Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jasmijn78 schreef:Nee, ik zeg dat een goede ruiter een paard uitzoekt dat ook geschikt is voor dressuur. En dat de meeste zwaar gebouwde paarden niet geschikt zijn voor dressuur. Lezen is ook een kunst!
jasmijn78 schreef:Precies. Dus daarom zal een echt goede ruiter niet van een Belg gaan vragen als een lichtvoetige happy athlete door de baan te gaan huppelen, omdat de kans dat hij daarbij dikke sporen en een lange zweep regelmatig over zijn bast moet laten gaan zeer groot is om enigzins bij dat beeld in de buurt te komen.
jasmijn78 schreef:Zolang ik geen tinkers in een M-parcours foutloos rond zie komen, geloof ik niet dat ze dat kunnen. Ik zie ook geen friezen in het springen, evenals belgen of andersoortige koudbloeden. Dat heeft niets met mijn mening over koudbloeden te maken. Het is gewoon een feit.
jasmijn78 schreef:De intentie om met een tinker Z te willen rijden maakt een tinker nog geen sportpaard of dressuurpaard. Eerst Z rijden!
jasmijn78 schreef:Je hebt ze anders ook van boven de 1.60 hoor. Maar op het EK voor pony's zie ik ze ook niet. Ik zie ze zelfs niet op het NK.
Liesjuh schreef:Een feit? Nee, dit heet nou: Jouw mening
jasmijn78 schreef:Pak een willekeurige startlijst van een springwedstrijd. Tel nu het aantal friezen, tinkers en belgen. Conclusie?
Liesjuh schreef:Een willekeurige startlijst nog wel?
Nee dan is de kans klein dat je ze tegen komt idd.
Liesjuh schreef:Ik heb wel door dat jij het type-je bent: Eerst zien, dan geloven!
Moniek schreef:@jasmij.
Een vraagje, heb jij wel eens 1 miljoen euro bij elkaar gezien?
Waarschijlijk niet.
Dat wil dus niet zeggen dat het niet bestaat.
jasmijn78 schreef:Liesjuh schreef:Een feit? Nee, dit heet nou: Jouw mening
Pak een willekeurige startlijst van een springwedstrijd. Tel nu het aantal friezen, tinkers en belgen. Conclusie?
jasmijn78 schreef:Even voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen koudbloeden hoor. Ik vind dat ieder paard/ras zijn kwaliteiten en zijn minpunten heeft. En ik vind dat je een paard het beste tot zijn recht laat komen als je hem ergens voor inzet waat zijn talenten liggen, en niet zijn minpunten.
Urielle schreef:Maar ik erger me dood aan al die mensen die zeuren over een tekort aan punten 'want de jury ziet niet graag koudbloeds'
Citaat:Mijn menig.. Het moet kunnen!
Helaas denken de meeste jury's er anders over..
Citaat:kijk er niet raar van op als je er toch wat meer moeite voor moet doen.
Citaat:zo ik heb mijn zegje ook gedaan![]()
Urielle schreef:Als je een paard voor de sport koopt (ja, dan bedoel ik de ZZGP en nee, op dat niveau rij ik niet) ga je gewoon niet kijken voor een Tinker. Dan zoek je een langbenig, slank, heethoofdig stukje elastiek. En dat vind je niet in de koudbloed- en aanverwanten-sector.