Wie kan me helpen met de rechten??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:20

Nou als het nu nog niet duidelijk is voor de betweters hier... Dat halsje! Echt niet normaal....arm dier....

Sily

Re: Wie kan me helpen met de rechten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:21

A Dees zo in het zonlicht ziet het er echt zielig en iel uit, hoop dat je haar snel weer in topconditie krijgt.

Het lijkt wel of haar buikje helemaal ingetrokken is joh...vind het echt een heel zielig gezicht.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 01:41

blij wordt je er idd niet van, en 3 jarige moet zeker niet dik zijn maar die van jou mag wel wat extra hebben idd!
zeker omdat ze nu nog een aardig vachtje heeft wat verdoezeld dat ze toch echt mager is

maar mijn bijna 3 jarige ziet er als ze verregend is of in het zand heeft liggen rollen ook niet uit(en die wordt volop gevoerd en kan zelf kiezen of ze binnen/buiten staat)
die van mij is gewoon nog erg babyachtig en iel, ook al gaat er volop brok, onbeperkt hooi en geregeld een wormenkuur in...

wis wordt eind juli 3 en is 1.67 hoog http://www.mijnalbum.nl/Foto=O6GMLQ3W

de buurman vond haar al 'zielig' en kon niet voorstellen dat ik er over een halfjaar mee ga rijden je zou wis vanaf deze foto's ook geen 3 geven (gelukkig heb ik ook foto's waarop ze er een stuk beter uitziet)

iig goed van je dat je haar opgehaald hebt en de DA erbij hebt gehaald
en ik ben heel benieuwd wat de inspectie vind als ze bij de opfok zijn geweest!

[edit] zie nu je foto's van in de wei pas, dan zie je idd dat ze echt heel erg mager is, arm paardje

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 02:30

StalDoorstap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 02:52

[

Hmm, als je die modder nou eens wegdenkt dan is het toch niet zo erg? Vorige week heeft het juist ontzettend hard geregend dus dat zou verklaren waarom ze zo onder de modder zit.

Daarnaast vind ik dr niet super mager oid. Misschien heeft ze iets onder de leden gehad (dat krijgt elk jong paard toch in een (grote) opfok? Dan zou het logisch zijn dat ze wat kilo's kwijt is.
[/quote]

Die laag modder krijg je niet als het hard regent, omdat de paarden daar zomaar niet in gaan liggen.
[/quote]
Sorry, maar ik heb al een aantal jaar wat dieren in een natuurgebeid in de opfok lopen, maar ook die zijn buik zit nu onder de modder van het liggen...... Ondanks dat het nat is, liggen ze toch.

Verder is het afschuwelijk om je dier zo weg te halen.
[/quote]
-------------------------------------------------------------------------

Ik maak zon dikke laag, aangekoekte, opgedroogde " modder "nooit mee als paarden/ponys buiten staan.Mits ze in goede conditie zijn.

Ze staan bij ons niet in de klei,dat scheelt misschien?

Verder TS: ik vind dat je recht hebt om te klagen , na t zien van deze fotos.

meisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:45

Jeetje... je kan echt op de laatste foto's duidelijk dat ze ondervoed is en heel lusteloos.
Zal wel een tijd over heen gaan dat ze weer een vrolijke 3 jarig is.
Hoop dat je al iemand heeft gevonden die je kan helpen met rechten.
Anders zou ik ook even naar de wetwinkel gaan, is niet zo duur als een advocaat, maar zou zeker die man aanklagen.
Sterke met je paardje, maar ze komt er wel weer bovenop ze is nu in goede handen.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:04

De TS heeft goed gehandeld.

Wat ik echt ongelooflijk vind ,is dat er mensen zijn die zeggen dat het aanstellerij oid is. Het gaat om een dier, een dier in de groei van zn leven!! Dat hoort goed te gaan, dat is het begin van de rest van zn leven hoor!!

En of iemand nu wel of niet gaat kijken bij een opfok, heeft er niets mee te maken. Die keer dat ze is geweest en het dier direcht weg heeft gehaald, is een veeeeel betere actie dan iemand die iedere dag gaat kijken en vindt dat het normaal is dat (jonge) paarden er zo bijstaan. Dat is vele malen erger!!!

