Waarschuwing !! Pas Op !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Waarschuwing !! Pas Op !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:16

hihi nou ik kan erover meepraten hoor, bij mijn tweede was ik zó verliefd, en het was gewoon duidelijk dat ze van mij was. ik wist dat ze ziek was, hebben we nog heel wat mee te stellen gehad, maar er is gewoon meer dan zomaar een paard kopen. ik koop ze voor het leven, dus ik wil verliefd worden. bij de derde net zo, die stond op de markt en ik zou er pas volgend jaar eentje bijnemen, maar ik werd verliefd. wel was ik iets strenger, er moest een leuk papiertje bijzitten enzo, maar ook dat zat goed, hij was gewoon perfect! meenemen dus!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:32

Ik vind het erg goed dat je ons waarschuwt. Ik ben ook een poosje geweest met het zoeken naar een betrouwbaar adres voor oude paardjes of paardjes met gebreken en dan wil je toch dat ze goed terecht komen en dan hoor ik erg graag namen waar ik allert op kan zijn tijdens de zoektocht. Dank je wel.
Voor jou is het een behoorlijke tegenvaller.
Toen wij ons paardje 13 jaar geleden kochten hadden wij ook totaal geen verstand van aankopen en keuringen, sterker nog, nooit van gehoord toender tijd. We waren verliefd geworden op ons verzorgpaard, deze moest naar de slacht (niet omdat hij ziek was, maar eigenaar keek er nooit naar om), we wisten dat hij een oude draver was geweest en dat deze paarden vaak gebreken aan benen konden krijgen, maar hij was toen kerngezond, bijna 5 jaar en leuk onder het zadel...ons lieve vriendje...maar ons lieve vriendje heeft ons ook duiten vol geld gekocht aan DAkosten.
Als ik ooit weer een paard aanschaf zal dat heel anders gaan, nu weet ik beter..maar die keuring door onafhankelijke DA doe ik dan puur omdat ik mij gewoon continue DAkosten niet kan veroorloven en mn paard dan in de verzekering wil hebben. De zorgen geven zoveel verdriet en het financieel krom liggen ook.
Vind het dus erg mooi dat je je paard hebt gehouden, hebben Joyce en Marcel (zo heten vorige eigenaren toch?) ook een gerust gevoel, dat ze goed terecht is gekomen.

Wat Haaze betreft in het topic op die site, mss kan je die persoon als je daar contact mee hebt doorverwijzen naar www.gestolenpaarden.nl en daar op hun openbare forum een foto plaatsen voor haar paard, mss dat iemad haar herkent? Tevens bestaat er een Belgische site voor vermiste dieren, www.napoline.gezocht.be zo uit mn hoofd? Daar staan erg veel vermiste paardjes op en veel paarden gaan naar Belgie vanuit Nederland.

Veel geluk met de rechtzaken.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 16:40

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:43

Ik krijg de link niet geopend?

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:44

Nog een tip:
als je een paard koopt waarvan men zegt dat hij bijvoorbeeld z dressuur is geweest vraag dan om het combinatienummer! (staat op startcoupons en startkaart) Je kan het combinatienummer invoeren op de website van de KNHS en meteen zien in welke klasse het paard is gestart en hoeveel winstpunten hij heeft!

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 16:45

Heb de link bewerkt , hij werkte idd niet !!
Maar nu wel mag ik hopen....?

Mvg...

Sabjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:47

jeetje..
daar kan je toch een zaak van maken?

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 16:52

Dat is inderdaad een RECHTZAAK geworden !!
Wij hebben aangifte gedaan en het is door justitie heel hoog opgenomen.
Met hulp van opsporingsberichten oa. hier op Bokt, hebben we het heel ver geschopt.
De uitspraak van het STRAFPROCES van deze oplichtster, zal zijn op 30 maart 2007 !!!
Maar vervelend genoeg , leren deze mensen er niet van en gaan gewoon dagelijks door met hun wanpraktijken, op sites als MP enz, waar zij gewoon deze dieren te koop aanbieden.
Zo ook nu weer, vandaar even deze reminder....

Mvg

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 17:01

Ik heb ook zoiets mee gmaakt, met een 6jarige.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 17:12

Seranolover schreef:
Ik heb ook zoiets mee gmaakt, met een 6jarige.

