[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mara1

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:44

Joki ik heb je PB gestuurd.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:14

het zal toch niet waar zijn! stal duin en daal!! Hamer
ik woon in het oosten van het land dus erg dichtbij duin en daal.
Ik kan je vertellen dat deze mensen hun en andermans paarden slecht hebben behandeld!
niet voor niets is deze stal gesloten en de paarden in beslag genomen! Stoom uit je oren
En nu vormen ze een stichting om de friese paarden te redden!!!! Schijnheilig
nee, sorry hier zakt mijn broek echt van af.. laat deze paarden lekker in de kudde en laat ze niet in handen komen van duin en daal!! Huilen Boos!
mits dit verhaal klopt Verward

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:56

niet voor niets is deze stal gesloten en de paarden in beslag genomen!

Dat klinkt heel anders dan dat Duin en Daal gewonnen heeft!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 23:33

Nou de stal is nog gewoon open en heeft zijn paarden nog dus ik heb geen idee waar jentel dat idee vandaan heeft. Wil het wel graag weten.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:34

Nou goed ben benieuwd wat de PvdD gaat doen..

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:40

mara1 schreef:
Nou goed ben benieuwd wat de PvdD gaat doen..

2 zetels in de kamer en dan met dit soort stichtingen in zee gaan.... Nagelbijten / Gniffelen

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:56

joki, ik zal het voor je opzoeken..
ik hou er echt niet van om anderen zwart te gaan maken, maar ik ken verschillende mensen die nare ervaringen hebben met deze stal!
Ik zuig dit echt niet uit mijn duim, ik hoop dat ik voor jou de informatie kan vinden waar je om vraagt!
maar nogmaals, ze hebben de paarden slecht maar dan ook heel slecht behandeld..en als ze nu nog open zijn vind ik dat meer dan schandalig.
sorry voor mijn reactie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:40

EA CO --> PP.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:42

is het de bedoeling voor stalling voor tijdelijk of voor altijd. Wie betaald er eventuele dierenarts kosten, voer..?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:02

Heb het hele verhaal doorgelezen.
Maar ik denk dat u allen zich een verkeerd beeld maakt.

Stichting Horses Care Good, heeft niets met de stal Duin & Daal te doen, de Stichting benut alleen de accomodatie.

De Partij voor de dieren, heeft de Stichting gevraagd, wannneer zij overeengekomen zijn met de eigenaar van de Friese Paarden, of de Stichting wil helpen met de onderbrenging van de paarden.
Bovendien hebben zij gevraagd, hoe het een en ander te organiseren zou zijn.

En aangezien het doel van de Stichting Horses Care Good is om misbruikte of mishandelde paarden te helpen, dus bv tijdelijk onderdak aan te bieden enz.
Hebben wij onze medewerking aangeboden, om met bv dierenartsen, en andere vaklui dit mede te organiseren.

Of het nut heeft om deze paarden op te kopen door de Partij voor de dieren, dat is onze zorg niet, onze zorg is, wanneer dit gebeurd dat deze paarden dan ook werkelijk goed ondergebracht worden.

De Stichting geeft geen mening of het nu goed of fout is deze paarden op te kopen, wij zijn gevraagd meer en niet minder, en geven er gevolg aan.

Dus laat dat andere verhaal buitenspel het gaat hier erom om paarden te plaatsen, niet om die te beleren of te verkopen.

Dus beste bokkers lees gewoon, en lees het zoals het er staat, en verzin nu niet dingen die hier niets mee te doen hebben.

Ik dank u alle hartelijk, en hoop dat u uw ruiterlijk gevoel weer op de voorgrond zet.
Laatst bijgewerkt door Professor op 24-11-06 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:12

pubelia schreef:
is het de bedoeling voor stalling voor tijdelijk of voor altijd. Wie betaald er eventuele dierenarts kosten, voer..?

