Ronny heeft koliek. Vecht schat! Ik kan je nog niet missen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shron_silver

Re: Ronny heeft koliek. Vecht schat! Ik kan je nog niet missen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:39

Héél veel sterkte

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 18:43

ik heb mijn vorige paardje ook in moeten slapen.. Het is zo erg om zo iets dierbaars te verliezen......

Sterkte..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 19:12

het doet mij heel goed die lieve reacties van iedereen. Ik kan het niet opbrengen om nu te vertellen wat er is gebeurd. Misschien morgen wel.
Echt houden van is de kunst van het loslaten. Dat was het laatste wat ik voor hem kon doen. Ik ga steeds even in de wei bij hem kijken. Rond 8 uur komt het crematorium voor paarden hem ophalen. Zo een kanjer verdient een waardig afscheid.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:17

jeetje.. en dat terwijl hij zo heeft gevochten.. Ach gut
Heel veel sterkte!

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:18

Manu, ik vind het zo erg Verdrietig
Nogmaals, heel erg veel sterkte ! Ach gut

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:20

Jeetje wat erg...Heel veel sterkte !! Ach gut

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:22

Meid toch Boos!
Ik volg dit topic al vanaf het begin
En je heb de goede beslissing gemaakt
Nu is het even moeilijk, maar je had geen keuze
heel veel sterkte Lachen
En Ronny is nu wel uit je zicht, maar nooit uit je hart.
Gelukkig heeft die ze laatste 25 jaren zo gelukkig leven gehad Lachen
Bravo meid!! Lachen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:23

oh wat erg voor je! maar het is waarschijnlijk het beste zo... en 33 wat een mooie leeftijd!! denk aan alle mooie dingen die je met hem hebt meegemaakt! sterkte!!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:25

He bah, verdorie!!

Mooi dat je op dit moment toch nog kan relativeren en het beste voor je paard kiest, al is dat misschien nog niet hetgene waar je aan toe bent.

Sterkte!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:16

Wat vreselijk voor je! Hij vocht zo hard!Ik wil je erg veel sterkte wensen hij zal altijd in je hart blijven en hij zal je zeker niet vergeten!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:21

Jeetje wat naar!

Je hebt de beste beslissing genomen! Dat vind ik al heel knap van je!

Heel veel sterkte verder!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:33

Ahh wat erg.. Hij heeft heel hard gevochten, maar het heeft niet zo mogen zijn. Wat goed van je dat je deze beslissing hebt kunnen nemen. Heel veel sterkte Ach gut

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:41

je hebt het beste gekozen voor hem... al is het moeilijk! Je hebt in die 25 jaar vast enorm goede herinneringen aan hem overgehouden. Sterkte! Ach gut

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:09

Je doet er goed aan deze beslissing te nemen!knap!
Je kiest hier des te meer voor je dier,daar kunnen veel mensen van leren!!

Sterkte met het verwerken van je verlies...
(ook al zal hij nooit echt helemaal weg zijn!!)

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:11

heel heel veel sterkte!
Wat vreselijk zeg,
maar wel knap dat je deze beslissing genomen hebt,,

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:13

tjady schreef:
het doet mij heel goed die lieve reacties van iedereen. Ik kan het niet opbrengen om nu te vertellen wat er is gebeurd. Misschien morgen wel.
Echt houden van is de kunst van het loslaten. Dat was het laatste wat ik voor hem kon doen. Ik ga steeds even in de wei bij hem kijken. Rond 8 uur komt het crematorium voor paarden hem ophalen. Zo een kanjer verdient een waardig afscheid.

Jee, heftige en moedige beslissing! Je omschrijft het prachtig. Ik vind het ook heel mooi dat je 'm laat cremeren. Als het zover is bij mijn paard (en ik hoop dat dat nog járen niet zo is), dan wil ik dat absoluut ook. Ik begrijp precies waarom je dat wilt; zo'n kanjer verdient inderdaad een waardig afscheid.

Ik wens je heel veel sterkte!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:18

Jeetje wat naar voor je!! Heel erg veel sterkte, je hebt de juiste beslissing genomen als ik het verhaal zo hoor. Gelukkig heb je wel lang vanhemkunnen genieten, nogamaals sterkte..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 13:04