Wij weten hoe vervelend het is dus.
Vertel er eens wat meer over als je wilt?
Wellicht hebben de Bokkers iets aan de informatie als ze zelf een paard aanschaffen?
Alle tips en trucs van handelaren cq particulieren kunnen helpen , zodat het een ander misschien niet overkomt?
Heb je AANGIFTE gedaan bij politie ?
Dit moet je nl. altijd doen als je belazerd wordt, ook al denk je er niets mee te bereiken, in ons geval is het tot een strafproces gekomen, zonder dat we zelf een advocaat hebben hoeven nemen.
Wellicht is jou oplicht(s)ter wel dezelfde?

Mvg

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 17:30

Boev schreef:
Nog een tip:
als je een paard koopt waarvan men zegt dat hij bijvoorbeeld z dressuur is geweest vraag dan om het combinatienummer! (staat op startcoupons en startkaart) Je kan het combinatienummer invoeren op de website van de KNHS en meteen zien in welke klasse het paard is gestart en hoeveel winstpunten hij heeft!

Goeie tip Boev !!!
Tnx

mvg

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:21

Uitsprak van de rechter vandaag 30-03-07 ik ben op alle beschuldigingen van M.Schipper vrijgesproken!!!! ik ben absoluut geen oplichtser zoals zei beweerd heb hart voor mijn dieren en ben eerlijk tegen iedereen!!!!!!!
groetjes Marialva

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:01

Fijn voor jou Cynthia dat je bent vrijgesproken.. maar een uitspraak zegt hier niet altijd wat he, er is in een hele hoop wetten nog niet alles opgenomen wat betreft het reilen en zeilen, die dus dmv een uitspraak omzeild kunnen worden.
Toch fijn dat je het hier even komt melden. Heb je een verklaring voor het valse paspoort en valse leeftijd? Jij als 'handelaar' weet als geen ander dat je die moet controleren lijkt me zo, dus je hebt vast gezien dat deze papieren niet in orde waren..want als mevrouw 'leek' peperplant dit al opmerkt, hoe zit het dan met jou?
Blijf het uiterst vreemd vinden..

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 18:23

Hallo allemaal,
inderdaad Marialva heeft gelijk !! De uitspraak is vrijspraak !!
GEEN GERECHTIGHEID voor Dana....
Het Nederlandse Rechtssysteem heeft in het voordeel vd verdachte gesproken.
Alle bewijsmateriaal ten spijt ,heb je geen inspraak hier over de rechtsgang en mag je toehoren en niet spreken.
Vele leugens hebben we voorbij horen gaan zonder het tegendeel te mogen weerleggen.
Wij zijn er ziek van dat dit soort praktijken ongestraft door mogen gaan.
Dit is het laatste wat ik er over zal melden.Voor ons is dit hoofdstuk nu gesloten.
Mvg Peperplant

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:26

goh wat stom!
maar toen ik mijn pony kocht heb ik er eerst wel opgezeten
en uitgeprobeert.. ik neem aan dat je niet meteen een paard koopt, dat je eerst gaat kijken... (als het aan mij licht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:36

Heel vervelend, maar ik snap dat je zelf ook nog B ruiter bent? Kan mij nl voorstellen dat je een Z1 paard toch minstens op M niveau kunt rijden als ze 2 weken op stal heeft gestaan. Dan weet je toch meteen of het dier getraint is, ook te zien aan de bespiering. Een springpaard wil je toch even vrij laten springen om te zien hoe de springmanieren zijn als je niet zelf wilt springen?

Ben wel benieuwd wat je voor dit paard hebt betaald, en paspoort zat er kennelijk ook niet bij?

Dat je naif was is duidelijk, maar sorry mensen zoals jij vragen er om en jammer dat je dan meteen de verkeerde tegen komt. Iemand die blind een paard koopt voor het bedrag van een Z1 paard zonder papieren, wordt idd in paardenland bedonderd, paardenhandel is nl een heel oneerlijke handel.

