longeren met hoofdstel gevaarlijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:11

ik zeg altijd maar zo, dingen zijn vaak gevaarlijk als men niet weet hoe je het goed moet gebruiken

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:16

Als het zo zou zijn, kun je maar beter nooit meer een hoofdstel in doen. Je kunt met gewoon rijden toch ook zo vallen dat het paard zijn mond uitscheurt, doordat het op teugels of een deel van het hoofdstel stapt bij het opstaan?

classeygurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:52

Als je de longeerlijn op de goeie manier bevestigt aan het hoofdstel kan zijn mond toch niet uitscheuren ..

Elsemieke

Re: longeren met hoofdstel gevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:00

Ag; ik denk dat dit onzin is. Tuurlijk kan die vallen en zn mond uitscheuren. Maar dan zou ik hem ook niet meer in de wei zetten; hij kan in het draad of in het hek rollen ofzo. Nooit meer rijden; hij kan vallen en een been breken. Eigenlijk zal je zo'n paard op stal moeten laten staan hea? Maar o wacht! Dan kan die zichzelf vastrollen. Tja; wat moet je met zo'n dier?

JessiiCaa

Re: longeren met hoofdstel gevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:14

maar zowieso als je met een hoofdstel gaa longeren en hij valt dat laat je toch eigelijk automatisch de lijn los.. of heb ik het nou mis? je want als je paardje valt gaa je niet aan je lijn trekken lijkt mij

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 19:08

ja, tenzij je hem aan de bijzet hebt staan.

ik heb een mail gestuurd met al mijn bevindingen (dat niemand ervan gehoord heeft) ben benieuwd wat ik terug hoor.