Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jasmijn78 schreef:
Dit was weer een goed onderbouwd argument uit de 'natural' hoek.
Jouw argument, mijn argument? Welke natural hoek? Lusitana schreef:De wetenschap stelt trouwens ook dat paarden geen persoonlijkheid hebben omdat ze allemaal hetzelfde gedrag vertonen...
Lusitana schreef:Gedragsuitingen zijn geen gezichtsuitdrukkingen om maar wat te noemen. En niet alles uit zich ingedrag, sterker nog,
Fronton schreef:Jasmijn78, Anky vraagt wel degelijk diep als ze piaffe traint.
Lusitana schreef:Jouw argument, mijn argument? Welke natural hoek?
Lusitana schreef:Ik weet niet waarom je denkt dat een medium niet geloofwaardig zou zijn
Lusitana schreef:Sorry, we dwalen af van de gedresseerde aap.
jasmijn78 schreef:Ik begrijp gewoon niet dat jij een medium als mogelijke oplossing aanhaald blabla
En dan ga jij vertellen dat een medium er meer verstand van heeft dan al deze deskundigen bij elkaar en in deze materie mogelijk wel kan aantonen dat er sprake is van dierenmishandeling??? Medium: een titel/naam die iedere idioot zichzelf kan toekennen? Zonder enige wetenschappelijke achtergrond gestoeld op FEITEN???
jasmijn78 schreef:Lusitana schreef:Sorry, we dwalen af van de gedresseerde aap.
Inderdaad. Laten we niet steeds door deskundigen vastgestelde feiten in twijfel trekken en laten we ons beperken tot de stemmingmakerij omtrent dit onderwerp.
Citaat:Ik kan me nog wel een rel herrineren over verboden trainingsmethodes van ene Paul Schokkemeule (schrijf ik dat zo goed??) Het punt daar was dat wat hem werd verweten inderdaad niet geoorloofd was, maar de bewijzen DAT hij het deed waren niet zo erg geweldig........
ikke schreef:Laten we aub niet vergeten dat naast de sport er op de achtergrond een veel groter belang is: financiële belangen en sponsorgeld!!!!!!!!
Het gaat helemaal niet meer over goed lopende paarden, maar paarden die lopen op een manier die de meeste punten (lees: media-aandacht = meer sponsors) oplevert. Hieraan is niet alleen Anky schuldig, maar platweg de hele hippische wereld die zich laten dicteren door sponsors (=geld).
ikke schreef:Laten we aub niet vergeten dat naast de sport er op de achtergrond een veel groter belang is: financiële belangen en sponsorgeld!!!!!!!!
Het gaat helemaal niet meer over goed lopende paarden, maar paarden die lopen op een manier die de meeste punten (lees: media-aandacht = meer sponsors) oplevert. Hieraan is niet alleen Anky schuldig, maar platweg de hele hippische wereld die zich laten dicteren door sponsors (=geld).
Lusitana schreef:Exact.
. Dimitri schreef:zolang het tegendeel niet wordt bewezen is Anky voor mij nog steeds een groots paardenvrouw, die erg goed weet wat goed en slecht is.....en ga ik niet af op iemand die denkt dat ie een paard ziet zielig kijken....
Dimitri schreef:Maar naar mijn idee en wat ik heb gezien op clinics en heb gelezen over A is dat zij het beste voor haar paarden voor heeft en alles er aan doet om deze een happy knol te houden, ik heb haar gezien op een clinic met Salinero en je ziet en voelt aan haar paard dat hij haar helemaal vertrouwd..hij zag er vrolijk en fris en nieuwgierig uit, totaal niet afgestompt..de uitleg die zij geeft omtrent het jonge paard is duidelijk en gaat en staat naar wat het paard geestelijk en lichamelijk aan kan...dit is het beeld wat ik van haar heb...lees genoeg over haar en dan weet je ook dat zij met geduld en liefde Bonfire zover heeft gekregen als die is gekomen
Dimitri schreef:Alle reglementen met betrekking tot de stewards en de algemene Dressuur reglementen van de FEI zijn te vinden op de site van
de betreffende organisatie. www.horsesport.org
Lusitana schreef:Lekker excuus, we leven in een consumptie maatschappij, dus mag de sport er onder lijden.
