Maar moet dat paard wel geholpen worden? Het ziet er een gezond beestje uit op de foto's, en wat wil je als paard nog meer dan vrij zijn? Behalve wat andere paarden dan, maar misschien zijn die er wel..
Een paard is toch een sociaal dier, een kudde dier, dus alleen is ook maar alleen en dan schijnen die hoeven zo slecht te zijn geworden dat hij moeilijk loopt.
Ik denk dat het weinig kans van slagen heeft eigenlijk, denk dat je hem beter kunt vangen en verdoven en dan hoefen bekappen ofzo. Mak krijgen lijkt me erg moeilijk
Ik denk wel dat het haar gaat lukken. Als je genoeg geduld hebt, kom je een heel eind. En dr was laatst op tv een programma van mensen op de pusta of hoe je het ook schrijft, en die vingen ook om de zoveel tijd een wild paard, en maakt dat helemaal zadelmak. Ging wel een jaartje overheen, maar het kan wel. En die 'wild brumby's' uit australië maken ze toch ook wel vaker mak? Groetjes, mij
Hier ben ik dan weer. Het is al weer een hele tijd geleden en ik heb slecht nieuws. Omdat ik de laatste weken erg veel heb moeten werken heb ik er geen tijd voor gehad, heb mijn eigen paarden ook nog en die komen op de eerste plaats. Het paard loopt er wel nog steeds en staat nu soms ook voor ons huis, midden in de nacht dan en eet al mijn groene gras op Dit is voor mijn eigen paardjes bedoeld (moet daar nog wei van maken) Verder heb ik hem wel vaker zien staan maar dan was hij te ver weg en ik ga niet door de bush bush lopen met alle slangen en hagedissen
Over een poosje krijg ik het weer minder druk met werken en dan kan ik het misschien nog eens proberen, maar ik heb gemengde gevoelens. Dit paard loopt al zo lang in de vrijheid rond dat als je hem op zou sluiten in de wei (wij hebben geen stallen) dat het een ongelukkig paard zal worden, maar aan de andere kant zou ik graag iets aan zijn hoeven willen doen zodat hij beter kan lopen.
tsja, als je hem vangt,gaat hij wel protesteren natuurlijk,en een wild paard bekappen,zal niet zo makkelijk zijn,als een mak paard. hou ons op de hoogt ehoor!sucsses
Zo een paard heeft toch een kudde nodig om gelukkig te kunnen zijn, lijkt mij? Zoekt hij jouw paarden misschien op? Ik denk dat zo een paard heel gelukkig kan zijn op lekker groen gras tussen andere paarden ipv die kale vlaktes in zijn eentje.
Trouwens jouw bevindingen zijn leuk als toevoeging in het NB topic , zo zie je maar weer dat een paard in het wild ook nog een smid nodig heeft!!!
Zo dat is ook vet. Ga daar gewoon zoals veel mensen zeggen een dag rustig zitten en ik weet niet hoe lang je toen gezeten had maar omdat je zei hij was wel dichterbij. Misschien is het dan zelfs in een halfe dag gedaan. Veel succes ermee en hou ons op de hoogte he