Ook ik heb dit gevraagd maar er is nog niets zeker daar ze deze week contact op nemen met de PvdD.
Ik ben erg benieuwd!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:49

Het feit dat de taakomschrijving van de stichting door Joki en Professor verschillend wordt omschreven vind ik zachtjes gezegd erg vreemd.
Professor geeft aan dat stichting en stal niets met elkaar te maken hebben maar volgens Joki zijn de eigenaren wel dezelfde. Gezien de praktijken van de eigenaren heb ik toch mijn bedenkingen.

Iedereen kan zich natuurlijk inschrijven bij de KvK. Vóórdat ik iets zou doneren aan materiaal zou ik gewoon meer willen weten van zo'n stichting. De stichting wordt op de site van de PvdD ook totaal niet genoemd. De bokkers die opvang aanbieden kan wel leuk zijn maar wat is jullie gedachte hierachter:
PvdD heeft op dag één van de "ramp" geroepen dat de boer de dieren fokte voor de slacht. En heeft daarom ook inbeslagname geëist. Het blijkt n.l. dat betreffende boer zijn paarden in grote kuddes houdt. Zowel in de wei als in de stal. Puur natuur en niks mee. Het zijn paarden van één tot 17 jaar ongeveer. Hij fokt ermee, en verhandeld er wat. Hobby schijnt zijn grootste insteek te zijn. Paarden die onverhandelbaar zijn en niet geschikt zijn voor de fok gaan idd naar het slachthuis (dit gebeurt op maneges en handelsstallen ook) Nu wil PvdD deze paarden in beslag laten nemen en dan particulier door verkopen. Tja want 300 paarden opvangen en tot hun dood verzorgen is financieel dus onhaalbaar. De dieren worden dus hun vrijheid ontnomen en ondergebracht her en der in luxe stallen, zadel erop bit in peesbeschermers om en rijden maar. Eventueel aangevuld met stressvolle concoursen.

De stichting bestaande uit 2 mensen vraagt nu halsters, touwen, dekens, zadels etc. en onderdak voor deze paarden. Heeft de stichting zelf al een plan hoe ze dit allemaal aan gaan pakken? Kan daar wat meer over verteld worden. Hoe zit het met eigendomsrechten? Dierenartskosten? Verzekeringen?

Wat heeft de stichting tot nu toe gepresteerd?

Waarom wordt er geen bank en of gironummer vermeld? Ik neem tenminste aan dat ze met geld ook erg blij zouden zijn. Waarom wordt er niets op de site van PvdD hierover vermeld? Zijn er krantenartikelen die gewijdt zijn aan genoemde stichting?

Er is niets te vinden..... Vindt Professor het vreemd dat wij onze twijfels hebben. Geheim houding omdat stichting iets memishandelde kinderen doet is voor mij geen reden want Blijf van mijn Lijf en dat soort stichtingen komen best in de openbaarheid.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:09

slimmerik schreef:
Het feit dat de taakomschrijving van de stichting door Joki en Professor verschillend wordt omschreven vind ik zachtjes gezegd erg vreemd.
Professor geeft aan dat stichting en stal niets met elkaar te maken hebben maar volgens Joki zijn de eigenaren wel dezelfde. Gezien de praktijken van de eigenaren heb ik toch mijn bedenkingen.

Als mede oprichter van de Stichting, en voorzitter, zal ik toch wel weten dat dit de waarheid is.

