Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Deesiej schreef:Mijn mening blijft toch dat ik vind dat je hem niet nodig heb als je gewoon gaat "rijden" en dan bedoel ik niet dressuur rijden in de bak of springen maar het rijden alleen ( het op je paard zitten, sturen en lopen )
, gebeurt weleens ja. M_hOrse schreef:Deesiej schreef:Nja hoe ik er over denk is als je kan (goed) kan rijden heb je geen zweep nodig (en al helemaal geen sporen) ongeacht hoe het paard reageert op je been of hulpen
Hier ben ik het niet helemaal mee eens..!
Ik rijd op een manege, en hier zijn niet alle paarden meer even actief aan het been (aangezien er veel verschillende mensen op rijden) en ook al zou je dan goed kunnen rijden, dan kan een spoortje of een zweepje (ter verduidelijking van je hulpen) veel helpen.

Deesiej schreef:Nja hoe ik er over denk is als je kan (goed) kan rijden heb je geen zweep nodig (en al helemaal geen sporen) ongeacht hoe het paard reageert op je been of hulpen

M_hOrse schreef:Hier ben ik het niet helemaal mee eens..!
Ik rijd op een manege, en hier zijn niet alle paarden meer even actief aan het been (aangezien er veel verschillende mensen op rijden) en ook al zou je dan goed kunnen rijden, dan kan een spoortje of een zweepje (ter verduidelijking van je hulpen) veel helpen.
hns schreef:[ \\
Slechte instructie kan ik dan maar zeggen.
Manege´s waar paarden al zo erg afgestompt zijn kun je al op je rode lijst zetten.
Langdurig les geven zonder dat je afgestompte paarden krijgt is mogelijk.
En zelfs als ze ´niet willen luisteren´ is dit met goede instructie op te lossen zonder zweep of sporen.
Heb ook voor enige tijd op een manege gewerkt en ook les gegeven en bij mij liepen ze allemaal super netjes zonder zweep en sporen omdat ik (anders dan de ´normale´ lessen) op de ruiter ook echt inga en aparte instructie geef.
Wil je kwaliteit dan moet de groep ongeveer uit 3 á 4 personen bestaan zodat je geen caroussel krijgt.
We hebben het hier immers met levende wezens te maken en niet met machines.
hns schreef:M_hOrse schreef:Hier ben ik het niet helemaal mee eens..!
Slechte instructie kan ik dan maar zeggen.
Manege´s waar paarden al zo erg afgestompt zijn kun je al op je rode lijst zetten.
Langdurig les geven zonder dat je afgestompte paarden krijgt is mogelijk.
En zelfs als ze ´niet willen luisteren´ is dit met goede instructie op te lossen zonder zweep of sporen.
Heb ook voor enige tijd op een manege gewerkt en ook les gegeven en bij mij liepen ze allemaal super netjes zonder zweep en sporen omdat ik (anders dan de ´normale´ lessen) op de ruiter ook echt inga en aparte instructie geef.
Wil je kwaliteit dan moet de groep ongeveer uit 3 á 4 personen bestaan zodat je geen caroussel krijgt.
We hebben het hier immers met levende wezens te maken en niet met machines.