Lielle schreef:Pletje, ja. Ik maak een uitzondering voor zeg maar 16+ers die serieus met hun sport bezig zijn, maar verder niet.
Okay
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lielle schreef:Pletje, ja. Ik maak een uitzondering voor zeg maar 16+ers die serieus met hun sport bezig zijn, maar verder niet.
)
)
)
)
)
Maarjah dromen mag altijd natuurlijk... 
Gerner schreef:pol013 schreef:de ideale???? Hou je vast......In willekeurige volgorde
- stallen van minimaal 3x4 *
- ruime hoeveelheid stro *
- goed ruwvoer in voldoende hoeveelheden *
- minimaal 3 voerbeurten per dag *
- luikje om over deur heen te kunnen hangen *
- veel daglicht in de stallen, liefst met uitzicht *
- veel ventilatie *
- vrije keuze in soort en hoeveelheid ruwvoer *(kiezen ui twee soorten)
- jaar rond weidegang in groepjes, minimaal 4 uur per dag *
- geen modderweide Helaas nu wel
- grote weides *
- in zomer bereid om vliegenkap/ deken op te doen bij het naar buiten zetten weet ik nog niet
- poets/ wasplaats *
- rekjes om natte spullen te drogen te hangen *
- plaats om de trailer te stallen *
- grote zadelkast * maar ja wat is groot, groot is ook al snel te klein
- 20x60 buitenbaan die altijd goed is (20x40 die nat is maar wel te rijden is)
- springmateriaal voor handen *
- geen beperkingen op het rijden (bv gereserveerd voor lessen) Helaas, soms zijn er lessen
- longeercirkel nope
- geen grote stal/ veel mensen *
- een goede mix van mede pensionklanten (recreatie/ wedstrijdruiter) *
- pensioneigenaren met hart voor paarden (en verstand) ****** super!
- aan de rand van het bos Helaas, 20 minuten stappen maar daarom: plaats om trailer te stallen
- op stap afstand van een terrein waar wedstrijden georganiseerd worden Nee
- eigen instructeur/ dierenarts/ hoefsmid kunnen kiezen *
prijs niet boven de 220
ik rijdt dressuur en recreatief.
Hahahaha, wat een eisen allemaal, en wie moet dat betalen?????????
Heb je wel enig idee wat dit allemaal kost? Het beste kan je zelf een mooi stulpje kopen met al deze voorwaarden. Ik hoop dat je wel een lening bij de bank kan krijgen van zo'n twee miljoen. Of je daar genoeg aan hebt, is nog maar de vraag.
Gerner schreef:Wij ons komen ze deze dagen met modder tot hun knieen uit de wei. De eerste stukken zijn n.l. erg slecht. Verderop gaat het prima. Erg? Nee hoor, modder is niet slecht, het zuivert de huid ook nog eens. Wij hebben zelfs tijdens deze natte periode geen mok, rotstraal, hoefbevangenheid, of wat voor ellende dan ook. DIt gebeurt bij ons al jaren en hebben nooit last van deze ellende. Af en toe met de beentjes door de modder heen is juist naar mijn idee gezond. Ik laat in de zomer maanden altijd de waterbak overstromen, zodat ze toch nog eens natte voeten krijgen.
Modder weides is alleen maar vervelend voor de eigenaar, een paar laarzen biedt uitkomst! :D
:
)
Gerner schreef:een paar laarzen biedt uitkomst!

) 

Deniies schreef:Sita_ @ bokt: ik vond dat dus ook heerlijk en stond ook met 8 paarden op een pensionstal maar daar was het echt goede tijden slechte tijden al kwam je wat meer mensen tussen had je gelijk ruzie. We hadden een bak die letterlijk onder wtaer stond en waar me paard last van ze rug van kreeg. En ons land werd door szomers en swinters staan een modderpool ook szomers. Dusja dan hebben jullie het nog wat beter heb niet zo stal als die van u gevonden en ben toen maar op zoek gegaan naar de verwende zooi. Maar mijn stal hangt niet zo manege sfeer gelukkig en gaat iedereen leuk met elkaar om geweldig gewoon. Dus ik denk nu liever een groete stal waar binnen 1 uur de roddel weg is dan een kleine stal waar de roddel steeds groter en langer blijft.
Maar ben de stalkeuze met je eens.