Iedereen kan zich natuurlijk inschrijven bij de KvK. Vóórdat ik iets zou doneren aan materiaal zou ik gewoon meer willen weten van zo'n stichting. De stichting wordt op de site van de PvdD ook totaal niet genoemd. De bokkers die opvang aanbieden kan wel leuk zijn maar wat is jullie gedachte hierachter:
PvdD heeft op dag één van de "ramp" geroepen dat de boer de dieren fokte voor de slacht. En heeft daarom ook inbeslagname geëist. Het blijkt n.l. dat betreffende boer zijn paarden in grote kuddes houdt. Zowel in de wei als in de stal. Puur natuur en niks mee. Het zijn paarden van één tot 17 jaar ongeveer. Hij fokt ermee, en verhandeld er wat. Hobby schijnt zijn grootste insteek te zijn. Paarden die onverhandelbaar zijn en niet geschikt zijn voor de fok gaan idd naar het slachthuis (dit gebeurt op maneges en handelsstallen ook) Nu wil PvdD deze paarden in beslag laten nemen en dan particulier door verkopen. Tja want 300 paarden opvangen en tot hun dood verzorgen is financieel dus onhaalbaar. De dieren worden dus hun vrijheid ontnomen en ondergebracht her en der in luxe stallen, zadel erop bit in peesbeschermers om en rijden maar. Eventueel aangevuld met stressvolle concoursen.

AUB beter lezen, en geen veronderstellingen doen, de Stichting geeft raadt en daad, maar ik heb ook geschreven dat wij niet oordelen of het nu verstandig is van de PvdD om deze paarden op te kopen. Het gaat erom wanneer dit werkelijk zou gebeuren de paarden onder te brengen, er is helemaal niet gesproken over luxe stallen. En ook niet dat de paarden aangereden zouden worden of gebruikt voor iets. Het gaat er alleen om de paarden te plaatsen, en dat in overleg met diverse vakmensen.

De stichting bestaande uit 2 mensen vraagt nu halsters, touwen, dekens, zadels etc. en onderdak voor deze paarden. Heeft de stichting zelf al een plan hoe ze dit allemaal aan gaan pakken? Kan daar wat meer over verteld worden. Hoe zit het met eigendomsrechten? Dierenartskosten? Verzekeringen?

Lees AUB, wat de Stichting Horses Care Good zich voor inzet.
Het gaat niet erom of een stichting 1 of 2 of 1000 mensen in het bestuur heeft, het gaat welk doel zij nastreven.
Het plan is er, het ligt nu aan de PvdD hoe verder.

Wat heeft de stichting tot nu toe gepresteerd?

Dit is niet relevant. Het gaat erom dat de Stichting die nog jong is ook wat doet, en zijn doel ook nakomt.

Waarom wordt er geen bank en of gironummer vermeld? Ik neem tenminste aan dat ze met geld ook erg blij zouden zijn. Waarom wordt er niets op de site van PvdD hierover vermeld? Zijn er krantenartikelen die gewijdt zijn aan genoemde stichting?

Wij geven de Paarden ondersteuning, van geld is er helemaal geen sprake geweest, wij voeren uit en geven advies wanneer het om de paarden gaat.
Aangezien de PvdD nog onderhandeld.

Er is niets te vinden..... Vindt Professor het vreemd dat wij onze twijfels hebben. Geheim houding omdat stichting iets memishandelde kinderen doet is voor mij geen reden want Blijf van mijn Lijf en dat soort stichtingen komen best in de openbaarheid.

Dit is niet relevant, het gaat hier om de Paarden, en niet om de Stichting Horses Care Good. Wij zijn benaderd en dan geven wij er gevolg aan. Dit is toch een heel normale gang van zaken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:50

Het gaat om de paarden en niet om de Stichting Horses Care Good?? Sorry maar in dat geval zou ik de halsters en andere benodigdheden beter direct kunnen doneren aan PvdD. Ik mag toch mijn twijfels hebben bij degene die mijn eventuele gegeven spullen gaat beheren?

Het komt gewoon allemaal een beetje ongeloofwaardig over, en ik krijg zo geen bewijs dat spullen en diensten goed terecht komen. Ik heb nu dus ook een mailtje naar de PvdD gestuurd hierover. Heb een (automatisch) mailtje terug dat gezien de grote drukte wat mailtjes en brieven betreft de Partij er waarschijnlijk geruime tijd over gaat doen om alles te beantwoorden.

Ik zal uiteraard t.z.t. hun antwoord hier plaatsen.....

