Nadya schreef:Daarbij ruikt een dier vele malen beter dan de mens en ik ben ervan overtuigd dat dieren precies weten wat daar gebeuren gaat.
En kun jij zeker weten dat een dier niet dood wil dan?
Ik heb meegemaakt met mijn vorige hond dat hij wist dat hij dood zou gaan, toen ik hem kon loslaten en er vrede mee had dat hij er binnen korte tijd niet meer zou zijn ging hij hard achteruit. We hebben hem toen een spuitje laten geven, imo was hij er aan toe, dit was ook de enige keer dat hij niet bang was bij de DA... Toen hij dood ging voelde ik ook opluchting en vrede.
Waarom zou dit voor een paard niet zo zijn? Waarom zou een paard geen vrede kunnen hebben met het eind van zijn/haar leven?
Zoals de TS het beschrijft dan zou ik mijn paard wel naar de slager brengen als het zover is. En voor mijn paard is een ritje in de trailer fun, gaan we leuke dingen doen, dus dat is ook geen probleem. Maar eigelijk hoop ik dat hij, als het zover is, gewoon in zijn slaap overlijdt.
En de dood hoort bij het leven, daar kun je je ogen wel voor sluiten, maar het is wel de enige zekerheid die we hebben....
Tuurlijk mis je degenen die dood zijn en heb je verdriet, maar aan de andere kant is het lijden in veel gevallen dan ook over.