor de kar zet .. waarom adn onder het zadel -> omdat ze dan makkelijker voor de kar zijn -> zegt hij met zijn bijna 45 jaar ervaring Knipoog
dus hoe heb ik die paarden ingereden: nou tuurlijk erop .. maar hij zei wat ik moest doen .. ooit wel eens zo bekeken?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:27

Ik heb ook een superpaard ja! Haha!
Ik zeg dat het gewoon geen probleem was, ik vond het geen leuke naam die ze had, nou, is dat nu zo erg?
Wat een ophef zeg over een naam te veranderen.
Ligt denk ik ook aan de klanken die je in je stem gebruikt. Clown

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:28

haha!! de dame in kwestie is opeens wel erg stil.
Ik ben het ook helemaal eens met de opmerkingen. Als je je eerste paard neemt, moet je hem niet zelf in gaan rijden. Grote kans dat je hem verpest, 100% kans dat je er niet uithaald wat erin zit. Zonde van het paard en sneu en frustrerend voor jezelf. Koop een shock-proof betrouwbaar paard, daar heb je meteen heel veel plezier van. Op een drie-jarige ben je eerste toch alleen maar loopuren aan het maken.

Ik heb 2 maanden geleden mijn eerste eigen paard gekocht. Ik dacht ook aan een jonge paard (wel eentje die al ingereden was) Dit werd mij afgeraden, terwijl ik al vanaf mn 6de paardrij, en behoorlijk wat ervaring heb opgebouwd met lastige paarden.
Heb nu een nuchtere, dappere en werkwillige knollie. En geniet me suf.

Als ik jou was zou ik me goed voor laten lichten door een kenner (ik heb mn spring instructeur gevraagt, eem ECHTE kenner in de paarden wereld) een kenner die weet welke handelaren je wel en niet kan vertrouwen, en wat echt een goed paard is wat jou past.

Succes, en doe alsjeblieft wat met de tips (van mij, en de anderen)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:30

en toch is het handiger om eerst het paard te zien voordat je een naam uitkiest Knipoog
het is mij nu al 4X overkomen dat een naam niet voldeed die ik of kennissen van tevoren had uitgekozen.

Voor een veulen had ik Oasis en dat is uiteindelijk Fayette geworden

voor mijn eigen rijpaard was het eerst Duo Penotti en het is Lowara geworden.

Voor een bonte E pony was het eerst ook iets heel anders (weet even zo niet meer wat) dan wat nu Rowan is geworden

en dit jaar bij een rijpaard is het ook veranderd van Lynn naar Noa ( Ok.. Noa Lynn op papier uiteindelijk Knipoog ) nadat we het dier gezien hadden.

Bekijk het dier eerst voordat je een naam bedenkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:31

Es79 schreef:
Ik zeg dat het gewoon geen probleem was, ik vond het geen leuke naam die ze had, nou, is dat nu zo erg?

dat klopt daar heb je gelijk in daarom zeg ik ook ligt eraan hoe je hem wilt veranderen. als je hem van zafira in zaffie verandert dat lukt wel maar als je hem in kadans of gowenna verandert ben je daar echt lang mee bezig.
en ik zeg ook niet dat ik het erg vind ofzo hoor ik geef alleen mijn mening. ik wil heus niet aanvallen ofzo hoor

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:32

charlybrown@ misschien kan ze TS wel heel goed rijden Scheve mond jullie weten niks en oordelen al .. als je 35 ben en vanaf je 8e rijd.. nooi ttijd heb gehad.. dan wil dat niet betekenen dat omdat je geen paard heb gehad ook geen paard kan inrijden

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:34

smurffie schreef:
areke schreef:
ik vondt het niet echtsupervet te stoer toen ik mn paard in ging rijden.

ik vraag mij af he.. jullie weten de rijervaring en leeftijd niet.. hoe kunnen jullie dan al zo veel zeggen? (nu zal ik jullie allemaal wel weer over me heen krijgen)
overgens hoeft veel rijervaring nog niet te betekenen dat je goed rijden en andersom .. ik heb nu ook 6 paarden op 1 stal ingereden en raad eens ->> ik ben 13 .. ik heb 6 jaar rijervaring.. en nee dat heb ik zeker niet alleen gedaan hoor! gewoon weg omdat de baas van die stal veel te lang is en de paarden voor de kar zet .. waarom adn onder het zadel -> omdat ze dan makkelijker voor de kar zijn -> zegt hij met zijn bijna 45 jaar ervaring Knipoog
dus hoe heb ik die paarden ingereden: nou tuurlijk erop .. maar hij zei wat ik moest doen .. ooit wel eens zo bekeken?

