Nooit 'donkere' mensen op paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Re: Nooit 'donkere' mensen op paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:33

Mijn 2 kinderen zijn donker (heel donker, zijn negroide) en ze rijden paard.
In het noorden rijdt ook een donkere amazone zeer verdienstelijk springwedstrijden op een behoorlijk niveau: Rianty Zwart (kan er niks aan doen, ze heet echt zo).

Mirjam

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:35

Fleur Kessels rijd ook hoger Lachen Die had eerst (of ze hem nu nog heeft weet ik niet) een schimmel Haha!
Ze zijn er wel, maar wel sterk in de minderheid..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:52

dessie schreef:
Er zit een meisje op bokt, weet niet precies hoe ze heet. (Myukkii ofzo..)

Hahaha stoerr, ik wordt in de eerste post al genoemd 8) Nu ben ik een bekende bokker, haha!

Nou, inderdaad, ik ben toch redelijk donker (half Ghanees, ergens uit Afrika dus Knipoog ), en rijd al een aardig tijdje op die lieve knollebeesten. Dat je minder donkere mensen op een paard ziet, dan blanken, komt misschien dat de verhouding 'Blank'-'Zwart' in Nederland toch behoorlijk ehm, nouja, er zijn meer blanken dan zwarten hier. En dan zijn er misschien wel donkere en getinte mensen, maar (niet banketstaaf bedoelt naar wie dan ook ofzo), misschien hebben die het geld niet voor een paard/paardrijlessen?
Ik bedoel, veel donkere mensen zijn toch vluchtelingen (ik niet nee, niet eens een beetje), en die hebben er wss het geld niet voor.

Maargoed, 'zwarte' bokker meld zich vanaf hier! Haha!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:12

Hey Myukii, ik had me ook al gemeld....
Gezellig dat jij er nu ook bent met alle andere Haha!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:45

dat getinte mensen minder paardrijden dan blanke mensen, komt misschien omdat nederland blank is (naja, nu niet meer maar van oorsprong wel is ) leek me sowieso al een logisch punt. En getinte mensen nja, dat heeft vrij weinig met de cultuur te maken, want getinte mensen kunnen hier ook geboren zijn of geadopteerd en als baby naar nederland gehaald zijn zoals ik dus, en dan heb je ook gewoon de geheel nederlandse cultuur hoor. Mja ik vermeng me hier verder maar niet in.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 02:33

Wow ik ben populair hier joh Tong uitsteken

@ Melodys star, ik ben het niet met je eens.. Ik vind dat het wel met cultuur te maken heeft! Vaak rol je in een sport omdat je familie ofzo dat ook doet of mensen die je kent.. En in veel landen wordt de paardensport niet zo beoefend als hier in nederland en daardoor komen ze er toch minder snel mee in aanraking!

Ik denk dat het voornamelijk aan de plaats ligt waar je woont! Hier in Rotterdam zal je sneller donkere mensen te paard tegen komen dan ergens in een klein dorp.

Ik ken eigenlijk best wat getinte mensen die rijden.. Als ik zo even snel nadenk toch wel minimaal 10
Ik rijd vanaf mijn 4e, mijn nicht, tante en zussen hebben ook gereden (zijn allemaal surinaams) ben eigenlijk begonnen toen een vriendin van mij ging rijden en toen blijven hangen, op mijn 11e m'n eerste eigen pony gekocht en nu kan ik me geen leven meer zonder voorstellen Haha!

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:55

Citaat:
Ik heb ooit een pik zwart meisje gezien, daar heb ik nu nog bewondering voor.

Die had 1 hand geamputeerd, reed met zo'n (niet lachen) kaptijn haak Haak. en reed in het Z2 met stang en trens. Het was echt een kunst om te zien hoe ze reed.

Daar heb en had ik nog steeds respect voor

Inderdaad, die heb ik ook al gezien, vind het ook erg knap...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:12

Zoals ik dus al zei '' ik vermeng me hier verder niet meer in'' dus laat ik dat dan ook maar niet doen, aangezien bepaalde mensen niet echt begrijpen dat als iemand een mening heeft, je je eigen mening daar niet op wilt proberen te benadrukken. En wat ik inm ijn vroige post zei was gewoon puur vanuit mijn perceptie (zoek het woord maar in het woordenboek op) bekeken.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:20

Even geheel off topic

Maar hier kan ik toch slecht tegen.

Even de intelligente persoon gaan uithangen door te zeggen dat we perceptie maar moeten gaan opzoeken in het woordenboek.

Ten eerste de meeste bokkers weten vast wel wat dat betekend.

Ten tweede als je intelligent over wil komen moet je wel zorgen dat je uitdrukkingen correct weet te gebruiken.

Het moet namelijk zijn Ik meng mij hier verder niet meer in.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:22

Bloos

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:23

Ik snap ook eerlijk gezegd niet, wat je bedoelt met je erin mengen? Het is toch geen discussie ofzo Verward Iemand stelt een normale vraag iedereen antwoord er normaal op en jij doet net of mensen in een hevige discussie zitten?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:27

lindsey schreef:
Even geheel off topic

Maar hier kan ik toch slecht tegen.

Even de intelligente persoon gaan uithangen door te zeggen dat we perceptie maar moeten gaan opzoeken in het woordenboek.

Ten eerste de meeste bokkers weten vast wel wat dat betekend.

Ten tweede als je intelligent over wil komen moet je wel zorgen dat je uitdrukkingen correct weet te gebruiken.

Het moet namelijk zijn Ik meng mij hier verder niet meer in.

