Het is afgelopen....... UPDATE: ze is dood.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:38

Lieve Manda, wat vreselijk voor je dat je toch afscheid hebt moeten nemen van je lieve paardje. Ik las elke keer je berichten en hoopte dat het beter met haar zou gaan, ik ken jou niet, maar ik kon aan je berichten merken hoe gek je met haar was en ik weet precies hoe vreselijk je je nu moet voelen. Probeer jezelf in ieder geval geen verwijten te maken, je hebt voor haar gedaan wat je kon en uiteindelijk die ozo pijnlijke, maar enige juiste beslissing genomen. Origine heeft vast ook altijd gevoeld dat er heel veel van haar gehouden werd. Ik heb hieronder nog wat gedichten neergezet die ik zelf heel mooi vind, misschien heb je er wat aan....
Heel heel heel veel sterkte!!

----------------------------------------------------------------------------------
Als ik eens broos en zwak zal zijn,
En niet meer slapen kan van pijn,
Doe dan wat nodig is, want och,
Die laatste slag verlies ik toch.

Ik weet dat het je droevig zal maken,
Dwing ondanks jezelf niet te verzaken,
Dan, meer dan elke andere dag,
Blijkt wat jouw liefde echt vermag.

We hadden het jarenlang toch zo goed,
Dat geeft ons ook die laatste moed,
Jij wilt toch niet dat ik lijd??

Breng mij dus waar men mij hulp biedt,
Een bede slechts, verlaat mij niet,
Houdt mij zacht pratend tegen je aan,
Totdat mijn ogen breken gaan.

Je weet, al is dat later pas,
Dat dit heus het beste was,
Al gaven mijn ogen de laatste groet,
Ik lijd nu niet meer en dat is goed.

Treur niet dat je het lot bewerkt,
Dat juist jij mijn leven beperkt,
We waren elkaar altijd zo na,
Laat dat je troost zijn als ik ga.
------------------------------------------------------------------------------------
Als ik straks oud ben, ziek en zwak,
En pijn verjaagt de slaap,
Als onrust neemt van mij bezit,
Doe dan wat onvermijderlijk is,
En laat me gaan,
De laatste goede daad.

Beslis voor mij en wees niet laf,
Past eigenliefde bij de vriendschap die ik gaf,
Of uitstel...tot het beter past bij een verloren strijd,
Ik ben niet bang tijdens de laatste gang,
Je loopt niet weg je kijkt mij aan,
Je noemt mij bij mijn naam en houdt me stevig vast.

Vandaag voor het laatst,
geven mijn ogen jou de laatste groet,
Wat jij deed, deed je voor mij,
je hebt me voor nog meer pijn behoed,
En voor nog meer ellende mij bespaard,
Voor zinloos lijden mij bewaard,
Een zwaar besluit......
Nee, huil nu niet

Een wijs besluit dat werd gegrond,
Op een oud verbond overal op aard,
Jij was mijn baas en ik was jouw paard.

---------------------------------------------------------------------------------

Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En hij krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je hem niet kan missen,
Egoïstisch zijn??

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder hem naar huis toe moet,
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoïstisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest,
En in al die jaren,
Is hij zelf niet een keer,
Egoïstisch geweest.

----------------------------------------------------------------------------------

Er is een plaats in de hemel die Rainbow Bridge heet.

Als een dier, dat een hele sterke binding heeft met iemand hier, overlijdt, gaat dit dier naar Rainbow Bridge. Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen. Er is genoeg eten, water en zonneschijn en al onze vrienden zijn er warm en comfortabel.

Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht; die gewond of verminkt waren, worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen. De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is één klein ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergelaten is.

Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarin er één plotseling stopt en de verte in kijkt. Zijn heldere ogen staan strak; zijn lichaam begint verlangend te trillen. Opeens breekt hij van de groep, vliegt over het gras, sneller en sneller. Je bent gezien, en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevolle weerzien, om nooit meer gescheiden te worden.

De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien het liefdevolle hoofd, en je kijkt weer in die vertrouwde ogen, zo lang weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.