Op m'n 9e heb ik m'n eerste pony beleerd, die werd na een half jaar verkocht naar een manege en werd gelijk ingezet bij de gehandicapten. Toen heeft die manege mij 5 jaar lang elke zomer een pony gegeven om te beleren en die lopen allemaal bij de gehandicapten.
Op mijn 16e werd verteld door 'kenners' dat ik het niet goed deed en toen heb ik het volgens 'hun' regels gedaan, now way dat er op die pony ooit een gehandicapte komt te zitten.
Dus zouden jullie alsjeblieft een keer op willen houden met dat paardengezeur, als een persoon voldoende feeling heeft komt het vast wel goed.
Meid, succes ermee!!!

MamboBeach

astridjhu schreef:
Es79 schreef:

dat klopt daar heb je gelijk in daarom zeg ik ook ligt eraan hoe je hem wilt veranderen. als je hem van zafira in zaffie verandert dat lukt wel maar als je hem in kadans of gowenna verandert ben je daar echt lang mee bezig.
en ik zeg ook niet dat ik het erg vind ofzo hoor ik geef alleen mijn mening. ik wil heus niet aanvallen ofzo hoor

Ik zeg niet dat je me wilt aanvallen maar ik zeg dat er aardig wat ophef over wordt gemaakt.
Mijn paard heette Neralda en nu Nicky, vond ik leuker!
Dus lijkt ook niet op elkaar!

Oliviaatje

Je moet gewoon op zoek gaan naar een leuk paard, leeftijd maakt niet uit, alleen niet te oud, zodat je er nog een tijdje wat aan heb. Ik zal als ik jou was als het je eerste paard is gewoon een paard nemen van een jaar of 6/7, ingereden en wel, die dus al wat ervaring heeft. Inrijden is niet alleen maar super vet te stoer, je kan een paard er makelijk mee verpesten zonder goede begeleiding. Als je een 'kant en klaar' paardje koopt heb je er zelf ook veel meer aan!!

PS: en een paard krijgt al een naam bij de geboorte, en dat blijft zo.

TeuntjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:35

Ik wil niet aanvallen maar iemand opend gewoon een topic over een naam voor een paard met een z
Mischien penny mischien niet!! hoe weet je dat zo zeker dus waarom kunnen we niet gewoon aardig voor elkaar blijven en haar suggesties geven voor een naam met een z??

dat inrijden daar gaat het op dit moment toch niet om of wel? ze vraagt om een naam niet om advies wat ze wel of niet moet doen! En als je persee een opmerking wil maken over het inrijden pm dan ofzo dan hoeft het topic ook niet op slot straks..

trouwens voor de mensen die vragen waarom ze een naam verzint voor ze een paard heeft, als je een veulen verwacht denk je ook van te voren aan een naam voor merrie en hengst mischien wel iets anders omdat ze hem met 3 jaar koopt maar toch als ze die naam niet leuk vind kan ze er altijd nog een naam voor zetten ik kocht mijn paard als floris zo heet hij nu nog maar als ik wilde had ik er bijv.
Zuper floris van kunnen maken zo even als voorbeeld dus het is toch haar keuze als ze de naam wil veranderen!! trouwens Ontopic: Zenzi en inderdaad Zazoo of Zeus als je het zo schrijft Knipoog Zoë, Zwabber Vork

Edit: ze zegt toch dat ze ook les krijgt dus waarschijnlijk hulp bij het inrijden.
Laatst bijgewerkt door TeuntjeK op 03-03-07 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:35

.
smurffie schreef:

De kleine lettertjes helpen niet die kunnen ook gelezen worden Tong uitsteken

er wordt hier zo gereageerd naar aanleiding van hoe de TS het verwoord.
Sorry hoor maar echt serieus komt het niet over.
Als je een 3 jarige wil omdat het supervet te stoer is om hem in te rijden kan je niet echt serieus genomen worden.

Er wordt gevraagd hoe oud ze is maar daar wordt geen antwoord op gegeven.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:36

Een naam met een Z die niemand heeft? Dat wordt niks, want alle leuke namen zijn toegekend aan de paarden die al op de wereld lopen Knipoog
Dan wordt het iets als ziblbabwa ofso Tong uitsteken

smurffie

roest -> ik ben het er juist mee eens dat je niet zo veel ervarinng hoeft te hebben om een paard in te kunnen rijden .. als je maar rust en gedult heb kom je al heel ver..

roest

smurffie schreef:
roest -> ik ben het er juist mee eens dat je niet zo veel ervarinng hoeft te hebben om een paard in te kunnen rijden .. als je maar rust en gedult heb kom je al heel ver..

Het was een bevestiging Knipoog

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:37

Ja dat is waar, als je er al ervaring mee heb enzo, kan het ook wel, zo bedoel ik het in ieder geval niet.
Maarja, naam veranderen vind ik zelf niet zo geweldig, maar dat is MIJN mening Lachen