SBS6 de dood van 21 paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:23

CarS schreef:
Taaclover schreef:
Hier op de Qruq is ook een fjord vergiftigd geweest in een ver stadium.
Het bloed van dit dier is onderzocht door dhr Taal en hij constateerde JKK vergiftiging in ver stadium.
Het dier heeft via dhr Taal medicijnen gehad en wonder boven wonder is er nu niets meer van te zien, zelfs de bloedwaardes zijn weer normaal.

Laten we aub niet met zijn allen gaan geloven dat Leen Taal een wondermiddel heeft....
Die valt inmiddels ook aardig door de mand......

Wonderman of niet, dit paard doet het weer!

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 21:41

Cassidy schreef:
Eh...als ik het filmpje bekijk is het jongste slachtoffer van de 21 paarden een jaarling. Als er al een jaar geen besmet hooi is gegeven, dan had deze jaarling nog geleefd. De schuld de natuurbeheerder in de schoenen te schuiven is echt niet de oplossing. Als eigenaar van de paarden heb je ook de verantwoording waar je ze laat grazen, en behoor je kennis te hebben van giftige planten.

Ja als je kennis hebt van JKK, dan weet je ook dat het via de moedermelk gaat.
Dit veulen is via de moedermelk vergiftigd.
Cassidy, ik wil graag vragen of je eens op ons kruiskruisforum wilt lezen, we hebben veel dingen uitgezocht over JKK, en helaas is het zo dat juist veulens erg kwetsbaar zijn, en het via de moedermelk dus ook binnen krijgen. Ik vind de veroordeling ongenuanceerd, en weinig kennis van zaken.
Vragen kunnen er altijd gesteld. Juist de onbekendheid met de plant geeft situaties die risicovol zijn. Ook in hooi is de plant niet altijd zo eenvoudig te herkennen. De gele bloemetjes zijn er niet altijd, als de plant niet bloeit bijv. Ook is er bezemkruiskruid, dat blad is ook anders, of wat dacht je van klein kruiskruid, een rozetje, herken je dat in het hooi?
Nee veroordeling is hier niet op zijn plek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:43

heb het niet gezin, maar sjee zeg!
dat is een schok!

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 21:50

Taaclover schreef:

Buiten het feit om dat ik dit verschrikkelijk vind voor die man sluit ik me hierbij aan.

Hoe heeft het zo ver kunnen komen

Het bloed van dit dier is onderzocht door dhr Taal en hij constateerde JKK vergiftiging in ver stadium.
Het dier heeft via dhr Taal medicijnen gehad en wonder boven wonder is er nu niets meer van te zien, zelfs de bloedwaardes zijn weer normaal.

OOOO ik ben zeer geïnteresserd in dit verhaal. Kun je daar meer over vertellen? En mij in contact brengen met deze mensen?
Ik wil hier erg graag wetenschappelijk bewijs voor zien.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:32

Wat erg..
hopen dat er nu snel iets aan gedaan kan worden

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:20

Ik heb de banner ook 2x op mijn forum gezet! Ik vind het super dat mensen dit doen

Romeotje

Re: SBS6 de dood van 21 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:20

Poeh, schrok ik me net ff rot, Sjaak van Olmen is idd de belgen fokker bij mijn oom (en mijn paardje) in de straat, heb hem net gebeld en hij had alles onder controle, heeft met al deze toestanden besloten het weiland opnieuw te zaaien, kalken en mesten, en hij heeft nog niks geconstateerd (en ik hoop dat het zo blijft, mijn oom woont nl 4 deuren verderop)

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:44

Taaclover schreef:
Taaclover schreef:

Laten we aub niet met zijn allen gaan geloven dat Leen Taal een wondermiddel heeft....
Die valt inmiddels ook aardig door de mand......

Wonderman of niet, dit paard doet het weer!

Als jij dit echt gelooft dan daag ik je bij deze uit om je paard volop JKK te laten eten, bewijs graag op camera oid. Dan kan je hem vervolgens door die grote wonderdokter Leen Taal laten genezen?

Of is je geloof toch niet zo groot......................?

De ontmaskering van Leen Taal is zeer nabij, van alle kanten wordt hij aangepakt, juridisch, AID, wetenschappelijk en in de media. Steeds minder mensen laten zich nog bang maken door juridische of persoonlijke dreigementen.

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:26

Is dat die man in Netersel?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:38

21 paarden verloren

* even stil

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:10

ondanks dat dit zich zo dicht naast ons dorpje heeft afgespeeld is er inmiddels ook hier een pony aan JKK overleden
stonden met zn 3en op een vrij kaal weilandje, pony heeft vers JKK gegeten, dus niet via het hooi
2 andere paarden zijn per direct naar pensionstal verhuisd, stal is platgegooid, maar daar krijgen ze hun pony niet mee terug

zo blijkt maar weer dat nog lang niet iedereen weet wat JKK is!!!

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:18

ravel schreef:

Als jij dit echt gelooft dan daag ik je bij deze uit om je paard volop JKK te laten eten, bewijs graag op camera oid. Dan kan je hem vervolgens door die grote wonderdokter Leen Taal laten genezen?