En je onderschrift geeft me al helemaal geen garantie Haha! Haha! Haha!

onderschrift Professor schreef:
Geen gelul trek hem in de krul.©Prof
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-11-06 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:59

Professor schreef:

AUB beter lezen, en geen veronderstellingen doen, de Stichting geeft raadt en daad, maar ik heb ook geschreven dat wij niet oordelen of het nu verstandig is van de PvdD om deze paarden op te kopen. Het gaat erom wanneer dit werkelijk zou gebeuren de paarden onder te brengen, er is helemaal niet gesproken over luxe stallen. En ook niet dat de paarden aangereden zouden worden of gebruikt voor iets. Het gaat er alleen om de paarden te plaatsen, en dat in overleg met diverse vakmensen.

Joki schreef:

Stichting HCG heeft als normale werkzaamheden het opvangen en herafrichten van mishandelde paarden en deze herplaatsen of gebruiken voor paardentherapie. Paardentherapie is in tegenstelling tot omringde landen in Nederland nog niet erkend als officiele vorm van therapie maar de resultaten zijn erg goed. Paardentherapie wordt gebruikt om mishandelde en/of misbruikte kinderen weer vertrouwen voor de toekomst te geven. Dit naast hun gewone therapie.

Begrijp je mijn twijfels???

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:03

slimmerik schreef:
Het gaat om de paarden en niet om de Stichting Horses Care Good?? Sorry maar in dat geval zou ik de halsters en andere benodigdheden beter direct kunnen doneren aan PvdD. Ik mag toch mijn twijfels hebben bij degene die mijn eventuele gegeven spullen gaat beheren?

Is dit uw mening, een politieke partij heeft daar de mogelijkheden niet voor, daar vragen zij altijd om ondersteuning. Wist niet dat u dat niet bekend is.
En doneren heeft met geld te maken, en dat is helemaal niet aan de orde.

Het komt gewoon allemaal een beetje ongeloofwaardig over, en ik krijg zo geen bewijs dat spullen en diensten goed terecht komen. Ik heb nu dus ook een mailtje naar de PvdD gestuurd hierover. Heb een (automatisch) mailtje terug dat gezien de grote drukte wat mailtjes en brieven betreft de Partij er waarschijnlijk geruime tijd over gaat doen om alles te beantwoorden.

Het is duidelijk dat u wantrouwen zeer gericht is.
Heb u alles al verteld, de Stichting wacht gewoon af, en wil helemaal niet op de voorgrond treden. Het gaat daarom dat wij gevraagd zijn om medewerking te verlenen, met raadt en daad. En daar hebben wij gehoor aan gegeven.

En je onderschrift geeft me al helemaal geen garantie Haha! Haha! Haha!

Die smilies staan niet bij mijn onderschrift, en als u weet waarom deze uitspraak als onderschrift, dan heeft u uw werkelijk informeerd in mij als persoon, het andere gedeelte van mijn onderschrift heeft u weggelaten, maar dat is allemaal relevant, het gaat niet om mij als persoon maar om het welzijn van de Paarden.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:05

slimmerik schreef:
Professor schreef:

Joki schreef:

Stichting HCG heeft als normale werkzaamheden het opvangen en herafrichten van mishandelde paarden en deze herplaatsen of gebruiken voor paardentherapie. Paardentherapie is in tegenstelling tot omringde landen in Nederland nog niet erkend als officiele vorm van therapie maar de resultaten zijn erg goed. Paardentherapie wordt gebruikt om mishandelde en/of misbruikte kinderen weer vertrouwen voor de toekomst te geven. Dit naast hun gewone therapie.

Begrijp je mijn twijfels???

