is dit de moeite waard voor je paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaolaPromise

Re: is dit de moeite waard voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:53

Chubby schreef:
zadelkast schreef:
het is driekwartier met de auto..

het is 25 km heen en weer 25 trug..

Jullie hebben een loopautootje ofzo?

Haha zo'n invalide wagentje denk ik Clown Cool

nijntjuh1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:56

wij kunnen niet voor jou beslissen of je je paard weg moet doen. dat moet je zelf beslissen anders krijg je er heel erg veel spijt van. kan ze neit wat dichter in de buurt staan dan?

succes ermee........

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:18

Ik moet wel zeggen dat je heel creatief bent met het verzinnen van reistijden en het hele verhaal rondom "jouw" paard/pony. Heel vermakelijk.

Maar als je nu al twijfelt of het wel de moeite waard is voordat je het dier hebt zou ik er niet eens aan beginnen.

Feeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:46

Je moet het zelf weten als je het paard uberhaupt wel al hebt.
Ik zelf zou het wel de moeite waard vinden.
Jij hebt voor dat paard gekozen, dus zul je er ook wat voor over moeten hebben, zelfs als het een beetje koud is, en daarnaast kun je vast wel iets vinden wat dichterbij is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:11

@ TS: als je je nu al zo begint af te vragen of het je de moeite wel waard is, terwijl je (als het goed is) pas net je paard hebt, denk ik niet dat het voor jou de moeite waard is. Bloos

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:26

Myfairytale schreef:
@ TS: als je je nu al zo begint af te vragen of het je de moeite wel waard is, terwijl je (als het goed is) pas net je paard hebt, denk ik niet dat het voor jou de moeite waard is. Bloos

*oef* dat zal aankomen denk.......ik weet niet hoe of wat ze nou bedoeld de ts dan he

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:26

zadelkast schreef:
ik ben 14. nee een scooter gaat niet nee, en het is 25 km heen en weer 25 trug..

Heb toto nu toe alleen de eerste pagina gelezen... Maar ik doe met mijn auto over 24 km maar 15 / 20 min.....
Echt geen 45 min. mijn paarden staan namelijk bij mijn vriend, en die woont precies 24 km verder op...........

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:32

Waarom ga je dan zo lang naar je paard toe elke dag. Je bent er ongeveer 4 uur per dag.. Wat moet je allemaal doen dan?!

Ik pruts ook graag lekker lang met mijn paarden, maar klaag dan ook niet over tijd gebrek. Als ik eens een dagje wat anders wil doen kan ik dat best regelen door alleen te voeren en uit te mesten.

En wat jij de moeite waard vind.. Tsja dat moet je echt zelf weten. Als je er geen plezier meer van hebt dan lijkt mij de keuze snel gemaakt!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:37

avanti4ever schreef:
Myfairytale schreef:

*oef* dat zal aankomen denk.......ik weet niet hoe of wat ze nou bedoeld de ts dan he

Ja, sorry, ik bedoel het absoluut niet gemeen of aanvallend Bloos , maar als ze er nu al zo'n moeite mee heeft, terwijl ze haar paard nog maar zo kort heeft, hoe moet het dan over langere tijd, als het 'nieuwe' er vanaf is en als het straks echt rotweer begint te worden? Verward
Zo bedoelde ik het eigenlijk... Knipoog

Ik denk dat als ze haar paard niet kwijt wil en dit teveel moeite is (wat ik wel enigzins kan begrijpen als ik het zo lees) dan zal ze toch beter naar andere oplossingen kunnen zoeken, zoals die hier al gegeven zijn. Bijv. toch stal dichterbij of bijrijder...

