Wat moet ik hiermee aan? (graag even lezen, hulp nodig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Wat moet ik hiermee aan? (graag even lezen, hulp nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 22:46

goed, in feite is er niet veel ontopic meer te melden, ik stuur de AID er (nog) niet op af, maar die merrie is nog steeds niet uitgemest, gewoon erg is het! de hoeven staan schots en scheef, dus de nodige scheve slijtage loopt ze ook nog op ben ik bang. fijn voor mij dat ik het niet meer hoef aan te zien, maar erg voor de paarden dat ik geen oogje meer in het zeil hou mbt het geven van water enzo... ook hebben ze nog steeds de drie pony's lopen, die zouden verkocht worden omdat ze er niet meer voor konden zorgen, maar ze zijn er dus nog steeds. ik vraag me af wie die verzorgt... afijn, ze staan in het land en hebben alleen water nodig aan verzorging, maar van de winter... ik zie het alweer helemaal gebeuren, die kleindochter doet er te weinig aan, en ik ben er ook niet meer om er hooi en water heen te slepen... ik hoop maar dat ze de pony's wegdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:21

't Is idd te hopen voor die pony's dat ze een beter baasje vinden. Ik heb idd ook gereden bij een fokker bij mij in de buurt, hele goeie fokker hoor, maar hij wordt gewoon te oud.
Hij kan de stallen niet goed meer uitmesten, en het is iemand die heel veel opkropt, en dan krijgt -ie een woede aanval als je een paard in de verkeerde wei zet. Op zich hele lieve mensen, en ik was er graag blijven rijden, maar ik heb niet de hele dag tijd... ik kan niet alles overnemen van hem, en door die woede-aanvallen vertrouw ik hem dus ook niet meer... moest gelijk aan hen denken toen ik je verhaaltje las... eigelijk zou hij ook al z'n paarden moeten verkopen en genieten van z'n ouwe dag... (hij fokt met paarden als Burggraaf, Indoctro, noem maar op...) dus dat kan best wel, daar zou hij nog best wat geld aan overhouden...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:55

Yamcha schreef:
't Is idd te hopen voor die pony's dat ze een beter baasje vinden. Ik heb idd ook gereden bij een fokker bij mij in de buurt, hele goeie fokker hoor, maar hij wordt gewoon te oud.
Hij kan de stallen niet goed meer uitmesten, en het is iemand die heel veel opkropt, en dan krijgt -ie een woede aanval als je een paard in de verkeerde wei zet. Op zich hele lieve mensen, en ik was er graag blijven rijden, maar ik heb niet de hele dag tijd... ik kan niet alles overnemen van hem, en door die woede-aanvallen vertrouw ik hem dus ook niet meer... moest gelijk aan hen denken toen ik je verhaaltje las... eigelijk zou hij ook al z'n paarden moeten verkopen en genieten van z'n ouwe dag... (hij fokt met paarden als Burggraaf, Indoctro, noem maar op...) dus dat kan best wel, daar zou hij nog best wat geld aan overhouden...

tja dan heb je het nog over een redelijk professionele fokker, maar bij ons houden ze helemaal geen geld over aan die diertjes... best jammer, want anders waren ze allang verkocht denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:09

Denk ik ook... bij hem levert het nog op om ze te verkopen... het is denk ik het beste om het maar een beetje te laten gaan. Jouw paardjes zijn iig goed af, en de rest is toch jouw verantwoordelijkheid niet... maar 't blijft banketstaaf...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 07:36

ik was zoals ik het lees liever gister weggegaan dan vandaag, maar voor jou is dat natuurlijk veel moeilijker omdat je er al 5 jaar staat...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 08:12

nu ik hier sta besef ik ook dat ik dit al veel eerder had moeten doen.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 08:15

heel veel succes met de uiteindelijke beslissing Knipoog

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 08:37

Valiant schreef:
heel veel succes met de uiteindelijke beslissing Knipoog

Ze is al weg daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:18

merrieveulen schreef:

Dat hou je toch denk ik. Ik heb dat ook altijd, dat ik achteraf denk: Ik had dit... en: Ik had dat... Je hebt nu in ieder geval een hele goede beslissing gemaakt, denk ik (en dat zijn je paardjes met mij eens)... geniet ervan!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 23:24

Yamcha schreef:
merrieveulen schreef:

Dat hou je toch denk ik. Ik heb dat ook altijd, dat ik achteraf denk: Ik had dit... en: Ik had dat... Je hebt nu in ieder geval een hele goede beslissing gemaakt, denk ik (en dat zijn je paardjes met mij eens)... geniet ervan!

