Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

runningkawa schreef:Als jij een pony hebt die net zo netjes strekt als die grote kwpn-er heb je ook je 8 voor de middendraf, om maar een punt te noemen.
Maar heb je zo'n pony achtig loopje, dan kun je wel een wp scoren, maar de eerste plek word vaak wat anders.
Ludora schreef:Ik ben het er wel mee eens dat er soms in het B te demotiverend gepunt wordt.
topsylover schreef:Ludora schreef:Ik ben het er wel mee eens dat er soms in het B te demotiverend gepunt wordt.
Idd, in de B word veel te laag gejureerd.
, sonja en runningkawa
En tuurlijk heb je wel wat nodig om goed in de dressuur te worden, en ook sommige mensen worden helemaal geboren op een manege enzo, tja dat vind ik dan ook wellis oneerlijk. Maar het had toch allemaal veel slechter gekunt, en mijn ouders doen al heel veel voor me! En idd, met andere sporten heb je ook goede spullen nodig enz. 
runningkawa schreef:Die ervaring heb ik ook daantjuh
Met een gewoon paard, en ik ben ook maar een gewone ruiter zonder rijke ouders, lekker mee kunnen draaien.
Maar ik ben wel erg kritisch naar mezelf en probeer altijd te leren en daarin te verbeteren.
Niet jammeren, maar rijden
) maar de vorige eigenaar van mijn paard is heel bijdehand en die heeft heel veel ruziegehad met veel mensen dien u mijn jury zijn echt gek wordt ik dr van.. ik bedoel kijk gewoon naar hoe ik rij en hoe me pony loopt geef me daar punten voor niet zo moeilijk togh

Citaat:@Lowara: Als een iede die op concours komt in de B al winst moet kunnen rijden dan kunnen ze de B ook wel afschaffen en de L-M winstpunten minimum verhogen....
Een winstpunt is MI niets anders dan laten zien dat je klaar bent om een klasse hoger te kunnen starten en dat moet je een X-aantal keer laten zien.....
topsylover schreef:Ludora schreef:Ik ben het er wel mee eens dat er soms in het B te demotiverend gepunt wordt.
Idd, in de B word veel te laag gejureerd.

Fitzroy schreef:Nee, Karin, dat zie je verkeerd. Die juryleden bakken er helemaal niets van
Aan de ruiter ligt het nooit

Maarr.. Dat heb ik liever dan wat ik ook weleens heb: zijn ze niet scháááátig samen.
2 proeven, beide precies 156 punten. Dan wéét ik dat ik geen winst verdiend heb, maar omdat de jury gewoon soepel is of het leuk vind om weer es een koudbloed te zien, me 156 pt. geeft. 
Iedereen roept zo makkelijk: Jahaa, maar dát is een warmbloed, die kunnen dat. Tsja, ze kunnen het wss makkelijker. Minder moeite met strekken e.d. Maar ik zie zoo vaak dat warmbloeden helemaal knetter in de ring worden. Hoe mooi ze ook zijn, hoe mooi ze ook lopen, als de ruiter zn paard niet onder controle heeft, heb je weinig kans op winst.
Alane schreef:tuurlijk ligt het niet aan de uiter, komt door 't peerd en de jury en het merk van het dekje