Dan kruis je Rainbow Bridge ........ samen
[/b]

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:38

Heel veel sterkte. Ik weet hoe moeilijk zoiets is. Ik vond het moeilijkste moment het moment dat ze heel diep slapen en dat ze gaan inspuiten. Dan kun je nog terug. Ik heb o.a. van Cassidy onderstaande gekregen en dat gaf toen heel veel steun.

DE REGENBOOGBRUG

Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug.

Als een dier waar je heel veel van houdt doodgaat, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, waar ze kunnen rennen en met elkaar kunnen spelen. Er is genoeg te eten, water en zonneschijn en ze voelen zich daar warm en prettig.

Alle dieren die ziek of oud waren worden daar weer beter, alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen, of in de dagen die voorbij gaan...

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje: ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar, maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller. Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen pakken jullie elkaar beet, en zijn voor altijd bij elkaar. Het dier kust je gezicht, jouw handen strelen het kopje weer, en je kijkt weer in die lieve ogen, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de REGENBOOG BRUG.

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:05

sterkte manda en ik denk aan je.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:13

En ook ik ben in tranen. Heel veel sterkte, nu doet het heel veel pijn, maar het was voor Origine wel het beste, laat dat je een troost zijn. En er komt een moment dat je met liefde terug kijkt op mooie herinneringen.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:39

Manda, ik wens je onwijs veel sterkte! Wel ontzettend kanp dat je overal bij bent geweest!

xxx Coco

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:42

Heel veel sterkte meid, ik weet hoe het is als je je kameraadje moet laten gaan, en dat,ook al wist je dat dit kon gebeuren het verlies en de pijn er niet minder om zijn. Gelukkig heb je de keus voor haar kunnen maken, en kon je bij haar zijn. Haar nog een keer laten zien hoeveel je om haar gaf.

*Time heals all wounds, but you'll always have the scar*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:44

Manda, vreselijk om te lezen dat het nu zo afgelopen is met je jonge merrie.
Je hebt voor haar de juiste beslissing genomen, maar wat moet dat pijnlijk zijn na de jaren die je samen met haar hebt doorgebracht.

Heel veel sterkte de komende periode .....

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:47

Wat erg voor je Manda,heel veeel sterkte de komende tijd. Je hebt de juiste beslissing genomen, je hebt gedaan wat je kon.. maar het uiteindelijk loslaten zou idd veel pijn hebben gedaan,sterkte!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:49

Heel veel sterkte.
Ze zal nu eeuwig op de groene velden hier boven mogen leven. Samen met alle andere paardjes die(veel te vroeg)zijn heen gegaan.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:50

Ik huil ook niet zo snel, maar ik ben helemaal aangeslagen... Verdrietig
De tranen rollen over m'n wangen.
Ik vind het heel erg voor je, en kan me voorstellen hoe jij je moet voelen.
Je schrijft het zo mooi en ontroerend op, 'de wind door haar manen' 'nog een keer hinniken naar de andere paarden'
Poeh hee, wat moet dat zwaar zijn geweest.
Maar toch een goede beslissing, je paardje kan nu in vrede rusten, en is eindelijk van haar pijn verlost.
Veel sterkte meisje, en je weet ons op Bokt te vinden hé?

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:57

Ik ben ook al in tranen.....wat vreselijk voor je.
Het is zo verschrikkelijk als je afscheid moet nemen van iemand waar je van houdt. Elk woord is teveel, omdat het nooit uit kan drukken wat je voelt...
Veel sterkte.
Liefs Suzanne

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 20:57

Lieve Anna,

Heel erg veel sterkte. Het is verschrikkelijk dit te moeten lezen. Zo realistisch vertel je alles hier.

Ik begrijp het zeker. Ik hou zoveel van Maaraak dat ik hier in tranen zit om jouw Origine omdat ik me zo goed kan voorstellen hoe het voelt.