dat doe ik zeker! laatst kreeg ik ook een PM via Bokt, dat iemand stalling zocht in Zwolle. dus volgende maand komt er nog iemand bij. we hebben dan vier grote paarden en drie shetjes staan, dus niet te groot, maar wel gezellig. en waarschijnlijk gaan we ook eindelijk in groepsles, kan ik wel gebruiken, hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 04:42

Hé da's leuk... dan heb je net een gezellig clubje. En idd een groep voor lessen, maar toch niet zo groot dat je geen aandacht meer krijgt...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 11:35

inderdaad, ik wil in ieder geval graag groepsles, en later misschien ook af en toe privéles. we hebben nu iemand op het oog die ook in een groep iedereen op het eigen niveau helpt, dus je krijgt niet allemaal hetzelfde voor je kiezen. tenslotte is ieder paard weer anders, en iedere ruiter ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:09

Dat is zeker leuk, aan zo iemand heb je echt wat. Je leert minder als in een privéles, maar meer als in een standaard groepsles. Ik kan je zeker aanraden om later ook privélessen te gaan nemen, daar leer je zoveel van! Maar dit is zeker goed, en veel beter als manegeles (daar heb ik geen hoge pet van op). Laat ff horen hoe het gaat, vind het wel heel leuk om dit allemaal te volgen...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 22:48

Yamcha schreef:
Dat is zeker leuk, aan zo iemand heb je echt wat. Je leert minder als in een privéles, maar meer als in een standaard groepsles. Ik kan je zeker aanraden om later ook privélessen te gaan nemen, daar leer je zoveel van! Maar dit is zeker goed, en veel beter als manegeles (daar heb ik geen hoge pet van op). Laat ff horen hoe het gaat, vind het wel heel leuk om dit allemaal te volgen...

hihi, manegeles... toen ik, na mijn ouders tijdenlang de oren van de kop te hebben gezeurd eindelijk op les mocht, wilde ik er na 7 lessen weer vanaf. op de manege vind ik niks... maar goed, in eerste instantie wordt het groepsles, als dat goed bevalt wil ik wel gaan privélessen ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:38

Goed zo! Ik ben benieuwd wanneer de les begint... laat ff horen hoe het gaat, ja? Vind ik wel leuk...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 23:25

Yamcha schreef:
Goed zo! Ik ben benieuwd wanneer de les begint... laat ff horen hoe het gaat, ja? Vind ik wel leuk...

Okidoki! ik ben de laatste tijd zelf al actief bezig, met mijn houding en rijstijl etc. en ik ga wel vooruit, dat merk ik gewoon. Faram is niet het makkelijkste paard om te trainen (niet omdat hij niet wil, maar hij heeft headshaking syndroom), maar vandaag liep hij als een echt dressuurpaard, lekker soepel, licht in de hand en nageeflijk. maar goed, zelf kan ik met serieus werken wel wat dingen verbeteren, maar het is altijd fijner als er iemand op de grond staat met écht verstand van zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:15

Ik vind dat ook altijd fijn. Een tijdje terug reed ik een Arabiertje in de les, die vindt de draf altijd erg moeilijk, om dan nageeflijk te worden. Ik had hem voor mijn gevoel lekker lopen, neusje eruit, lekker laag, ontspannen over de rug, en na een tijdje zei de instructrice dat ik hem nu wel even door mocht vragen. Ik heb dat ook gedaan, en toen liep hij heerlijk! Dat is het fijne aan iemand op de grond erbij, die leert je altijd dat beetje "extra". Super is dat!
Fijn ook dat Faram vandaag zo fijn liep, lekker gevoel is dat... lekker meid...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 11:18

Yamcha schreef:
Ik vind dat ook altijd fijn. Een tijdje terug reed ik een Arabiertje in de les, die vindt de draf altijd erg moeilijk, om dan nageeflijk te worden. Ik had hem voor mijn gevoel lekker lopen, neusje eruit, lekker laag, ontspannen over de rug, en na een tijdje zei de instructrice dat ik hem nu wel even door mocht vragen. Ik heb dat ook gedaan, en toen liep hij heerlijk! Dat is het fijne aan iemand op de grond erbij, die leert je altijd dat beetje "extra". Super is dat!
Fijn ook dat Faram vandaag zo fijn liep, lekker gevoel is dat... lekker meid...

zeker weten! iemand die op de grond staat kan gewoon meer zien. ik zie alleen de hals van mijn paard, en daarmee houdt het wel op. de rest moet je leren aanvoelen, en aangezien we nog niet zo ver zijn... maar goed, ik ga zo dadelijk de instructrice bellen om iets af te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:27

Cool! Spannend...