Maartje1990 schreef:ik vind het niet je eigen keuze, hoeveel mensen kunnen er de dupe van worden als jij valt zonder cap? wie weet wat er allemaal gebeurt? je valt ja paard gaat op je hoofd staan en wie weet overleef je het niet? en dan heb je al je vrienden en familie aan het huilen. lijkt me niet dat je dat wil? de kans dat het gebeurt is natuurlijk heel klein, maar ik vind het dus niet je eigen keus. en ook al ga je er niet dood aan je kunt wel zo vallen dat je een tijd in het ziekenhuis of weet ik veel wat moet liggen, en hier bij hebben dus ook andere mensen er last van.
ik rijd dus altijd mét cap. er kan altijd wat gebeuren.
Met cap kun je nog je rug breken oid. Ik heb zoiets van als er iets moet gebeuren gebeurt het toch. Lotsbestemming zullen we maar zeggen. Vind wel dat iedereen dat voor zichzelf uit moet maken. We worden al genoeg betutteld in dit land.
Je moet geen dingen doen die anderen in gevaar brengen, maar voor mijn eigen leven ben ik altijd nog zelf verantwoordelijk. Als ik bang moest zijn om dingen te doen omdat er iets zou kunnen gebeuren en mijn familie daardoor dan verdriet zou hebben, zou ik me beter op kunnen sluiten in een kast.Ik laat mijn leven niet leiden/lijden door anderen hoezeer ik ook van hen houd. Als zij van mij houden respecteren ze mijn wijze van leven en ik dat van hen. Mijn dochter van 19 rijdt ook meestal zonder cap, alleen niet tijdens wedstrijden en tijdens het zadelamk maken van paarden. Toen ze nog kleiner was, stond ik er ook op dat ze een cap droeg omdat je daar als ouder verantwoordelijk voor ent. Maar ik weet ook dat ze hem niet droeg als ik er niet bij was. Nu is ze 19 en volwassen genoeg om keuzes voor zichzelf te maken. Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als haar wat gebeurd, maar ik kan haar niet voor alle ongeluk van de wereld beschermen.[quote]