Het is vandaag de dag nadat ik Ronny heb laten gaan.
Ik zal vertellen wat er gisteren is gebeurd en hoe ik tot mijn besluit ben gekomen.
Omdat Ronny gisterenochtend wel stond en wou lopen, leek het de goede kant op te gaan. Maar hij bleef toch schrappen met zijn voorbenen. Ik heb toen de dierenarts weer gebeld en met hem overlegd. Hij zou rond 1 uur weer komen.
Mijn zus kwam ook rond die tijd. De dierenarts heeft hem weer helemaal onderzocht. Hij voelde weer meer gasvorming en er was nauwelijks nog beweging in de darmen. Waarom Ronny dan niet meer ging rollen, was de volgende reden. De darmen hangen aan de ruggegraat. Als hij dan op zijn rug ging liggen verzachtte dat de pijn. Door het veel gas in de buik verzachtte het rollen de pijn niet meer. Het enige wat ik nog kon doen was weer pijnstiller laten geven en af en toe met hem lopen in de hoop dat de darmen weer op gang zouden komen.
Met de dierenarts heb ik de opties besproken. Twee mogelijkiheden wachten op het wonder of in laten slapen. Ik wilde nog wachten met beslissen tot eind van de middag om hem nog een kans te geven. Vlak voordat de dierenarts weg zou gaan ging Ronny een rondje over zijn landje lopen en daarna lang uit liggen. Ik heb de dierenarts gevraagd samen met mij nog even naar hem toe te lopen en te kijken. Ronny kreunde erover. Ik zat geknield bij zijn hoofd en streelde hem. Ik heb toen gevraagd of de dierenarts hem wilde laten inslapen. Ik kon hem niet langer laten lijden omdat ik hem niet kwijt wilde.
Ronny stond weer op en ik liep met hem mee. Een stukje verder ging hij weer liggen. Toen heeft hij een prikje gehad, soort narcose. Hij stond weer op en raakte in een roes. Door de prik had hij geen pijn meer, maar stond er zo zo verschrikkelijk zielig bij. Hij heeft daarna een spierverslapper gekregen en ging toen liggen. Ik heb zijn hoofd vast gehouden en gezoend, gestreeld, bedankt en gezegd dat hij mocht gaan. Binnen een tweetal van minuten was hij weg. Ik zag zijn mooie bruine oog veranderen.
De hele middag heb ik steeds bij hem gezeten om afscheid te nemen. Om een uur of zeven heeft het paardencrematorium uit Rotterdam hem opgehaald. Mijn complimenten voor deze mensen. Zo keurig ze met Ronny om gingen. Hij werd heel netjes op de brancard gelegd en daarna in de aanhanger getild. Vlak voor ze weg gingen heb ik Ronny nog gedag gezegd en nogmaals bedankt. Binnenkort komt hij weer naar huis.
Ook mijn complimenten voor mijn dierenarts. Ik hoefde maar te bellen of hij was er voor Ronny en mij. Hij heeft er mede voor gezorgd dat Ronny de laatste 24 uur nog engszins heel kunnen volhouden.
Verder mijn dank aan alle bokkers die mij hebben gesteund, voor de fijne en mooie reacties.
Straks zal Ronny mijn grote herinnering zijn. Zonder al die tranen. Dan denk ik terug aan alle mooie tijden die ik samen met hem had. Dan laat ik dat niet overschaduwen door die ene vreselijke dag uit zijn lange leven. De dag dat hij stierf.

Ronny, mijn alller aller aller grootste kanjer. Dank je wel. Ik vergeet je nooit!

viewtopic.php?f=151&t=723400

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:43

hele hele dikke virtuele knuffel!!!!!!!!!!!!!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:49

Oh meisje, toch nog...
Heel erg veel sterkte gewenst!

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:55

Krijg hier wel een traantje van...
Meis, heel veel sterkte en knuffel !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:18

ik heb de hele topic gelezen.. Ik heb je laatste bericht met bijna tranen in me ogen gelezen, ontzettend veel strerkte gewenst, je hebt de goede beslissing genomen

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:14

Heel veel sterkte met dit verlies! Het is altijd vreselijk moeilijk om een dier te laten gaan, gelukkig heeft jou paard een fantastische leven gehad en dat is misschien ook een troost!! Ach gut

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:18

Wat een moedige beslissing! Ik las je laatste bericht en voelde de tranen opkomen... Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies! Ach gut

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 16:38

messica schreef:
Heel veel sterkte met dit verlies! Het is altijd vreselijk moeilijk om een dier te laten gaan, gelukkig heeft jou paard een fantastische leven gehad en dat is misschien ook een troost!! Ach gut

Absoluut is het een troost dat hij zo een lang en gelukkig leven heeft gehad. Dat is ook de reden dat ik mij erbij neer kan leggen dat hij er niet meer is. Ik kan mij voorstellen dat als iemand een jong dier verliest, dat veel moeilijker is om te accepteren.
Ik heb het meeste geleden op het moment dat ik zag hoe zwaar en hoe veel pijn hij had. Toen ik nog hoop en onzekerheid had. Toen ik mijn beslissing had genomen , werd ik kalm. Ondanks de tranen heb ik hem bijgestaan en was ik rustig.
Ik hou mijn verdriet en gemis maar dat zal verdwijnen. Ooit.