Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chivance schreef:Hallo
Even melden dat het ook vandaag (tot nu toe toch) goed gaat met U2.
Heeft weer genoeg gemest.
We geven haar veel hooi (nat gemaakt) en wortelen.
En beperkt krachtvoer met lijnzaad in (eigen recept) en poeder pre-en probiotica voor haar darmen.
En ze mag ook gaan grazen.
Alleen heeft ze oedeem aan de wonde, niet heel erg veel, en dit zou komen door twee operaties op één maand tijd.
Vindt het wel prettig voor haar dat het niet zo'n warm weer is, denk dat dit beter is voor de wonde. Anders heb je de vliegen en zo wat daar op af komen.
Blijven duimen hé!
ThX!!!
Aminatjj schreef:Mijn paard is 2 x geopereerd aan koliek.. Reden? Dat was nog zo simpel niet te vinden, het was alleszins van de vorm gaskoliek. En ook een torsie erop, eigenlijk heel kritiek. Na de eerste operatie zag hij er even slecht uit als ervoor wat 'normaal' was maar 's avonds belden ze ons al of ze hem nog eens mochten opereren omdat het waarschijnlijk niet weg was. (in de eerste operatie hebben ze de torsie eraf gehaald) Toen gingen ze de darm echt open doen en de mest eruit halen. En inderdaad 3 maanden is echt lang, nog langer dan je nu zou denken, en na 3 maanden is het eigenlijk nog niet gedaan met de zorgen, geen conditie meer, geen spieren e.d. Wij hebben deze tijd overbrugt door veel te gaan wandelen (ernaast) en grazen, dat vond hij geweldig! Het is wel aan te raden om met een bitje te gaan wandelen want om hen in te tomen ... En niet of geen krachtvoer te geven. Nuja, hoe het afgelopen is met me paard is niet goed. Hij heeft op zen wonde een ontsteking gekregen, niet doordat we hem niet verzorgden integendeel, 2 maal per dag met ontsmetting opgezeten, afgespoeld, met dettol en alles erop en eraan. Dat ging niet zo vlug weg en toen eindelijk de ontsteking eraf was zagen ze dat hij een buikbreuk had. Geen goede vooruitzichten want dat wilde zeggen dat hij echt niet meer mocht rijden ofwel nog eens opereren. Het ging een niet zo zware operatie worden en ook niet zo enorm duur dus gingen we het risico wagen. Operatie was prima verlopen, echt netjes hersteld. Hij at e.d. maar 2 dagen later heeft hij erge koliek gekregen (waarschijnlijk ziekenhuisbacterie) en dit was helaas fataal, 18 november hebben we hem moeten laten inslapen, het was een jaar van miserie maar ook liefde, zo heb ik mijn paard écht goed leren kennen, door er constant mee bezig te zijn. Ik mis hem erg. Ik wil je zeker niet doen wanhopen want wat wij meegemaakt hebben gebeurt echt niet dagelijks, de Da's van de dierenkliniek stonden met open mond te kijken toen ze hoorden wat met Uriel (men paard geweest) is gebeurd.
Ik wens je alleszins veel succes met de pony! De kliniek heeft wel tips enzo meegegeven denk ik? Pb-box staat open
Succes