Ik lees vaker dat het niet zo erg is dat jonge dieren mager/schraal zijn.... Is dat echt normaal ofzo? Te vet is niet goed voor de groei, maar een jong dier moet toch voldoende voedingsstoffen binnen krijgen om goed te kunnen groeien?? Ik kan daar echt met mn pet niet bij hoor ...

De DA zegt dat het dier ernstig ondervoed is, en dat ze maar net op tijd waren. Stel je voor dat ze had geluisterd naar de mensen die zeiden dat het niet zo erg was?? Beter 10 keer te vaak een DA, en dan 1 keer te weinig.

Ik vind het een ontzettend goeie actie, vooral ook dat er instanties ingeschakeld zijn!!
Ik hoop dat alles goedkomt met t paardje!

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:55

KiWiKo schreef:
Nou als je had gezegd dat het een jaarling was had ik het zomaar aangenomen!

Tjeutje zeg!

waar was dit, uiteraard per PB

Ik ook . Wat is dat paard slecht ontwikkeld zeg (niet gek als ze ook ondervoed is)...

Sterkte, ik hoop dat je hier iets mee kunt!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 13:19

er is een aangetekend schrijven naar de opfokker, en we hebben een advocaat in de arm genomen..

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:20

tjee,wat ziet het arme beestje eruit zeg... Idd zou je die geen 3 jaar geven..

Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen.. Hou ons op de hoogte

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:22

Ben benieuwd....
Zo in de wei ziet ze er vele malen erger uit dan de eerste foto's...
Mijn mond valt open...

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:59

Ongelovelijk wat ziet jouw paardje er beroerd uit!! Heel goed dat je haar meteen hebt opgehaald en dat je hier aktie op ondernomen hebt.

Ook ik heb mijn veulen ooit eens in de opfok gehad, Die mensen vonden (vinden nog steeds) dat ze de wijsheid in pacht hebben. Zolang je je er niet mee bemoeide was alles koek en ei. Op het moment dat je 'eisen' had m.b.t. je eigen paard werd het een ander verhaal. Ik ben minstens eens per maand (vaak meerdere keren) wezen kijken. Ik had het idee dat er niet goed ontwormd werd en daarom deed ik dat iedere keer zelf.
Ondanks het feit dat ik niet zulke nare ervaringen als jij gehad heb, zet ik nooit meer een veulen in opfok.

Je betaald mensen een bedrag en hoort voor dat bedrag ook te kunnen verwachten dat er goed voor je paard gezorgd wordt. Of je nou zelf komt controleren of niet. Zou gauw je ervoor betaald hebben de mensen van de opfokstal de plicht jouw paard met de beste verzorging te omringen en dat is hier duidelijk niet gebeurd!
Ik hoop dat de AIVD hier een proces verbaal opmaakt en de eigenaar van de opfokstal sommert een aantal dingen essentieel te veranderen!!

Ik hoop voor jou dat je paard geen inwendige problemen heeft opgelopen door de ondervoeding, zoals gewrichtsproblemen endergelijke. Net wat velen hier al zeggen, ze ziet er meer uit als een jaarling dan een drie jarige.
Ik ben er van overtuigd dat je de uitwendige problemen met behulp van de dierenarts redelijk snel onder de knie zult hebben.
Succes ermee!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:54

jeetje, ik schrok echt van de foto's op derde pagina. nu zie je helemaal hoe vreselijk ze eraan toe is. wat mager, wat verwaarloost ziet ze eruit! die vacht ook helemaal lelijk, geen glans, kale plekken. bewaar die foto's goed zou ik zeggen, en super dat jullie een advocaat in handen genomen hebben. nu hoef ik het zeker niet meer te vragen aan mijn kennis over je rechten?

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:58

Ooh dat ziet er eigenlijk best wel zielig uit! Wat een beul! Het is een leuk beestje!

