Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mara1 schreef:Nou goed ben benieuwd wat de PvdD gaat doen..
pubelia schreef:is het de bedoeling voor stalling voor tijdelijk of voor altijd. Wie betaald er eventuele dierenarts kosten, voer..?
slimmerik schreef:Het feit dat de taakomschrijving van de stichting door Joki en Professor verschillend wordt omschreven vind ik zachtjes gezegd erg vreemd.
Professor geeft aan dat stichting en stal niets met elkaar te maken hebben maar volgens Joki zijn de eigenaren wel dezelfde. Gezien de praktijken van de eigenaren heb ik toch mijn bedenkingen.
Als mede oprichter van de Stichting, en voorzitter, zal ik toch wel weten dat dit de waarheid is.
Iedereen kan zich natuurlijk inschrijven bij de KvK. Vóórdat ik iets zou doneren aan materiaal zou ik gewoon meer willen weten van zo'n stichting. De stichting wordt op de site van de PvdD ook totaal niet genoemd. De bokkers die opvang aanbieden kan wel leuk zijn maar wat is jullie gedachte hierachter:
PvdD heeft op dag één van de "ramp" geroepen dat de boer de dieren fokte voor de slacht. En heeft daarom ook inbeslagname geëist. Het blijkt n.l. dat betreffende boer zijn paarden in grote kuddes houdt. Zowel in de wei als in de stal. Puur natuur en niks mee. Het zijn paarden van één tot 17 jaar ongeveer. Hij fokt ermee, en verhandeld er wat. Hobby schijnt zijn grootste insteek te zijn. Paarden die onverhandelbaar zijn en niet geschikt zijn voor de fok gaan idd naar het slachthuis (dit gebeurt op maneges en handelsstallen ook) Nu wil PvdD deze paarden in beslag laten nemen en dan particulier door verkopen. Tja want 300 paarden opvangen en tot hun dood verzorgen is financieel dus onhaalbaar. De dieren worden dus hun vrijheid ontnomen en ondergebracht her en der in luxe stallen, zadel erop bit in peesbeschermers om en rijden maar. Eventueel aangevuld met stressvolle concoursen.
AUB beter lezen, en geen veronderstellingen doen, de Stichting geeft raadt en daad, maar ik heb ook geschreven dat wij niet oordelen of het nu verstandig is van de PvdD om deze paarden op te kopen. Het gaat erom wanneer dit werkelijk zou gebeuren de paarden onder te brengen, er is helemaal niet gesproken over luxe stallen. En ook niet dat de paarden aangereden zouden worden of gebruikt voor iets. Het gaat er alleen om de paarden te plaatsen, en dat in overleg met diverse vakmensen.
De stichting bestaande uit 2 mensen vraagt nu halsters, touwen, dekens, zadels etc. en onderdak voor deze paarden. Heeft de stichting zelf al een plan hoe ze dit allemaal aan gaan pakken? Kan daar wat meer over verteld worden. Hoe zit het met eigendomsrechten? Dierenartskosten? Verzekeringen?
Lees AUB, wat de Stichting Horses Care Good zich voor inzet.
Het gaat niet erom of een stichting 1 of 2 of 1000 mensen in het bestuur heeft, het gaat welk doel zij nastreven.
Het plan is er, het ligt nu aan de PvdD hoe verder.
Wat heeft de stichting tot nu toe gepresteerd?
Dit is niet relevant. Het gaat erom dat de Stichting die nog jong is ook wat doet, en zijn doel ook nakomt.
Waarom wordt er geen bank en of gironummer vermeld? Ik neem tenminste aan dat ze met geld ook erg blij zouden zijn. Waarom wordt er niets op de site van PvdD hierover vermeld? Zijn er krantenartikelen die gewijdt zijn aan genoemde stichting?
Wij geven de Paarden ondersteuning, van geld is er helemaal geen sprake geweest, wij voeren uit en geven advies wanneer het om de paarden gaat.
Aangezien de PvdD nog onderhandeld.
Er is niets te vinden..... Vindt Professor het vreemd dat wij onze twijfels hebben. Geheim houding omdat stichting iets memishandelde kinderen doet is voor mij geen reden want Blijf van mijn Lijf en dat soort stichtingen komen best in de openbaarheid.
Dit is niet relevant, het gaat hier om de Paarden, en niet om de Stichting Horses Care Good. Wij zijn benaderd en dan geven wij er gevolg aan. Dit is toch een heel normale gang van zaken.
onderschrift Professor schreef:Geen gelul trek hem in de krul.©Prof
Professor schreef:
AUB beter lezen, en geen veronderstellingen doen, de Stichting geeft raadt en daad, maar ik heb ook geschreven dat wij niet oordelen of het nu verstandig is van de PvdD om deze paarden op te kopen. Het gaat erom wanneer dit werkelijk zou gebeuren de paarden onder te brengen, er is helemaal niet gesproken over luxe stallen. En ook niet dat de paarden aangereden zouden worden of gebruikt voor iets. Het gaat er alleen om de paarden te plaatsen, en dat in overleg met diverse vakmensen.
