paardenmensen,hebben ook altijd een hond?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:23

Wij hebben 2 honden.
Een Jack Russel en een Fox Terrier x Jack Russel.

Die Jack Russel is echt een allemans vriendje. Altijd even vrolijk en blij om iemand te zien. Die andere moet niet veel van kleine kinderen hebben.

We hebben zelf een stal en daar lopen ze dus gewoon rond. Ze zullen dan ook nooit iemand opzettelijk kwaad doen.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:57

wij hebben er geen.

mijn vader is niet zo'n hoden fan en ik ook niet zo!

ik zou dadelijk bij ons nieuwe huis wel een duitse herder of een beegle willen, maar die krijgt dan wel buiten een hok, geen hond in mijn huis.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:12

ik heb 1 hondje. jackrussel. toen ik nog niet bij de paarden woonde ging ze altijd mee naar stal 3/4 keer per dag. onze paarden waren de enige en het bedrijf waar ze staan was toch gedeeltelijk van ons. nu zijn we bij de paarden gaan wonen en gaat ze altijd mee naar buiten. alleen als ik echt met de paarden aan het werken ben moet ze binnen blijven omdat ze achter ze aan gaat

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:15

Wij hebben ook een hond
Een tervurense herder, een 15-jarig teefje.

Stalling aan huis, dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Wel loopt ze altijd onder en tussen de paarden door tijdens poetsen/optuigen. Vroeger liep ze ook áltijd mee naast de wagen als we gingen mennen.

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:18

Wij hebben een herder, mijn vader een stabij.
De Stabij gaat wel mee als we ze naar de wei brengen, maar met buitenrijden wil ze iets te graag jagen.
De herder wil ik niet los hebben in het dorp als ik er niet direct bij kan. Ze is groot en veel mensen houden daar niet van. (ze is wel lief hoor )

Dreami3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:40

Hahaha...

Dat klopt wel een beetje
Ik heb een kruising Boomer x Mechelse herder.

Afbeelding

Dit is dan muhn sgattie hondjuh Laika

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:55

Ik dus absoluut niet. Heb een beetje een hekel aan honden, behalve enkele lieverds die ik dan goed ken. Veel hondenmensen vind ik ook strontirritant, want blijkbaar zijn er maar bar weinig mensen die òf hun hond 100% onder controle hebben òf aanlijnen. En dan ook nog die schijt overal ...

Ik ben meer een kattenmens.

_edje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:01

wij hebben een Jack Russel

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:05

Wij hebben er ook eentje
Een Boerenfox (ofzoiets) Maar ze is al een jaar of 14, en komt eigenlijk nooit in de auto, en met een paard aan huis, is ze ook altijd op stal eigenlijk
Wij hádden ook een Jack Russel, maar die is vorig jaar helaas onder de auto gekomen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:15

De mijne gaat vrijwel altijd mee tenzij ik ga rijden. Het liefst wil ik hem ook mee met wedstrijden ect. Maar aangezien mijn pa een hekel aan hem heeft enhij dan moet oppassen gaat dat niet door. Nu gaat met trainingen en wedstrijden mijn pa's hond mee. 25-2005 (uit mijn hoofd) op de endurance ommen-vlisingen. De fotograaf was volgens mij bijzonder gechameert door hem.

Ik heb een dalmtier. En mijn vader een kruising rotweiler x duitse herder. Ik kies niet echt een stal om de honden. (waar ik nu sta is een prive stal heb ze eigenlijk bij huis) Maar op de manege waar ik reed en mijn eerste pony vandaan kwam ging mijn dalmtier als pup erg vaak mee. Ook onder het rijden enz. Ligt ze een beetje in de kantine of speelt met de stal hond. Het is ok zeer effectief om pennymeisjes bezig te houden

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:27

Ik heb er 2. Een rottweiler en een westie.
Mijn rottweiler gaat weleens mee. Die vind alles en iedereen leuk dus dat is geen probleem. Mijn westie gaat niet mee. Die boeit paarden niet, maar andere honden gaat meestal niet goed. Echt een vechtersbaasje is dat helaas.
Maarja meestal ga ik zonder hond. Vind dat eigenlijk alleen maar irritant hem heel de tijd in de gaten te moeten houden.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:35

ik heb een kruising Border collie x iets terriërachtigs... ze is bang voor paarden dus gaat eigenlijk niet mee naar stal. soms eventjes, met de fiets langs en dat gelijk de hond uitlaten. kleine pony's begint ze steeds leuker te vinden, maar de joekels zijn toch echt te eng. wij hebben haar uit het asiel gehaald, en ze heeft helaas veel meegemaakt waardoor ze veel dingen verkeerd heeft geleerd. ze was 1,5 jaar toen we haar kregen, en veel van die dingen zitten er gewoon ingebakken. voor ons is het een fijne hond, maar ze heeft ook haar rariteiten...

Rosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:57

Wij hebben ook een Jack Russell.
Is totaal niet bang voor paarden, ondanks dat ze als pup onder de hoeven van Leon is gekomen

Nouvel

Re: paardenmensen,hebben ook altijd een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:02

Wij hebben sinds afgelopen zomer een Tervurense Herder van 7/8 jaar oud.

Hij gaat wel mee naar de paarden, maar meestal niet als ik ga rijden.
De stal ligt vlak aan de weg, en dan moet ik 'm heel erg in de gaten houden of opsluiten, dus dan laat ik 'm meestal thuis.

Hij gaat wel mee als ik alleen ga losgooien en uitmesten, of als mijn vriend ook mee gaat.
We gaan ook nog wel eens wandelen met z'n 4en: vriend, hond, paard en ik!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:28

Ja, heel vaak hebben paardenmensen ook honden
*stal aan huis, dus daar is de hond ook
*nee
*sint bernard kortharig

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:31

Ja inderdaad. Het 'lijkt' zo..
Vaak wel, je ziet veel paardenmensen met honden.
Heb zelf geen honden. En ken er meerdere zonder..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:32

Wij hebben ook een hond, een Rottweiler. Die heb ik één keer mee naar stal genomen maar dat was geen doen. Probeer het binnenkort nog een keertje

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:58

ik heb een eigen pensionstal en we hebben hier 6 honden waarvan er overdag vaak 4 te vinden zijn bij mij...ze lopen niet weg,en ze vinden het geweldig mee te zijn,die andere 2 zijn heel veel mensen bang voor,dus deze blijven bij het huis,snachts waken zij bij de paarden...

ik heb 2 rottweilers,2 argentijnse doggen en 2 kruisingen tussen een rottweiler en argentijnse dog...

mijn oude rottweiler (kimmie),was een hond die ik jaren alleen had,deze had ik leren lopen naast het paard enz..en die was heel lief bij andere honden,ze ging dus altijd overal mee naartoe...ben dus een hondenmens...

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:17

Het valt wel op ja

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:54

haha ja lijtk idd zo! ik heb er ook 1! een parson jack russel (zn hoogbenige) en hij gaat niet mee naar stal, want hij heeft erge staar, maar toen ie niet blind was mocht ie ook niet mee, want hij ging achter de schapen en konijnen aan.
hij slaapt nu liever bij de verwarming.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:55

jah wel vaak ja wij hebben een labrador

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:03

wij hebben nu nog maar 1 hond! een labrador! hij gaat bijna altijd mee naar mijn paardjes! behalve als ik ga rijden dan doe ik em binnen omdat ie dan rond me paard blijft springen voor de rest loopt ie een beetje rond op het erf en speelt met de katten...onze hond is er ook helemaal aan gewend dat ie mee mag en als ie dan een keer niet mee mag of ik ben naar buiten gegaan toen meneer stond te eten snapt ie er niks van en is die helemaal de weg kwijt! als ik dan opsta springt ie de hele tijd in het rond omdat ie denkt dat we naar stal gaan vanmorge heeft ie de hele tijd in de sneeuw gespeelt en af en toe komt ie dan kijken hoe ik aan het mesten ben nu slaapt ie maar is klaarwakker zodra ik aanzet maak om naar buiten te gaan! echt mijn paarden maatje!

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:29

ik heb der ook 1
Heel lief en leuk samen met me verzorg pony

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:39

mijn vriend heeft een hond, en die neem ik weleens mee!

het is een uit de kluiten gewassen drenthse patrijs.
ik neem hem mee naar stal, maar de pensionhouster vind dat honden wel aangelijnd moeten..
hij vind het heel erg leuk, vond het eerst wel gek, wist niet meer waar ik was als ik op rambo zat. dan wilde hij terug naar stal rennen. na veel kletsen onderweg, zijn naam zeggen en koekjes geven, weet hij nu dat ik bij dat zwarte paard hoor
rambo duwt hem gewoon opzij als hij in de weg loopt, arme hond
hier een foto:

Afbeelding

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:58

Nou, ik heb 2 teckels die ik ook ging gewend maken om mee te gaan naar de stal, maar deze blijken na jaren van dwan een hemelse schrik te hebben van alle paardentoestanden.