Ik heb ze nu ook...Rotmeid en haar moeder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Ik heb ze nu ook...Rotmeid en haar moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:07

Heb je toch nog 50 euro aan het hele verhaal overgehouden Schijnheilig Of ze in therapie gaat betwijfel ik maar hiermee kun je het voorlopig laten rusten ja.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:29

Floris schreef:
Woow erg asiociaal zeg, Dat jij nog zo beschaafd bleef Vork
aai over het bolletje van je shet arm dier Ach gut

Én heel braaf! Lachen
jammer dat ie niet stuk groter was, erg bokte steigerde, en over ze heen liep Duivel
Wie denken ze wel niet dat ze zijn?!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:24

ik vind dat je erg netjes gereageerd hebt zeg! ik denk dat ik op het eerste moment al zó zou koken van woede dat ik die moeder aangevlogen was! van mijn knol en familie blijft iedereen af Vork

die hooivork...tsja... misschien niet de meest handige actie naar dat kind, maar wel zéér begrijpelijk.

ik hoop dat ze nu dan écht beseffen dat ze met hun poten van andersmans spullen of dieren af moeten blijven

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:17

Je zou sommige mensen toch ooit ... Scheve mond .

Soms snap ik ouders niet hoor, ik weet ook niet als het momenteel een rage is maar ik kom ze ook al eens tegen. Mijn kind, schoon kind. Mag vernielen, irriteren en ongehoorzaam zijn zoals het wilt. Maar er eens boos op worden, ho maar! Laat ze toch het verwende nest blijven, de rest moet zich niet moeiten met moeders opvoeding . Laten we het kind maar leren aan andesmans spullen en dieren te komen, geen probleem hoor.

Dan vraag ik me toch af als mijn ouders vroeger kinderbeulen waren. Toen ik zo oud was en ik zou me hebben gedragen zoals in jouw tweede verhaal, dan was het: "EN ALS JE NU NOG IETS ANDERS DOET DAN GEWOON ADEMHALEN DAN KAN JE JE AVONDETEN WEL VERGETEN!"
Haha!

Maar blijkbaar is het kinderen aanleren van grenzen blijkbaar triestig gesteld bij sommige anderen...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:19

Wat een verhaal zeg, en het lef ook!!! Ik vind het nog knap dat je die eerste keer nog zo netjes bent gebleven, ik ben niet makkelijk kwaad te krijgen, maar van zoiets zou ik toch echt pislink worden, ik had ze waarschijnlijk de eerste keer al de hersens ingeslagen. Kind had van mij een flinke draai om de oren gekregen (nix corrigerende tik) en moeders had ik echt het ziekenhuis in geschopt denk ik zo. Ik ben eigenlijk helemaal niet agressief, maar wel heel beschermend en als je aan mijn geliefden komt (denk familie/vrienden/beesten) dan heb je een probleem. Ik heb ook m'n formaat nog eens mee, dus ik kan nog daadwerkelijk schade aanrichten ook Lachen gnaha!

Die vork vind ik alleen wel een beetje ver gaan, op die manier lok je natuurlijk ook een reactie uit en het is ook erg gevaarlijk en, hoewel ik me ook wel weer heel goed kan voorstellen dat je zodanig pissig bent op zo'n moment dat je daar niet zo bij stil staat, als je het niet zonder wapens aankunt moet je het gevecht niet aangaan.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:23

Jeetje dat mensen dat doen. Echt geweldig hoe je paard reageerde. hup eraf jij!!

En die actie van jullie tegenover die mensen. Echt super!!!

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:23

wáát?! oo wat belachelijk zeg .. en nog wel met een volwassene Bloos! ..
ik lees hier op Bokt steeds meer van dit soort verhalen, absurd toch gewoon? .. de brutaliteit.

ik vraag me af of kindlief wel wilde, of dat dit mamlief's droomwens was die in vervulling moést gaan. (zie de edit: dat het kind's wens was is me nu wel duidelijk Clown, al ligt bij mama natuurlijk uiteindelijk de schuld. )

edit : o OO ik las net even deel II van het verhaal: oftewel, hoe het verder is gelopen. woow! dat liep flink uit de hand. maar ik kan het me best voorstellen zeg, hoe furieus je was. het klinkt als een kind uit een of ander opvoed-tv-programma Clown zo'n echte etter. ik zie jou, de boerin, de boer, je ouders, de dieren, mams en kind nu ook echt helemaal voor me Knipoog

nja, hopen dat je niet nog meer vervelende familie's aan de wei krijgt vanwege je superleuke shettenbeest.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:43

Ik lees het steeds vaker hier op bokt dat mensen zomaar aan andermans paarden komen, en ik begrijp je reactie helemaal. Ik zou zelf een 'pas op, paard bijt' bord plaatsen. Misschien dat zoiets ook helpt Nagelbijten / Gniffelen
Maarja. Moeder moet wel het goede voorbeeld geven Nagelbijten / Gniffelen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:44

Jeemieneee! Zit hier met open mond Bloos!
Wat loopt er wat rond zeg! Bloos!