Nogmaals heel veel sterkte lieve Anna.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:08

jeetje ik heb echt met tranen in me ogen die je verhaal en die gedichten gelezen onwijs mooi!
en onwijs veel sterkte met het verlies van je paardje! ik heb het zelf ook eens meegemaakt en dit is zeker moeilijk!
Laatst bijgewerkt door Jamy op 03-09-02 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:09

Jeetje, ik heb de tranen in mijn ogen. Wat moedig van je dat je overal bij bent gebleven, dat heeft je paardje ongetwijfeld rust gegeven.
Vreselijk dat dat harde knokken nou toch zo moet eindigen. Ik wens je alle sterkte toe.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:20

Lieve Manda

Ook ik huil niet snel, maar nu wel.
Ik wens je heel veel sterkte toe, de liefde voor een paard gaat heel diep!

Veel liefs Adriana

ludje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:28

anna ik heb er gewoon geen woorden voor heel veel sterkt van de hele stal en van manege equi-mare

liefs inge

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:42

ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen......
heel knap en goed van je dat je er tot het einde bij bent gebleven.
meid heel veel sterkte deze dagen.

liefs maike

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:48

ach meissie toch, ik leef met je mee.
heb ook je verhalen gevolgd en nu lees ik dit, krijg er kippevel van.
ook heel veel sterkte van mij gewenst.
wil een heel verhaal typen om je maar wat op te fleuren, maar kan gewoon weg niks verzinnen, geen woorden, geen gedachten, alleen een gedichtje.

het had niet zo mogen zijn, maar de juiste beslissing is genomen.
je had het niet gewild, maar het moest, het moest.
anders was er die pijn, die pijn, niet alleen de lichamelijke pijn bij je paardje,
maar ook de geestelijke pijn bij jou dat jij je paard zo zag lijden.
ja, ook nu, vooral nu, maar het is beter.
je paardje is nu in de hemelse weiden, jouw verdrietig achter latend.
maar ooit, ooit zal je met een glimlach terug kunnen denken aan de heerlijke tijden,
en zal deze daad op de achtergrond komen.
de verstandigste daad die een eigenaar van een pijn lijdend dier kan nemen...

veel sterkte...
Laatst bijgewerkt door Chrystal-gek op 03-09-02 23:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:55

Ik zit hier met kippenvel, echt zo vreselijk voor je, kom op anna. Ik zal aan je denken, heel veel sterkte toegewenst. xxx Lovers

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:56

hoe goed dat je zo troost zoekt en het zo van je af kan schrijven en zoveel mensen die begrijpen wat je meemaakt met je meevoelen, sterkte vooral in de komende dagen als de dreun pas aan gaat komen, ook dan kan je nog steeds een luisterend oor vinden
sarabande

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:57

ow, wat erg Verdrietig Huilen Ik weet wat je doormaakt, en het is niet leuk!

Veel sterkte!

little

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:10

Wat vreselijk Anna, ik wens je heel veel sterkte toe.

Ik ben erg onder de indruk van dit verhaal, vooral van de foto's.............

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:13

heel erg veel sterkte.

Ilovekeegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:18

Beste Manda,

ik zit hier gewoon met een brok in me keel. Gelukkig heb ik dit nog nooit mee hoeven maken ik denk dat ik het er erg moeilijk mee zou hebben om er bij te blijven daarom bewonder ik jou ook heel erg.....

Ik wens je heel veel sterkte deze moeilijke komende tijd

Een hele dikke knuffel.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:20

Wat goed dat je tot het laatste moment bij haar bent gebleven, ik heb daar veel bewondering voor! Je hebt haar laten voelen dat je heel veel van haar houdt en dat alles goed zou komen, knap hoor!

Nu komt de zwaarste taak voor jou.......jezelf niets kwalijk nemen en vooral niet denken dat je iets verkeerd hebt gedaan. Je hebt het geweldig gedaan met je paardje en een andere keuze had je niet dan deze te maken. Ze heeft nu geen pijn meer en dat komt omdat jij de juiste beslissing voor haar hebt genomen, ik weet zeker dat ze op je neerkijkt met een goed gevoel en dat jullie elkaar in de verre toekomst weer zullen treffen, misschien zelfs als reincarnatie, in de vorm van een ander paard wat jouw liefde nodig heeft.

Manda heel veel sterkte met je inmens grote verlies, hou je taai en veel succes de aankomende tijd Knipoog