Hier is op het moment een enorm schandaal gaande omtrent omgekochte voetbalscheidsrechters. De uitslagen van de wedstrijden zijn daardoor beinvloed. Dat was gunstig voor die er aan verdienden, maar het voetbal op zich is er wel de dupe van.
Dat is ook zo met de paardensport. Rijkunst heeft in de oorsprong natuurlijk niets met geld te maken. In de dressuurring wordt rijkunst verwacht.
jasmijn78 schreef:
Dat is ook de indruk die ik van haar heb. Sterker nog; ik ben gewoon diep onder de indruk van de wijze waarop zij met haar paarden omgaat! Die kan namelijk niet alleen maar gebaseerd zijn op zakken vullen. Ga eens uitrekenen wat Bonfire zijn hele leven gekost heeft aan vervoer (ja, ook per vliegtuig en de hele wereld over), veearts, startgeld, hoefsmid, trainingen, voer ect, ect, etc. Wat denk je dat die weg naar de top gekost heeft? Zet dat eens af tegen het prijzengeld dat Bonfire heeft binnengesleept (prijzengeld is in de dressuur niet zo denderend hoor, in tegenstelling tot de springsport). Ik denk dat ze daar niet veel aan overgehouden heeft. Bovendien heb ik eens gelezen in Anky haar boek dat zij ooit een blanco cheque aangeboden heeft gekregen. Mocht ze zelf het bedrag invullen voor Bonfire. Maar dat heeft ze afgeslagen. Dus van liefde voor het paard is bij Anky zeker sprake!
Wel is zij door Bonfire (en Prisco die ook nog steeds bij haar van zijn oude dag geniet) groot geworden en kan zij nu haar brood verdienen in de paardensport. En vergeet niet dat een hoop mogelijk wordt gemaakt door haar sponors.
En dit is toch een zeer goede ontwikkeling? Bovendien is er nu ook al veel aandacht voor het welzijn van het paard in de wedstrijd sport. OK, het is nooit genoei en ieder incident is er 1 teveel. Maar als in de P&S de uitspraken van het Tuchtcollege leest, denk ik dat we op de goede weg zijn qua welzijn.
Lusitana schreef:Doordat het om geld draait, gaan we naar een situatie dat niet persee de beste ruiter wint. (Let op, ik zeg niet dat Anky niet de beste ruiter zou zijn, het een sluit het ander niet uit)
Ik zeg ook niet dat er paarden mishandeld worden, ik heb het over het feit dat dresseren iets anders is dan dressuur rijden en dat we inderdaad veel gedresseerde dieren tegen komen in de ring. Daar gaat dit topic dacht ik over en niet of mevrouw al of niet paarden mishandeld. Dresseren heeft op zich niks met mishandeling te maken. Dat kan ook met koekjes...
..grapje.moet kunnen)..nee, dat is jaren trainen..wat begint bij de basis..en waar sommige mensen die hoog in de top rijden verder gaan op LDR...en als dat uitmunt in een soort van perfectie die je je ziet in de ring..dat is toch alleen machtig mooi...want alles wordt beter in de sport, de 100 meter hardlopen gaat ook steeds sneller, kunstschaatsen word ook steeds mooier en moeilijker om te zienDimitri schreef:maar dan nog, het zouden gedresseerde apen zijn....hoe doen ze dat dan???...neem niet aan dat iemand naast een paard gaat staan en zeg!..nu piaff en hup koekje erin
jasmijn78 schreef:Maar wat is nu je punt in relatie tot het artikel, het aflezen van gezichtsuitdrukkingen, een medium, welzijn van paarden, dressuurrijden en dresseren?