Jonger dan 18 en eigen paard betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:48

Ik heb niet alles gelezen maar wil toch ff reageren.

Ik geloof dat mijn ouders de eerste 3 jaar van mijn manege lessen hebben betaald. Daarna kreeg ik behoorlijke zakgeld verhoging en moest toen zelf de lessen gaan betalen.
Hield dus weinig over.
Mijn pa had geen slechte baan (eerder een goede Haha! ) maar een paard kwam er echt niet. Er wwerd mij wel 100x verteld dat een paard veel geld koste. "je neemt maar een paard als je later groot bent en werkt" Haha!
Ik was 18 kreeg net genoeg zakgeld om een paardje te huren. Kleren kon ik amper kopen want paard moest ook ijzers Haha!
Ik heb het 1,5 jaar zo gedaan , ook wat sparen want felix moest gewoon van mij worden.
Ik kan me zelfs de dag herinneren dat ik op mijn afschrift keek en daar het precise bedrag opstond.
Maar ja besefte ook goed als ik het gelijk op zou maken er geen geld was voor een DA. Dus nog ff sparen.
Toen kreeg ik werk(uitkerings werk) en toen was eindelijk die dag daar dat ik mijn felix kon kopen.
Toen pas hebben mijn ouders er wat bijgelegd Party!! want nu was het toch we echt menes Haha!

Achteraf gezien was dit ook de beste tijd om het te doen, ik had in 8 jaar genoeg ervaring opgedaan, ik was klaar met school en leefde van een uitkering Haha! Haha! Haha! .
Nee hoor, dit was maar een tijdelijke oplossing en ik moest er hard voor werken.
Ik heb altijd alles zelf voor mijn paarden betaald ik weet gewoon niet beter.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 08:12

Dorine schreef:
Meerdere meiden van rond de 20 jaar met een eigen paard, zie ik nog niet zo gauw op zichzelf gaan wonen, omdat ze dan vaak een hoop dingen moeten opgeven.
Ikzelf ben op mezelf gaan wonen toen ik 21 was, en geloof me, de huurprijzen waren toen al hoog, maar zijn nu nog veel hoger!

Ik kon het niet laten hier even op te reageren Knipoog
Voelde me aangesproken wegens mijn leeftijd (21) Tong uitsteken

Het is inderdaad verdomde moeilijk rond te komen als je op jezelf woont en een paard hebt.. elke keer als je boodschappen doet in de gaten houden of je dit wel allemaal nodig hebt, serieus vloeken bij een gat in je broek omdat je volgende maand pas een nieuwe kan kopen en ga zo maar door. Gelukkig woon ik vrij goedkoop (200E) en staat Fleur voor bijna niets.. Toch moet ik zeggen dat als ze naar een andere stal zou moeten, ik het toch op zou kunnen hoesten. Vraag me niet waarvandaan, maar het lukt Knipoog
Ik heb er zelf voor gekozen op mezelf te wonen en een paard te kopen, maar om eerlijk te zijn zou ik het niemand aanraden.. Je komt ALTIJD geld en tijd tekort, en dat wordt heel frustrerend. (Als je ouders hebt die je helpen scheelt dat natuurlijk wel)
Toch ben ik blij dat ik het heb gedaan.. werk overdag, ga 's avonds naar mijn paard en probeer ook zo veel mogelijk (thuis) te studeren. Het is soms lastig, maar ik weet wel waar ik het voor doe! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 09:07

Ik zal ook eventjes vertellen hoe ik alles eb gedaan met mijn eigen eerste paard.
Na mijn studie ben ik gaan werken, ik was toen 23. Ik had meteen een redelijke baan, niets bijzonders of zo maar gewoon redelijk. Omdat ik het armoedige studenteleven gewend was en er verder niets aan mijn situatie was veranderd, kon ik per maand vreselijk veel geld opzij leggen voor een eigen paard. Na 6 maanden had ik bijna fl 10.000,- apart gelegd. Na 9 maanden sparen kwam ik dan eindelijk mijn eerste droompaardje tegen. Die spaartijd was een goede test om te zien hoe veel ik per maand te missen had voor het onderhoud van een paard. Dat zat dus wel goed!
Met alle spullen die ik nodig had was het spaargeld trouwens snel op; springzadeltje, dressuurzadeltje, tuig, dekentjes, etc etc.
Een eigen paard is niet goedkoop en zoals je hier ziet dus ook niet op te brengen wanneer je jonger dan 18 jaar bent.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:29