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:37

Bizar verhaal.. ik vraag me af wat er nou van waar is.. Bloos

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:43

verzorgster , enige oplossing!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:45

Mijn paarden zouden het ALTIJD waard zijn. Maar ik besef ook wel dat niet iedereen zo (extreem) voor zijn dieren leeft als ik. Toch vind ik dat je het er voor over moet hebben als je een paard hebt, en anders moet je hem een verzorger gunnen. Ik zou ook niet graag hebben dat iemand anders voor mijn paarden zorgt (want je hebt altijd het idee dat je het zelf beter kan, onzin natuurlijk, maar ik begrijp je), maar bij te weinig tijd is het voor je paard waarschijnlijk prettiger om rustig af en toe door iemand anders te worden verzorgd dan dat jij er naast staat te stressen. Begrijp ik het goed dat je hem verder van huis wil zetten omdat dat luxer is? Als dat de reden is zou ik het zeker niet doen.

frenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:09

Wat ik niet heb gelezen of je paardje ook buiten staat en of er uitgemest wordt voor je en gevoerd enzo. Als dat het geval is kan je natuurlijk weleens een dagje weg blijven. Maar wat je nooit mag vergeten, je wilde zelf een pony en daar zit ook een trainingstijd en verzorgingstijd aan vast en niet te vergeten reistijd. Verder zal je zelf de keuze moeten maken wat je wilt dat kan een ander niet voor je beslissen. Het is nu eenmaal geen meubilair maar een levend wezen die verzorging en aandacht nodig heeft.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:44

frenie schreef:
Wat ik niet heb gelezen of je paardje ook buiten staat en of er uitgemest wordt voor je en gevoerd enzo. Als dat het geval is kan je natuurlijk weleens een dagje weg blijven. Maar wat je nooit mag vergeten, je wilde zelf een pony en daar zit ook een trainingstijd en verzorgingstijd aan vast en niet te vergeten reistijd. Verder zal je zelf de keuze moeten maken wat je wilt dat kan een ander niet voor je beslissen. Het is nu eenmaal geen meubilair maar een levend wezen die verzorging en aandacht nodig heeft.

Ja, dat bedoelde ik nou dus ook! Ja Bloos

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:50

ik heb jaaaaaaaaaaaarenlang elke dag 10 km heen en 10 km terug gefietst! Door weer en wind. En of ik dat de moeite waard vond!

Al twijfel ik ook aan de echtheid van dit verhaal Tong uitsteken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:22

gewoon een mega penny alarm!
want als je de laatste berichtjes van de TS terugleest is er niets meer van te snappen Nagelbijten / Gniffelen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:38

waarom laat je je paard niet 2 doordeweekse dagen door een ander even losgooien en opstrooien,dan heb je geen bijrijder nodig..dan heb je rust en de andere dagen kun je iets langer of korter blijven wat jij wil,hou gewoon even vol en straks de zomer staat ze dichtbij toch?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:55

dit is echt weer een ongelovelijk verhaal :S vindt de ts dit echt zo vermakelijk om te lezen en te verzinnen ?
En excuses als het niet verzonnen zou zijn, maar als je aan andere mensen gaat vragen of je dit waard vind, verkoop je paard dan alsjeblieft want zodra je gaat twijfelen of je je paard moet verkopen dan zit het al mis..

sorry dat dit zo recht voor zn raap is, maar ik kan hier echt slecht tegen : er zijn zoveel mensen die een eigen paard willen maar door omstandigheden kan dit niet maar zij zouden er alles voor over hebben. En dan jou verhaal, je mag blij, trots en gelukkig zijn dat je uberhaupt een paard hebt !
Ik sta zelf op een pensionstal lekker in de buurt van me huis, dat is dan niet superluxe maar dat is niet het belangrijkste. Zolang je paard er maar goed staat, er te eten is voor je paard en jij lekker voor je paard kunt zorgen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:04

*oeps*
Laatst bijgewerkt door Chubby op 14-11-06 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:33

Wil je zeggen dat pOnylOver een sa van zadelkast is? Verward

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:16

Denk t niet dan zou zadelkast wel gebant zijn en er staat niiks

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:18

Nee, ik heb een fout gemaakt door heel iemand anders te quoten Bloos

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:19

ow ok...

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:28

voor altijd zou ik het de moeite niet vinden. maar als het alleen voor de winter is zou ik even doorbijten. zoek anders een (tijdelijke) bijrijdster en zorg gewoon dat je een stal dichterbij kan vinden. ik geloof niet dat er geen stal dichterbij bestaat. dan maar wat minder luxe of leuk.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:32

eerlijk gezegt gaat het er bij mij niet in dat als je een cirkel om je huis trekt van zeg eens wat, 9 km. dat er in dathele rondje geen paardenstalling of boerderij te vinden is...

Speur marktplaats, speurders en de krantenadvertenties eens af Lachen