Maar wat heb je dat prachtig opgelost en smakelijk beschreven. Zat helemaal te grijnzen toen ik het vervolg las.

Ik zei pas nog tegen iemand dat mensen een psychologische test zouden moeten afleggen voordat ze kinderen krijgen om te zien of ze überhaupt in staat kinderen op te voeden en dit verhaal bevestigd me daarin (hoewel het schertsend was bedoeld).
Wat een mafkezen

Kun je geen flinke dot stroom op het draad zetten. En nee, geen waarschuwing erbij.

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:00

Brutalitei van de 1e klas Tong uitsteken
maar wel echt belachelijk zeg, ik bedoel, alleen al dat hek ontfremen, en dan ook nog kind lief op een pony willen zetten Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:22

Ben ik nu de enige die dit verhaal totaal ongeloofwaardig vindt? Zeker na je verhaal over je slaughtershet in je profiel, wat een onzin zeg

wesleysnipes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:52

Mensen snappen ook niks soms, een oud vriendin van mij ook. Stapt gewoon een wei in bij een shetlander in de wei om het te gaan aaien. Terwijl het diertje haar niet eens kent. Dus diertje heb haar getrapt tegen de grond en een paar keer gebeten. Shetje moest afgemaakt worden omdat ie vals was, maar je stapt toch ook niet bij vreemde paarden in de wei stappen? De mijne houd ook niet van vreemden. Of zie ik dat verkeerd?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:48

Tjee Bloos! Ik zit het verhaal bijna met ongeloof te lezen dat er werkelijk zulke domme hardleerse mensen kunnen bestaan Scheve mond
Je komt toch niet zomaar op iemand anders terrein? Verward En zeker niet aan iemand anders pony Dan heb je echt een steekje los zitten. Hoe oud was dat kind eigenlijk?
Echt hele vreemde mensen, vind dat je wel goed (en redelijk netjes Tong uitsteken) gehandeld hebt Ja Gelukkig dat de pony er verder niks aan over heeft gehouden.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 23:51

Ze was een jaar of tien, dus haar kan niet alles kwalijk genomen worden, maar toch... toen ik zo oud was had ik het verstand en fatsoen wel dat ik dat niet deed (maar ik reed dan ook op een manege Clown)

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:07

ik vond mijzelf al een hele stoute bink als ik het paard in de straat stiekem een wortel durfde geven Schijnheilig

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:09

is het raar, maar gebeurt het nu steeds meer?? ik hoor t steeds vaker, dat mensen TE brutaal worden.
wel raar dat haar man haar het goede voorbeeld moet geven...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:11

Jeetje wat een brutaliteit zeg, zomaar andermans paarden lastig vallen en op prive terrein komen. Gelukkig heb je ze betrapt voordat het erger was afgelopen

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:05

echt ongelofelijk hoe brutaal sommige mensen zijn.
zomaar op iemand prive terrein komen en een beetje op je paard willen rijden echt belachelijk

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:41

ja maar deze kinderen krijgen het slechte voorbeeld van hun ouders. dus die weten niet beter dan zo te handelen als ze doen.

je zal versteld staan hoe vaak je zulke ouders hebt. ik ben woonbegeleider o.a op crisisgroepen en groepen waar kinderen wonen omdat de thuissituatie niet meer uit te houden was. ik schrik soms echt van de verhalen die je hoort!

goed dat ingerekend zijn. maar is jou niks ten laste gelegd? je was aardig agressief. kan ik goed begrijpen hoor, daar niet van.

en wat mooi van je pony, die heeft echt een goede band met je. dat ze je beschermt en zich veilig voelt bij jou!!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:11

Zo, brutaal Scheve mond.

Dat je je hooivork gooide vind ik wat gevaarlijk, begrijp het wel maar het had fout kunnen gaan.

