Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
KiWiKo schreef:ik vind het toch belangrijker dat het zadel het paard goed past......... ik pas me wel aan, aan het zadel

:D 
Alane schreef:@Kiwiko: en ik neem dus geen genoegen met een zadel die alleen het paard maar past... ik zoek voor beiden.
Zit je zelf niet goed, heeft het paard mischien nog wel meer hinder dan met een zadel dat het paard niet past maar de ruiter wel (uitzonderingen daargelaten)

KiWiKo schreef:uiteraard, dat is de ideale situati........... alleen als ik moet kiezen tussen een zadel die MIJ goed past en het paard niet een zadel die het PAARD goed past en mij niet........ dan kies ik voor de tweede![]()
:D KiWiKo schreef:nee als je het zadel op het paard ligt kan je al heel veel zien, en daarnaast kan een paard heel goed duidelijk maken of een zadel wel of niet goed ligt![]()
KiWiKo schreef:Een zadel hoeft voor mij niet persee comfortabel te zijn, zolang het maar voor het paard comfortabel is
Alane schreef:Ga je nu doorliggen vergelijken met de druk van een zadel???
Citaat:en een cavaleriezadel vergelijken met een zadel van nu, qua drukverdeling?
Denk je dat er in engels type zadels raketwetenschap verwerkt zit?? Bepááld niet zelfs; is zo'n beetje het minst intelligente en minst paardvriendelijke ontwerp wat er is. Bijna zonder uitzondering waren/zijn cavaleriezadels een knap stuk beter.
Dat het doél een menselijke toepassing is, is irrelevant; de info zelf is vaak zonder meer bruikbaar.
Slimme jongen, want het is niet patenteerbaar
Ik ben het aan het testen en het líjkt te werken. 

Alane schreef:Roep dat niet te hard...
een zadel dat ogenschijnlijk goed ligt kan toch bijv. gaan klapperen als je er op rijdt... Je hoeft hetzelfs met longeren niet te zien.
Praat uit ervaring.
Alane schreef:comfortabel voor de ruiter hoeft niet gelijk passend te zijn voor de ruiter.
Alane schreef:Een te klein zadel qua inch. kan het paard bijv. wel passen, maar zit voor de ruiter niet zo prettig..
terwijl een te ruim zadel de houding ook niet ten goede hoeft te komen en toch het paard goed past.

Alane schreef:@HC: geweldig..... je propt er een ding onder zodat je zadel beter past?????
Geen wolgevuldige met leer overtrokken kussens onder een zadel maar polyester, desnoods overtrokken met fleece moet helpen om oververhitting tegen te gaan?