De ontmaskering van Leen Taal is zeer nabij, van alle kanten wordt hij aangepakt, juridisch, AID, wetenschappelijk en in de media. Steeds minder mensen laten zich nog bang maken door juridische of persoonlijke dreigementen.

Waar maak jij je in hemelsnaam zo druk om.
Natuurlijk ga ik mijn paard niet willens en wetens vergiftigen met JJK, dat je dat alleen al in je hoofd haalt om tegen me te zeggen vind ik alle grenzen te buiten gaan.

De fjord die vergiftigd was leeft nog, dit met medicijnen van de heer Taal.
Of het de medicijnen zijn die het dier hebben laten overleden, dat blijft altijd gissen.
Maar een feit is dat het dier weer helemaal gezond is.

Daarbij heb ik nooit gemeld dat hij een wonderman is of dat ik hem 100 % vertrouw, enkel dat het dier nog leeft en medicijnen van hem gehad heeft.
[/quote]

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:19

Taaclover schreef:
ravel schreef:

Waar maak jij je in hemelsnaam zo druk om.
Natuurlijk ga ik mijn paard niet willens en wetens vergiftigen met JJK, dat je dat alleen al in je hoofd haalt om tegen me te zeggen vind ik alle grenzen te buiten gaan.

Of het de medicijnen zijn die het dier hebben laten overleden, dat blijft altijd gissen.
Maar een feit is dat het dier weer helemaal gezond is.

Daarbij heb ik nooit gemeld dat hij een wonderman is of dat ik hem 100 % vertrouw, enkel dat het dier nog leeft en medicijnen van hem gehad heeft.

[/quote]

WAAR IK ME ZO DRUK OM MAAK????

Dat mensen als jij durven te beweren dat er een paard van JKK vergiftiging is genezen!!!

Op het topic "Leen Taal wonderdokter of kwakzalver" staan meer dan genoeg beweringen van Leen Taal die volkomen ONWAAR bleken te zijn. Dat hebben we met keiharde bewijzen daar aangetoond!!!!
Wij Hebben al onze bevindingen met bewijzen kunnen onderbouwen!!
Leen Taal heeft nog niet één van zijn beweringen kunnen bewijzen!!

Er is nooit aangetoond dat het paard op de Cruquius Hoeve JKK vergiftiging heeft gehad, afgezien van de "diagnose" van een zeer ongeloofwaardige Leen Taal!
Laat staan dat het dier van een vermeende JKK vergiftiging is genezen met een middel van LT!!

WAAR IK ME ZO DRUK OM MAAK???

Dat iemand als jij met een volkomen ongefundeerde bewering mensen in pure wanhoop wil laten geloven dat er een geneesmiddel is tegen JKK, een middel waarvan alleen de "uitvinder" BETER van wordt maar niet een paard met JKK vergiftiging.

WAAR IK ME ZO DRUK OM MAAK???

Dat er mensen zijn die misbruik maken van de wanhoop van een ander om er zelf financieel beter van te worden.
Eerst met zomereczeem en nu ook nog met JKK vergiftiging!!
Nee, jij gelooft er niet genoeg in om je eigen paard met JKK te vergiftigen maar wel nog een keer hierboven herhalen dat de ""vergiftigde"" fjord nog leeft dankzij de middeltjes van Leen Taal.........
EN DAAR MAAK IK ME NOU INDERDAAD DRUK OM!!!!!!!!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:32

Nou, Nou, rustig an

Iedereen is vrij om te geloven wat zij/hij wil. Als Taaclover nou hier in gelooft, waarom maak jij je zo druk? Vragen of iemand zijn paard zou willen vergiftigen vind ik helemaal te buiten gaan, dus daar ga ik maar niet op in

Vind het een beetje overdreven reactie

ontopic: Ik heb de banner ook op een forum laten plaatsen

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:35

Okee, even terug naar wat Taaclover schrijft: Ze heeft geconstateerd dat ze een fjord beter zag worden na het eten van JKK...of dat dit komt door meneer huppeldepup schrijft ze niet: het gaat erom dat, en ik quote: "of het de medicijnen zijn die het dier hebben laten overleven, dat blijft altijd gissen."
Het blijft een link iets, dat hele JKK, en ook al is het erg jammer dat er 21 paarden sterven voordat zoiets weer in het nieuws komt, ik ben veel meer geschokt door het feit dat heel veel mensen het NIET wisten, aangezien ik vind dat je je moet inlezen voordat je een paard op een wei zet. Toch blijft het nog wat moeilijk: ook ik heb altijd geleerd dan een paard in de wei geen JKK zal eten, omdat een paard "weet" dat dit giftig is en toch lees ik nu van mensen dat sommige paarden wel degelijk vers JKK hebben gegeten en ook ziek zijn geworden. Ik kan het snappen dat als je paard dan toch op stal staat met JKK vergiftiging, je ook alles wilt aanpakken om ervoor te zorgen dat je paard een kans maakt het te overleven.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 11:41

