Er gebeuren jaarlijks ongelukken met mensen die niet met een hengst om kunnen gaan.
En ik heb wel degelijk hengsten gezien die continue willen dekken enz, zelfs op niet hengstige merries
nou hou, kom er niet tussen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karoliena schreef:Ja oke, maar daarom is het voor een hengst dus niet zielig? Door casteratie overlijden elk jaar ook meerdere paarden door complicaties en dan zijn ze geholpen door goede dierenartsen.
Daarnaast heb ik nog nooit een hengst gezien die neit tussen de merrie sfunctioneert, alleen maar merries die neit tussen de hengsten functioneren.
Wendy schreef:Anoniem schreef:Dus gewoon castreren zou ik zeggen, voornamelijk ook voor de veiligheid van jezelf en andere rondom je!
Heb het vaak genoeg mis zien gaan!
Volgens mij gaat het vooral mis als je een paard niet voor elkaar hebt, ongeacht het geslacht van het dier
.
runningkawa schreef:Toch vind ik het ook verschil
250 kg hormoon of 650 kg hormoon.
Zo'n kleintje pak je bij wijze van onder je arm en neem je mee![]()
Billy schreef:Dat heeft niks met op neer kijken te maken, maar 150 kilo hormonen is toch net iets makkelijker te hanteren dan 650 kilo.
Daarbij vraag ik me dan af of het verantwoord is om een meisje van 8 op een hengst te zetten en tussen de merries laten rijden.
Dat doe je ook niet met een matige volwassen ruiter denk ik.
karoliena schreef:Ja aan een longeerlijn kan ik me inkomen, aan de hand is het vaak andersom, maar goed dat is mijn ervaring hoef je niet zo te doen. Laat maar zitten trouwens