Ik ben 17 jaar en op mijn 7e ging ik paardrijden (na lang gezeur, want zo goedkoop is dat niet) Op mijn 14e kreeg ik na lang zeuren toch eindelijk een paardje voor mezelf. We waren verhuist en een weilandje achter het huis.
Toen kreeg ik Maartje, mijn Haflingermerrie
In het begin betaalden mijn ouders vrijwel alles, maar toen ben ik gaan werken en op dit moment betalen mijn ouders puur alleen de stalling.
Hoefsmid, wormenkuur, spullen e.d. betaal ik sindsdien zelf.
En er zal ook een tijd komen dat ik het helemaal zelf moet gaan betalen, maar dat is niet meer dan logisch lijkt me.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 16:45

Ik ben 18 en heb geen paard, ik woon nog thuis en ik studeer. Ik werk niet. Ik wil nu niet gaan werken om een paard te kunnen kopen en om die dan krap aan te onderhouden. Als ik een paard koop, wil ik er zeker van zijn dat ik genoeg geld heb om ALLES te betalen. Ook als er onverwachte kosten zullen zijn oid. En als ik nu ga werken én een paard kopen, heb ik niet genoeg tijd voor het paardje (ik heb ook nog school) kortom, waarschijnlijk zoek ik binnenkort werk, ga wat sparen, en als ik klaar ben met mijn studie (over 3 jaar) koop ik een paard. Of zoveel eerder als het toelaat. Mijn ouders vinden het te duur, de aanschaf zouden ze nog willen betalen maar stalling moet ik zelf doen.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 15:14

Ik was 15, ik heb mijn paard gekregen maar de rest moest ik zelf betalen behave toen mijn paard zijn been brak en ik hem moest laten inslapen en toen mijn andere paard zijn pees half had overgetrokken in de prikkeldraad.

essy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:57

hoihoi, ik ben 19 en moet sinds mijn 15e alles al zelf betalen en daardoor heb ik geen geld om een eigen paard te kopen. sinds een half jaar zit ik op paardrijden, maar waarschijnlijk moetik daar binnenkort mee stoppen, omdat ik op mezelf wil gaan wonen. ik studeer, maar heb 2 baantjes, maar daar kan ik echt geen paard van onderhouden. hoe doen jullie dat toch?? ik gun het jullie wel van harte, hoor!!!!!!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 22:30

ik ben 16 en heb loulou nou bijna een halfjaar. ik heb der zelf gekocht. mijn ouders betalen 10 euro in de week. (dit betaalde ze eerst om loulou te huren) verder moet ik alles zelf betalen. ik werk in de supermarkt. en deze vakantie heb ik ook heel veel gewerkt (in de supermarkt waar ik normaal ook werk) je moet wel voor je iets koopt (zoals een nieuw dekje of hoofdstel) kijken of je dan nog wel genoeg geld hebt voor de hoefsmid die volgende week komt of voor een wormenkuur, maar het gaat prima zo. het scheelt wel heeel vee dat ik geen stalling hoef te betalen omdat ze bij m'n tante staat, want dan zou ik het nooit kunnen betalen. en ook het hooi komt voor een groot deel van het land van mijn tante en het word gratis gehooid door familie van hun overburen.
Laatst bijgewerkt door loulou op 19-08-02 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:28

