Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KiWiKo schreef:gaat echtwel lukken als ze grof in het werk staan![]()
Citaat:Wat is dan in vredesnaam het nut nog van chippen, één van de argumenten vóór was destijds dat het opsporen van gestolen paarden makkelijker zou worden
Zoolgangster schreef:Als ik die berichten over de DB zo lees, dan denk ik dat de DB geschikter is als hondjes en poesjesclub, en niet als beschermer voor paarden...
Ik weet trouwens een paardenfokker, die de dierenbescherming aan de deur kreeg, omdat iemand gemeld had dat zijn 2 dagen oude veulentje zo mager was...
Orola schreef:Sorry, maar ik vind deze dieren er gezond uitzien. Mijn pony's land ziet er ook zo uit, alleen staan er nu andere paarden in meer die hebben er heus geen last van. Er is geen wei meer in Nederland dat helemaal droog is, dus zo verwaarloost zijn ze niet eens, als ik zo naar de foto kijk.
runningkawa schreef:En zo zal het ook vaak gaan.
In dat stukje schrijven ze toch ook dat ze niet met elke melding wat doen.
Maar dat er baasjes zijn die vinden dat 24 uur in de drek en dan heb ik het niet over een nat hoefje, goed vinden, daar kan ik niet bij.
Vraag me ook af waarom ze dat goed vinden
fjordido schreef:mjin grote pony's staan zo (de bruine is er helaas niet meer) en het is knus maar ze zien er toch errug tevreden uit. (de foto was van begin vd winter)
http://i65.photobucket.com/albums/h215/fjordido/voordestal.jpg
Citaat:Maar ik vind wel degelijk dat een paard dat 24-7 buiten staat, recht heeft op droge voeten en een schuilstal. Een keertje door de bagger is niet erg, maar constant, dag na dag is vragen om problemen. Op mijn vorige stal werd de bagger soms echt 40 cm diep. Daar liet ik mijn paard dan niet een aantal uren per dag in staan. Nog afgezien van de mok en weet ik wat voor ellende je daar van kan krijgen (zeker met een Fries) vond ik het veel te gevaarlijk voor zijn benen (pezen etc.) Die modder is glad en zuigt! Ben er zelf een keer in blijven steken. Hij bleef dan buiten op het verharde staan.