Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:oja en toen ik een huurpony had en ik was zelf toen 11, moest en zou ik een keer zonder zadel rijdenmijn vader was er op dat moment nog bij geweest, 3 minuten later had ik me arm gebroken dus toezicht zegt niet altijd wat
Buitenzorg schreef:Ik denk dat dit ook vooral een opvoedingskwestie is. Heb je ouders die van paarden weten dan krijg je meer verantwoordelijkheid mee qua verzorging dan als je ouders geen verstand van paarden hebben. Val; me hier niet gelijk op aan, is in het algemeen bedoeld.....
De ene 15 jarige kan alles perfect verantwoordelijk in zijn/haar eentje doen, terwijl de andere 15 jarige overal begeleiding bij nodig heeft.
Charmotte schreef:Ik vind niet dat er altijd iemand bij hoeft te zijn, dus dan bedoel ik; iemand die als het ware je handje vast moet houden...
Wel vind ik dat als je gaat rijden er wel iemand op stal moet zijn. Niet dat je van je paard donderd en er is niemand en jij ligt misschien wel gewond op de grond....
Karin schreef:Zie ook dit topic: [VMR] Jonge kinderen alleen naar buiten met pony
Al gaat dit specifiek over buitenrijden, ik denk er nog steeds hetzelfde over.
Fasel schreef:En je bent volgens mij zelfs strafbaar als ouder omdat, maar ik wee thet niet zeker, in de wet staat dat je een kind moet begeleiden.
Citaat:Je moeder kan misschien ! niet ingrijpen als er wat gebeurd, maar ze kan wel zorgen dat er snel hulp voor je komt in geval van nood!
Percy schreef:Het valt me zo op dat de meesten lijken te denken dat ze geen stap meer zouden kunnen verzetten zonder ouder ernaast. Maar, zoals Runningkawa ook al aangeeft, dat is natuurlijk wel weer heel erg de andere kant op. Maar kinderen (en dan bedoel ik tot ongeveer 16 jaar) hebben wel iemand nodig om op terug te kunnen vallen. Iemand die ze advies kan geven en een oogje in het zeil kan houden.
Af en toe eens kijken of het allemaal nog goed gaat is natuurlijk iets anders dan constant in het midden van de bak staan.
Percy schreef:
Dorine's idee is leuk maar met alle "verzorgstertjes" heb ik dat min of meer geprobeerd en, het is heel jammer, maar ik begin er niet meer aan.
Fasel schreef:Samantha. HEt gaat er hier niet om of je het zelf kan of niet. Dat je hulp MOET hebben. Het gaat niet om hulp of iets dergelijks. HET GAAT OM TOEZICHT. En dan gaat het er ook niet om dat je constant je vader, moeder, instructeur of wie dan ook als volwassene aan je lip hebt hangen. Het gaat er NIET om dat iemand iets kan of niet kan. Het gaat simpelweg om het feit dat minderjarigen niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden. Daarom is toezicht belangrijk.
Ik hoop dat zo een beetje duidelijk is dat er niet gedacht of gesuggereerd wordt dat kinderen niets zouden kunnen. Integendeel ik zei al eerder in dit topic dat ik soms kinderen van 8 zie waarvan ik denk 'zo dat doe jij heel goed en verstandig voor je leeftijd' en soms mensen van 50 waarvan ik denk 'nou, mijn paard hoef je niet eens naar te wijzen'. Maar hoe verstandig en kundig een kind ook kan zijn, het kan in heel vervelende situaties terechtkomen en dan KAN HET KIND NIET AANSPRAKELIJK GESTELD WORDEN. Bovendien, zou je jezelf niet eeuwig je hoofd inslaan als je als ouder geen toezicht hield en je kind krijgt een dodelijk ongeluk? Dat even als voorbeeld.
Eeh, ruiter in rust? Thanks for the info. Doe jij iets met juridische zaken ofzo?
Laura schreef:Citaat:oja en toen ik een huurpony had en ik was zelf toen 11, moest en zou ik een keer zonder zadel rijdenmijn vader was er op dat moment nog bij geweest, 3 minuten later had ik me arm gebroken dus toezicht zegt niet altijd wat
Jamylover: niet iedereen is zwaargevorderd zoals jij