Wie Kan Mij Helpen??? IK MAG BIJNA NIETS!!!!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saroosh_S

Re: Wie Kan Mij Helpen??? IK MAG BIJNA NIETS!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:42

Love_Horsie schreef:
en ik ben nog niet een s volwassen want bij boikt hoef je niet volwassen te zijn dus dat sloeg nergen op wat je zei!!!
TITA

Ze zij niet dat je volwassen moest zijn.
Maar dat je niet zo overkwam, van je weet wel.. volwassen dóén.
Ik ben zelf 12, dus moet je nagaan Sigaar
Misschien rijdt zij een stuk beter, of vertrouwen ze haar meer? Knipoog

angel37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:44

Love_Horsie schreef:
Hoi hoi, Bloos
en heb een hele leuke verzorg fries die
vroeger voor de kar reed die wedstrijden gereden heeft
en die keuringen heeft gelopen ik rij bij een fokkerij
het is een hele goede vriend van me vader alleen hij is al een jaartje of 67
maar als ik bijvoorbeeld iets wil doen moet ik het eerst steeds vragen dat is wel logies maar
er rijd nu een meisje en die mag bijna alles zoals paarden in de stapmolen doen paarden wassen deken erop of eraf doen als ik dat bij mij verzorg paard doe moet ik dat vragen dat is
bijvoorbeeld ook met de peesbeschermers ik moet het eerst vragen maar dat meisje die daar rijd zij doe maar gewoon om maar hoe moet ik nou een beetje voor mezelf opkomen om het zo te zeggen heeft iemand wat tips ??

WAT ZOUDEN JULLIE DOEN?????

Hoi,

Ik zou inderdaad ook heel voorzichtig zijn met meisjes van jouw leeftijd, en ach iedereen kan tegenwoordig paardrijden.
Maar ik heb zelf genoeg ervaringen met mijn friezen, om te weten dat je ze echt niet houd als ze aan de kletter gaan met je.
Mischien doet de baas uit voorzorg maatregelen extra voorzichtig met je, mischien moet je het zo maar houden.
Ben zelf 37 jaar oud en rijdt al sinds mijn zevende jaar, ach ik kan aardig blijven zitten zeg ik altijd!
Dus meid hou gewoon vol, er komt vanzelf wel meer bij kijken.

Groetjes en succes

xNoName

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:13

Love_Horsie schreef:
Hoezo ik mag zelf weten wat ik doe hier op bokt dat bepaalt een ander niet

Het spijt me maar je komt niet zo 'oud' en rustig over (snel driftig) dus eigenlijk misschien wel begrijpelijk dat je minder mag?
Maar elke dag leer je, het komt vast goed! Knipoog

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:27

waarschijnlijk vertrouwen ze haar beter.
maar toch ik zou erg blij ermee zijn dat je nog mag komen(niet stom bedoeld)
maar veel mensen zoeken al heel lang een verzorgpony en zouden graag met je ruilen
maar ik snap wel dat het zo niet leuk voor je is maar toch

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:59

Als ik jou berichten zo lees, dan snap ik van de eigenaar wel dat je alles moet vragen.
De eigenaar is verantwoordelijk voor jou, en zoals je hier praat lijk je me niet iemand die verantwoord met de paarden omgaat. Ik zeg nu niet dat je ze niet goed behandelt ofzo, maar dat je gewoon veel gevaren niet ziet en veel risico's neemt. Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:19

Wat ik denk is dat het vooral je probleem is, dat je denkt dat je constand gelijk hebt, en dat iedereen het met je eens is, en zodra dat niet zo is je begint te mopperen en te schreeuwen. (zoals ook in het toppic 'slachten')

schaaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:44

het is heel leuk dat je 1 hebt. maar die man vertrouwt haar mischrien meer. ik weet niet hoenag zei al bij die man is en jij al ( ik heb niet die reaxies allemaal gezelzen )
maar als zei er al langer is vertrouwt die man haar meer natuurlijk . maar aan de andere kant , die man moet je stap voor stap wat meer laten doen.
dahn kan die zien hoe je het doet ensoo.
ik hoop dat je het langzaam op gaat bouwen.
of je moet gewoon even met die man praten

