Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sannea schreef:Ik zou hem NOOIT naar het slachthuis laten gaan,
Ik zou die laatste paar uur gewoon zo fijn mogelijk voor hem/haar
maken.
Als hij naar het slachthuis gaat stresst het paard, dus lijd het ook een
beetje.
*Maar als het paard ingeslapen word, slaapt hij tog meteen en slaapt hij dieper en dieper, dus voelt ie niks meer...
Of heb ik het mis..*
Myfairytale schreef:Ik weer niet, maar ja, ik heb dan ook besloten om mijn paard te laten cremeren... (jaja, ik weet wat de kosten zijn).
paolasunny schreef:Ik vind dat je paard en vredige dood moet hebben.
en niet opgegeten word door een of andere freak.
sevke schreef:Jullie overdrijven ietwat.Een slachtpaard KAN voor menselijke consumptie gebruikt worden. Maar wat denken jullie dat er gebeurt met het kadaver van een ingeslapen paard ??
Dat wordt heus ook niet gecremeerd of begraven, hoor !
Ludora schreef:Mijn schoonbroertje is slachter, hij heeft al regelmatig paarden geslacht. Dat gaat als volgt.
Het paard loopt een box in, vooraan in de box staat iemand met een apparaatje, uit dat apparaatje wordt een pin geschoten. De persoon voorin stelt het dier even gerust, aai op het hoofd een paar keer, vervolgens met het apparatje tegen het hoofd en pang. De pin gaat het hoofd in. Als de pin meteen goed zit valt het paard direct dood neer. (alle bewegingen daarna zijn stuipen.) Dan wordt het paard aan zijn achterbenen opgehangen en wordt de slagader doorgesneden om leeg te bloeden. Dan wordt het vervoerd naar de uitbeenders, die gaan het dier uitbenen en het vlees selecteren.
Dit gaat allemaal vrij snel, en de slachters zijn, zoals ik het van mijn schoonbroertje hoor, echt heel discreet, vooral met paarden. Geen van zijn collegas vindt het leuk een paard te slachten, het is niet een dagelijkse bezigheid daar. Ze zien schapen en koeien meer als vlees en een paard meer als dier zeg maar.
Ookal is dit een snelle manier, toch ga ik voor het inslapen. En cremeren.