Je hoort steeds vaker van dit soort dingen. Wij hadden het ook met de shetten. Soms kwamen er mensen de wei in en zetten zo hun kind op de pony. Scheve mond

Ik ging een keer met Smooky (shet) wandellen met zadeltje op haar rug en toen kwam ik langs een straat met allemaal kleine kindjes. En toen moesten ze aaien, nou dat is goed. Maar toen zonder te vragen pakte een moeder haar kind op en zette het op Smooky. Smooky had net voor de derde keer ofzo een zadel op Scheve mond. Ik zat echt te kijken van; 'sorry? Scheve mond' En toen vroeg ze of het eigenlijk wel mocht. Ik: 'Wat denkt u? Nee, ze is amper aan dat zadel gewent.' Zij; o *rukt kind van pony*. Clown
En toen gingen al die kleine meisjes ook vragen aan elkaar of ze op de pony wouden en of ze elkaar er even op zouden helpen, alleen omdat die vrouw haar kind erop had gezet.

Diezelfde vrouw kwam ik later tegen toen ik met damon buitenreed zamen met zijn eigenaresse. Toen liep ze met een gigantische bocht om ons heen en zij dat de pony gevaarlijk was (hij was hyper en draaide wat rondjes Clown).

Dat soort mensen zijn onbegrijpelijk.

Heb ook een keer gezien dat er 4 kinderen in de wei Djerba aan het 'pesten' waren. En toen ik zij dat ze op moesten rotten deden ze alsof ik lucht was. Gelukkig kwam Djerba naar mij toe en toen liepen die kinderen weg. Maar even later zaten ze er wéér. Toen ben ik er heen gelopen en toen ze me aan zagen komen rende ze alle kanten op. Heb ze nooit meer gezien Tong uitsteken.

Of die keer dat ik reed in de wei en ineens komen er 4 jongetjes met pionnen de wei in maken 2 doeltjes en gaan lopen voetballen Verward Bleek dat het mocht van hun vader. Scheve mond Zonder te vragen of het wel kon.

Heb het al zo vaak gehad eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, deze mensen hebben keurig hun excuses aan geboden, dat is wel mooi Knipoog. En idd hopen dat je er geen last meer van hebt! Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:20

Jezus!! Het gaat echt maar dan ook ECHT ver de laatste tijd!! Hoe kom je erop om bij iemand anders de paarden te doen als je van te voren al netjes gezegt hebt dat je niemand nodig hebt!! Krankzinnig 1e klas!

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:29

Ik heb het ook eens meegemaakt; zag het buurmeisje van 9 ineens samen met een vriendinnetje achter mijn pony's door het land jagen...... Toen ik eraan kwam doken de meiden snel naar een hoekje van de wei waar wat struiken staan en wilden ze snel via de 'sluiproute' het land uitklimmen....
Ik heb ze toen streng toegesproken. Dat ik dat dus niet wilde hebben. Onder andere omdat ik het veel te gevaarlijk vond. Als er iets met ze zou gebeuren zou niemand ze zien liggen achter de haag.
Ze hadden al even 'stiekem' geborsteld (hadden inderdaad allebei een borstel bij zich) en wilden daarna de pony's even beweging geven was hun verklaring..... ahum.......

Maar goed, dat waren twee jonge meiden dus ach..... Toen ik zo oud was deed ik ook van alles om maar bij pony's in de buurt te zijn (hoewel ik nooit pony's ging opjagen, ook niet om zogenaamd te 'spelen' met ze).

Dat volwassen mensen zich met zoiets inlaten vind ik echt idioot!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:38

uuhh?? néé dat vind ik niet kunnen. En je had al 2x gewaarschuwt over de hooivork dus ik vind zelft dat niet 'te erg'!

Ik denk dat ik persoonlijk niet zo had gereageerd, omdat ik (een meisje van 14) niet de macht heb om een volwassen vrouw aan te kunnen. Ik ging het eerst vriendelijk vragen, gingen ze niet weg, dan ging er wat gebeuren, en terwijl even de mede eigenaar op trommelen!! Zo stond ik eens gewoon naar m'n shety te kijken, (er stonden een paar meiden en een vrouw) die eten aan het geven waren. ik weet niet meer wat, maar er was dus gevaar voor koliek. Ik ging juist zeggen, zou je geen eten willen geven want, toen die vrouw tegen haar kind zei: vraag eens naar dat meisy als ze ook wat wil geven naar dat ponytje en meisje gaf een stukje,ik keek echt zo van WATT??

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:39

alja schreef:
jemig dat slaat dus echt helemaal nergens op, de brutaliteit!!

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:42

Ik heb inmiddels het vervolg gelezen en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jou reactie de tweede keer wel heel erg heftig vond. Gooien met een hooivork? Iemand vol in de maag meppen omgooien en met een hooivork slaan? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat veel en veel te ver vind gaan.
Agressie lokt agressie uit.. En daarbij vind ik het bijna een beetje té smeuiig geschreven..