Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sjonniej schreef:Yokie; Nu ga je echt rare vergelijkingen maken en verkeerde conclusies trekken.
Dat de vrouw in jou geval nu alsnog gewond is na het ongeval, wil niet zeggen dat íedereen die valt alsnog gewond is terwijl hij/zij een cap op heeft. Een cap kan in vele gevallen wél je leven en leed besparen, maar een cap is geen engel die je een paar cm boven de grond opvangt zodat je niet meer valt.

Sjonniej schreef:Waarom is de gordel dan verplicht? Die kan ook niet in alle gevallen levens redden...
Als je zo gaat redeneren hoef je niets meer te verplichten en kan je alles wel aan het toeval overlaten.
yokie schreef:
De gordel is verplicht omdat een causaal verband is aangetoond tussen het gebruik van de gordel en het verminderen van fatale ongevallen.
Tel daarnaast de factor 'er zijn veel meer autogebruikers dan dan paardensporters' erbij op, et voila. Gegronde redenen voor de overheid om de gordel te verplichten. Maar denk niet dat het puur ging om de veiligheid. Dat heeft vooral te maken gehad met financiële cijfers...
beau_diva schreef:Ik zei tegen haar: wat ging er nou als eerste door je heen?
Zei ze: jah, me hoofd beschermen.
Maar helaas ze draagt nog steeds geen cap..
yokie schreef:Wat in dit geval het eerste door mij heen gaat.. is dat het om te beginnen dom is om zomaar ineens achter een zadel te gaan zitten. Omdat jullie dit soort risico's nemen, moet ik verplicht een helm op gaan zetten?
Sjonniej schreef:yokie schreef:
De gordel is verplicht omdat een causaal verband is aangetoond tussen het gebruik van de gordel en het verminderen van fatale ongevallen.
Tel daarnaast de factor 'er zijn veel meer autogebruikers dan dan paardensporters' erbij op, et voila. Gegronde redenen voor de overheid om de gordel te verplichten. Maar denk niet dat het puur ging om de veiligheid. Dat heeft vooral te maken gehad met financiële cijfers...
Dus omdat er minder paardensporters zijn mogen die wel zonder middelen rijden die de veiligheid bevorderen.
Sjonniej schreef:Je draagt toch zeker voor je eigen veiligheid die cap en niet voor iemand die zo bijdehand is om niet na te denken over de anatomie van een paard??
Sjonniej schreef:Dus omdat er minder paardensporters zijn mogen die wel zonder middelen rijden die de veiligheid bevorderen.
yokie schreef:beau_diva schreef:Ik zei tegen haar: wat ging er nou als eerste door je heen?
Zei ze: jah, me hoofd beschermen.
Maar helaas ze draagt nog steeds geen cap..
Wat in dit geval het eerste door mij heen gaat.. is dat het om te beginnen dom is om zomaar ineens achter een zadel te gaan zitten. Omdat jullie dit soort risico's nemen, moet ik verplicht een helm op gaan zetten?
beau_diva schreef:ik zal aan er vragen of ze er nog n keer er vanaf wil vallen, gaat de cap-regel eerder in
KarinvdM schreef:marleen_usar schreef:Het is al langere tijd verplicht maar goed jullie weten dat nu dus.
Laat me maar even zien waar dat staat dan...
Succes met zoeken.![]()
beau_diva schreef:oke is hier ooit iemand bekeurd wegens geen cap dragen??
iik niet, en weet ook niemand, jullie?
gewoon omdat ik die cap zo irri vond en je er zo in ging zweeten. Ik had toen zo een dikke cap waar weinig ventilatie in zat. Nu heb ik de cap van harry horses en die zit echt heerlijk. Plus dat ik niet meer zo een zweethoofd heb
Nu heb ik hem dus wel altijd op. KarinvdM schreef:marleen_usar schreef:Het is al langere tijd verplicht maar goed jullie weten dat nu dus.
Laat me maar even zien waar dat staat dan...
Succes met zoeken.![]()