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:02

ik denk dat het verschil hem in verantwoordelijkheids gevoel zit. over het algemeen gaan mensen ervan uit: hoe ouder je bent, hoe meer verantwoordelijkheidsgevoel je hebt...

nu wil het zijn dat sommige meiden van 14 meer verantwoordelijkheids gevoel hebben dan meiden van 18...

alleen denk ik dat het in dit geval niet zo is. (gezien je reacties op bepaalde antwoorden). Buiten dat.. zolang jij alles netjes vraagt.. kun je nooit wat fout doen Knipoog

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:38

Love_Horsie schreef:
nee hoor weifie ik heb me antwoord gekregen in mail Knipoog

weifie???

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:01

Chiwawa schreef:
Love_Horsie schreef:

weifie???

ROFL ben er alleen nog niet achter of ze mij nou bedoelde met "weifie" of een van m'n voorgangers Doei!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:10

Chiwawa schreef:
Love_Horsie schreef:

weifie???

Ik zat ernaar te kijken en ik vroeg me af waar ze het gore lef vandaan haalde... Als iemand voor me staat en die noemt me serieus weiffie, dan krijgt diegene een klap in z'n gezicht... En iemand van haar leeftijd gaat over de knie...

Maar goed, ze reageerd helemaal niet meerop bokt... Dus hier ook niet Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:38

Nou ik begrijp wel waarom ze niets mag! Wat een vreemde reacties zeg!
En omdat je nog jong bent is de eigenaar(esse) gewoon voorzichtig met jou en met het paard en omdat een Fries gewoon heel sterk is, begrijp ik dat wel.
Met de jaren mag je heus wel meer en kan je niet wachten zoek dan een ander paard, er zijn er genoeg die jou plek wel willen overnemen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:38

Misschien gewoon blij zijn dat je een paard mag verzorgen? Rolleyes

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:35

Wees anders dankbaar dat je sowieso wat mag met dat paardje! Je komt er ondankbaar over bij mij.

Ik ging standaard in het begin ook altijd alles in de wei doen, later vroeg ik 1 keer of ik er ook uit mocht halen enzo om te wandelen, ja dat mocht, dus je kan best wel eens iets vragen.. Maar het blijft de pony van een ander, dus mag het neit, dan mag het niet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:06

Die man heeft gewoon het beste met je voor je bent 14 jaar bijna 15 dat is best nog jong om zomaar van alles met een fries te gaan doen.
Ik snap best dat jij het niet leuk vind dat je steeds alles moet vragen, maar ik denk dat die man gewoon geen ongelukken wil! en gelijk heeft hij..

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 16:44

hoi hoi,
bedankt voor al jullie antwoorden tenslotte heb ik veel antwoorden op me vragen gehkad ook comentaar maar ja
maar het is zo iritand dat je niet kan zien hoe iemand het zegt bedoeld ie het nou aardig of niet weet jewel.
en jullie hebben gelijk ik ben bijna 15 pas en heb niet eens echt in groepen gereden.
ik ga vragen of hier een slotje op mag
bedankt allemaal DIkke Zoen../

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:08

In principe sluiten we geen topics op verzoek, gewoon niet meer reageren dan zakt het vanzelf weg Lachen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 15:01

hallo!
Als ik eerlijk mag zijn, kom je mij een beetje verwend, jaloers en kinderachtig over als in:'waarom mag zij dat wel doen?! IK rij er al langer, IK verzorg ook een fries, het is MIJN oom'
leer eerst eens wat rustiger te reageren, want die 'ruzie' zoals jij het noemt, veroorzaak jij zelf.
Ik ben ook 14, maar ik ga wel rustig en respectvol met mensen op bokt om, dus vooral leestekens. Dit is echt belangrijk want we kunnen het allemaal niet lezen(tenminste ik niet). maar terug op mijn hoofdvraag: Waarom open je dit topic, als je niet tegen reacties kan, die zeggen dat je geduld moet hebben, en dat je een beetje verwend en jaloers klinkt? dan kan je toch beter het vragen aan vrienden etc?