Ik begrijp niet waar u heen wilt, ik heb u toch uitgelegd waar het hier op dit fora gaat. Het gaat om de Paarden.
En wat en hoe de afloop is.
Dat Joki in haar ijver om het uit te leggen, enkele foutjes heeft geschreven dat kan gebeuren, Heb met haar vanmorgen ook al persoonlijk contakt gehadt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:10

Professor schreef:

Die smilies staan niet bij mijn onderschrift, en als u weet waarom deze uitspraak als onderschrift, dan heeft u uw werkelijk informeerd in mij als persoon, het andere gedeelte van mijn onderschrift heeft u weggelaten, maar dat is allemaal relevant, het gaat niet om mij als persoon maar om het welzijn van de Paarden.

Het gaat wel degelijk om de persoon die die paarden gaat opvangen. Als die persoon of de stichting niet zou deugen (let op het woord "zou" ik beschuldig je (nog)nergens van) dan gaan "mishandelde" paarden er geen reet op vooruit dus zeker wel relevant toch?

Edit: ik beweer trouwens niet dat die smiley's in je onderschrift staan. Maar geef met die smileys aan dat ik een grapje maak.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-11-06 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:14

jemig waar gaat dit over! het gaat toch zeker om de paarden??
ik stel land ter beschikking voor opvang, laat me maar eens weten wanneer en of jullie het nodig hebben, dan hoor ik het wel.
groeten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:25

ietepiet schreef:
jemig waar gaat dit over! het gaat toch zeker om de paarden??
ik stel land ter beschikking voor opvang, laat me maar eens weten wanneer en of jullie het nodig hebben, dan hoor ik het wel.
groeten

Je land ter beschikking stellen kun je ook rustig doen, alhoewel wat doe je met verzekering, DA kosten etc? Maar als jij vindt dat je zomaar van alles naar zo'n stichting kunt sturen dan zou ik graag bij jou aan de deur komen met de mededeling: Mevrouw ik collecteer voor het goede doel........
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-11-06 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:26

Het gaat wel degelijk om de persoon die die paarden gaat opvangen. Als die persoon of de stichting niet zou deugen (let op het woord "zou" ik beschuldig je (nog)nergens van) dan zou het kunnen dat "mishandelde" paarden er geen reet op vooruit gaan dus zeker wel relevant toch?

Dan weet u niet wat een Stichting is en hoe die werkt, de Stichting is een rechtspersoon, niet diegene die evtl, in de Stichting zitten.

Bovendien leest u niet, helemaal niet, de Stichting helpt de Paarden, en niet de personen. En de paarden worden als het zo ver komt geplaats op bedrijven of bij partuculieren die de ruimte hebben.
De leden van de Stichting zelf hebben die ruimte niet.

Bovendien uw taal gebruik begint wel te vallen, hadt ik niet van u verwacht.
Laatst bijgewerkt door Professor op 24-11-06 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:28

land ter beschikking stellen is dan ook alles wat ik doe.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:29

Professor schreef:

Bovendien uw taal gebruik begint wel te vallen, hadt ik niet van u verwacht.[/b]

Graag in het Nederlands. Uw spelfouten dansen voor mijn ogen. Ik kon nog wel (ongeveer) begrijpen wat u typte maar nu begrijp ik het zelfs niet meer.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:36

ietepiet schreef:
land ter beschikking stellen is dan ook alles wat ik doe.

Juist dat is positief, dat is wat wij willen weten.
Dat zijn mogelijkheden die wij misschien benutten kunnen.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:47

Zijn die paarden niet allang verkocht door die handelaar? Hij zal ze niet op stal houden, omdat de PvdD zich zo druk maakt. Hij verdient zijn geld met die paarden en zal ze dus waarschijnlijk in elk geval voor een deel al verkocht hebben. Wie zegt trouwens dat die dieren het slecht hebben. Het was alleen erg dom om ze op dat land te laten lopen met die weersvoorspelling en daar zal hij voor bekeurd worden begreep ik uit de pers. Hopelijk heeft de man daar van geleerd. Zoals iemand al eerder in deze topic zei: geef liever iets voor Brooks Hospital, daar hebben dieren wat aan!