Wel leuk dat ze braaf is, kennelijk fokt ze goede veulens, dus je Z veulen kun je nog fokken met haar, recreatief hoeft niet, Z is ook nog te halen als het paard capaciteit heeft,idd kun je veel leren van haar. Wel mooi dat jullie haar hebben gehouden, maar ik zou toch wel even laten keuren zodat je weet wat je rijdt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:30

Veel sterkte Peperplant...je hebt je best gedaan moet je maar denken en wat betreft rechtsgangen, kan ik ook nog wel een boekje opendoen..Jij hebt je ervaring willen delen, mss dat dat andere mensen helpt bij het maken van een keuze. jij wist ook niet beter moet je maar denken en gelukkig heb je wel een schat van een dier erbij, die een mooie kans nog bij jou heeft. Veel geluk nog met haar ennuh, uiteindelijk zullen oplichters hun eigen kuil graven, misschien niet meteen, maar wie weet bij een volgende die weer een civiele procedure start Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:46

Peperplant schreef:
Hallo allemaal,
inderdaad Marialva heeft gelijk !! De uitspraak is vrijspraak !!
GEEN GERECHTIGHEID voor Dana....
Het Nederlandse Rechtssysteem heeft in het voordeel vd verdachte gesproken.
Alle bewijsmateriaal ten spijt ,heb je geen inspraak hier over de rechtsgang en mag je toehoren en niet spreken.
Vele leugens hebben we voorbij horen gaan zonder het tegendeel te mogen weerleggen.
Wij zijn er ziek van dat dit soort praktijken ongestraft door mogen gaan.
Dit is het laatste wat ik er over zal melden.Voor ons is dit hoofdstuk nu gesloten.
Mvg Peperplant

Dus geen hoger beroep?
Wat ik nu mis is de motivatie van de rechter waarom je eis is afgewezen............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 08:52

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Rechtzaak is hoor en wederhoor. Ook jouw verhaal is bekend bij de rechter en als het oplichting is, dan is het duidelijk wat er gebeurd is. Ben je het er niet mee eens, ga in beroep. Je hebt 2 manieren om in verweer te gaan, strafrechtelijk maar dan moet je aangifte doen en civielrechtelijk maar dat kan duur worden.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:08

Volgens mij ging het om een strafrechtelijke zaak en dan beslist de officier van justitie of er beroep wordt ingesteld. Als aangever heb je daar geen stem in.
Ik ben ook wel benieuwd waarom het vrijspraak is geworden, waarschijnlijk toch te weinig wettig en/of overtuigend bewijs.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 22:09

Recht en rechtvaardigheid zijn twee heel verschillende zaken, helaas. Zeker binnen het strafrecht.
Misschien een civielrechtelijke procedure overwegen?

tanukigirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:16

Cynthia vd Dungen uit Tilburg ( staat op pensionstal in Kaatsheuvel) is absoluut een ordinaire oplichtster!

Liegen, vals- ge -emotioneerd zijn én anderen de das om proberen te doen zijn haar dagelijkse bezigheden.

Over de verdere praktijken durf ik me niet eens uit te laten, maar ze zijn niet mis.

Ongelooflijk weer, de rechtgang, en ongelooflijk dat niet meer mensen aan de bel trekken omtrend ECHTE oplichters.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:23

tanukigirl schreef:
Cynthia vd Dungen uit Tilburg ( staat op pensionstal in Kaatsheuvel) is absoluut een ordinaire oplichtster!

Liegen, vals- ge -emotioneerd zijn én anderen de das om proberen te doen zijn haar dagelijkse bezigheden.

Over de verdere praktijken durf ik me niet eens uit te laten, maar ze zijn niet mis.

Ongelooflijk weer, de rechtgang, en ongelooflijk dat niet meer mensen aan de bel trekken omtrend ECHTE oplichters.

Nu ben ik wel heel benieuwd of dat verhaal (loopt hier en topic over) van die doodgeboren veulens wel echt is? Ik dacht toch gelezen te hebben dat ze de DA aan wilde klagen.
We hebben het hier toch over @marialva?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:26

het is triest altijd zijn de onschuldige de dupe... en de paarden ook... Te vaak zie je dat oplichterij niet bestraft wordt omdat het op zo'n slinkse wijze gaat en de oplichters zo geraffineerd zijn.. *dit is een algemene bevinding over oplichters in de dieren wereld dus niet specifiek over dit topic* peperplant sterkte...

tanukigirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:31

Zien jullie zelf niet als je die site leest dat het hier gaat om Tokkie volk maar dan van het slechte soort?