Maar nu antwoord op je vraag:
Probeer alles zo goed mogelijk te doen, en als het je echt dwarzit, praat dan met je oom! Ga dan rustig praten met hem. en vergeet niet, een fries is groot en stevig, en veel sterker dan jij. Ik vind het ook niet zo gek dat je moet overleggen, omdat je alleen bent

Ik bedoel dit niet gemeen, maar alleen verbaas ik me erover

groetjess

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:52

Clienn schreef:
hallo!
Als ik eerlijk mag zijn, kom je mij een beetje verwend, jaloers en kinderachtig over als in:'waarom mag zij dat wel doen?! IK rij er al langer, IK verzorg ook een fries, het is MIJN oom'
leer eerst eens wat rustiger te reageren, want die 'ruzie' zoals jij het noemt, veroorzaak jij zelf.
Ik ben ook 14, maar ik ga wel rustig en respectvol met mensen op bokt om, dus vooral leestekens. Dit is echt belangrijk want we kunnen het allemaal niet lezen(tenminste ik niet). maar terug op mijn hoofdvraag: Waarom open je dit topic, als je niet tegen reacties kan, die zeggen dat je geduld moet hebben, en dat je een beetje verwend en jaloers klinkt? dan kan je toch beter het vragen aan vrienden etc?

Maar nu antwoord op je vraag:
Probeer alles zo goed mogelijk te doen, en als het je echt dwarzit, praat dan met je oom! Ga dan rustig praten met hem. en vergeet niet, een fries is groot en stevig, en veel sterker dan jij. Ik vind het ook niet zo gek dat je moet overleggen, omdat je alleen bent

Ik bedoel dit niet gemeen, maar alleen verbaas ik me erover

groetjess

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik denk dat je iets rustiger kan reageren, en ook wat aan je schrijfstijl kan doen...

En inderdaad, als het je echt heel erg vind, ga dan eens op een rustige manier met je oom praten...

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:01

ik zou het niet aan ons vragen! maar aan de manege eigenaar!!

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:03

sorry maar k vind je dus ook echt heel verwend en jaloers overkomen, zo'n kind zou ik ook niet alles laten doen.. misschien vertrouwt je oom haar wel beter.. is toch ook nodig bij een sterke fries?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:11

Cassidy schreef:
Misschien rijdt het andere meisje daar wel langer dan jij?
Ik vind het sowieso prettiger dat verzorgers dingen vragen ipv gewoon maar doen. Stapmolens kunnen gevaarlijk zijn voor paarden, en paarden zomaar wassen zou ik ook niet doen zonder medeweten van de eigenaar.

Idd. Ik vraag (moet ook) regelmatig dat soort dingen. Ik bedoel jij bent daar een verzorger en de wil van de eigenaar is wet (natuurlijk moet er ruimte zijn voor veranderingen). Ik denk dat als ik zomaar een paard ga wassen op me kop krijg.

Off: wel 's gehoord van komma's en punten?
En een beetje verwend etc kom je wel op mij over.

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:03

Je kan ook aan dat meisje vragen, of zij altijd alles al mocht en zoniet wat zij er dan voor heeft moeten doen.

PS als je op een (ex) Fok/Sport paard rijd snap ik best dat de eigenaar voorzichtig is met jouw en zijn paard.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:16

Love_Horsie en iiCk_angel: Volgende keer graag hoofdletters gebruiken dat maakt jullie tekst wat duidelijker. Lachen

Love_Horsie: Hopelijk doe je wat met het gegeven commentaar. Als je beleefd bent je heel wat verder. Lachen Ga rustig met de eigenaar praten en maak duidelijke afspraken. Als hij ziet dat je je eraan houdt mag je mssn later meer. Lachen Geduld is een schone zaak.

sweetlovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:24

He als ik jou was zou ik gewoon alles blijven vragen. Zo ziet die man dat je ales goed doet en gaat hij je meer vertrouwen en ondertusse wordt jij oowk ouder en heeft hij dan misschien zoiets van nu hoeft het niet meer. En het is idd zo wat iemand hiervoor al zei friese paarden zijn groot en sterk dus is het logisch dat hij voorzichtig is met iemand van 14