Ik ben 15 en ik hoef Evita niet echt zelf te betalen, m'n ouders betalen de stalling, hoefsmid en verzekering.. en ook de kosten wanneer ze ziek wordt (wat de verzekering niet dekt). spullen enzo koop ik allemaal zelf.
mijn ouders hebben er eigenlijk nooit moeilijk over gedaan als er iets betaald moest worden, in het begin betaalde ik wel een bepaald bedrag per half jaar aan mijn ouders.. maar dat hoeft nu niet meer (ik geloof ook dat het salaris van mn vader behoorlijk verhoogd is *LOL* ) en m'n moeder werkt ook.
Ik werk niet, ik pas alleen op bij kinderen (ongeveer 1 avond per week wel, vind ik nog leuk ook).. ik weet ook niet hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen, ik zit helemaal vol als ik naar school moet (examenjaar havo), huiswerk en Evita. maar misschien ga ik dit jaar op zaterdag werken.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:02

ik
heb magned nu een jaar en betaal alles zelf
DA kosten die deel ik met mijn ouders
omdat die onverwachts zijn en hoog op kunnen lopen
en ooit ga ik wel het huis uit.
eerst maar eens een goede baan
ik werk nu in een restaurant

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:20

ik was ook nog 17 dat ik mijn pony kocht ik werkte en betaalde alles zelf

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:31

Dat is dus een van mijn redens dat ik nog geen eigen paard heb, ik kan dat allemaal niet betalen en ik vind het banketstaaf voor mijn ouders als die alles moeten betalen.

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 20:39

Ik bedoelde eigenlijk: Waar betalen mensen onder de 18 hun paard nou van? Hoe krijg je genoeg geld bij elkaar??

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:37

ik werk in de supermark maar eigenlijk niet zo heel veel. ik verdien meestal tussen de 60 en 100 euro per maand. dan krijg ik ook nog 10 euro in de week voor loulou van mijn ouders en 6 (vanaf volgende week word dat 7) euro zakgeld in de week. ik heb er vanaf februari en heb gemiddeld ongeveer 110 euro in de maand uitgegeven. daar zit dan alles bij: cap, hoofdstel, rijbroek, hooi, smid, brokken enz. dan is het soms de ene maand heeel veel en de volgende maand alleen brokken dus dat verschild heel erg. en deze vakantie heb ik veel gewerkt. dan doe ik ook nog soms oppassen. en dat was het eigenlijk. ik moet wel voor ik iets koop kijken of ik het geld heb en of ik dan wel genoeg heb voor de smid die volgende maand moet komen enz. maar het is goed te doen. ik heb nu nog genoeg geld op mijn rekening staan terwijl ik het salaris voor vakantiewerk nog moet krijgen Lachen

Tallie1979

Ik heb geen eigen paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:02

Maar het zit wel in de planning.. Ik heb inmiddels bij deze baas een contract voor onbepaalde tijd en werk gewoon 40 uur. Verder ga ik veel meer lessen geven, waar ik ook een aardig zakcentje mee bijverdien.

Maar het is wel leuk om te lezen hoe jullie het allemaal doen Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:41

loulou schreef:
ik heb er vanaf februari en heb gemiddeld ongeveer 110 euro in de maand uitgegeven. daar zit dan alles bij: cap, hoofdstel, rijbroek, hooi, smid, brokken enz. dan is het soms de ene maand heeel

dat gemiddelde klopt nou dus al niet meer want ik heb deze week heeel veel gekocht ik zit nou al op gemiddeld 166 in de maand Haha!

Amber6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:12

Ik ben nu 14 jaar en ik heb vandaag een veulen gekocht samen met een vriendin dus we kunnen de prijzen samen delen. Het is gewoon zo'n poepie. En anders had iemand anders hem gekocht en dat wou ik niet. En de stalling is ook heel goedkoop omdat ik daar ook andere pony's en paarden verzorg. Het is een halflinger. Als je daar ook fan van ben en je woont dichtbij naaldwijk wil je me dan ff mailen.

Groetjes Danielle

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 12:37

Balasjow schreef:
Dus gaan mijn man en ik verder met onze paarden en kijken uit naar een verzorg(st)er die wel enthousiast is om ons te helpen met het verzorgen en berijden van onze paardjes.