Tip: Om modder van je paard af te halen, (als het droog is) pak een zweetmes. En anders een rubbere borstel! Helpt heel goed! Als het er echt niet af te halen is. (van betrouwbare bronnen) ! Pak dan een hark en haal het er VOORZICHTIG af! (geen leed etc.) Echt het komt van een betrouwbare bron, die had ook zoiets meegemaakt. (maar die had een verwaarloosde tweespan gekocht) xxxMij

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:31

het is geen modder maar aangekoekte mest !!!!! dat komt van het vele stro dat ze waarschijnlijk in de potstal heeft gekregen . Je paard stilaan laten sterker worden ,zodadelijk kan ze het groen gras in bij jouw en dan herken je ze binnen een aantal maanden niet meer terug
.Het beste kan je ze binnen een dikke maand als ze terug wat op krachten komt haar een scheerbeurt geven dan is ze al dat slechte haar en troep kwijt zonder dat ze daar zeld energie hoeft in te steken .
Eerlijk gezegd zou ik niet een advokaat in de hand nemen want dan ben je voor een paar jaren procederen weg en een hele boel geld kwijt .
en het is erg om te zien maar zeker niet afschuwelijk genoeg om er een rechtspraak van te winnen . Kan je niet met de opfok praten en zorgen dat je een paar maanden pension terugkrijgt en dat je de veeartsfactuur naar hem mag doorsturen ??

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:49

libke schreef:
Eerlijk gezegd zou ik niet een advokaat in de hand nemen want dan ben je voor een paar jaren procederen weg en een hele boel geld kwijt .

Tja als we dat allemaal zouden doen dan zouden al die mensen maar lekker doorgaan met paarden verwaarlozen! En op deze manier kan er misschien een hoop paardenleed bespaard blijven.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:31

Jeetje, wat ziet dat arme dier er uit...
Ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.
In ieder geval sterkte!

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 22:53

Luusjee schreef:
Ooh dat ziet er eigenlijk best wel zielig uit! Wat een beul! Het is een leuk beestje!

Tip: Om modder van je paard af te halen, (als het droog is) pak een zweetmes. En anders een rubbere borstel! Helpt heel goed! Als het er echt niet af te halen is. (van betrouwbare bronnen) ! Pak dan een hark en haal het er VOORZICHTIG af! (geen leed etc.) Echt het komt van een betrouwbare bron, die had ook zoiets meegemaakt. (maar die had een verwaarloosde tweespan gekocht) xxxMij

heellief van je.. maar zoals ik alhad gezegd,dit is stroint geen modder, het zit muurvast.. doe haar elke dag voorzichtig rosse.. en heb cremespoeling gekocht maar dan in een spuitflesje, dat werkt ook prima..
toch bedankt voor de tip, maar te hartnekkig voormijn paardje met haar stront plekken

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 22:57

He vanaaf de uitslag van het ontlastingsonderzoek gehad, waar we voor vreesde is waarheid.. Er is een hele zwerm eitjes gevonden in de mest.. heb haar net een equi max gegeven,volgende week een andere die vooral de spoelwormaanpakt, daarna word er een bloed onderzoek gedaan. Mocht ik het eerder al willen doen kan dat ook,maar dit stelde de dierenarts zelf voor.. Ik kijk eerst morgen en overmorgen wat ik in haar mest vind.. daarvanuit kijk ik of ik het bloedonderzoek al eerder opgang zet..

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:15

Ze zal vast snel opknappen met alle zorg die ze nu krijgt. Goed dat je meteen de opfok hebt aangeschreven .

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:01

Alle sterkte toegewenst, ik hoop dat je over een paar maanden een draak van een 3 jarige hebt die alle streken uithaalt die daarbij passen!
Ik denk dat je dan met tranen van blijdschap kan kijken hoe hij het land molesteert met sliding stops e.d.

ienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:09

Wat erg zeg van die wormen...hopen dat ze snel beter word!

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:22

Ik vind idd niet dat je paardje er als 3 jarige uitziet. Als je zou zeggen dat het een jaarling was zou ik het zo geloven.
Ik hoop dat je paardje snel opknapt!!!!!

digo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:47

In welke omgeving zit die opfokstal dan. Zo kun je mischien meer mensen bereiken. Je hoeft geen naam te noemen maar mischien kun je zo ik contact komen met mede gedupeerden

Lonan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 23:07

He, ik word er helemaal naar van.
Ik vind de laatste foto's echt heel triest, ze staat er zo zielig bij!
Succes meid, ik hoop dat ze lekker snel opknapt.