Toch geef ik Ravel gelijk.
Het is namelijk technissch en wetenschappelijk niet mogelijk wat de heer Taal doet.
Jakobskruiskruidvergiftiging is niet aan te tonen via een bloedafname, enkel door sectie op een overleden dier.
Je kunt dus gemakkelijk iemand wijs maken dat het dier vergiftigd is door Jakobskruiskruid, maar er kunnen legio andere oorzaken zijn voor een niet goed werkende lever bijv.
Aantonen van een kruiskruidvergiftiging door een bloedonderzoek kan niet.
Ik vind het dan ook werkelijk erg ongepast dat mensen wordt wijsgemaakt door de hr Taal dat het paard een ernstige kruiskruidvergiftiging heeft Dat is misbruik maken van een ernstig probleem en er een slaatje uitslaan. Wedden dat de Fjord geen ernstige kruiskruidvergiftiging had? Bij een ernstige vergiftiging is de lever onherstelbaar beschadigd.
Stel dat dhr Taal het wel zou kunnen aantonen in het bloed, waarom deelt hij die wetenschap dan niet met de gezondheidsdienst voor dieren, of de faculteit diergeneeskunde? Waarom publiceert hij dit niet?
Ja ik maak me hier ook druk om.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 14-04-06 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:46

Ik ben het op zich ook wel eens met Ravel, maar dan nog vind ik het een beetje cru om dan te zeggen dat Taaclover haar paard maar moet vergiftigen en hem door de heer Taal laten behandelen als ze zo sterk in hem geloofd.

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:54

Kan iemand de link geven van de petitie

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 12:15

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:43

Maar dan is dus het probleem dat Taal zichzelf niet openbaar wil maken met zijn werkwijze (vind hem erg aanvallend overkomen in zijn emails). Ik denk dat een eigenaar die Taal wil geloven, dat toch doet, ook als hij waarschuwingen heeft gehoord; sommige mensen zijn namelijk Oostindisch doof. Uiteindelijk is het aan een eigenaar om de keuze te make of je met iets mee gaat ja of nee. Taaclover beschrijft alleen iets wat ze heeft gezien. Dat ze oorzaak-medicatie-gevolg verkeerd zag of kan hebben gezien staat los van het feit of dat Taal gelijk heeft of niet. en aangezien: quote:De ontmaskering van Leen Taal is zeer nabij, van alle kanten wordt hij aangepakt, juridisch, AID, wetenschappelijk en in de media. Steeds minder mensen laten zich nog bang maken door juridische of persoonlijke dreigementen is het alleen nog maar een kwestie van tijd, blijkbaar. De waarheid komt toch wel boven water.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:33

Jeetje zeg; 21 paarden! Heb net de uitzending bekeken; vind het knap dat Sjaak dat zo kan vertellen. Ben er stil van..

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:38

ravel schreef:
Nee, jij gelooft er niet genoeg in om je eigen paard met JKK te vergiftigen maar wel nog een keer hierboven herhalen dat de ""vergiftigde"" fjord nog leeft dankzij de middeltjes van Leen Taal.........

Als je nou eens normaal zou lezen dan zou je zien dat ik niet beweer dat dat ze van de medicijnen van Taal weer hersteld is maar dat het een feit is dat ze medicijnen van hem heeft gehad en dat ze nog leeft.
Misschien heb je over dit zinnetje gelezen

Citaat:
of het de medicijnen zijn die het dier hebben laten overleven, dat blijft altijd gissen."

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:50

Van mij mag een ieder geloven wat hij/zij wil, alleen je geloof op een ander willen overbrengen als waarheid vind ik niet kunnen.

Enige tijd terug heb ik de eigenaar van deze fjord gesproken. Het paard was al bij een DA in behandeling geweest die niet wist wat het dier mankeerde en dus was het paard al langere tijd ziek. Uiteindelijk constateerde LT een JKK vergiftiging.
Op het moment dat een paard ziekte verschijnselen vertoont van een JKK vergiftiging is het dier al dermate ernstig ziek dat het op korte termijn (+/- een week) sterft.
Dat dit dier al veel langer ziek was geeft al aan dat het eigenlijk geen JKK vergiftiging geweest kan zijn.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 14:55

ravel schreef:
Uiteindelijk constateerde LT een JKK vergiftiging.
Op het moment dat een paard ziekte verschijnselen vertoont van een JKK vergiftiging is het dier al dermate ernstig ziek dat het op korte termijn (+/- een week) sterft.
Dat dit dier al veel langer ziek was geeft al aan dat het eigenlijk geen JKK vergiftiging geweest kan zijn.

Een kruiskruidvergiftiging geeft een vreselijk beeld, we hebben er een filmpje van. Enorm schokkend, een waarschuwing is dus op zijn plaats. Het zijn vreselijke beelden. Ik kan er zelf niet naar kijken.

http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewtopic.php?t=200

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:58

Taaclover schreef:

.

[/quote]

De bovenstaande zin is een citaat uit jouw reactie!!
Hoe bedoel je, ik kan niet lezen.......... laat op je werk maar eens nalezen door een jurist/notaris. Je suggereert hier duidelijk dat het paard nog leeft door de medicijnen van LT!!!!!!