Ella

Eentje die je dus nu gevonden hebt!! Haha!

Ik heb het super naar mijn zin bij Ella en Peter! Ben helemaal in Love op Hayyan, niet een paardje om te rijden, omdat hij pas 1 is, maar zo'n geweldig dier!! Lovers

winnie_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:23

ik vind 500 euro wel veel geld hoor voor een shet hengst!

Jannelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:08

Hoe kan het dat jullie allemaal zoveel tijd hebben om te werken en voor je paard te zorgen? IK zit in VWO5 en ik heb het veel te druk met school

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 21:20

Jannelientje schreef:
Hoe kan het dat jullie allemaal zoveel tijd hebben om te werken en voor je paard te zorgen? IK zit in VWO5 en ik heb het veel te druk met school

Ik ga 's avonds naar m'n verzorgpaarden en ik zit nu op 't MBO (ICT-opleiding). Als je op school doorwerkt heb je 's avonds vrij, ik heb zelfs nog 'n beetje tijd over om te werken Haha! Ik werk Zaterdagochtend van 8.00 - 13.00 bij de Coop en 's middags/'s avonds doe ik mijn kranten. Voor de rest heb ik door de week 's avonds nog tijd om 2x van 17.00 - 20.00 te werken. Ik ga dan zo'n 3 avonden naar de paarden (meteen uit school dus), da's zo'n 20 minuten fietsen (als ik doorfiets!)
Een eigen paard zit er dus nog niet in als hij niet vlakbij staat.
M'n moeder is er alleen niet zo blij mee dat ik altijd alleen eet (ik vind 't wel lekker rustig Tong uitsteken)

Maaruh... als je veel vrienden hebt of 'n vriend(in) wordt het toch wel moeilijk als die niet van paarden houden Frusty Houd je dus geen tijd meer voor over.

gosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:47

hopi zelf wil ik even zeggen dat ik het eigelijk heel erg zwaar vind!! ik ben 17 heb in januarie een pony gekocht en nu een arabische volbloed merrie , die andere pony is nu verkocht. Ik moet zeggen dat paard is een ....waard, maar een vriedenprijsje en ze werd al leuker. Namelijk vban een "vriendin" Ik betaal ongeveer 300 euro kosten per maand Ik betaal alles ookmijn lessen, mijn ouders betalen dierenarts en 25 euro aan hoefsmid. Spullen rijkleding, lessen wedstrijden betaal ik allemaal zelf.
Ik loop elke dag kranten, zit in eindexamen jaar havo, moet elke dag tot 4 uur naar school ben ik pas 5 uur op stal en 7 uur thuis. Een sociaalleven heb ik bijna niet ik Ben op woensdag en vrijdag om 4 uur opstal. Ook hockey ik nog 3 keer per week op woensdag vrijdag en zaterdag, dus allemaal krap aan, heb nooit eens tijd om het rustig aan te doen altijd haast, behalve bij mijn paard zelf.
Een keer tijd om naar de stad te gaan ofzo heb ik eigelijk niet, maar heb het er voor over en zou niet mee mijn paard weg willen doen voor meer vrijentijd!!!!! Dit is gewoon het leventje dat ik eigelijk leuk vind eigen paardje enz......Leuke meiden op stal lekker rijden.......

Maar toch is het best zwaar, ben veel moe enz.

Jannelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:27

Hoe kunnen jullie tijd hebben om voor je paard/ pony te zorgen en ook nog te berijden. Ik zit op VWO5 en ik ben daardoor niet altijd zo vroeg uit. Sommigen van mijn klas zijn zelfs 2x om 17.05 h uit. Als ik zou mogen kiezen zou ik Capari kopen, maar ik heb gewoon nog niet genoeg tijd voor hem. Na de laatste 2 jaar middelbare school ga ik naar de universiteit, en zo'n opleiding is druk en bovendien niet echt goedkoop.

Jannelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:29

sorry ik had niet gezien dat mijn berichtje al goe geplaatst was, ik kon de oude niet vinden. SORRY!!!