Joki schreef:
Stichting HCG heeft als normale werkzaamheden het opvangen en herafrichten van mishandelde paarden en deze herplaatsen of gebruiken voor paardentherapie. Paardentherapie is in tegenstelling tot omringde landen in Nederland nog niet erkend als officiele vorm van therapie maar de resultaten zijn erg goed. Paardentherapie wordt gebruikt om mishandelde en/of misbruikte kinderen weer vertrouwen voor de toekomst te geven. Dit naast hun gewone therapie.
slimmerik schreef:Het gaat om de paarden en niet om de Stichting Horses Care Good?? Sorry maar in dat geval zou ik de halsters en andere benodigdheden beter direct kunnen doneren aan PvdD. Ik mag toch mijn twijfels hebben bij degene die mijn eventuele gegeven spullen gaat beheren?
Is dit uw mening, een politieke partij heeft daar de mogelijkheden niet voor, daar vragen zij altijd om ondersteuning. Wist niet dat u dat niet bekend is.
En doneren heeft met geld te maken, en dat is helemaal niet aan de orde.
Het komt gewoon allemaal een beetje ongeloofwaardig over, en ik krijg zo geen bewijs dat spullen en diensten goed terecht komen. Ik heb nu dus ook een mailtje naar de PvdD gestuurd hierover. Heb een (automatisch) mailtje terug dat gezien de grote drukte wat mailtjes en brieven betreft de Partij er waarschijnlijk geruime tijd over gaat doen om alles te beantwoorden.
Het is duidelijk dat u wantrouwen zeer gericht is.
Heb u alles al verteld, de Stichting wacht gewoon af, en wil helemaal niet op de voorgrond treden. Het gaat daarom dat wij gevraagd zijn om medewerking te verlenen, met raadt en daad. En daar hebben wij gehoor aan gegeven.
En je onderschrift geeft me al helemaal geen garantie![]()
![]()
Die smilies staan niet bij mijn onderschrift, en als u weet waarom deze uitspraak als onderschrift, dan heeft u uw werkelijk informeerd in mij als persoon, het andere gedeelte van mijn onderschrift heeft u weggelaten, maar dat is allemaal relevant, het gaat niet om mij als persoon maar om het welzijn van de Paarden.onderschrift Professor schreef:Geen gelul trek hem in de krul.©Prof
slimmerik schreef:Professor schreef:
AUB beter lezen, en geen veronderstellingen doen, de Stichting geeft raadt en daad, maar ik heb ook geschreven dat wij niet oordelen of het nu verstandig is van de PvdD om deze paarden op te kopen. Het gaat erom wanneer dit werkelijk zou gebeuren de paarden onder te brengen, er is helemaal niet gesproken over luxe stallen. En ook niet dat de paarden aangereden zouden worden of gebruikt voor iets. Het gaat er alleen om de paarden te plaatsen, en dat in overleg met diverse vakmensen.Joki schreef:
Stichting HCG heeft als normale werkzaamheden het opvangen en herafrichten van mishandelde paarden en deze herplaatsen of gebruiken voor paardentherapie. Paardentherapie is in tegenstelling tot omringde landen in Nederland nog niet erkend als officiele vorm van therapie maar de resultaten zijn erg goed. Paardentherapie wordt gebruikt om mishandelde en/of misbruikte kinderen weer vertrouwen voor de toekomst te geven. Dit naast hun gewone therapie.
Begrijp je mijn twijfels???
Professor schreef:
Die smilies staan niet bij mijn onderschrift, en als u weet waarom deze uitspraak als onderschrift, dan heeft u uw werkelijk informeerd in mij als persoon, het andere gedeelte van mijn onderschrift heeft u weggelaten, maar dat is allemaal relevant, het gaat niet om mij als persoon maar om het welzijn van de Paarden.onderschrift Professor schreef:Geen gelul trek hem in de krul.©Prof
ietepiet schreef:jemig waar gaat dit over! het gaat toch zeker om de paarden??
ik stel land ter beschikking voor opvang, laat me maar eens weten wanneer en of jullie het nodig hebben, dan hoor ik het wel.
groeten
Professor schreef:
Bovendien uw taal gebruik begint wel te vallen, hadt ik niet van u verwacht.[/b]
ietepiet schreef:land ter beschikking stellen is dan ook alles wat ik doe.