rijden met dit warme weer..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Anke_

Re: rijden met dit warme weer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:15

Met dit warme weer, rij ik voor 9 uur 's ochtends of na 8 uur 's avonds.
De paarden gaan hierna de wei op, maar willen na een half uurtje alweer naar binnen, omdat ze het te warm vinden!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:04

ik rij alleen s'avonds... heerlijk afgekoeld. ik merk het ook echt aan 'bo, hij is gewoon veel actiever.

als ik overdags ga rijden vallen we allebei flauw Clown

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:07

Ik vind ook dat je er wel rekening mee moet houden...
Ga jij nu dan hardlopen in het mulle zand?
Als jij dat een uur volhoudt tsja dan moet je maar gan rijden. ;P

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:54

Ik rij mijn wedstrijdpaard ook gewoon met dit weer, maar vond het vanmorgen wel lekker dat ik om 9 uur moest starten op wedstrijd. Hij is in zeer goede conditie, ik heb er meer last van dan hem met dat zwarte jasje aan, zweten! Dus dat we tussendoor wat meer stappen ligt aan mij, want hij is elke keer weer lekker fris met rijden en na het rijden wordt hij lekker afgespoeld en dan is zijn ademhaling al weer normaal en trekt hij in het weiland weer een sprintje, want hij heeft een hekel aan vliegen! Daarom laten we zijn staldeur openstaan, zodat hij kan vluchten voor de vliegen, want die zitten niet in zijn stal. Ik heb ook een pensionstal met recreatiepaarden en daar wordt nu niet mee gewerkt en als er mee gewerkt wordt is het 's ochtends heel vroeg. Deze paarden hebben geen goede conditie en kunnen het met dit weer dus echt niet volhouden om in de zon te rijden. Ze staan wel de hele dag gewoon in de zon, in de schaduw willen ze niet staan, dan hebben ze last van de vliegen. Ik vind dus dat je rekening moet houden met de conditie van je paard. Als het paard een half uur na het werk nog staat te pompen om lucht te krijgen, ben je verkeerd bezig. Mijn wedstrijdpaard loopt zelfs beter met dit warme weer, ik ben vanmorgen mooi eerste geworden in het M1!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:01

russel schreef:
Ik weet het eigenlijk niet, maar vanmiddag rond 12.00 keek ik op de buiten termometer en zag dat het in de zon 40 graden was en nu vanavond om 17.00 u in de schaduw 32.00. Ik heb mijn paard ook niet buiten staan in de zon, vind het veel te warm, en rijden in de zon zou ik dus ook niet. Waarom eigenlijk wel? Wedstrijd? Zeg je die toch af, overdrijven kan ook....

russel ik vind dat je helemaal gelijk hebt .Ik vind het gewoon onverantwoord om met die hitte en hoge luchtvochtigheid terijden.Wedstrijd of niet het is toch een hobby als het kei hard regent word een wedstrijd ook afgelast .

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:53

Ik rijd gewoon door met dit weer...ben net aan het opbouwen na een blessure. Tussen 9 en 10 's ochtends kan het prima. Kan ook niks aan m'n paard merken dat ie er last van heeft Haha! Die buffelt zelfs 2x zo hard door dus dat kan best Schijnheilig Moet er wel bij zeggen dat ik nog niet zo enorm intensief aan het rijden ben, denk dat ik het anders ook niet had gedaan...je moet je natuurlijk wel aanpassen aan het weer. Maar je paard stil zetten omdat het warm is vind ik wel overdreven.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:23

Ik rijd mijn paard of 's ochtends vroeg of 's avonds laat, Als je 's middags van 12 tot 16 uur gaat rijden vind ik dat echt gewoon zielig voor je paard, naar buiten gaan, kan ik nog iets in zien maar trainen in de volle zon in de bak . Dat doe ik mijn paard gelukkig niet aan, hij is ook een goed getraind paard, maar waarom hem dat aan doen???

noompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:31

met de hitte ga ik soms wel eens lekker door het water racen en op buitenrit ofzo maar daarna spuit ik ze ook weer lekker nat Tong uitsteken

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:31

Oud topic, slotje.