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het woord wel kennen en ik weet óók dat er genoeg mensen zijn die het woord niet kennen. Verder ken jij mij voor geen meter, houden we dus maar zo, dus weet jij ook niet hoe ik ben en of ik intelligent ben ja of nee. En ik wil niet eens intelligent overkomen hoor. En trouwens, '' ik vermeng me hier verder niet meer in'' is een prima zin, en ik hoef mijzelf echt niet tegen over JOU te bewijzen hoor. Ik weet niets van jou en jij niet van mij.

Ik antwoord zoals ik dat wil. ik doe helemaal niet alsof we in een discussie zitten. Je weet niet hoe ik doe en hoe ik denk. Dus probeer niet voor mij in te vullen. Ik antwoord naar mijn gevoel. Problemen mee soms?

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:28

mijn moeder Haha!
bij mij zie je het helaas niet terugkomen omdat mijn vader blank is Tong uitsteken
en verder kan ik er nog 4 opnoemen Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:28

Nou nou Melodysstar, is dit nou nodig? Scheve mond

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:29

pfoehffffff kan wel wat vriendelijker hoor.

Voel je je toevallig ergens op aangesproken en licht gediscrimineerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:34

Choicielover schreef:
Citaat:
Ik heb ooit een pik zwart meisje gezien, daar heb ik nu nog bewondering voor.

Die had 1 hand geamputeerd, reed met zo'n (niet lachen) kaptijn haak Haak. en reed in het Z2 met stang en trens. Het was echt een kunst om te zien hoe ze reed.

Daar heb en had ik nog steeds respect voor

Inderdaad, die heb ik ook al gezien, vind het ook erg knap...

Dat is echt knap !

@ melodys_star : je kan ook wat aardiger reageren Lachen ?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:36

tita schreef:
Voel je je toevallig ergens op aangesproken en licht gediscrimineerd

''Toevallig'' Alsof dat zo gek is, iedereen is anders, iedereen heeft andere gevoelens, dus misschien wel ja.
En nee ik kan niet aardig reageren want dat ben ik ook niet. Ik ben niet lief/leuk en aardig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:40

Haha! nee dat merken we dat je niet zo lief bent

Maar er zijn ook donkere mensen die wel leuk gereageerd hebben Bloos
Lijkt er een beetje op dat je er een rel-topic van wil maken...

Het zal wel met cultuurverschillen te maken hebben ik bedoel wij hollanders hebben geen 3-daagse trouwerijen....
Mijn ex collega van kapverdie die had een doopfeest van heel dag..dat is bij hun normaal.
Tja en die Nederlanders gaan ff kopje koffie drinken na de kerk.

Kom op sportief doen...jij bent een van de gekleurde mensen die lol van paardrijden heeft ontdekt..

Dit is tot nu toe geen discriminerende topic

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:40

Als je niet lief, leuk en aardig bent en je hebt moeite met een bepaalde stelling, reageer dan gewoon niet? Pling

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:42

lindsey schreef:
Nu ga ik dus even een hele foute opmerking maken Haha!
In de bus zie ik vaak een aantal donkere mensen en die hebben in verhouding een veel dikkere kont dan de nederlandse mensen.
Dus bepaalde types donkere mensen passen volgens mij ook niet echt gemakkelijk in het zadel.

En nu een opmerking die veel bokkers misschien nog veel ongepaster vinden. Bloos De buitenlandse types waar ik mee te maken heb gehad aan de telefoon zijn vaak nogal aangebrande types met weinig geduld, te weinig geduld om goed met een paard te kunnen omgaan.

Ach, ik ken ook zat witte mensen die een hele dikke kont hebben en die snel aangebrand en ongeduldig zijn e.d., dus om dan de donkere types maar over 1 kam te scheren, gaat wel heel erg ver, hoor. Wat een onzin. Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:44

Een van mijn beste vriendinnen is licht getint (Costa Ricaans) en zij rijdt af en toe paard. Verder heb ik een paar zwarte vrienden die toevallig niet paardrijden (en ook geen dikke kont hebben Knipoog )

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:45

Ja die opmerking van Lindsey is idd kort door de bocht Scheve mond
Alsof blanke mensen geen dikke kont hebben? Lips are sealed Ik wel Nagelbijten / Gniffelen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:45

ik ben "blank" ja nederlandse vader en moeder maar pa heeft wel aantal jaren in indonesie gewoond en is heel donker.

IK HEB OOK EEN DIKKE KONT

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:46

tita schreef:
Haha! nee dat merken we dat je niet zo lief bent

Maar er zijn ook donkere mensen die wel leuk gereageerd hebben Bloos
Lijkt er een beetje op dat je er een rel-topic van wil maken...

Het zal wel met cultuurverschillen te maken hebben ik bedoel wij hollanders hebben geen 3-daagse trouwerijen....
Mijn ex collega van kapverdie die had een doopfeest van heel dag..dat is bij hun normaal.
Tja en die Nederlanders gaan ff kopje koffie drinken na de kerk.

Kom op sportief doen...jij bent een van de gekleurde mensen die lol van paardrijden heeft ontdekt..

Dit is tot nu toe geen discriminerende topic

Tuurlijk wil ik er geen rel-topic van maken, en ik ben trouwens ook geen helemaal Nederlands hoor, heb/had twee Nederlandse ouders, dus maakt me gewoon net zo Hollands, behalve het kleurtje dan.

En ik mag ook reageren, ondanks ik niet lief/leuk reageer hoor Cyntje.
Ik heb wel een kleurtje maar heb echt geen dikke kont. Mja waar ik vandaan komen hebben ze dat ook niet zo snel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:47

Maar laten we eerlijk zijn.

Als ik op een zondag in Rotterdam loopt dan zijn er meer "zwarte" dan blanken.
Heel veel kleurlingen lopen zo te koop met een dikke kont...hebben ze zo'n te kleine spijkerbroek aan zet die hele kont uit...die schamen zich er gewoon niet voor